Arról nem beszélve, hogy borzalmasan rondák. Még a Bíbiceknél is, pedig a Poleszje már pont az a határ, ahonnan számítva valóban beszélhetünk nem túl szép szárnyashajóról.
Ennek ellenére a szovjet vasak felett eljárt az idő, kár tagadni. Még akkor is, ha maga az elv tökéletes, mert szárnyon lényegesen kevesebbet érzel meg a parton az elhaladásukból, mint bármilyen katamaránnál siklásban.
Tulajdonképpen az egész Dunán ma már csak 3 Voszhod üzemel, és abból kettő nálunk...
(Amúgy önző érdekekből vagyok képben ennyire, mert szeretnék egyszer hazahozni a horányi telekre egy kibelezett Voszhodot valahonnan. Egyelőre az ukránokkal tartom a jó kapcsolatot, mert nekik van 5 felesleges - valsz sose fognak már üzemelni - , nekem navigáció, motor és hajtás nem kell, csak a testükre van szükségem. Ha máshogy nem megy, az öregebbik diófát kivágnám, és akkor pont beférne hosszában.)
Nem beszélve a problémás fák húzásáról és a ledarabolás célszerű irányáról, valamint a rakásolás (sarang képzés) és az esetleges uszadék azonnali kezeléséről.
Aki ezt partról akarja megoldani ekkora mederszélesség és ekkora gémkinyúlások valamint ekkora fák mellett, az konkrétan hülye.
Nem beszélve arról, hogy a Sióban akkor van víz, amikor még nincs lomb és a Sió még nem szúnyoggyár.
De ha épp lesz közbeszerzés erről a kérdéskörről, szóljatok, mert a parti mutatvány becsült árának 90%-áért megoldatom és még mások is jól járnak.
Tehát sic pacem para bellum, azaz nem árt ha valaki nekem megmondja, hogy melyik az az Z jellegű hajó, amelyik erre a munkára Sió +, továbbá segít nekem abban, hogy hol vannak olyan országút közeli pontok, ahol ki tudom adni a fát.
A munkafolyamatban természetesen tudom, hogy csak erről a fórumról többen gazdaságilag érdekeltek lehetnének, hajózási oldalról.
Akkor tedd fel a kérdést, hogy a parti közlekedés hány ingatlan határon kell keresztülmenjen és mennyire macerás ezt parti közlekedéssel megoldani egyik, majd a másik oldalról.
Nem véletlenül mondtam - szerintem - az egyetlen logikus és üdvözítő megoldást.
Tavaly a Duna-deltában nyaraltunk. A camping tulajdonosa magyar volt. Ő mesélte, hogy amikor először ment végig a katamarán olyan hullámokat csinált, hogy sok csónakkal és stéggel komoly probléma keletkezett. A következő alkalommal amikor jött, akkor közölték a személyzettel ha még egyszer ilyen kárt csinál akkor lőni fognak. Botrány lett az ügyből, majd hoztak egy rendeletet, hogy a katamaránnak úgy kell közlekednie, hogy nem okoz kárt. Úgy mondom, ahogy ő mondta.
Mivel a Dunán nincs se híd, se komp, majd jön Moldávia, ezért a Fekete-tengernél kezdődő román-ukrán határtól kb 600 km-re van az első határátkelőhely a két ország között Szucsáva felett.
Üzemképes Meteor típusú szárnyashajó az Al-Dunán már nincs. Leselejtezett van 2 db. Üzemképes Voszhodból is már csak 3 db van, ebből jelenleg 1 db van vízen. Poleszje 2 db. Ez a 3 jelenleg üzemelő szárnyashajó Tulcsa és Sulina közt jár - de már nem sokáig, mert a két modern katamarán nagyon erős ütőkártya.
4 ember*, egy önjáró (pl egy kisebb Z), egy harvester**, ~5 munkanap. A harvesterhez szükséges egy normál kanalas fej is a rakodásokhoz, vízből való esetleges kiemelésekhez
S megoldva minden belógó fa.
Szükséges még 2-3 rakodópont ahol ki lehet adni/venni a fát a partra.
Ha ismerős valaki a Dunának ezen a távoli szakaszán, meg tudná mondani hogy most járhat-e Meteor Szilisztra és Izmajil között? Zavaros információmorzsák vannak a neten, de egyik sem tűnik naprakésznek.
Mindeközben Izmaijilban a kikötő épülete felújítás miatt le van zárva, sehol egy lélek aki hitelesen nyilatkozni tudna. A parton korzózó helyi polgárok azt sem tudták, hogy valaha járt ott személyhajó...
Pont oda úszott, ahová kellett, Galambóc várát mégse szerkeszthettem oda! :-))
Itt így néz ki a part.Éppen egy volt Mahart tankert készülnek szétvágni.
--A harang nem nálam kong, valószínűleg "gondos" kezek már megmentették a zsilipelés viszontagságaitól. Á, nem éreztük rosszul magunkat, mikor átadáskor harang helyett széttárt kezünket mutattuk. :-((Ha rajtam múlt volna, akkor elkunyeráltam/megvettem volna, hiszen van a füredi múzeumnak egy már üres állványa (Balaton m/s) ilyen célra.
--No mégis milyen sokan tudtak az eladási szándékról, egyebekről. Ezek szerint bárki számára megvehető volt, akkor minek a nagy hiszti. Teccettek volna vételi ajánlatot tenni, vagy más módon megszerezni.
-Na ne úgy, mit annó a Balaton m/s "megmentése" kapcsán, hogy az utolsó láncszem súlyosat összeget bukjon a nagy "mentőakción"! Ráadásul a hajó roncstemetőben várja sorsa jobbra fordulását/beteljesedését.
Biztosra veszem, hogy előbb lesz a Balaton m/s-ból kanál, bili, mint az exAlmádiból küszöbsín. A tulaj elmondása szerint a TdOxi által berakott 1. kép ( kék deck, kék korlát) verziót akarja megvalósítani. Belül klíma, modernizáció.
Magyarországon pedig még épp elég ilyen hajó marad.
---Ja, közép-dunai vontatóból már csak egy van, de ez ne izgassa a T. nagyérdeműt, csak majd ha oda került a Szőke Tisza mellé. :-((
Én is úgy tudom, hogy igen, jó volna végre nem félni ettől a folyamzárlattal járó attrakciótól. Tavaly vagy kétszer meghirdették úgy, hogy nem történt aztán semmi (egyszer én is féltem, ott az út vége). Illetve történik, a hajós cégek perelik Szerbiát.
Ez volt az első utam a Sión és még pont 15 kellene a vonalvizsgához, úgyhogy kérdéseitekre inkább a szakirodalomból vett idézettel válaszolok:
A csatorna három szakaszra osztható:
Siófok - Kapós torkolat: csak időszakosan, a balatoni vízeresztés időszaka alatt hajózható. Szélessége: 18-20 m, vízmélysége: 1,8-2,6 m. hajó forgalma nincs a Balatonfüredi Hajógyár termelésének megszűnése miatt.
Kapós torkolat Szekszárdi a mellékvízfolyások vízhozamától függően vízeresztés nélkül is megfelelő mélységű és tartósságú vízi út alakul ki, de a hajózás ezen a szakaszon is alapvetően a balatoni vízeresztéstől függ.
Szekszárd - Duna közötti szakasz: állandóan hajózható, IV. kategóriájú szakasz. A torkolati mű - Duna közötti szabad folyású szakaszon a Duna visszaduzzasztó hatása biztosít kedvező hajóútméreteket.
A Sió mértékadó hídjának számít a szabad űrszelvénymagassága miatt a sióagárdi közúti híd (23,3 fkm), amely a csatorna legalacsonyabb hídja. Hasonló okból figyelmet érdemel a pálfai (66,1 fkm), a simontomyai (73,1 fkm), és a mezőkomáromi vasúti híd (98,2 fkm) is. Ezeknél a hidaknál áthajózás előtt a szabad űrszelvény pillanatnyi magasságának az ellenőrzése helyszíni méréssel elengedhetetlen.
Tudtommal a hajózás előtti napon a kollégák motorcsónakkal végigmentek a szakaszon és mind a meder állapotát, mind az űrszelvény magasságokat ellenőrizték. A hajózás egyébként Szekszárd fölött, csak előre bejelentett módon, hajózási program keretében lehetséges.
Az új tulaj nagyon örült neki, nagy vizibusz rajongó nem véletlen döntött ismét a típus mellett. A már meglévőhöz hasonlóan lesz átalakítva, ami nagyjából megtartja a hajó formáját, legalább is az általam talált képet szerint. Viszont jobban igazodik a mai igényekhez.
Van egy másik verzió is a tavon, ez nem annyira hasonló típushoz, de azért így is elég jól látszik honnan származik.
1998-99-ben a Balatonon volt a NEPTUN is, az összesen 15.
Nehéz pontos számot mondani, a 301-esek nagy része járt a Dunán is, és a dunaiak közül is sok megfordult a Balatonon, talán pont az ALMÁDI volt közülük az egyetlen amelyik végig a Balatonon szolgált.
Én még azt kérdezem mellé, hogy hány problémás híd van, aminek a megemelésével könnyebb lenne a hajózás? A szekszárdi vasútiról halottam/olvastam, ha jól emlékszem, hogy az a legalacsonyabb.
Van a Sión a vizállásnak (mélységnek) egy optimuma? Amikor már elég magas ahhoz, hogy nagyobb merülésű hajók is mehessenek, de nem túl magas, hogy a hidak alatt még átférjenek (akár némi visszabontással)? Nem lehet túl széles ez a tartomány.
Ha valaki ennyire a szívére vette a viccet, sajnálom, de mindannyian tudjuk, hogy nem lesz belőle kiskanál, hanem folytatja az Ohridi-tavon, és ott is a mi kutyánk kölyke marad, a videó leírásában is szerepel. Bár gondolom, további plasztikai sebészeti beavatkozáson megy majd keresztül és ez által sokkal kevésbé fog majd korábbi önnön magára hasonlítani, és így élvezeti értéke is erősen lecsökken majd. Egyébként magam is vízibusz fan vagyok, a képeslap gyűjteményemből kb. 100 db. kizárólag vízibuszos témájú. Ezzel együtt a véleményem a következő (de nem kötelező velem egyetérteni!): tetszik, vagy nem, de ezek felett a hajók felett bizony eljárt az idő, a miérteket most külön nem részletezve, de egyet kell értenem a Bahart-tal, hogy cseréjükön gondolkoznak. Mivel az összes biztosan nem fog és nem maradhat a balatoni hajózás kötelékében, ezért egyet kellene kiválasztani és azt besoroltatni a nosztalgia flottába. Én mindenképpen az ARÁCS-ot választanám, tekintettel arra, hogy az még az eredeti formájában maradt meg, és trópusi kivitele miatt nyitott fedélzettel is rendelkezik. Szerintem a kriptahangulat és a nagy nekibúsulás helyett, ha egy reális és elérhető cél van kitűzve, azért lehet és kell is dolgozni, harcolni, de mindezt kellő tisztelettel, és megfelelő kommunikációval egybekötve. Ha ebben a szellemben lobbiznátok a Bahart-nál, talán vevők lennének az ötletre, s végül megmenekülhetne, s a tavon maradhatna a magyar hajógyártás egyik relikviája.
Akkor ezek szerint a tavaly meghirdetett Kantavár-út elmaradt, vagy azért a dunai szakasz megvolt?
Igazából főleg a Dráva miatt vérzett a szívem, hogy nem tudtunk rá befizetni munkahelyi elfoglaltság miatt, de így azért annyira már nem vagyok bánatos, a Duna azon része már megvolt, és amúgy is elérhetőbb.
Remélem nem oda, ahova az orra mutat az első képen, mert akkor neki harangoznak, bár ha a harangja már nálad van, akkor talán mégsem, vagy mégis?!...-:)
Köszönöm. Sajnos helyenként pixeles lett a feltöltésnél, pedig az eredeti nem olyan.
Amíg működött a balatonfüredi hajógyár folyamatosan karban tartották a medret és a partot, akkor rengeteg hajó és uszály lement, nagyobbak is, de sokszor a hidak űrszelvény mérete miatt bontani kellett.
Ez pl. egy 48X9,2 m-es vontatóhajó
Ez meg egy 70X8,6 m-es önjáró uszály a rakterében két kisebb vontatóhajóval.
A közelmúltban régi vágyam teljesült, mert az egyik topiktárs jóvoltából felszállhattam egy Siófokról a Dunára tartó hajóra. Az éppen feltöltött, de ennek ellenére is keskeny és kanyargós Sión tett utazás hatalmas élmény volt számomra, meseszép, varázslatos tájakon haladtunk keresztül, ráadásul rég nem látott ismerősök is voltak a hajón.
Az alábbi linkre kattintva találjátok az útról készült videót:
Lenne, ha a bögét 700m-rel lejjebb viszik, akkor a vízügyi sólya alatti jobbparton sok minden elférne.
Csak persze zöldiség és a forrás is kifelejti a temérdek okosságból azt az apróságot, hogy az üzemi terület délebbre tolását elsősorban a (frissen átépített) vasúti híd űrszelvénye szabotálja. Szóval nem köll a vízügyet ekézni, ebben pont nem hunyók.
Remélem, hogy a siófoki zsilip felújítása csak az első lépés a Sió-csatorna életképessé tételét célzó fejlesztési elképzelések sorában. ajánlott irodalom: Dr. Kopár István, Közlekedéstudományi szemle LVI. évfolyam 8. szám, 302-308. oldal.
Amúgy a hajózási telephely átköltöztetése című projekt most hogy áll?A legutolsó ötlet az volt hogy a volt halászati telepre mennének át,de erről se nagyon hallani. Mindenesetre ha a hajózási sziget autóval továbbra se lesz normálisan megközelíthető akkor mind a hajózás mind a turisták szívni fognak.
Szerintem az egész telephelyet ki kéne vinni a városon kívülre és ott egy üzemi kikötőt építeni a hajózásnak. Ez a telephely egyszerűen idegen ott a jelenlegi helyen. Ha meg csak a kanális túloldalára(a halászathoz)mennének át az meg a szarnak egy pofont kategória.
Állandóan arról olvasunk, hogy a globális felmelegedés (minden bajunk oka) miatt Ázsiát nemsokára jégmentesen lehet északról megkerülni. Akkor meg minek a jégtörő? (én már nem vennék erre a pár évre :-))
Elolvastam. Korábban már beszélgettünk erről a témáról itt. Aki az északi tengeri utat uralja, hatalmas gazdasági előnyre tesz majd szert. Szóval, hajrá!
A cikk persze szokás szerint tele van hülyeséggel:
Pl. a hajó ne csak előre, hanem fölfelé is tudjon haladni - Mi értjük miről van szó de azért mégis: egy ilyen képességű jármű már léghajó lenne-:)
A back & ram kifejezést is igencsak nyakatekerten magyarázza: főnévnek ehhez semmi köze, ezt talán hátrázás és rárohanásként lehetne pontosabban magyarra fordítani, mivel a ramming egy haditengerészeti technika (pl. a II. vh-ban a rombolók szokták rárohanással legázolni a közelben felszínre emelkedett tengeralattjárókat).
A nálunk is használt folyami jégtörők-et (pl. JÉGTŐRŐ I = 420 kW) ezekhez a monstrumokhoz hasonlítani enyhén szólva is nevetséges.
Az Egyesült Államokban viszont nincsenek olyan természeti feltételek, amilyenekkel az oroszoknak kell megbirkózniuk: a néha befagyó tavakon kívül alig-alig kell komolyabb jéggel megküzdeniük. Hát ez egy kapitális baromság. Tudtommal Alaszka 1867-óta USA terület, és az észak-nyugati átjáró - amely éppen az északi-tengeri út versenytársa lehetne - pont annak partjai mellett vezet, legalábbis a nyugati szakasza, kb. azonos jégviszonyokkal. A verseny pedig pont e két útvonal között zajlik.
A Lider osztályú hajó makettje biztosan nem jégtörőt ábrázol, az egy hadihajó. Itt valamit nagyon benézett a szerző, nem jégben való hajózásra alkalmas testet látunk, a rolling keel-t és a stabilizáló uszonyokat úgy elviszi a jég, mint a huzat, és a bulba orr sem igazán ideális abban a környezetben. Ez a szóban forgó Lider:
A CHRISTOPHER DE MARGERIE viszont egy csodálatosan masszív szerkezet, de a leglenyűgözőbb az ún, Azipod hajtóműve. A víz alatti körbe forgatható egységben elektromotor van, ami a hajócsavart hajtja, szóval ez nem egy schottel hajtómű, fogaskerék áttételekkel. Én rákerestem, érdemes megnézni ezt a videót:
Úgy látom, hogy a költségekbe már nem fért bele, hogy a hajóvezető egy normális munkaszéket kapjon, csak ez az 5 ezer forintos műbőr bevonatú tárgyalószékre futotta. :-(
A ponton túloldalról jött át. Én nem ismerem a gazdáját, talán te igen-:)
Tudom, hogy kicsi a víz, megmértem egy bottal, de az ott ülő lányoknak mondtam, hogy jövünk. Remélem tudnak várni, amíg elkészül a torkolati műtárgy...
Vajon hogyan kerül egy alaptérképre "Liberland állama"?
(Ez egy sziget a Dunán, amit nem kér se Horvátország, se Szerbia a határvitában. Mint kvázi gazdátlan területet akarta elfoglalni a Liberlandot megálmodó, kissé anarchista csapat.)
De ugye sokan vannak, akik a vityillójukat kastélynak tartják.
Az viszont érthető, hogy a zömében külföldieket szállító rendezvényhajóknál értelmezhetőbbek az utasok számára a Pest-Buda, Hungária stb hajónevek, mint a Kuka.
Szerintem a mese flotta egy nagyon kedves ötlet volt, azokhoz a kis hajókhoz jobban illettek azok a nevek. Én szentségtörésnek tartom, hogy egy KUKA kaliberű hajót ma HUNGÁRIÁ-nak hívhatnak. Úgy érzem ezzel valahol Magyarország van ledegradálva.
Szerintem egészen egyszerűen a rendezvény-hajózáshoz nem illenek olyan nevek, mint Morgó, vagy Hapci. Az új tulajdonosoknál meg általában amúgy is nagy az átnevezési kedv.
Nem lehet, hogy a törpe-nevek valahogy a Disney-jogokat sértik? A gyerekkoromban a törpe-hajókon még fel voltak festve a törpék figurái a Disney-filmből. Feltételezem, hogy a kommunista Magyarország nem fizetett a szerzői jogokért. Ezek legkésőbb a rendszerváltáskor (vagy már előtte) lekerültek róluk. De valószínűnek tartom, hogy a nevekkel is ez van. Az eredeti mesében a törpéknek nincs nevük (Hófehérkének van: "Hófehérke és a hét törpe"). A magyar nevek úgy kerültek a köztudatba, hogy a Disney-film itthoni bemutatásához ügyesen lefordították az eredeti, angol neveket. Nem tartom kizártnak, hogy a Disney-jogok kiterjednek a lefordított nevekre is.
Egy kis konkrétabb információ. A Triton Tokajban forgott. A Danuvia idén tavasszal jött fel, mivel partiszemlés lesz a hajó. Szegeden nem sikerült megállapodni a javításról, így gondolván Tiszalökön kivitelezhető, de ebben az évben ott is kicsi esélye lesz a szemle lebonyolításának. Így üzemképességi nélkül állomásozik most a hajó Tokajban. Tudtommal eladásról szó sincs, bár a Nimród "forgatása" biztosan jobb kihasználtsági mutatókkal rendelkezik, mint a Danuvia valaha is produkált. :-)
Ez a cég szervezte eddig az utakat,szerintem az új jármű a Triton (Hegyalja) vizibusz,amit eddig Tokajban üzemeltettek.A Danuvia nem igazán volt kihasználva, szerintem eladták.Tavalyelőtt még volt hozzá szerencsém.
Szegedről pár hónapja eltűnt a Danuvia, viszont nemrég feltűnt egy másik sétahajó jellegű vízijármű, csak éppen eddig semerről nem sikerült meglátni rajta a nevét (hacsak nem arról rejtegetik, amerről az úszóházhoz ki van kötve).
Tudja valaki, hova ment az előbbi és honnan jött/ki az utóbbi? (A napokban tudok róla fényképet csinálni, ha az segít.)
Balaton Mix tavaly se volt már.Amúgy is használhatatlan ha ilyen a menetrend...
A "futva érhető el"az igazából nem valószínű hogy elérhető.A MÁV dél-Balatoni vasútján az az 5 perc késés szinte kódolva van,akkor meg bukik az egész...
Kérdés, hogy kik "akarnak"? Nem szeretném féllábon állva megvárni a második balatoni komp indulását (amúgy utaztam már kompon Boglárról Révfülöpre ;-))
Május elsején átadták a legújabb magyar hajót a Legenda Kft GONDOLA motorosát. Tegnap lehetőséget kaptunk kipróbálni ezt az egészen különleges és szép hajót. Íme pár fotó:
A Dombrád- Cigánd közötti 2018-as passnave-s komp menetrendet tudja-e valaki, mert azt tervezem kipróbálni. A passnave menetrendben nincs benne. Köszönöm
Én csak felvázoltam egy a BH megoldásától eltérő megoldást,és mivel az kisebb üzemanyag és személyzet bérköltséggel megvalósítható,ésszerűbbnek neveztem.
És mint írtam a tegnapi nap lebonyolításában főleg a pénztár volt a kritikus pont,ami nem tudott óránként 400-500 embert kiszolgálni.Abban igazad van hogy ez nem saját tapasztalat,de többen is panaszkodtak rá,és a webcamon az egész tegnapi forgalom visszanézhető-ott is látszik a Fonyódi sor.
És amúgy egy 300 főt foglalkoztató cég eseteben nem sérteném meg őket azzal hogy általánosítva azt mondjam ostobák.A cég VÉGREHAJTÓ emberei,a hajók-kikötők személyzetei,és a műszaki stáb is azt gondolom negyon jól csinálja amit csinál.
Egyedül a forgalmat szervező emberekre,és a beszerzéseket irányító vezetőkre vagyok pipa,mert előbbiek egyszerűen alkalmatlanok* a feladatra,utóbbiak meg eléggé meggyőződésből tesznek mindent,
gondolok itt pl arra hogy egyetlen vizibuszt se hajlandók megtartani...
*Alkalmatlanságuk abban is megnyilvánul,hogy eszük ágában sincs mások véleményét figyelembe venni, főleg nem olyanokét,akik évek-évtizedek óta a BH felhasználói,és hidd el rengeteg infójuk van a menetrend problémáiról,az utas igényeiről.Gondolok itt pl Zjakabfi tavaly novemberi Garda-Fesztes kérdésére,amit még válaszra se méltatott senki...
Végül:INNEN ÜDVÖZLÖK MINDEN BALATONI HAJÓST,HAJÓZÁSI DOLGOZÓT abban a reményben hogy akikkel szemben kritikát fogalmaztam meg,ők egyszer majd rájönnek hogy vagyunk egy páran akikkel együtt lehetne működni a Balatoni Hajózás jobbá tétele érdekében.
Sosem értettem, miként lehet felületes információk alapján egy vállalat működését, sőt annak apró, mindennapos döntéseit nagy határozottsággal bírálni?
-----------------------
Mert joga.
Ameddig a gondolat rendőrséget be nem vezetik, joga is marad.
A Jégtörő VI.-nál hogy lehet motorteljesítményt növelni? A SKL-6NVD 48-2U lecserélése a Jégtörő II/IV-ben lévő 800 LE-s változatra vagy átépítése 2 gépessé?
(tudom, tunelház, kormány átalakítás)
A Jeges géptere hogy viszonyul az egykori Csiribirikéhez méretben?
Illetve, van itt valaki a fórumon aki Csirirbirivel és kis -Jegessel is dolgozott, vontatott?
Sosem értettem, miként lehet felületes információk alapján egy vállalat működését, sőt annak apró, mindennapos döntéseit nagy határozottsággal bírálni. Nem gondolod, hogy ők a jóval több információ birtokában jól döntenek? Nem gondolod, hogy ott sem ostoba emberek vannak?
27-én milyen útja volt a Badacsonynak?A Webcam szerint Badacsonyba csak tegnap járt ki.
Elhiszem hogy este sokan mennek lefele,de meg lehetne úgy is oldani hogy 6-kor lemegy a Füred,7 kor meg a Lelle-Héviz pár,és esetleg az Ederics(7-re átjönne rezsiben Máriáról).
Én azt nem értem,hogy minek kell a Badacsonyt kicitálni,ha úgyse lesz semmi dolga júliusig.
Egyébként azt olvastam hogy nem annyira a hajó-kapacitások,hanem a jegypénztárak voltak ma a szűk keresztmetszetek,főleg Fonyódon,ahol 1 órát kellett sorban állni.
Azért a Badacsonynak volt útja 27. és 30.-án is. Azért amikor csak a Badacsony lement 570-el este 6-kor, aztán még utána a Füred meg a Lelle kétszer, azért egy darabig el várakoztam volna a sok ittassal, amíg végre felférek az egyik Hévíz Keszthelyre május elsején!
A siófoki vízirendőrök április 30-án 17 óra 4 perckor észlelték, hogy a parttól mintegy 1000 méterre felborult egy vitorlás és három utasa a vízbe esett.
Az egyenruhások azonnal a segítségükre siettek, visszaállították a hajót, majd a bajbajutottakat a szolgálati kisgéphajóba emelték és a járművet a part közelébe vontatták - írja a police.hu
A Zánka előtti vízterületről 2018. április 30-án 17 óra 5 perckor a balatonföldvári vízirendőrök segítettek partot érni annak a három fős társaságnak, akik katamaránjukkal árbóctörést szenvedtek. A hajót és utasait az egyenruhások biztonságban a közeli strand sekély vízéhez szállították.
A fonyódi vízirendőrökhöz 2018. április 30-án 19 óra körül érkezett bejelentés arról, hogy a Balatonlelle előtti vízterületen, a parttól közel 1000 méterre egy elektromos hajó motorja hibásodott meg, a jármű öt utasa emiatt segítség nélkül képtelen volt partot érni. A rendőrök ezért a helyszínre siettek és a járművet, valamint a rajta tartózkodókat biztonságban a kikötőbe vitték.
A mentések idején I. és II. fokú viharjelzés volt érvényben.
A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság felhívja a figyelmet arra, hogy a vízen, vagy a vízben testi épségünk érdekében különösen fontos betartani a viharjelzési szabályokat, figyelni egymásra, hiszen egy veszélyhelyzet nagyon gyorsan kialakulhat.
Elsőfokú viharjelzés esetén a viharjelző percenként 45-öt villan, ebben az esetben úszni, illetve csónakkal és más vízi sporteszközzel csak a parttól számított 500 méteren belül szabad tartózkodni. Másodfokú viharjelzés esetén a viharjelző berendezés percenként 90-szer villan fel, ilyenkor fürödni tilos, valamint szintén nem szabad csónakkal és más vízi sporteszközzel közlekedni (a vitorláshajók kivételével).
A viharjelzés figyelembevételével, a jó helyzetértékeléssel és az alapvető biztonsági intézkedések betartásával legtöbbször megelőzhetők a veszélyhelyzetek.
Bezony,bármiféle ésszerűség sem tud felülkerekedni a Baharton.A következő 2 hónapban a Badinak az égadta világon semmi dolga nem lesz(hétközben a Fürednek se...),de azért kimegy most egy napra.Pedig a Lelle-Héviz páros simán tudná vinni a Badis járatokat...
A Balatonon ma végre megindult az élet,a Siófok és a Szigliget a keleti medencében,a Füred Badacsonynàl megy reggel óta.Érdekesség,hogy a Füreden van egy Időkép-Webcam:
Az ex.Ederics is jár már a bringajáraton,és ahogy néztem már a maszek sétások is kirajzottak(pl.Hableány).
Kedden meg ugye jön a szokásos órás ütem Badacsony-Fonyód közt.Amúgy lehet hogy idén csak egy katamarán fog járni akkor,a másik járatot meg a Héviz-Lelle duó viszi.
Ma láttam Budapesten a CRYSTAL MAHLER kabinost. Úgy látszik a tengeri hajóknál mostanában egyre gyakrabban alkalmazott hátracsapott hajóorr már betört a Dunára is. A kormányállás pedig az első fedélzeten van, mint a PINZESSIN CATHARINA-nál volt. Hát szebb nem lett, de legalább funkcionálisan jobb, a felső fedélzetet végig be lehet járni, az utasok biztosan örülnek. No meg nem csapja le a kormányállást a híd...
Fotózni nem tudtam, így ez egy internetről leszedett kép:
a Hadtörténeti Múzeum menetrendje (http://www.militaria.hu/hirek/lajta-mozgasban) szerint a Lajta/SMS Leitha szerdán Szentendrén, pénteken pedig Százhalombattán lesz látható. Tehát valamikor csütörtökön fog áthaladni a Duna budapesti szakaszán . Szeretnék néhány fotót készíteni, de nem ismerem a pontos menetrendet. Van valakinek információja hogy mikor érkezik a belvárosi Duna szakaszra (kb a Margit-hídhoz)?
Miközben ilyen gyönyörű-magyar és kevésbé magyar-gőzösökről értekezik a fórum,érdemes egy pillantást vetni arra,hogy a világ más tájain mit ki nem találnak.
Ez a "hajó" például pont úgy néz ki mintha egy ufó sz.rta volna a vízre...De legalább életveszélyes sebességgel lehet vele menetni,és elvileg még keveset is fogyaszt...
A" múzeumban" nem szó szerint értettem,de nem csinálhatok reklámot anélkül,hogy a tulajdonos vagy tulajdonosok hozzájárulnának. A német múzeumokról nem beszélnék csak a Hamburgi Häfenmusem- ban 4-5 különböző nagyságú és vezérlésű van kiállítva Kiel holtenauTechnische museum szintén és így tovább... ott nem a víz alatt hagyják rohadni a" védett nemzeti értékeinket"
Új kazánt gyártani már jó ideje csak hegesztett technológiaval engedélyeznek Európában. A nosztalgiás gőzmozdonyok szegecselt kazánja papíron csak felújítás, még akkor is, ha "gombhoz kabátot" jellege van.
Ezek a gőzgépek gyönyörű darabok voltak. A hajógépek szinte utolsó fejlettségi szintjén. Persze, hogy nincs sehol múzeumban ilyen. Hasonló, de jóval nagyobb van kiállítva Münchenben, a Deutsches Museumban.
Úgy tudom én is, hogy a feneke most rendben van. Effektív ez nem akadálya annak, hogy önjáró lehessen. (Nyilván be kellene vizsgálni, de sokat nem kellene elvileg macerálni. A gépe pedig szépen megőrzött példány!)
Nekem úgy rémlik, hogy régebben volt olyan lemezjavítás, ami után a sólyára vissza kellett emelni és aztán betonoztak. De azóta már újra volt Komáromban (2008-ban) és akkor rendesen megcsinálták.
A kétórás felfűtési idő érdekesen hangzik ,valószínűleg vízcsöves kazánról lehetett szó,nekem csak füstcsöves (szén) kazánokhoz volt szerencsém 4- 6m3 víz felfűtése kb 3 nap,szép lassan először 5 bar ny. azután tíz 12 vel már el lehet indulni. Szükség esetén lehet egy nap is de a kazán kímélése miatt 3nap a biztos .Jegyzőkönyvezik minden télen a víztelenítés után a láng csövek átmérőjét több ponton mérve, és ha ez tűrésen kívül megváltozik akkor oda a kazánvizsga.Tehát a használatban állandóan fűtve van a kazán így gazdaságosabb ha már fűtve van akkor meg menni kell vele,vagy 5 bar on tartani a hétvégére készülve.Ami a tapasztalat szerint kevesebb szenet emészt fel mintha a 0-ról kellene felfűteni.
Itt meg a korábbi két órából félóra lett a kazáncsere után a felfűtési idő. Szerintem különleges videó, mert úgy vélem gőzcsörlővel húzza ki az orrát orrsugár helyett és csak utána indít.
A Kossuth is tulajdonképpen "csak" kazánra vár, effektív nem hiányos a gőzgép, ami van, az javítható. A kazánt kellene kicserélni. Ha egyszer valaha lesz valami még a Petőfiből, ott is a kazán az egyik, ami kellene. A Lajtánál dettó... Szerintem hatalmas sikertörténet volna a magyar Dunán (is) egy üzemelő gőzhajó!
A Gustav nevű gőzhajó is hegesztett , pár éve legyártott kazánt kapott a gépésze szerint kívül és belül is lehegesztették a csatlakozó csöveket amiből később repedés lett amit megint hegesztéssel orvosoltak,tehát önmagában a hegesztett szerkezet még nem probléma.A szegecseltnél a csövek peremesek és a nyomás "neki tolja" a kazántestnek .Az ár itt nem volt reális mert egy visszamondott kazánrendelést vett át a cég..fél áron,a gyártó így legalább valamit visszakapott a befektetésből konkrét összegről nem tudott a gépész.Séta üzem/ kb8-10kmh/holt víz, 10 lapát németbrikett 2x a két lángtérbe óránként+felfűtés szóval aránylag gazdaságos az üzem,napi két három kör majdnem mindig telt házzal.
Pár éve körüljártuk a témát egy konkrét projekt kapcsán. Lett volna több olyan hazai kazángyártó is, aki - ha vannak tervrajzok - hétjegyű számért (az eleje nem túl nagy) legyártotta volna.
Persze hegesztve. Olyat, aki szegecselve megcsinálta volna, nem sikerült fellelni.
Aztán hogy a vizen is megkapja az alkalmassági papírokat - a szárazföldön adott nyomásra egyébként engedélyezett kazán - sejtelmem sincs, mennyibe került volna.
Mivel ez a gőzhajó élete nagyrészében inkább állna, mint gőz alatt lenne, valamilyen standard megoldással valószínűleg még olcsóbban is megoldható lenne dolog.
Gőzgépet valamelyik múzeumi raktárból elő lehetne varázsolni, kazánt meg gyártank még ma is, na ja fél stadion árán.
Mindenesetre egy igazi kuriózummal lenne kis hazánk gazdagabb.Elég furcsa ha a" Magyar honvédség T. beli zászlóshajója " vontatva vagy mellévettben érkezik..talán egyszer kerül pénz rá.A Diesel- valahogy nem passzolna a képbe.
Frank22 fórumtárs felfedezte a TULLN kötelékében a POLTAVA exBAJA tolóhajót, aki rövid dnyeperi és hosszabb aldunai kaland után ma visszaérkezett Budapestre:
Ha a moszva, ami mellévetben cipeli, elmegy 2 moszkva motorral és maga mellett egy monitos testtel, akkor biztosan elég lenne. Talán még 2 Csepel is :-)
Bár csak... :-) (Igazából az volna a poén... Akár úgy is, hogy nem "korhű", mert gőzgépet nyilván nem lehet belerakni már sehonnan... De én mindig annak a pártján voltam, hogy inkább menjen önerőből, akár nem "korhű" módon, de MENJEN! :-) )
Nekem egyszer egy hajós azt mondta, hogy neki a Lumumba (Lumi - H.Á. parancsnok úr) azt mondta, hogy a Duna vízállását az Inn nagyban meghatározza. Nem tudom igaz-e, de jól hangzik.
Első erdélyi utamon nagyon örültem neki, hogy láttam a Sebes-Köröst Csucsánál, valamint a Fekete-Köröst Belényesnél :-) Azóta a Maros is "megvolt" Soborsinnál.
Az Európa kék szalagja, a Duna c. sorozatban Fábry Sándor külön kiselőadást tart az engelhartszelli vízmérce mellett :-)
Van valami gyakorlati haszna a hajózásban? Nem azt kérdezem, hogy kell- e ez az infó?
Az informatika korában szükség van arra, hogy a Kossuth rádió mondja be?
Naplózni is fogják a hajókon?
Erről eszembe jut egy story.
A vezégig. hívta telefonon a menetirányítót. Ő felkapta a kagylót és nem informálódva a hívott személyéről beleszólt, hogy vízállás. És lecsapta a kagylót.
Némely légcsavaros repülőgépnél lehet negatívba állítani a srófot. Hajón (nagy, tengeri) nem lehet? Már egy múlt század eleji rajzon láttam állítható hajócsavart. Nem tudom, hogy hol, senki se kérdezze.
Egy hétvégi kirándulás képei, Dunával, hajókkal. De ne számítsatok semmi extrára: nem süllyedt el, nem borult fel, nem égett ki, nem ütközött össze...-:)
Bocs,de Nagycenken több alkalommal jártam a műszaki kiállításon, ( nagyon sok GANZ gyártmány) tavaly újra elmentünk a veterán motorosokkal és a régi gépek,berendezések helyett egy teljesen új szerintünk(!) semmit érő dolog fogadott bennünket.Kérdeztük,hogy hová lettek a kiállítási tárgyak,de nem nagyon tudták megmondani,pedig némelyik tekintélyes sújt képviselt.Vajon hol lehetnek?
A valóság sokkal szomorúbb! Siófok-Beszédes József vízügyi múzeum( ma egy bank van helyén ami nagyon fontos!?) kiállítási tárgyai,hajómakettek, vízügyi makettek hol vannak? Kitud róluk valamit?Igaz,nem hajós téma,de siófoki, Szmetena Géza fegyver gyűjteménye hol tűnt el?Csak kölcsön kérték,azóta nem találják,hát nem érdekes?A Belfegort én is néztem, ebből következik,hogy én is.......
Irigyek, "jóakarók" is találnak ajándékozni valót, számukra kitűnő választás lehet a Titanic (ott van ő is a háttérben), díszdobozban, kis ajándékkártyával: Merjen nagyot álmodni..., vagy éppen: így érjen révbe közös életetek...-:)
Anno 2000 körül volt egy hasonló bolt a Róbert Károly körúton az egykori Domus áruházban. Sokat nézegettem akkor ezeket az utángyártott modelleket, nem csúnyák, de valahogy nem igazán kimunkáltak, hiányzik belőlük az egyediség. Én inkább Hajóács és Kurdeejay munkáira szavazok.
A hajó, vitorláshajó a BOLDOG, EGÉSZSÉGES,SIKERES élet jelképe a keleti hagyományok szerint.
....
Kollégák elbúcsúztatásakor a hajó jelképes ajándék, amivel sok szerencsét kívánhat kollégájának, aki új vizekre evez az élettengerén. Partner számára a hajó jelképes ajándék egy értékes parner részére, mellyel elmondhatja: egy hajóban evezünk, egy cél érdekében. Nászajándékként egy hajóval szimbolizálva elmondhatjuk jó kívánságainkat a jegyespárnak. Hajózzon be az örök boldogság a közös életükbe
A Budagyöngye alagsorában nyílt egy hajómakett bolt.
Feltűnt a Helka. 100e. Sajnos külső égésű géppel szerelt magyar vonatkozású vagy bármilyen nem található a választékban, de a tulaj szerint ha van terv, bármit legyártatnak.
Egyszer találtam az interneten egy, azt hiszem egyetemi szakdolgozat féleséget, amiben a szerző bebizonyította, hogy a Vágon való fuvarozás a Duslo-ból kb ugyanannyi pénzbe kerül, mint ha Pozsonyig vonattal viszik és aztán rakják a kikötőben hajóba. Úgy emlékeztem, hogy elmentettem, de nem találom a gépen. Igyekszem előkeríteni a héten, a pontosabb adatokért...
Az rémlik belőle, hogy a Muflon típussal számoltak + egy vagy két bárkával, nem önjáróval. Negatívumként volt felsorolva a bizonytalan vízállás és ebből adódó lehetséges merülés, valamint a szelőcei zsilip megbízhatatlan üzemelése is.
A végszó az volt, hogy nem javasolja a Vágon való fuvarozást.
Kedves Domnule Presedinte, tudnod kell, hogy a Vág még a 90-es évek második felében egészen Vágsellyéig volt hajózható. A járási székhely területén kívül eső DUSLO vegyi művek műtrágya produkciójának transzportját bizonyos százalékban a MUFLON 3-as tolta ki a Dunára Komáromban. Még Kardos Aladár - vagyis Vladimír Mečiar volt az első, aki akkori miniszterelnökként egy Moszkva fedélzetén elhajózott a sellyei Vág-híd alatt kiépített műtrágyarakodóig, aztán diadalittasan kijelentette, hogy 2006-ig a Vág Zsolnáig hajózható lesz. Hogy ebből mi valósult meg? Ma már nem rakodnak műtrágyával a rakodónál..... pedig a gyár azóta is termel és ugyanazon Babi cseh miniszterelnök tulajdona, mint akié részben a Bábolna Rt is. A hajókhoz csak annyit, hogy van egy TEKOV nevű toló, amely SLK Komárno-ban épült TR típus és van egy BD TEKOV, ami meg egy Muflon típus. Alighanem az utóbbi lesz a helyszínen, mert az a SVP szlovák vízgazdálkodási vállalat tulajdona.
A szelőcei (nem zsigárdi... ;) ) erőmű alatti részt szórják sziklával. Húsvét előtti héten is tért háromszor, valamint tavaly kb ugyanilyenkor is dolgozgattak ott, ugyanezt a munkát. A HONT és a TEKOV járnak fel, valamint a PV JAVORINA (TR530-as típus) is valószínűleg ott van a helyszínen, de neki nincs AIS készüléke.
Rendkívüli látványosság: ma délelőtt felhajózott a Vágon a TEKOV tolóhajó, 5-6 km-es sebessége alapján valószínűleg terhes bárkával. Egyelőre Gútáig ment (23 fkm). A Vág alsó szakaszán a vízállást a Duna határozza meg, a mai öregkomáromi vízállás 259 cm, ez kb. 12-13 dm merülést tesz lehetővé a Vágon.
Egyik szemünk sír, a másik nevet. A hajó Budakalászon leégett, de a papírjai megmenekültek. 1973, Morje Hajógyár, Szovjetunió. A Voszhod-típusú szárnyashajó prototípusának futáspróbái. Tapasztalatok, észrevételek, javaslatok. Eredeti kezelési utasítás (konkrétan annyira friss volt az egész történet, hogy a Rakéta-szárnyasét írták át egy az egyben :D) VOSZHOD-01-es pecséttel átitatva. Az egész doboznak igazi keserédes múltidéző szovjet-szaga van. Igyekszem a közepesen stabil orosz-tudásommal fontolva haladó tempóban feldolgozni a kapott anyagot. Már, ha érdekel valakit a szárnyashajók múltja. Esetleg a PRHV-kapcsán felmerülő nem kifejezetten "fehér" ügyek a Volga-partjáról, vagyis hogyan kerül hozzánk egy prototípus és egy kétmotoros továbbfejlesztett Voszhod (Lasztocska) úgy, hogy senki semmit nem vesz észre, mégse lesznek honosítva... de erről most még ne beszéljünk. :)
Hajós Alfréd, mikor az 1896. évi nyári olimpiai játékokon Athénban megnyerte mind a 100 m-es, mind pedig az 1200 m-es gyorsúszószámot, a görög király átadta az olimpiai aranyérmeket, majd megkérdezte tőle: - hol tanult meg Ön ilyen jól úszni? - in the water, Sir.
Bár az eredeti (amúgy is ellég béna...) cikk végén ott van, hogy ápr 1.., de az újságíró pi..., izé, kislyány úgy néz ki, jól bekajálta, és ápr 2-án átvéve leközölte.
A Füred igenis jó lenne J-re,ha megint normális promó lenne
a nagyobb katamarán nem fér be Csopakra... (volt egyébként olyan terv, amikor nem tudtak a Siófokkal mit kezdeni, hogy J legyen, de olyan lassú lett volna, hogy elvetették)
J-t én inkább úgy turbóznám fel, hogy kihagynám Balatonfüredet, így csökkenne a menetidő (volt ilyen régen), és mondjuk 4 nap Kenesén, 3 nap Aligán (Siófokon?) érne véget.
A Siófokot valóban sétáztatni kéne Füred-Tihany közt, a másik kiskata meg mindenféleképpen F-be kell...
Almádi-Földvár viszonylat azért jön ki így mert egyik viszonylatra se kellene külön hajó az igényeket nézve,a kettő összevonása viszont növeli a gazdaságosságot.
A Szigliget környéki bringásokat-szerintem-viszonylag jól kiszolgalja a kínálat.
Szigliget csak annyival lesz kevesebb főszezonban h délelőtt nem két hanem egy hajó menne Badacsonyba,vissza ugyanígy.Nem hiszem hogy ezzel vesztene jelentőségéböl főleg hogy napi sétajáratot kap,és egy dêli járatot is Badacsonyból.
A déli Földvár-Tihanyt a H hajója Szigliget menné.A 15 órás járatra persze lehetne csak a Lelle tipúst is rakni,így +1 Tihanyi járat menne a katamaránnal 13:40-kor.(annak úgyis vissza kell jutni valahogy...)
Aligáról nem kéne lemondani,normális promóval,kedvezményekkel tán mennének onnan Füred fele,akár átszállással Almádin Siófok fele is.
A Füred igenis jó lenne J-re,ha megint normális promó lenne, hiszem Füreden már tele lenne a 400 fős hajó(egyszer volt már ilyen...).Ha éppen szar az idő akkor persze be lehet küldeni a Siófoki oroszt,a Füredet meg pihentetni.
Siófokra azért kötném be a J-t hogy több nagyhajó legyen este Sf-on(így mehetne egyszerre pl buli és Minimax vagy Mesterkártya élményhajó)
Füredi séták:Siófok nem akkor sétázna,hanem a 6 db Tihanyi fordulóján(9:15,10:45,13:45,15:15,18:15,19:45)
Füred Földvár közt nem tom mit kéne javítani,15 perces csatlakozasok vannak Tihanyban oda-vissza.
Csatlakozásokon javítgattam meg majd még lehet is.Ilyen javítás hogy a Csongor este megvárná Lellén a Helkát,egy átszállásos Szemes-Bada,Szárszó-Bada,Udvari-Bada kapcsolatokat adva oda-vissza.
Az Almádi ugyebár megmaradna nosztalgiának(Földvári sétákra)de este 18:05-kor átmenne Szárszóra,18:30-kor lenne ott egy sétája,majd csatlakozna a Csongorhoz és 19:55-re érne vissza Földvárra(Földvár-Badacsony viszonylat oda 1,vissza 2 átszállással!)
Vonatcsatlakozás:elsősorban átkelőjáratoknál,B vagy F járatnál lenne értelme.
A jegyrendszert én teljesen máshogy alakítanám,de ezt most hagyjuk.
Csináltam még korábban összesíteseket betűjelzésekkel elő-főszezonra(+hajóbeosztást is),de technikai okokból most nem tom közzétenni.Ha érdekel írj a címemre egy Mailt és válaszként átküldhetem.
Köszönöm. Ezek szerint tavaly már járt ott nyáron? Erről nem tudtam... Hiánypótló, különösen, ha megvalósul a badacsonyi és szigligeti menetrendi járatuk...
A vasúti csatlakozás nem könnyű dolog, főleg nyáron, fpszezonban. Még az északi parton csak-csak, de ott sem könnyű, főleg ahol 2-3 típúsú vonat is megáll (Tekergő, Kék Hullám, Katica).
A déli parton aztán végképp nehéz. Melyik vonathoz? Milyen irányban?
A tervezetnek - mint már a korábbiról is írtam - fő erénye, hogy a három időszakra bontva, a három medencét jobban érintve, valamennyi - sőt Fenyvessel és Szárszóval kiegészítve - kikötő és hajó kapacitást kihasználva adna a jelenleginél lényegesebb jobb és sűrűbb járat lehetőségeket. Nyilván a praktikusan kialakított hajózási ajánlások (szolgáltatási minőség/menetdíjak/megéri-e használni az utasnak hármassága) lehetnének utas vonzó tényezők, amely végül is a további fejlesztésekre adhatnának további indokokat, tehát érdemes lenne több szempontból is távlatosan gondolkodni és sok szempontnak egyaránt megfelelni (vö trizs javaslatait).
Egyet lehet érteni a séta és menetrendi járatok okos összekapcsolásával, persze így át kell gondolni a menetdíjak egymással való összehangolását is, amely persze nem feltétlenül nehéz, mert elsősorban az első díjkategóriát jelentő menetrendi utazás nagyjából azonos egy 2 órás sétahajózás összegével.
Néhány kérdés és megjegyzés:
Az elő- és utószezoni Boglár-Badacsony-Mária-Szigliget-Fenyves megoldás vonzó és sikeres lehet, kérdés, hogy mennyiben oldja meg a kerékpárosok igényeit Mária-Györök-Szigliget háromszögben. A Siófok-Almádi-Siófok-Tihanyrév-Földvár első része elképzelhető az átkelések miatt, talán Alsóőrs is beemelhető, megint a kerékpárosokra is gondolva. A Siófok-Tihanyrév-Földvár így még kicsit öncélúnak látszik.
Főszezon:
Nyugati medence: a Keszthely-Mária-Györök-Keszthely OK, de és minden második járatot fordított irányban működtetném, jobb lehetőségeket adva a Györökről Máriára (vissza)közlekedőknek.
A Keszthely-Badacsony viszonylat és a Mária-Badacsony viszonylat is rendben, de Szigliget mintha kevesebb szerepet kapna (bár ott a tavaszi bővítés OK).
A csatlakozások még finomításra várnak.
A középső medencében a Csongor és a Helka által bejárt utak rendben, de nem világos, hogy ha a Lelle típusú hajó 11.15-kor Földvárról továbbmegy Lellére (ami persze megpróbálható) és csak 14.15-kor ér vissza, akkor Földvárról Tihanyba menő 12 órás járatot melyik hajó csinálja (a 15.00 órás egyidejű indulás a Füreddel és a Lelle típusúval talán luxus). Itt is javíthatók a csatlakozási lehetőségek.
A H járat meghosszabbítása Füredig OK, a J járat lényegében Földvárig történő hosszabbítása is elképzelhető. Keleti medence: A Siófok-Aliga-Kenese része erős utas keresést/találást igényelne, pláne a Füred katamaránhoz, itt inkább 303-ast, vagy Lelle típusú képzelhető el, a Füred mehetne a Siófok-Tihany viszonylatban. Jó megoldás a Siófok katamarán "pótlása" a H (Szigliget) és a J (Lelle típusú) járat hajójával, hogy a Siófok sétáljon.
A Siófok-Füred-Tihany háromszög és a Tünde hajó járatai is rendben.
Viszont a Füred-Földvár közötti táv (és vissza) tihanyi csatlakozásain lehetne javítani.
Összességében jó még, hogy sok esti járat is van, akár menetrendi, akár séta.
Jó lenne, ha az egész rendszer egy összesített táblázatban is és külön-külön részenként is megjelenhetne.
És ami a legfontosabb: sok-sok egyetértőt kellene toborozni és lobbizni a BAHART illetékeseinél.
Oszt erről a Dunatölgyesről már hallottak a Cserfalusiak és a Wernersdorfiak? :) :) :) Még utoljára kiderül, hogy a "dunántúli hárombetűsök" - nek (2x T, 1x Ó) köszönhető, hogy az a település ott van... :) :) :)
Remek ötlet a Call Center, majd ki is próbálom. A menetrendet kezdő hajók a Fonyód és az Alsóörs voltak.Fonyód indult reggel Tihanyból. Fonyódon a Lelle és egy 303-as állt. Füreden a Csobánc, Siófokon a Tünde állt.4
Az idén is a húsvét előtti szombaton nyitják meg a balatoni menetrend szerinti hajózás szezonját. A hagyományok szerint a balatonfüredi kikötőben ünnepélyes keretek között fogadják a Siófokról érkező hajósokat és más vendégeket. A hivatalos program végén ingyenes sétahajózásra viszik Tihany felé az érdeklődőket - írja a balatontipp.hu
A tervezett program
9.30 órától A Balatonfüredi Ifjúsági Fúvószenekar térzenéje a füredi hajókikötőben vezényel: Knizner István karmester
Közreműködik a Sellő Tánccsoport
10.00 órakor Az Első hajó érkezése
Himnusz, Balaton Himnusz
A Siófoki Férfi Dalkör Egyesület műsora vezényel: Lovrek Károly karnagy
A hajósok köszöntése:
dr. Bóka István, Balatonfüred város polgármestere
Dr. Lengyel Róbert, Siófok város polgármestere
Ruzsics Ferenc, Keszthely város polgármestere
Kollár József, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója
Balassa Balázs, a Balatoni Szövetség elnöke
Zászlófelvonás a Szózat hangjaira
A Balatonfüred Néptánc Együttes műsora művészeti vezető: Bácsi Gabriella
Az ünnepséget követően a közönség részére ingyenes sétahajózás a Siófok katamaránnal
-Keszthelyre legalább egy (EGY)járat hoz kirándulókat(szégyen hogy ilyen most nincs...)
-Badacsony-Akali jobb kapcsolat(legalább van...)
-Minden kikötő be van kötve naponta
-Balatonfüred bekapcsolása az A járatba(+úgy en bloc visszaállítani az A járatot)
Negatívum:
-A korán pl 7 órakor menő járatokon soha senki nem lesz
-A Sf-Tihany tengelyen túlméretezett kapacitás(a négy nagyhajó sok,3 is mehetne óránként)
-Ugyanitt probléma,hogy a Füredi,Siófoki sétahajózás továbbra sincs megoldva
-Földvár-Badacsony délutáni járatnak nem lenne túl sok értelme
-Boglár-Badacsony közt továbbra sincs normális átkelő kapcsolat(15:50-kor már senki nem fog Badacsonyba menni)
-Kissé egyenetlen a kapacitások elosztása(Fonyód-Györök közé sok a 3 orosz pl)
-További problémák vannak a vonatcsatlakozásal is.Oda pl ahol kilométerekre van a vasút(Tihany-Füred pl) egyáltalán nem érdemes csatlakozást szerkeszteni
Tehát ez egy kicsit túl van gondolva szerintem.
A balatoni közlekedés ugyanakkor jelentős probléma,mind vasút,mind hajózás,mind buszközlekedés szempontból.Ennek esetleges megoldása lehetne egy Balatoni Közlekedési Vállalat,mely
-átvenné a 29-30-as vasutat(ha kell a 27-est is)
-Fenntartaná a Bahartot(fejlesztené is)
-és szervezné a turisztikai buszközlekedést.(a Volán meg a hivatásforgalmat)
Ez szerintem a Magyar Turisztikai Ügynökség fennhatósága alatt kéne legyen,és az önkormányzatoknak legfeljebb beleszólási jogot adnék(látjuk mi lett a BH-val,miután átvették az önkormányzatok.)
A vállalat ugyanakkor kizárólag helyi igényekre lenne szabva helyi vezetéssel,nem Budapesten mondanák meg,hogy mi kéne 150 km-rel odébb...
Az induló vállalat bekerülési költségeit pedig a 300 milliárdos Csomag állhatná.
A tépett lobogójú nagy jacht egyébként 30 m hosszú és 2400 LE-s. Képes 90-100 km-es sebességgel menni. Tehát éppen a menetszél is megtéphette a lobogót. Akit érdekel, keresse Dunatölgyesen a Révkapitányság pontonjánál! Budapestig is vállalnak utat, csak nem olcsó. :)
Ott biztos olyan gyorsan járnak a hajók, hogy könnyen leszaggatja a lobogót a szél. Ez a tolóhajó pl. 4 perc alatt hajózott át a Kis- és Nagy Kazánon-:)
Nem kötözködés, de: "ellopták egy holland motoros uszályról (jól írom ??) magyar lobogóját a tatról." "Az éjjel a hajójáról lelopták a magyar zászlót."
Namost.
A "tatról" elég egyértelmű meghatározás.
A "hajójáról" meg nem az.
Mert, ugye, lehetett az akárhol, azokon kívül, mint amit említettem. Pl kimosva lógott a ruhaszárítón. Vagy rajta volt a kocsi szélvédőjén mert ott száradt. Vagy benn volt a lakótérben, a szekrényben. Vagy fenn volt a kormányállásban.
Én a "tatról" kifejezésen akadtam fen. Ő meg a vasárnapon:)))
Mielőtt ebbe is belekötnél, nem tudom melyikben, nem tudom hány halászcsárda van a mohácsi Duna parton és nem tudom mi az igazi nevük.
Szóval ülünk ott.
Pár perce érkeztünk.
Belga rendszámú autónkkal.
A szomszéd asztalnál egy nagy darab ember ebédel.
Befejezte.
Odaköszön.
Flamandul.
Vissza köszönünk.
Erre elmeséli, hogy Ő hajós, innen visz gabonát már nem tudom hová.
Az éjjel a hajójáról lelopták a magyar zászlót.
Bosszús de nem nagyon.
Velünk lévő rokony elmeséli neki a magyar zászló és a fradi zászló összefüggéseit, s biztosítja, hogy az Ő magyar zászlója, a következő fordulóban már lengeni fog egy fradi meccsen.
Ezen jót röhög.
Vasárnap van.
Vasárnap Mohácson másik magyar zászlót venni nem tud.
Erre közli, nem baj, majd kiteszi a luxembourgit, az is jó lesz.
Még megkérdeztük, hogy járt e már luxembourgi vizeken a hajóval, mire válaszolja még nem, de ilyen zászlója viszont van.
Holland motoros lobogóját a tatról? Akkor az vagy nem holland, vagy nem a tatról lopták el. A taton ( vagy más, de hátul lévő helyen) ugyanis mindig a honos ország lobogója van, az, ahol a hajó anyakikötője található. Az orron (vezérpálcán, orrárbocon, radarállványon, stb) annak az országnak a lobogóját kell felvonni, amelynek a felségvizein tartózkodik. Mohácson (ami ugye magyar terület) belépéskor ez a felállás.
Ukránnak néztem én is, de miután Orsován fotóztad, ukrán felségvíz ott csak úgy lehet, hogy az ukrán király a Dunába pisál. Azon meg tán nem hajózol:) Úgyhogy nem foglalkoztam vele. Lehet, hogy a hajó gazdájának ilyen volt, oszt hasonlít a románra, legfeljebb kis hibával:)))
Tegnap egy BKK hajón uzatam, kb. volt rajta 30 utas, az egyik rundónál a matróz megkért 4 embert, hogy üljön át a másik oldalra, mert nagyon dől a hajó.
Más:A Legenda kikötnél láttam egy új hajót, aminek az ablakai be vannak deszkázva. lehet, hogy volt már téma, de mi a terv vele, a Legendáé lesz, vagy megy tovább?
Nem tudom mit takar a gyerekkorod,de a következőre jutottam:
1987-ben volt T Tihany-Badacsony,és E Révfülöp-Tihany közt,
1988-ban és 89-ben egyik kikötőből sem mentek hajójáratok,
90-92 közt nem tom mi volt(Tomnak az az év nincs),
93-tól pedig már T és V is volt az ismert útvonalon.
Zánka pedig nem ,,magán"kikötő volt,csak az állam ,,másik kezében"volt.Ettől még némi egymásra szervezkedéssel mehetett volna onnan hajójárat.Végül 93-tol tényleg lett hajójárat,de aztán 2003-ban(szerintem azért,mert Zánka nem akart részvényes lenni)megszűnt.
Mikor volt először? Mert úgy emlékszem, gyerekkoromban nem volt az észak-nyugati oldalon hajójárat. Nem volt kikötő sem Akaliban és Fövenyesen. Úgy emlékszem, amikor megindult, nem tért be Zánkára, mert az "magán" kikötő volt.
Igen,a T és V járatok jók voltak az északi parti falvak Tihanyi és Badacsonyi kapcsolatainak biztosítására.Egyébként a magunkfajtákat meg a személyzetet kivéve szerintem senki nem utazott ezeken végig...2002-ig Zánkán is volt kikötő.Ez a tábor kikötője volt?
Röviden:Menetrendi oldalon folyamatos leépítés,séta-programjárat tekintetében pedig fejlesztés látható.
Hogy ez jó-e vagy nem arról vitatkozhatunk,túl sok értelme nincs.Én speciel a menetrendet mindig fölérendeltem a programjáratoknak,erre épít a tervezetem is...
Hosszan kifejtve:
-Keszthelyen az 5 helyett ma egy járat van,értelmes időben oda menni nem lehet,
-Lelle-Boglár-Badacsony tengelyen a 4 helyett ma egy járat van,
-a leghosszabb járatok úgymint V,T(hosszú),G,N(hosszú)mind kihullottak
-Több egyéb járat,pl.Cs,O,A,M megszűnt vagy csak hétvégén megy,
-az átkelőjáratok ritkultak,pl Siófok-Tihany tengelyen 2002-ben délelőtt óránként indultak a hajók,
-Szembetűnő,hogy az északi parti falvakról ma egyik irányba se lehet elindulni.Akali-Fövenyes szinte megszűnt,Révfülöpről kb.csak Boglárra lehet menni.
Aztán a hajóbeosztás is alakult,pl 2002-ben J volt a Bakony,K,B,L pedig vizibusz,a Lelle meg H.
Ma a J egy orosz,a másik három K,B,L,míg a H a Szigliget.A keleti medencében két vasaló kerülgette egymást(+a Beló)míg ma csak a Siófok megy ott meg a Szent Miki(ez szerintem racionális változás,a két katamarán túl volt méretezve.).
Átalakultak a kikötők is,azaz hogy több megszűnt:Zánka és Aliga kiesett,míg Akali-Fövenyes êpphogy megmaradt.
És végül:2002-ben június végén indult a főszezon,míg 2013-ban ez júli 13 volt.Idén valamivel jobb a helyzet de a júli 7 is késő...
Most elsősorban a 16 éves távlathoz képest néztem meg,de 2010-hez képest is vannak problêmák...
Nem, apám nem motorozik, és ezen még én sem sajnos, a gyújtás álló részen van még dolgoznivaló.
Megteszem amit tudok a hajós fényképek terén, nem lakunk közel sajnos apumékkal, de nemsokára jönnek hozzánk, akkor átnézzük a FB oldalt is, mert nem használ számítógépet, viszont okostelefont igen (telefonálásra :D )
Én magam még fiatal voltam ahhoz hogy neveket idézzek fel, vagy akár arcokat, de ő egyből tudta, hogy ha jól idézem a négyesen dolgoztak együtt, utána apám visszakerült a tizesre.
Természetesen minta fényképekre, mind a sztorikra van itt igény.
A Hajóregisztert ismered?
Sok-sok kép van ott, de sok hajóról csak nagyon kevés. Az sem baj, ha csak részlet látszik róluk és az sem baj, ha nem tudod beazonosítani, majd segítünk benne.
egy képről keveredtem ide a keresőröl, szép nagy topik sry hogy nem olvasom át.
Édesapám hajógépész, ..már bőven nyugdíjas, és neki köszönhetően én is nagyon sok időt töltöttem gyerekkoromban a Jégtörők valamelyikén, hatos, hetes de talán a tizesen a legtöbbet. Rengeteg élmény köt ezekhez a hajókhoz, minden zegét-zugát bejártam, egyik kabinból a másikba a padlózat alatt, imádtam arra ébredni hogy már megy a hajó, ahogy imádtam az esti kikötéseket is, nekem ugyan nem szabadott, de emlékszem nagy ugrásokra a kormányállás tetejéről a Dunába. voltam a KORNEUBURG-n is, ..aztán a FOKA-val történt ami történt.
Apám a mai napig tartja a kapcsolatot egy-két munkatársával, hiszen a két hetes turnus alatt azért nagy összekovácsolódás volt :)
..ha valakinek van még rokona aki dolgozott a Jégtörő hajókon az írjon privátban, rákérdezek apámnál.
Valahol vannak fényképek is, majd ha látogatóba megyek apumhoz, digitalizálom ha van rá igény.
Bocs, remélem a moderatúra ezt az egy hirdetést elnézi nekem.
Eladó:
Sir James Bisset életrajzi trilógiája: Vitorla a láthatáron - Csavargók és úri hölgyek - Kommodore
Sir James Bisset a Cunard Shipping Line egykori commodoreja visszaemlékezései hajós pályafutására a kezdetektől az utolsó napokig. A brit tengerészet a századfordulótól a II. világháborúig. Részt vett a Titanic mentésében, a Carpathia másodtisztjeként.
A könyv eddig nem jelent meg magyarul, csak egy kivonatos, rövidített változata Héttengeren címmel.
A Siófok is csak véletlen maradhatott benn szerintem,mert azzal pontban 9-es indulással 10-re nem lesznek Füreden.Szerintem talán a Szent Miki lesz,esetleg Szigliget.
...ami nem a Kelén lesz, mert azon dolgoznak serényen, és nem is a Helka, ami meg Keszthelyre megy, így megtévesztő a plakát, bár oda van írva, hogy a Siófok lesz.
Mert valamelyik 301-est eladták?Érdekes fejlemény,ugyanis az ősszel azt válaszolták ezirnyú kérdésemre,hogy marad az állomány.Más kérdés,hogy Márián hogy fog egyszerre két hajó éjszakázni?
Az igazi gyöngyszemet nem linkelted, pedig az valóban ritkaság.
Az Adria Rt. FERENCZ FERDINÁND gőzöse Fiuméban. Nem sokáig volt a miénk, és erről a hajóról nincs is fotója a Regiszternek, csak már későbbi olasz névvel. Az meg pláne szenzációs, hogy ekkora méretben áll rendelkezésre.
Megigértem neked hogy én megprobálkozom vele . Sőt van olyan felvétel amikor vastagabb volt a jég és a nagy lendűlettel nekihajtva a jégnek a ferde orral felcsuszott a jęgre pedig van benne nehezék de igy is jó
volt.
Igérem neked hogy most már hanyagolom a vasútat és jön a tavaszi festés , felújitás. Kell még egy 400-as vagy 1000-es uszály is, meg folytatom a Dunaföldvárt is.
Mindig öröm látni a méretarányos, részletgazdag kivitelezésű hajóidat, profi munka mindegyik. Külön öröm, hogy magyar hajók modelljeivel foglalkozol. Nagy élmény volt számomra vezetni is őket pár éve. Várjuk a Dunaföldvárt és a 301-es vízibuszt is a Vértes, Sopron, Kelén trió mellé! Munkádhoz jó egészséget és kitartást kívánok!
Idén nem törtünk jeget, legalább ebben a formában újra átélhettük....-:)
Egyébiránt épp a hétvégén merengtem azon, hogy van-e olyan virtuális LEGO program, amivel mondjuk egy hajót +- méretarányosan meg lehetne-e tervezni, hogy utána célzottan rendelje meg az ember a kockákat.
Ma még egy kávét lefőzök, és megpróbálok találni a MATTHIAS REX hajókeresztelő rendezvényéről is egy cikket, mert emlékszem rá, hogy megjelent '94 tavaszán, de nem sikerül a nyomára bukkanni. Nehéz ügy, de nem tartom lehetetlennek. Igyekszem amennyire tudok, legalább a Moszkvák körül legyen rend.
Addig is egy újabb a maszek Moszkvákról, A BOSS topiktársra emlékezve.
"a hajómodellnek is lehet csinálni házi tereptavat"
Csodás ötlet. Így, most készen látva, értetlenkedem azon, hogy ez eddig miért nem jutott eszébe másnak. Hiszen gondolom, hogy nem Te vagy a legnagyobb kerttel rendelkező hajómodellező. De, hát a Colombus tojása is egyszerű, így utólag. Köszönet a képekért és a filmekért.
Már nagyon régen jártam itt és most igyekszem bepótólni ,mivel történt egy két változás azóta és több fórumtárs is kérte ,hogy szeretnék látni a hajóimat. Azt is mondta valaki, hogy ha van a vasútmodellnek terepasztala, akkor a hajómodellnek is lehet csinálni házi tereptavat ,ahol kilehet sokmindent próbálni és akkor tudok hajózni amikor kedvem van hozzá .Én megpróbálkoztam vele és úgy néz ki bevált mert van már két éve kerti tavam .
Amúgy valakinek van 2012-es,13-as,14-es Balatoni hajómenetrendje?Mert én ,15 óta mindig lementegetem mielőtt leszedik,12 előttiek meg ottvannak Tom honlapján de a 3 köztes év sajna nincs meg...
Márián hogy fog két hajó éjszakázni?Egymásrak kötnek?
Egyáltalán mi lesz ez a Györöki átkelő,vizibusz?
Qrva sok értelme van ennek a járatnak így,legalább Keszthelyt bevonhatták volna...
Badacsonyból Szigligetre mér nem mehet át minden nap a K(vagy bármi más)?Ha jol számolom,Badacsonyban van kora délután egy katamarán,egy 303,egy orosz,és egy Aqua.Egyik se tudná áttolni a farát?
A Máriai járat Szigligetet is kihagyhatná,közvetlenül 1 óra alatt meglenne neki Badacsony,ha kicsit ráhúz.
Továbbá,a 11 órás Badacsonyi séta nem mehetne inkább 13 órakor?Hisz akkor arra is beállhatna az említett négyes.De neeem,inkább gondolom Aqua fog gépmenetben átmenni 10:30 körül.
Ugyanez az Aqua a 19:30 as sétája után(kedd-csütörtök kivételével)20:35-kor meghirdetettben járhatna vissza Fonyódra.
Az olaszországi Velencében kísérletképpen újrahasznosított étolajjal kevert dízel üzemanyaggal közlekednek majd hét hónapon keresztül a városi tömegközlekedést bonyolító vaporetto vízibuszok, írja az MTI.
A város, az Eni energiaszolgáltató vállalat, az AVM tömegközlekedési vállalat és a Veritas köztisztasági vállalat megállapodtak, hogy április elejétől hét hónapon keresztül használják majd a vaporetto vízibuszok a kísérleti üzemanyagot.
Az újrahasznosított étolajat vendéglátóipari és háztartási hulladékból nyerik ki és 15 százalékban keverik a dízel üzemanyaghoz. Az alapanyagul szolgáló hulladék étolajat a Veritas szállítja és az Eni Porto Marghera finomítója dolgozza fel. Az Eni 5,1 ezer tonna étolajjal kevert dízel üzemanyagot szállít majd az AVM tömegközlekedési vállalatnak.
Az AVM közlekedési vállalat egyúttal bejelentette, hogy a jövőben a hibrid üzemű vaporetto vízibuszok alkalmazására helyezi a hangsúlyt.
Ki,sajnos.Id.Kopár István fentről nem tudom mit gondolhat,anno ő szorgalmazta a bekötését...
Ahogy megszűnt az Aqua Pannonia délutáni Badacsony-Mária köre is...Sajnos Nyugati végeken igen komoly leépítés látszik.
N járat jó hogy Szigligetig megy,de akkor vagy egyáltálán nem lesz katamarán ott,vagy a Szigligeti fordulót más hajó végzi.
Kozéptájon(Lelle-Szemes rész)nem igen változott a menetrend,keleten pedig csak a hajócsere okozott némi átrendezést(mármint Siófok és Szent Miklós cseréje)Amúgy erre miért is volt szükség?
Nem tudjátok jól. A kabinosok úgy hagyták el a kanizsellát, hogy 17 méteres szélességgel teljes ganggal bementek a 12 méter széles zsilipkamrába. Egymás után. Na jó, ne viccelődjünk, tényleg ne.
Hanem minekutána: szomorúan olvastam az előbb egy archívumban, hogy már 1985-ben is többen fintorogtak az egyébként esztétikus, sőt, a Duna legszebb vonalvezetésű, magas orrú kabinosai ellen (nagy kedvenceim), visszasírva az Amur-Szocforr-Oltenita osztályt. Ami érthető, ha a látvány a hajó előtt van, és nem szabad kimenni az orrba, mi a fenének van ez az egész cécó? Teljesen jogos a két pont. Személyzet szempontjából meg ugye: az utas ne kódorogjon a horgonycsörlő környékén. Vegyük vissza az orrot, és a felső fedélzet ismét nyúljon előre - visszanyúlunk a múlthoz, csak rondábban, mert így spórolunk anyag- és munkadíjat, beférünk a zsilipbe, az utas pedig mindent lát.
Valószínűnek tartom, hogy soha többé nem épül már olyan hajó, aminek egyformán örül majd utas, személyzet, hatóság, vállalkozó, tervező és hajóesztéta. :(
1985 május: "A folyami körülmények azonban gátat szabnak a dunai üdülőhajók tervezőinek. Például az alacsonyan ívelő hidak miatt a hajók nem lehetnek magasak, a zátonyok, keskeny útvonalak miatt mélyjáratúak és szélesek, a kanyarok miatt bizonyos méretnél hosszabbak. Így alakult ki az a korszerű elrendezés, amelynek legszebb képviselői a két bolgár hajó mellett a szovjet Ukrajna-osztály hajói és a Donauprinzessin. (Megjegyzendő, a dunai hajósok szerint túl magas orruk hullámosztó tulajdonságát csak a Rajna, az Elba, illetve a Duna torkolatvidékének széles vizein hasznosíthatják, a Közép-Dunán az orr csak rontja a kilátást)."
a 350 fo a linkelt terv keves irott adataban rejlik.
Az eredeti Belo kapacitasa, gondolom mint a BKV buszokon is, ulo es allo helyek osszesege a biztonsagos es hasznalhato (kenyelmes) viszonylatban. De egy rendezveny eseten az ulohelyeket kene nezni nettoban + a kiszolgalo szemelyzet (kapitanytol a mosogatoig) a bruttoban. A prospektusokban a netto szerepel. Nem lattam meg olyan eskuvoszervezot aki a szajacsot es a pincert is leulteti a tenekar es a vofely melle.
67 db 4-fős asztallal számolva 268 embert ültetnek le, azaz a 350 fős hajó 23 %-a áll. Ideális rendezvény szervezés esüvőre, váltott üllésrendelel és a viharban a korláthoz kiküldött bulémiásokkal :-)
Hátha viharban megy. Egy kiadós, mindig szembe szélnél folyamatos menetben Sulina-Rotterdam esetén komoly üzemanyag megtakarítás lehet.
Míg normál felpítménnyel az 1 órás oda-vissza sétában alig tudna többet vitorlázni, mint amennyit a széllel szemben küzdene.
Körültekintő tervezés, minden igényparaméter előre fel lett mérve. Ezért hagyták el a kanizsellát a kabinosokon, mert ott erősen tudták csökkenteni a hajók CW értékétt :-)
Sajnos nálam mostanában gyakran betegeskedik a siitech oldal. Gyakran eltűnnek a hajók az alsó szakaszról. Közben volt változás is odalenn a kitűzésben, mert a futaki gázlós szakaszon (1267-1262) eddig a 66-osnál volt az átmenet, most a 64-től fölfele végig bal part és az alatt van váltás. Először azt hittem elvétette az illető, de mivel mindenki arra megy most, gondolom, átrajzolták a pályát. Tavasszal majd a helyszínen meggyőződünk róla...
Megmagyarázná valaki, hogy egy hajó felépítményének miért kell áramvonalasnak lennie? Egy gyors hajó esetén még csak-csak lehet értelme. Nade a környező levegőhöz képest legfeljebb 20-25 km/h sebesség esetén?
Izgalmas perceket élhettek át ma a csatornafigyelők.
A Bezdán több napos állás után jön Port of Zomborból, és találkozik az Újvidékről nagy eséllyel odaigyekvő Bácsmonostorral. Gondolom, hogy sódert és homokot visznek Zomborba.
Nézd meg a képet! Egy vízszintes gerendához van rögzítve a cső formájú háló szájának a fele. A száj másik felére úszók vannak erősítve, amik, ha leengedik a fenékre a gerendát, kinyitják a háló száját.
Vonszolás közben így tudja összeszedni a halat vagy a rákot.
Lehet, hogy régen megvasalt fagerendát használtak és megmaradt a nevében, de mostanság strapabíróbb pl. 1 csőből kialakítani.
A BOSS topictárs, Bánkúti Csaba, tegnapelőtt elhajózott az örök vizekre.
Az Úr az én kormányosom, Ezért gonosz áramlatok nem sodorhatnak el. Ő a világítótorony fénye, mely utat mutat nekem a sötét vizek felett. Ő kormányozza biztos révbe életem hajóját És ő őrzi életem hajójának naplóját. Ő irányít a becsületes élet csillaga felé Az Ő szent akarata szerint. Bár az élet viharai és villámai között hajóztam, Nem féltem, mert tudtam, hogy mellettem vagy Uram. A Te szereteted és gondoskodásod lesz az én biztos kikötőm És védett öböl vár rám az örök élet partjainál. Olajat öntöttél életem háborgó tengerére És életem hajója elcsendesült vizeken úszott. Tudom, napfény vagy tiszta csillagos ég fog Kedvezni nekem azon az úton, melyre most indulok
Herman Otto A Magyar halászat története.Egyébbként szerintem is meritőháló.A meritőháló népiesen: tápli.Ugytudom a ladik végére szerelt táplis halászt: kisszerszámos halásznak hivták.
Sziasztok! Fordításhoz kérnék segítséget megint. Ennek a halászhajó-típusnak a magyar neve kellene + esetleg annak a résznek a neve is, amire a háló van feltéve. Köszi előre is! Ronesz
Személy szerint elviselnék még egy hét hideget, mert a rönkjeink végre kihizhatók, ugyanis a rémálom eddig volt. dec. 20-tól feb. 15-ig novemberi takony volt mindenhol.
A Dunán a jegesedés mértékadó vélemények szerint a napi átlaghőmérséklet -70, mások szerint -100 összegénél kezdődik. Tekintettel az elmúlt 10 nap -2°C-os átlagára (OMSZ tegnap 22:23) a mondott időben jártunk -20-as összegnél. Dobjuk rá nagyvonalúan -10-el a mai napot, akkor sem járunk a felénél az alsó számnak. És a Duna ennek megfelelően a valóságban is jégmentes, és tekintettel az előrejelzésekre az is marad. :-)
Jó helyen van ott, egyelőre ott tartunk, hogy március 01 van, és éppen Tamásiban van a leghidegebb, -22,7 fok. (Ami még mindig nem napi rekord, mert az -27)
Nagy valószínűséggel 3 napon belül véget ér ez a rémálom, de Paks biztonságáért kb 0,01% eséllyel is számolni kell.
Picit eltúlzott reakciónak gondolom, hogy a JÉGTÖRŐ VIII néhány órája elfoglalta szokásos jégvédelmi pozícióját a paksi hidegvizes csatorna bejáratánál. Cserébe napokon belül remek fotótéma lehet belőle! :-)
Megnézegettem több mint 200 Moszkva nagy méretű fotóját, mert nem hagyott nyugodni, hogy még az oroszok is csak találgatnak, hogy mikor és miből lett a CORVIN ex KAPITAN ISHENKO. Olyannyira, hogy idő közben törölték a honlapjukról ezt a Moszkvát, pedig ezzel nem oldódik meg a probléma, hiszen a CORVIN nem egy kitalált Moszkva, mind a mai napig tök könnyen megtalálható.
Az volt ugyebár a hipotézis, hogy jóval később épült, mint 1976, (annak ellenére, hogy a mai napig az a véleményem, hogy előbb került rá magyar lobogó, mint a Mathias Rexre, de ez most itt nem lényeges) ezen a ponton 2014-ben vitatkoztam az oroszokkal, akik kötötték az ebet a karóhoz, hogy a MINSZK lett átnevezve. Csak hát kiderült, hogy az valóban egy eredeti ferdeablakos Moszkva volt, amit ráadásul 2007-ben szétbontottak. Most tehát úgy tűnik, nem gondoltam hülyeséget, és erre találtam is némi alapot:
daneel19 olvtárs egyik, 8 évvel ezelőtti hozzászólása jutott a napokban eszembe véletlenül, amikor a Moszkvák csíkjairól mesélt. Nem írt ugyanis hülyeséget!
Ugyebár az R-71 és az R-71E között a legszembetűnőbb különbség a lépcsőfeljáró feletti ablak negatívba dőlése, ez alapján kapásból el lehet dönteni, hogy 76 előtt, vagy után épült. Oké, de egy rahedli R-71E szaladgál, valahogy csak találunk valamit, ami alapján ezen belül is pontosítható az építési év...
Az alábbi rajz a Moszkvák díszfestésvezető csíkjainak elrendezésére fókuszál. Minden Oroszországban maradt, illetve Ukrajnába került Moszkván, melyről bizonyítható (vagy közelítőleg bizonyítható) az átadás éve/hónapja, megállapítható ezek elrendezési evolúciója, s erre rásegítenek az eredeti MAHART-os Moszkvák is, mert tökéletesen jól látszik, hogy a VERŐCE (1978) ferde csíkkal bírt, egyenes csíkhármas nem volt rajta, de pl. a GÖNYÜ (1979) és a SZŐDLIGET (1979) esetében már megjelenik. 1978 szeptemberéig csak 1 db ferde csík volt (átmenet észlelhető: MOSZKVA-69 >> MOSZKVA-70), utána 1978 őszéig vegyes: ferde csík az alig hátrafutó 3 egyenes csíkkal, s 1980 októberétől jelent meg a kizárólag egyenes, végigfutó csíkhármas (átmenet észlelhető: MOSZKVA-101 >> MOSZKVA-102). Kizártnak tartom, hogy 1-1 példánnyal (hosszabb évek tekintetében) kivételeztek volna, mert miért, és mint írtam, az összes belpiacos Moszkván megfigyelhető ez az időrendiség. A CORVIN-on egyértelműen végigfutnak a vezetőcsíkok, tehát vagy 1980 után épült, vagy mindkét oldalt balesetezett a mellvédje, és egy későbbi Moszkváról kivágtak egy darabot neki és behegesztették (nem tartom valószínűnek, meg akkor látszódna a hegesztés nyoma :D).
Nem mondom, hogy szentírás, de nem lennék meglepve, ha valamikor kiderülne a CORVIN-ról, hogy 5 évvel később épült, mert az lehet, hogy az exportra szánt Moszkváknál lehetnek pár hónapos csíkeltérések, de azt kizártnak tartom, hogy ez az eltérés 5 évet foglaljon magába úgy, hogy csak ennél az egy Moszkvánál nem stimmel. Aztán ki tudja.
igen! Ez kisjeges és döngölős. A győri Kis-Duna ágba utoljára a '70-es években volt kotrás és sóder hordás a FOKA részéről. A X-es nem emlékszem, hogy járt volna be. A másik kettő pedig akkor még meg sem volt.
A szerény értelmi képességeimet nem pazarlom arra, hogy a néhány évente elkövetett cégtáblacseréket számon tartsam. Az én olvasatomban marad a MÁV, a BKV, a MHRT és a Volán. Aztán felőlem bohóckodhatnak az élősködők a nevekkel, ahogy akarnak. Arra a kis időre, ami még hátra van, nekem jó lesz így is. Példaképp említem azt, hogy az életem során a budapesti Andrássy út volt már Sztálin út, Magyar Ifjúság útja, Népköztársaság útja, majd újra Andrássy út. Hát érdemes ilyesmire pazarolnia az embernek az eszét? Inkább a kocsma nyitvatartási idejét tartom számon.