Latom meg mindig nem sikerült megerteni. Vagy Vasvar vagy Körmend. Nem lesz mindkettö. Az eredeti hir az volt, hogy a tervezes alatt felmerült a körmendi irany, a vasvari fölösleges irany helyett, föleg ugy, hogy Szombathelytöl delre is a 86-ost fejlesztik 2x2 savra. Az elsö hozzaszolasom a temaban erre iranyult volna, hogy vegre hivatalosan is foglalkoznak ezzel es van remeny, hogy nem Vasvar fele epitenek. M9 es a 2x2 86-os 10 km-en belül teljesen fölösleges parhuzamossag lenne.
Aki tud olvasni es szöveget ertelmezni, az neha elönyben van ;)
Nem mostanában voltam munkanap délutáni csúcsforgalomban az M0K-n, hát ma 17 órakor megtapasztalhattam, hogy mi zajlik ott.
Rákospalotai határútnál hajtottam fel, a 4-es felé jövet, és meglepett, hogy mindkét sáv telített, a belsőben is max 100-al lehet haladni, de meg-meg torpan 60-70-re a kocsisor. Ez tartott egészen a 3 sávvá megnyíló 3-as út csp-ig, ahol végre 120-ra fel lehet menni, illetve szépen kígyózik le a kocsisor a 3-as út felé. Következő megtorpanás az M31-as felől bejövő forgalomnál van, itt is vissza kellett venni 80-as tempóra, de amit nyílik a 3. sáv a kapaszkodó miatt, ismét lehet haladni, de nem sokáig, mert a domb teteje előtt a Pécel felé a kihajtó vonalában megáll mind a 3 sáv. Csak araszolás, mint egy normális pesti dugóban, csak hát itt nincs semmiféle lámpa, ami okozza mezt, vagy is az ok, hogy megszűnik a 3. sáv, és egyrészt ez okoz torlódást az így is telepített sávoknál. Na nagy nehezen sikerül túljutni, igaz a megoldás, hogy ki kell jönni a szélsőbe, az valahogy jobban halad. De a tempó továbbra sem jobb 40-50 km/h-nál mindkét sávban, mert a másik torlasztó ok a 31-es főúti kiágazás, tiszta M7 Érd kihajtó feeling, vissza van torlódva a kocsisor a kihajtó sáv telítettsége miatt, pedig szabálytalanul a leállósávban is már jön a sor. Na itt is túljutva, végre ismét lehet a belsőben si haladni 120-al is, de nem sokáig, az Ecseri csp-ban ismét megtorpan a belső sáv is 60-ra lassítva, majd utána is max 80-al haladunk, míg én végre leléphettem a 4-es út felé.
Hát ha nem látom, el sem hiszem, hogy ekkora csúcsforgalom, és dugók, torlódások vannak délután az M0K-n, miközben sehol nem volt semmiféle baleset, egyszerűen szűk a 2 sáv keresztmetszet, szimplán ennyi a dolog. Így nagy hiba volt, hogy amikor épült, akkor nem 2*3 sávvá épült meg az M5-M31 között is legalább.
Jó kérdés, hogy miért van így, de a Google Earth is általában (de volt, hogy fordítva) hamarabb frissül, mint a PC maps. Úgy tűnik, hogy különböző gépeken vannak tárolva a képek, ezek szerint minimum három különböző rendszeren.
Kicsit off, de hátha tudja valaki a választ. A Nyíregyháza nyugati elkerülőt néztem meg a google maps-on. PC-n nem látszik még a vasúti felüljáró ( bármely böngészőben hívom be a maps-t). Ha tableten (android) nézem akkor sokkal frissebb állapot van rajta. A google maps-nak nem minden felületen ugyanazt az állapotot kellene mutatnia?
amíg az M4 meg nem épül addig ez lesz, hogy nem lesz minidg objektív dimelo
mondjuk amikor a nagyvezér is azt mondja, hogy útépítésben vannak egyéb prioritások is, mint a forgalom mennyisége....
addig minden olyan útépítés megkérdőjeleződik, amikor van/lenne nála fontosabb
nálam még mindig az M4 a prioritás, majd a megyei jogú városok felfűzése az autópálya/autóút hálózatra, ezután jönne az M8, ezzel együtt vagy részeként az M81 Győr-Fehérvár közötti 2x2 sávja
M9-es Szeged-Szekszárd-Kaposvár között (utána meg a ráér kategória, mert addigra megépül az M67 és M76)
majd leges leges legvégén jönne az ilyen M35-ök, meg az M3-as M6-os mindenféle leágazásai...
a gond az, hogy ami nálam az utolsó, abból lesz az első....
és akkor kihagytam, hogy szinte az összes 2 számjegyű útat, 3 sávossá tenném, beton elválasztással
a nagyobb városk előtt és után 1-1-kmes szakaszon 2x2 sávos lenne
"Nem értem jó lovag" (Artúr király a Gyaloggalopbol)
Szoval ha epitünk egy utat, mert hogy akkor majd jön a gazdasagi fellendüles az uttol, akkor a kabathoz varrunk gombot. De ha egy meglevö projekten latszik, hogy fellendülest hoz, es ezt meg tovabb lehet indukalni egy utfejlesztessel, akkor az a gombhoz a kabatot.
Jártál te már valaha a 83-ason? Próbáltál előzni? Nem sok helyen lehet biztonságosan. Győrtől Győrszemere-Nagyszentpálig konkrétan majdhogynem lehetetlen szabályosan előzni, egy rövidebb, egyenes szakaszt leszámítva. De utána se jobb a helyzet. Az amerikaiak is csak azért vitték Pápára a teherszállító gépeiket, mert megígérték nekik, hogy lesz normális út Győrig az ökörhuggyozás helyett.
Hozzátette, a százmilliárdos nagyságrendű projekt végső befejezési határideje 2022 második negyedévére tehető, a beruházásban érintett út hossza közel 38 kilométer. – Ez egy országos szinten is nagyon fontos, és persze minket jelentősen érintő beruházás – jelentette kia kormánypárti országgyűlési képviselő.
A várva várt út építése várhatóan 2019. tavaszán kezdődhet meg.
Az új nyomvonalon várhatóan 2019 és 2022 között elkészülő 36 kilométeres szakaszon egyebek mellett hat külön szintű csomópontot és két turbó körforgalmat alakítanak ki. A 2x2 sávos úton a megengedett maximális sebesség az óránkénti 110 kilométer lesz.
Szerintem is totál felesleges már tovább bővíteni a 8-as utat. A Veszprém elkerülését kéne még megcsinálni 2*2, és külön szintbeni csomópontokkal, és ennyi a dolog, ja meg normális 8-M7 bekötés, nem a madaras bolti dugót okozó körforgalmi csp-n keresztül, ahogy most is van. Maga a tranzit nullára redukált a 8-ason, simán lehet 90-100-al hajtani Herend után is, kellő számban vannak kapaszkodó sávos, kvázi előzési szakaszok, lényegében lakott területet nem érint, így semmiféle forgalmi adat nem indokolja a fent írtakon kívüli bővítést.
Értelmezd mit írtam. Felejtős a 2x2 sáv. Viszont a 83-as 2x2 sávra bővítésével megváltozhatnak a forgalmi viszonyok, Városlőd-Herend közt lehet hogy kell a bővítés.
Én még hozzávenném a kiemelésedhez a Herend-Ajka szakaszt.
Ez részben 2*2 vagy 2+1 sávos, ezt (no meg a Veszprémi elkerülőt) kéne gatyába rázni (fizikai elválasztás, különszintű csomópontok).
Utána már annyira gyér a forgalom, hogy arra (jelenleg) felesleges költeni - főleg ha Észak (M86-M85-M1) és Dél (M76-M7) felé is kiépül a Körmend-Budapest gyorsforgalmi kapcsolat.
A cel nem az M8-as kivaltasa/elkerülözese. A cel, az autoipari tesztpalya gyorsforgalmi bekötese a nyugatrol/eszaknyugatrol erkezö megrendelökhöz. Valamikor. MVP-ben csak tervezesi szintig kell eljutni. Kivitelezes kitudjamikor.