Az olajszintérzékelő jó? Ha valóban alacsony az olajszint, a jelzés akkor is csak a gyújtás ráadásakor jelzi, majd eltűnik a figyelmeztetés később. Nem fogyasztja ez is az olajat esetleg? Sajnos jellemző a benzinesekre.
Van egy hibajelenségem érdeklödnék van e aki tudja mit és hol kell cserélni?
A hátsó ablakmosó beindul és elkezdi nyomni a folyadékot és lenyomja az elöirt törlésszámot...aztan pihen---aztan megint eljátsza...pihen s majd megint :)
Sziasztok, 2009-es Peugeot 308-as indításkor mindig visszajelez az alacsony olajszintre. (Check Engine Oil). Töltöttünk már bele olajat, folyást nem tapasztalunk, szerelő többször cserélte már az olajat, a probléma még sem szűnik. Valakinek valami ötlet ? Indítás után kis idővel eltűnik.
Köszi:) Melyik évjárat? Úgy tudom, a korai Prince motorok sokkal több olajat fogyasztanak, az enyém is 3-4 dl-t 1000 km-enként. Egy Peugeot szervizben azt mondták 1l/1000 km-ig elfogadható, addig nem kell bántani a motort, de azért érdekelt, hogy vannak a többiek az 1.4 VTI-kkel.
Sziasztok, van egy 2008-as 1.4 VTI-m 250 ezer km-rel. Érdekelne, hogy milyen tapasztalataitok vannak a benzines 308-asok olajfogyasztásával kapcsolatban. A tiétek mennyi olajat fogyaszt? Köszi.
Szerzett autóm 2014-es Peugeot 308 SW 92LE HDI 5 sebességes,
Lehetne pár kérdésem akinek ilyen van?
1. Városban gyakorlatilag csak 4.-ig kapcsolok fel, 5.-be olyan 70km/h alatt nemigen lehet, az alacsony fordulat miatt. Másnál is így van?
2. Normális csendes járása van, viszont pályán 110-120 tól, erőteljes a motorhangja (olyan 2500 fordulattól). Ki hogyan használja autópályán az 5. sebességest?
3. Hátsó ülés 3 önálló üléssel van szerelve. Akinek ilyen van, tudott rá szerezni valahol üléshuzatot?
Lenne két kérdésem hátha tudtok segiteni.2012-es 308 sw 1,6 benzin 120 lovas.
A hosszbordás szíjnál olyan súrlódós fémes hangot ad valami,mintegy poros féktárcsa.Szíj,feszítők,vizpumpa cserélve.Elötte is volt ez a hang.
Másik kérdés,hogy a néha a sebváltó akad,nehezen tudok harmadikbol kivenni.Szerelőm szerint a kuplung miatt van.115ezer km van benne.Lehetséges hogy a kopott kuplung miatt akad?
Személy szerint nem ajánlanám a részecskeszűrős dieselt kifejezetten városban, azt nem írtam, hogy nem lehet használni, ezt te írtad :)
Rendszeres használat mellett könnyebben eltömődik, főleg, ha nincs lehetősége és ideje a rendes regenerációra.
Ha minden hétvégén meghajtód pályán és ott van lehetőség a tisztulásra, akkor nyugodtan mehetsz a városban is, de egyik dieselt sem kifejezetten városi használatra terveztek.
Ugyan már, miért ne lehetne. Én az enyémet falun használtam, 130ekm-nél mondták, hogy a kuplung és a féktárcsa lankad, előbb-utóbb cserélni kell. Más baja nem volt. A hideg indítást egy autó sem szereti, főleg a turbósok, a benzines sincs feldobva tőle. Főleg a magas fordulatot (diezel 2400-2500 fölött). Ha nem hül le a meleg motor következő indításig akkor nem vészes a dolog, főleg ha megállás után nem állítod le azonnal (turbó miatt) és vársz néhány másodpercet motorindítás után mielőtt elindulsz. (olajnyomás) Ha meleg motorral araszol az ember az legföljebb a kuplungot veszi igénybe. Meg esetleg a váltó szinkrongyűrűit.
Ok, akkor cserélem az olajat gyakrabban, de az hogy városban ne lehessen használni egy autót azért elég furcsán hangzik. Mert amit nem lehet városban használni az nincs is. Végül is ez egy közlekedési eszköz. Mondjuk minden hétvégén autópályázok is, de ha valóban pesten nem javasolt akkor gyorsan meg is válok tőle, eddig nem volt dizel kocsim, de ha ennyire vigyázni kell rá akkor később sem lesz. Vezérmű szíj ?
Köszi! Közben visszahívott egy magyar márkaszervízből egy segítőkész szakember, aki kiokosított, hogy a turbó nyomásszabályzó szelep hibája vagy a porlasztócsúcs okozza a magas turbó nyomást. Matekolnom kell mert valami 1.2mFt körüli végösszegről beszélnek de ebben benne van egy kerékcsapágy- és egy rugó csere is....nnna meg a hűtő venti :-)
Szevasztok! 2009-es, 109 lovas dízelemmel csapattam 4 személlyel a minap, mikor felugrott a "depollution system fault" figyelmeztetés és elment a motorerő. 4 km-es alagútból alig tudtam kijönni az utolsó 1 km-es emelkedőn. Korábban észrevettem, hogy füst jön ki a jobb szélső injektorból. A norvég márkaszervíz megnézte és azondják, magas a turbó nyomás ami két dolog miatt lehet.... Az egyik az injektor...a másikat elfelejtettem. Van valakinek ötlete, hogy mennyibe kerülhet az injektor tömítés cseréje és hány munkaóra? Illetve mi okozhatja még a bajt? Köszi a válaszokat!
Nálam (2017-s 1.6 120LE HDi szintén AdBlue-s) 20ekm, gondolom a tiéd is ilyen intervallum lehet. Ha csak városban használod (nagyon nem ajánlott) akkor én mindenképpen minden 10e után cseréltetném, mivel már nem garanciális, szinte bárhol lehet, csak a belevaló olaj legyen. Én nem megyek vele szinte soha városban, mivel eddig is szinte bejáratósként kezeltem, ki mertem tolni 15e-re, a kompjuter szerint még bőven mehetnék vele.
A turbó előtti szűrő nem okoz gondot, ha rendesen van cserélve benne az olaj, de van aki kiveszi, van aki nem. (ha bent marad és olajat is ritkán cserélsz, akkor ez okozhat kenési problémákat)
Szűrők: légszűrő szerintem évente ajánlott, gázolajszűrő futástól függően legalább minden 40-60e között (attól függően, hol tankolsz), AB amikor jelez, a rszűrő meg szintén jelez, ha gond van. Jellemzően városi használat mellett szerintem gond lesz vele hamarosan.
1,6HDI 110 paci: motortérben "nyers" füst szag van. Kb. olyan, mint 40 éve az IFA-knak. A kipuff végén normál, nem olyan irritáló (katalizátor biztos ilatosítja :) ) Mi lehet a gond?
2011-es 1.6 eHdi ben mikor vannak a szerviz ciklusok ? Mikor mit kell cserélni, inkább városi használat mellett ? A turbó olajcsövében van egy apró szűrő, az ha eltömődik akkor nem kap elég olajat a turbó, ezt ki szokták venni. Kivegyem vagy maradjon ? Vezérlés, légszűrő, pollen, gázolaj szűrő, adalék( adblue) feltöltés, részecske szűrő ellenőrzése ?
Én a Nótáriusba hordtam több mint 10 évig. Szerintem korrekt, ott állni nem tudsz mellette, leskelődni is kényelmetlen. A nagy anyagi kiadással járó tolgokat már máshol csináltatom. Viszont az óradíjuk már-már a biztosítékkicsapás határát surolja, 14.900 Ft+áfa/óra.
1.6HDi, Budapesten gyári garancia miatt kihez érdemes vinni olajcserére, ahol becsülettel elvégzik és nem csak pecsételik a szervizkönyvet? Az se ártana, ha ott állhatnék az autó mellett (nem annyira a bizalom miatt, hanem mertcsak)