Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
1975-ben az AFIT 1-ben festették le kék fehér színűre ezt a járművet. Nagyon megcsodáltam akkoriban. Nem gondoltam, hogy erről létezik fotó. Örülök ennek nagyon, hogy megosztod. Akkor ott nem volt padló a hátsórésznek. A hátsórész az öltözőként funkcionált.
Várpalotán (a mostani Ady lakótelep délkeleti végénél) emlékszem ilyen helyszínre. Az ÁMG buszok jellemzően Székesfehérvár közelebbi-távolabbi térségében szolgáltak, mint bányász- és tsz. buszok.
Jópofa szerkezet. Azt még el tudom képzelni, hogy a megállás után az "alagutat" letalpalják, aztán a jármű előre araszol egy cseppet. De honnan kerül elő a hátramaradott rész alá a padlózat?
Egy csúnya, átkos korban, jobb buszvezetők ( az adott garázs kb 50%-t jelentette) évente (!) megfújatták a 200-as IKarusok alját, azaz az őv vonalig.
Zsebből.
Az ár függött az adott garázs fényezőinek ingerküszöbétől.
- volt ahol 1000 Ft,.- volt és slussz,
- volt ahol 10 liter Kővidinka bor. Igen. Kővidinka melyet akkor kőműves bornak hívtak.
Ilyen, a képen látható teljes átfújást általában nem vállaltak a fényezők feketén, zsebbe, de a hétvégi garázsmesterek tudnának legendákat mesélni ez ügyben, amikor ugye hétvégén - elméletileg - üres volt a műhely, aztán mégse.