Keresés

Részletes keresés

Mash_bakter Creative Commons License 2018.11.09 0 1 41574

heti +100 autó miatt autópálya, aha

pont akkora ökörség, mint amit Nyíregy útán csinálnak az M3-as kapcsán,

vagy Pécs alatt az M6-osnál

Előzmény: Mézgár (41573)
Mézgár Creative Commons License 2018.11.09 -1 2 41573

Latom meg mindig nem sikerült megerteni. Vagy Vasvar vagy Körmend. Nem lesz mindkettö. Az eredeti hir az volt, hogy a tervezes alatt felmerült a körmendi irany, a vasvari fölösleges irany helyett, föleg ugy, hogy Szombathelytöl delre is a 86-ost fejlesztik 2x2 savra. Az elsö hozzaszolasom a temaban erre iranyult volna, hogy vegre hivatalosan is foglalkoznak ezzel es van remeny, hogy nem Vasvar fele epitenek. M9 es a 2x2 86-os 10 km-en belül teljesen fölösleges parhuzamossag lenne.

Aki tud olvasni es szöveget ertelmezni, az neha elönyben van ;)

Előzmény: Mash_bakter (41567)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41572

Ezen majd 2 dolog segít...

Ha majd egyszer megépül az északi és a nyugati szektora az M0-nak. Remélem 1-2 éven belül tényleg neki állnak.

majd amikor elkészül az M4-es Szolnoktól-Vecsésig...

Na akkor majd az M4-M5 közötti szakasz lesz maga a halál...

Előzmény: radio100jozsi (41571)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41571

Nem mostanában voltam munkanap délutáni csúcsforgalomban az M0K-n, hát ma 17 órakor megtapasztalhattam, hogy mi zajlik ott.

Rákospalotai határútnál hajtottam fel, a 4-es felé jövet, és meglepett, hogy mindkét sáv telített, a belsőben is max 100-al lehet haladni, de meg-meg torpan 60-70-re a kocsisor. Ez tartott egészen a 3 sávvá megnyíló 3-as út csp-ig, ahol végre 120-ra fel lehet menni, illetve szépen kígyózik le a kocsisor a 3-as út felé. Következő megtorpanás az M31-as felől bejövő forgalomnál van, itt is vissza kellett venni 80-as tempóra, de amit nyílik a 3. sáv a kapaszkodó miatt, ismét lehet haladni, de nem sokáig, mert a domb teteje előtt a Pécel felé a kihajtó vonalában megáll mind a 3 sáv. Csak araszolás, mint egy normális pesti dugóban, csak hát itt nincs semmiféle lámpa, ami okozza mezt, vagy is az ok, hogy megszűnik a 3. sáv, és egyrészt ez okoz torlódást az így is telepített sávoknál. Na nagy nehezen sikerül túljutni, igaz a megoldás, hogy ki kell jönni a szélsőbe, az valahogy jobban halad. De a tempó továbbra sem jobb 40-50 km/h-nál mindkét sávban, mert a másik torlasztó ok a 31-es főúti kiágazás, tiszta M7 Érd kihajtó feeling, vissza van torlódva a kocsisor a kihajtó sáv telítettsége miatt, pedig szabálytalanul a leállósávban is már jön a sor. Na itt is túljutva, végre ismét lehet a belsőben si haladni 120-al is, de nem sokáig, az Ecseri csp-ban ismét megtorpan a belső sáv is 60-ra lassítva, majd utána is max 80-al haladunk, míg én végre leléphettem a 4-es út felé. 

 

Hát ha nem látom, el sem hiszem, hogy ekkora csúcsforgalom, és dugók, torlódások vannak délután az M0K-n, miközben sehol nem volt semmiféle baleset, egyszerűen szűk a 2 sáv keresztmetszet, szimplán ennyi a dolog. Így nagy hiba volt, hogy amikor épült, akkor nem 2*3 sávvá épült meg az M5-M31 között is legalább.

 

 

 

netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41570

Igazad van.

Előzmény: Mash_bakter (41567)
troglodita Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41569

Jó kérdés, hogy miért van így, de a Google Earth is általában (de volt, hogy fordítva) hamarabb frissül, mint a PC maps. Úgy tűnik, hogy különböző gépeken vannak tárolva a képek, ezek szerint minimum három különböző rendszeren.

Előzmény: MGP (41568)
MGP Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41568

Kicsit off, de hátha tudja valaki a választ. A Nyíregyháza nyugati elkerülőt néztem meg a google maps-on. PC-n nem látszik még a vasúti felüljáró ( bármely böngészőben hívom be a maps-t). Ha tableten (android) nézem akkor sokkal frissebb állapot van rajta. A google maps-nak nem minden felületen ugyanazt az állapotot kellene mutatnia? 

Mash_bakter Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41567

Azt értem, én arra gondolok, hogy az északi bekötés az M8-asban kell-e autópálya szintűre csinálni

Utána meg tőle 20 km-re az M9-et is megcsinálni Vasvár felé...

Előzmény: netuddkivogymuk (41566)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41566

A 76-os  autóút azért lesz "okos", hogy a sikeresen tesztelt megoldásokat helyben a közforgalomban is lehessen tesztelni. 

Előzmény: Mash_bakter (41565)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41565

ez mekkora hülye duma már, hogy a tan pálya miatt kell az autópálya/út....

jönnek tezstelni mondjuk az Opeltól 1 hétre, 100 autóval....

és már túloztam mert jön mondjuk 2-3 kamion alkatrész, 2-3 autós trailer

meg pár mérnők/szerelő 2 busszal vagy 20 személy autóval...

emiatt autópálya..... felettébb vicces

Előzmény: dimelo (41564)
dimelo Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41564

76. út, domborzati okokból 2+1 sávokkal bőven ellátva, forgalom legfeljebb nyáron

74. út majdnem tök egyenes, csak "rossz" irányban, jelentős agglomerációs forgalom Z.eg-nél.

 

egyik sem indokolná a végig 2x2 sávot, de jön az Modern VP, benne ez a technológiai csúcsprojekt, és

máris non plus ultra hivatkozás van.

 

láthatnánk, ha nem volna csúcstitkos a prognózis, hogy mennyi forgalmat növel a tanpálya, és

mennyit a tranzitnak nem a legalkalmasabb nyomvonal.

 

Persze akkor már mindegy lesz. Kiépül a hálózat, így jártunk...

Előzmény: Mézgár (41561)
dimelo Creative Commons License 2018.11.09 0 1 41563

Jártam.  Azért is mondom.

Nyilvánvaló, hogy új nyomvonal lesz, de az is, hogy

a terepviszonyok miatt a Pápa 8. út közötti szakasz nehezebb, mint az M1-Pápa közötti.

 

Ja, NATO... Ez mindenek feletti szempont,

 

amíg ki nem vágnak minket, mint macskát...

ha sokáig kekeckedik a kekeckedő.

Előzmény: van_Persil (41559)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.11.09 0 1 41562

amíg az M4 meg nem épül addig ez lesz, hogy nem lesz minidg objektív dimelo

mondjuk amikor a nagyvezér is azt mondja, hogy útépítésben vannak egyéb prioritások is, mint a forgalom mennyisége....

addig minden olyan útépítés megkérdőjeleződik, amikor van/lenne nála fontosabb

 

nálam még mindig az M4 a prioritás, majd a megyei jogú városok felfűzése az autópálya/autóút hálózatra, ezután jönne az M8, ezzel együtt vagy részeként az M81 Győr-Fehérvár közötti 2x2 sávja

M9-es Szeged-Szekszárd-Kaposvár között (utána meg a ráér kategória, mert addigra megépül az M67 és M76) 

majd leges leges legvégén jönne az ilyen M35-ök, meg az M3-as M6-os mindenféle leágazásai...

 

a gond az, hogy ami nálam az utolsó, abból lesz az első....

 

és akkor kihagytam, hogy szinte az összes 2 számjegyű útat, 3 sávossá tenném, beton elválasztással

a nagyobb városk előtt és után 1-1-kmes szakaszon 2x2 sávos lenne

hát ez kb. 2050 meg is fog épülni  

 

Előzmény: Mézgár (41561)
Mézgár Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41561

"Nem értem jó lovag" (Artúr király a Gyaloggalopbol)

 

Szoval ha epitünk egy utat, mert hogy akkor majd jön a gazdasagi fellendüles az uttol, akkor a kabathoz varrunk gombot. De ha egy meglevö projekten latszik, hogy fellendülest hoz, es ezt meg tovabb lehet indukalni egy utfejlesztessel, akkor az a gombhoz a kabatot.

Nem igazan ertem a logikadat.

Előzmény: dimelo (41552)
20-as vonal Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41560

Nem a girbe-gurba lesz felturbózva,teljesen új nyomvonal lesz.A 84-es pedig egy teljesen más viszonylat.

Előzmény: dimelo (41551)
van_Persil Creative Commons License 2018.11.09 -22 2 41559

Jártál te már valaha a 83-ason? Próbáltál előzni? Nem sok helyen lehet biztonságosan. Győrtől Győrszemere-Nagyszentpálig konkrétan majdhogynem lehetetlen szabályosan előzni, egy rövidebb, egyenes szakaszt leszámítva. De utána se jobb a helyzet. Az amerikaiak is csak azért vitték Pápára a teherszállító gépeiket, mert megígérték nekik, hogy lesz normális út Győrig az ökörhuggyozás helyett. 

Előzmény: dimelo (41551)
20-as vonal Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41558

Köszönöm,akkor jól láttam.

Előzmény: Mash_bakter (41557)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.11.09 0 1 41557

Hát sok konkrétumot nem találni róla..

 

Hozzátette, a százmilliárdos nagyságrendű projekt végső befejezési határideje 2022 második negyedévére tehető, a beruházásban érintett út hossza közel 38 kilométer. – Ez egy országos szinten is nagyon fontos, és persze minket jelentősen érintő beruházás – jelentette kia kormánypárti országgyűlési képviselő.

 

http://www.infopapa.hu/hirek/olvas/83-as-ut-zajlik-az-uj-nyomvonalon-a-regeszeti-feltaras-2018-09-20-181341

 

 

A várva várt út építése várhatóan 2019. tavaszán kezdődhet meg.

Az új nyomvonalon várhatóan 2019 és 2022 között elkészülő 36 kilométeres szakaszon egyebek mellett hat külön szintű csomópontot és két turbó körforgalmat alakítanak ki. A 2x2 sávos úton a megengedett maximális sebesség az óránkénti 110 kilométer lesz.

 

 

http://www.infopapa.hu/hirek/olvas/83-as-ut-fejlesztese-ujabb-lepessel-kerultunk-kozelebb-az-epitkezeshez-2018-10-21-214130

 

 

a tervezők már megvannak:

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/10/megvannak-a-gyor-es-papa-kozotti-gyorsforgalmi-ut-tervezoi?fbclid=IwAR1Bwup1Lwn2A-YtiUjeEthaCYbTWULFwc--bVIhB81hDe0pVgKyQrLtGYo

 

Előzmény: 20-as vonal (41556)
20-as vonal Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41556

Visszatérve a 83-as főútra, jól láttam hogy a régészeti feltárások már folynak?

dimelo Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41555

Emlékszem.Bár 1,2 millárd%km volt.  Az is 20 %-kal több.

De az a Vaja -Vásárosnamény (41.út) közötti 12 km, ahol már alig volt műtárgy.

2012-ben még nem működött a NER....

 

Értekezzünk a másik fő szempontról, a határidőről:

Annyiszor írnak blődségeket, hogy érzéketlenné váljunk.

 

A kis béka megfőtt a fazékban....

 

 

Előzmény: Mash_bakter (41554)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.11.09 0 0 41554

Pár éve a Nyíregy melletti M3-as szakasz még nálunk is 1 milliárd volt kilométerenként....

 

Előzmény: dimelo (41553)
dimelo Creative Commons License 2018.11.08 0 0 41553

Nagyon-nagyon nagy kockázatú hírtartalom.

Hogyan lenne hihető 14 év bohóckodás után?

 

A két szakasz befejezése áfa nélkül 98 millió euróba (31,65 milliárd forint) kerül, a munkálatokat az állami költségvetésből finanszírozzák.

A határhoz legközelebb eső Bors-Bihar szakaszt 19 hónap alatt, a Bihar-Bisztraterebes szakaszt 24 hónap alatt kell befejezni.

 

Figyeld az árat: gyakorlatilag 1 milliárd/km. Vannak félkész szakaszok, de akkor is nehezen hihető árszint.

 

I. szakasz 4-5 km   ehhez kellene 19 hónap?

II. szakaszra már beférne.

 

Ha nem támadják meg ismét és megy a levesbe...

Mert akkor évekig nincs M4-A3 csatlakozás.

Előzmény: Mash_bakter (41544)
dimelo Creative Commons License 2018.11.08 0 0 41552

Ja, gombhoz a kabátot...

 

Tehát megint a profit, mindenek előtt.

Előzmény: Mézgár (41545)
dimelo Creative Commons License 2018.11.08 0 1 41551

Akkor már inkább Ajkáig 2x2.

 

A Pápai csatlakozás szándék, sőt már beruházás, de nehéz hálózati fontosságú elemnek tartani.

 

Különösen furcsa a nyílegyenes 84-es út helyett ezt a girbe-görbét turbózni.

 

Tudom, tudom vannak más szempontok.

 

Előzmény: 20-as vonal (41548)
dimelo Creative Commons License 2018.11.08 0 0 41550

Egyetértünk!

Előzmény: Roger Preed (41546)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.11.08 0 1 41549

Szerintem is totál felesleges már tovább bővíteni a 8-as utat. A Veszprém elkerülését kéne még megcsinálni 2*2, és külön szintbeni csomópontokkal, és ennyi a dolog, ja meg normális 8-M7 bekötés, nem a madaras bolti dugót okozó körforgalmi csp-n keresztül, ahogy most is van. Maga a tranzit nullára redukált a 8-ason, simán lehet 90-100-al hajtani Herend után is, kellő számban vannak kapaszkodó sávos, kvázi előzési szakaszok, lényegében lakott területet nem érint, így semmiféle forgalmi adat nem indokolja a fent írtakon kívüli bővítést.

Előzmény: 20-as vonal (41542)
20-as vonal Creative Commons License 2018.11.08 0 0 41548

Értelmezd mit írtam. Felejtős a 2x2 sáv. Viszont a 83-as 2x2 sávra bővítésével megváltozhatnak a forgalmi viszonyok, Városlőd-Herend közt lehet hogy kell a bővítés. 

Előzmény: dimelo (41543)
rm40 Creative Commons License 2018.11.08 0 0 41547
Roger Preed Creative Commons License 2018.11.08 0 0 41546

Én még hozzávenném a kiemelésedhez a Herend-Ajka szakaszt.

 

Ez részben 2*2 vagy 2+1 sávos, ezt (no meg a Veszprémi elkerülőt) kéne gatyába rázni (fizikai elválasztás, különszintű csomópontok).

Utána már annyira gyér a forgalom, hogy arra (jelenleg) felesleges költeni - főleg ha Észak (M86-M85-M1) és Dél (M76-M7) felé is kiépül a Körmend-Budapest gyorsforgalmi kapcsolat.

Előzmény: dimelo (41540)
Mézgár Creative Commons License 2018.11.08 0 1 41545

A cel nem az M8-as kivaltasa/elkerülözese. A cel, az autoipari tesztpalya gyorsforgalmi bekötese a nyugatrol/eszaknyugatrol erkezö megrendelökhöz. Valamikor. MVP-ben csak tervezesi szintig kell eljutni. Kivitelezes kitudjamikor.

Előzmény: dimelo (41543)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!