Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.06 -1 1 329950

Aztán, hogy mikor kényszerül rá, azt nem a társadalom dönti el.

 

De először megváltozik a szerkezete majd azt követő generációkban már más személyiséget indukál. Egyelőre nem tárolót fognak létesíteni hanem bunkósbottal mennek neki egymásnak. Majd, ja...igen.... ahogy Radnóti írja:

"Élnek dolgozók itt, költők is bűntelen

és csecsszopók akikben megnő az értelem"

 

Tudás van már, értelem ami nincs hozzá.

Előzmény: Törölt nick (329949)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 -2 2 329949

Jól látod a másik lényeges alapfeltételt.

Ha rákényszerül, megépíti.

 

Aztán, hogy mikor kényszerül rá, azt nem a társadalom dönti el.

A bajok gyökere itt van.

Előzmény: zöldkomcsi. (329947)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329948

Akkor segítek. A NiCoAl technológiáról, NiCoMn-ra váltottak, ilyenje a Panasonicnak jó ideje volt már prizmatikus cellákban. 

https://na.industrial.panasonic.com/sites/default/pidsa/files/downloads/files/panasonic_liion_battery_product_information_sheet.pdf

Előzmény: ,m,1710 (329925)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.06 -1 2 329947

... a végtelen áram tárolás és a gyakorlatilag korlátlan teljesítmény most olyasféle erőforrás igénnyel lenne megépíthető mint az 1950 es évek nehézipara. Ez a társadalom ami arra nem képes,

a probléma nem műszaki nem tudományos hanem társadalmi.

zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.06 -1 1 329946

De meg van oldva, pl nátriumban ha 1-2 gellérthegyet felhalmozol az paks 100 évi termelését tárolja. Nagyon egyszerű a megoldás egyrészt, soha el nem romló végtelen ciklusban működő másrészt, de egy ólom akkumulátornál azért csak problémásabb, harmadrészt.

Ingyen nem lehet, lehet de valakiknek valahol valamiből valahogyan csinálni kell és etetni ruházni kell őket. ez van. Magyarországon most minden anyag rendelkezésre áll hozzá kb 100GW teljesítményhez. Kell hozzá kalapács, köszörű, jó heggesztők stb... de semmi extra.

Előzmény: ayantaqe (329935)
_Berci Creative Commons License 2018.08.06 -1 0 329945

 

Hogy érzékelhető legyen: ma a teljes globális áramalapú energiatárolás ex-has mondjuk 6-7 GWh, 2030-ra lesz 300-400 GWh.

 

Ez nagyon ex hasra sikeredett. :-(

 

Csak a nemet SZET-ek jelenlegi kapacitasa ~45 GWh. Norvegia pedig ~84 TWh vizes tarolasi kapacitassal (helyesebben potenciallal) rendelkezik.

 

Azonkivül teljesen felesleges a tarolason ennyire rugozni, mert szimulaciok eredmenyei szerint egy gazdasgnak max. 7-10 napnyi tarolasra van/lenne szüksege ... amit fosszilis alapon IS meg lehet oldani akkor, ha majd szükseg lesz ra (metan, mümetan, bioethanol, hidrogen, ...).

Söt, igen sokat lehet elerni 4 oras tarolassal is (a delutani napenergiat este szolgaltatva).

 

Különben egyelöre SENKI nem beszel a 100% megujulo realitasarol, hanem max. 80%-rol ... meg nem tartunk ott.

 

Előzmény: ayantaqe (329938)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 -2 1 329944

Ja, egy hordó nem egy liter. :D

Előzmény: ayantaqe (329939)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 -2 1 329943

amíg nincs megoldva a közvetlen villamos energia tárolása (vö. szuper/ultrakapacitás vagy valami más amiről még nem tudunk), addig globális szintre nem lesz skálázható, 

 

A globális szintű, közvetlen tárolás jelenleg lehetetlen.

A tárolás mindenképpen átalakítást igényel, ez nyilvánvaló.

A kémiai út zsákutcának bizonyult.

 

A rétegtárolás komoly lehetőségeket rejt magába.

Előzmény: ayantaqe (329935)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.08.06 -1 3 329942

Azért ez a hibaarány piszkosul magas, ha hinni lehet neki - a 0.17-0.12% arány bizony azt jelenti, hogy nagyjából minden 6-800 ilyen megoldásban érintett BMW végül porig fog égni.. És nálunk is jó páran jártak már így (a cég meg kibújik, eddig legalábbis mindig kibújt a felelősség alól, mert a probléma jellemzően már nem garanciális korú - de még bőven nem is öreg, akár 3-4 éves kocsiknál is jelentkezik).

Egyébként pont ide lyukadt ki nálunk is a Totalcar szervizekkel együtt folytatott elemezgetése: nem kellően átgondolt az EGR szelep elhelyezése, olyan helyen, olyan berendezésekkel van körülvéve és úgy kialakítva, egy olyan, menet közben a motorral együtt mozgó-dörzsölődő, így előbb-utóbb "elfogyó" kis szigetelő-lemezzel takarva csak, aminek végül tűzveszélyes állapot lesz a következménye - akár már 100-150ekm lefutása után is. És akinek mondjuk az 5 éves, rendesen karban tartott, megbecsült, jó állapotban lévő kocsija esetleg pont egy márkaszervizbeli karbantartás után ég hazamenet porig (valami zenészünk járt pont így...) - az aligha lesz ezek után túl márkahű...

Előzmény: Rangun (329929)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.08.06 0 1 329941

Ne felejtsd el egy apróságot, a politikai és gazdasági szempontokat.

 

A kecskebaszó-asszonylefejező szaudiaknál 3$-ért jön fel a földből egy hordó olaj, mire ideér hozzánk, már 100$. Tehát:

1. Nekünk a 100$-ral kell számolni, így már nem is olyan olcsó a fosszilis technológia, tehát a villanyos technológiák rentábilitása egész máshol helyezkedik el mint egy olajjal ellátott országban.

2. A függőség csökkentése, azaz politikailag kimondottan tisztább és szárazabb érzés, ha nem vagyunk (és itt nem csak Magyarország hanem az összes olyan ország ahol nem jön a földből az olaj) kiszolgáltatva egy USA kesztyűbáb kecskebaszó iszlámista csürhének.

3. Ha gyengülnek ezen országok gazdaságilag, akkor az USA is gyengül (petrodollár), ami megint csak nekünk jó, mert az egész USA-EU balhé arról szól, hogy a jenkik le akarják nyomni a friss konkurenciát, azaz az EURO-t.

 

Úgyhogy közel sem olyan evidens a dolog az olcsó fosszilissel.

Előzmény: ayantaqe (329935)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 -2 2 329940

Így igaz, a probléma nagyságrendekkel haladja meg a megújulók lehetőségeit.

Illetve minden egyéb lehetőséget.

Előzmény: ayantaqe (329938)
ayantaqe Creative Commons License 2018.08.06 0 2 329939

170 ezer GWh.

Előzmény: Törölt nick (329937)
ayantaqe Creative Commons License 2018.08.06 0 1 329938

Hogy érzékelhető legyen: ma a teljes globális áramalapú energiatárolás ex-has mondjuk 6-7 GWh, 2030-ra lesz 300-400 GWh. Ez 4.000 hordó olaj ekvivalens ma, 2030-ban pedig ~250.000 hordó. Oké, tévedtek a hárombetűsök a széllel és a nappal is, hozzunk egy tízes szorzót és mondjuk azt hogy lesz 2030-ra 3000 (sic!) GWh kapacitás. Ez 1.800.000 hordó olaj.

 

Megismételném, ma 99.300.000 hordó olajat fogyasztunk el. Ennyit arról a vitáról, hogy ha nincs fúziós erőmű szintű (amitől 50 éve vagyunk 50 évre ugye) áttörés az energiatárolásban (vagy szemléletváltás, pl. valami supersmart global grid, etc.), akkor mi lesz a jelenlegi technológián alapuló energiatárolással. Ló...

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 -2 0 329937

Százezer megawattóra energia naponta.

Előzmény: ayantaqe (329936)
ayantaqe Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329936

apropó, ma 99,3 millió hordó kőolaj fogyott a világon. xd

ayantaqe Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329935

amíg kémiai, elektrokémiai, kinetikai, stb. módon tárolsz, soha nem lesz nagy áttörés mert mindegyik véges és nehezen skálázható. amíg nincs megoldva a közvetlen villamos energia tárolása (vö. szuper/ultrakapacitás vagy valami más amiről még nem tudunk), addig globális szintre nem lesz skálázható, mert egyszerűen hülyeség lenne és érdemesebb fejlett technológiákkal felhasználni a nagy energiasűrűségű anyagokhoz mint földgáz vagy kőolaj. 

Előzmény: AeNau (329933)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 -2 0 329934

Nagyjából itt van a lényeg.

Az autók jellemző tulajdonságai hatalmasat javultak, össze sem lehet vetni egy mai széria autót egy 32-40 évvel ezelőtti csúcsmodellel.

Ám áttörést, jelentős fordulatot, vagy valamiféle elvi minőségbeli változást nem tud felmutatni és nem is fog tudni.

A saját korlátait nem tudja átlépni.

Előzmény: AeNau (329933)
AeNau Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329933

Ha ólmot nézed akkor még jobb a helyzet.....

 

Szóval mi a jelentős fejlődés.... mondjuk...jelentősen csökkent az akku tönege/térfogata....  

 

változik az anyag összetétele, az még nem jelentős eredmény önmagában....

Előzmény: Pomber Béla (329932)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329932

Az, hogy a véges kobalt szállítási kapacitások mellett(ami már most is behatárolja az akku gyártást) 3-szor annyi akku gyártható mint eddig.

Előzmény: AeNau (329931)
AeNau Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329931

" ami a felylesztést illeti 2.8% ra sikerült csökkenteni a Kobolt-ot 8% rol

szoval komoly munkák folynak a háttérbe a akufronton"

 

Ebben mi a komoly fejlesztés???

Előzmény: garmin7 (329909)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329930

OFF

 

jo vagy rossz hangulat van nalatok a cegen belul*?

 

*feluletesen atfutva a szamaitokat, nem jok... ugy altalaban is romlik a DAX cegek profitabilitasa, de a BMW-Mercedes 2013-ban sem volt valami acelos

 

/OFF

Előzmény: Törölt nick (329919)
Rangun Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329929

https://privatbankar.hu/vasarlo/itt-az-ujabb-botrany-kigyullado-autokat-hiv-vissza-a-bmw-320590

 

A kiégett BMW kocsikról a közösségi médiában terjesztett fotók és videók oda vezettek, hogy Dél-Koreában már számos parkolóba be sem engedik a BMW autókat, illetve az utakon más autósok igyekeznek elkerülni őket.

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 -2 1 329928

 Viszont amit itt egyesek nem akarnának tudomásul venni, hogy közben az emberek gondolkodása, egymáshoz való viszonya, boldogság érzete is megváltozik.

Ez egy alapigazság, igaz minden területre.

A jövő megálmodása során senki nem számol a folyamat társadalmi visszahatásával.

 

A mai körülmények közé képzeli a jövőt.

 

Példa rá az akkuk milliárdjaira épülő világunk működésének víziója.

Milyen fasza lesz, hiszen alig lesznek füstölgő kémények, minden hang nélkül, csendesen akkukról megy majd, amit napenergiával fogunk megtölteni.

Aztán hány kilométer vastagon lehet majd beborítani a Földet azzal a sok akkuval, ami ehhez kell?

 

Hohó, anno kiszámolták, hogy a konflislovak is teliszarják majd Párizst több méter vastagon, amiből nem lett semmi.

 

Nem, mert azok a konflislovak eltűntek, az akkukat meg behozni akarják.

De az akkuszükséglet kérdését máris lesöpörték.

 

Ez csak egy példa a butaság megnyilvánulására.

Előzmény: zöldkomcsi. (329927)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.08.06 -1 0 329927

(-: De lehet, sok mindent lehet, de az áttérés a gőz korából az elektromosság korába ott tévedett nagyot Lenin, sokkal hosszadalmasabb mint gondolná az ember. Viszont amit itt egyesek nem akarnának tudomásul venni, hogy közben az emberek gondolkodása, egymáshoz való viszonya, boldogság érzete is megváltozik.
Hanem úgy gondolják, hogy mint az újság lapozgatást ahogy felváltotta a teló babrálás a társadalom megváltozása nélkül, úgy a benzinkúton lecserélődik kábelre a gumicső.

Előzmény: Törölt nick (329924)
Rangun Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329926

olyan még nincs, ezért csak USA árakat lehet összehasonlítani.

Előzmény: Törölt nick (329923)
,m,1710 Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329925
Előzmény: QuantumSingularitas (329912)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 -2 0 329924

A kémia ennyit tud.

Majd megmutatják neki a tanulógörbét, aztán felskálázzák a tudását.

50 év múlva olcsóbb lesz, mint a csirkefarhát.

A  Tesla traktor meg 3 napig szánt a tábla sarkán lévő gyorstöltővel felröffentett akksival.

 

A jövő héten lesz erről tanulmány is, az szinte tuti.

Előzmény: zöldkomcsi. (329914)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329923

Igen, az egy fos Tesla.

 

Korábban az EUs árakról volt szó.

 

Előzmény: Rangun (329922)
Rangun Creative Commons License 2018.08.06 0 0 329922

Hazudni te szoktál, az egyik 42 ezer dollár, a másik 44 ezer, ez szerintem egy árazás, de a 44 ezres, nem csak nagyobb erősebb gyorsabb, takarékosabb, hanem 500km hatótávú is, és az nem a fos BMW.

Előzmény: Törölt nick (329920)
_Berci Creative Commons License 2018.08.06 -2 0 329921

 

Igen jo fizetesekre fussa a hitelböl. Van akinek megeri Pax2 kendacsolasa ...

 

https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/meses-fizetestesek-a-kormany-kedvencenel.667497.html

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!