Köszönöm, nekiállok. Szeretem annyira az autómat, hogy megtanuljam műteni. Bár most olvastam, hogy valami vákumcsap is lehet (típusfüggően) és annak a hibája megmagyarázná a "gyorsításkor meleg van" jelenséget. Csak tudnám hol van.
Valóban, nem kell bontani a vezérlést. "Szerencsére" az én X16SZR-emnél igen :-(
Viszont ahogy nézem pofon egyszerű a csere, 3 csavar, egy csőbilincs, és a termosztátház tetején lévő pipára csatlakozó cső leválasztása és ennyi. Nemigen tudsz "elrontani" semmit! Szerintem bátran belevághatsz :-)
A szerelő, aki tavaly betette a termosztátot, esküszik, hogy az jó, csak kicsit lejjebb van a hőfoka. Ja, kék alatt mi, akkor nagyon nem belevaló, mert 91 fokra emlékszem eredetileg.
Érdekes még, hogy ha felmelegszik a víz 100 fölé, bekapcsol a hűtőventi, akkor is jéghideg levegőt fúj. De ha elindulok, gyorsításnál jön a meleg, aztán gurulok 50-nel, jéghideg.
Úgy emlékszem ezt nem kell bontani, mert a blokk bal oldalán elöl, ott a termosztát, simán látszik. De nem vagyok szaki, csak párszor már láttam, hogy cserélik. Én nem merem természetesen, mert ebben a korban az ilyen akció már csőcserével, egyéb váratlan költséggel járhat. Ha nem lesz szaki, megyek hidegben vidékre.
Nekem is volt hasonló problémám, mikor nyitva maradt a termosztát. Csak a csere oldja meg a fűtés problémát. Ahogy tudom a cseréhez le kell bontani a vezérlést. Én, mikor hasonló gonddal küzdöttem és mennem kellett az autóval egyszerűen betettem a hűtő elé (klímásnál a két hűtő közé) egy kartont, ami betakarta a felét függőlegesen osztva. Így volt 90 fok körüli üzemi hőmérséklet és persze fűtés. Nyilván ez egy "vészmegoldás", de időlegesen működhet :-)
97-es f astra caravan, 1,6 automata légkondis. Télen nem jártam vele, most kellene, nincs fűtés. Hideget fúj. 3 szerelő mind mást mond, de vállalni csak sokára ugye.
Jelenség: termosztát nem zár, állva felmegy a hőfok, elindulva kékbe vissza. Az úton gyorsítok, MELEG JÖN, gurulok, hideg.
Oké, termosztát csere után jó lehet? Vagy levegős? Hengerfejes? Nincs füst, gyönyörűen megy at autó. Van csap vagy nincs csap? Szétcsúszott a bowdenje? Szerelők szerint nincs csap, csak lamella, fórum szerint 97-től a légkondison van. Esetleg elérem a konzolban a csapot, ha tényleg bowden és elfordíthatom hogy mindig meleg legyen?
X16XEL
Nem mehetek állandóan teligázzal, hogy meleg legyen. Ja a legprofibb szerelő azt mondta, ilyen jelenség nincs. Imádom.
Mennék vidékre Anyukám temetését intézni, még meg is fagyok. Mer' a héten nem néz rá senki. Érd környékén valaki vállalná a termosztát cserét, ha az a hiba?
Sziasztok! Nem Opel kérdés, előre is elnézést kérek.
Gépjármű adás-vételi szerződést hol lehet vásárolni? Tudom, hogy neten lehet találni, de nekem a 4 lapos változat kéne,indigós, ne kelljen többször írni. Köszi szépen
???? Az elektromos hiba is műszaki jellegű probléma.
Ne vedd zokon, de a gyermeteg kérdés feltevésedre* kb. ennyi az adható válasz. Az a lámpa több száz hibalehetőségre figyelmeztet, mindenképpen diagnosztikára lesz szükség a megfejtéséhez.
* se egy típus, se egy évjárat, se egy motorkód.... ://
Köszönöm a válaszodat! A tippem nekem is ez volt, de egy ismerős szerelő telefonon azt mondta, hogy twinport-os motornál ez nem 100%. Sajnos ő messze van így helyben kell valami megbízható szerelőt találni. Ez előzetes tipp gyűjtés.
Lenne egy kérdésem. A Z14XEP-s Meriva A-nkon kigyulladt a sárga hibajelző lámpa az autópályán. Ha visszalassítottunk 100-ra, akkor néha eltűnt. Kiolvastuk Bluetoothos OBD-vel és Androidos telefonnal a hibakódot, és P1405 "erőátvitel" kódot írt ki. Ez valami Exhaust gas recirculation system valve 3 hiba. Mi lehet a gond? Szerelőhöz leghamarabb csak a hét közepén tudjuk elvinni.
Ha csak a gyújtást nézzük az első kérdés hogy egy időben történt-e a gyertya és a trafó csere?
- Ha egyszerre történt a csere, az előírt gyertyák kerültek bele és szakszerűen történt a szerelés akkor a trafó után nem érdemes keresgélni. Ebben az esetben érdemes lenne kontakt hibát keresni a jeladótól a biztosítéktáblán és az ECU-n keresztül a trafó bemenő csatlakozóig. Alapjáraton járó motornál mozgatni a gyanúsított csatlakozókat és ha változik a motor járása akkor meg van a hibás érintkezés. Érdemes a testvezetékeket is ellenőrizni.
- Ha a régi gyertyák dolgoztak az új trafóval (vagy az új gyertyák a régi trafóval) akkor gyakran előfordul hogy az egyik -kúszószikra által "megégetett"- alkatrész tönkre teszi az újat. Ebben az esetben ismét le kell ellenőrizni az új gyertyákat és a trafót a gyertya kerámia szigetelőn és a trafó gyertyagumi belső részén "égésnyomokat" keresve.
Segíteni sajnos nem tudok, de megosztom egy kollégám tapasztalatait aki ilyen motorral ugyan ilyen hibával szívott csak a 3-as hengernél. Nála is végigmentek a szerelők mindenen, már egy vagyont otthagyott náluk. Már a motorvezérlő csere is szóbakerült. Volt azonban egy érdekes részlete a dolognak, amivel a szerelők sem tudtak mit kezdeni, nem tudták a jelenséget értelmezni. A hiba akkor nem jelentkezett, amikor megfelelő arányú Spuri adalékot tett a benzinbe. Ebből arra a következtetésre jutottak, hogy vélhetően nem gyújtás oldali a hiba, és talán nem is üzemanyag ellátási probléma, hanem az égés egyéb feltételeivel lehet gond. Az megfelelő égés határértéken lehet valami miatt, amin a Spuri a könnyebb éghetőséget biztosítva "átlendíti" a motort. Már szóba került a motorbontás is annak ellenére, hogy a kompresszió mérés megfelelő értéket adott. A család viszont inkább egy új autó vásárlása mellett döntött, úgy is tervezték egy új vásárlását, így azt előrébb hozták. Ennyi az infóm.
Nincsen olyan hibakód, hogy gyújtáskimaradás!!! Még akkor sem, ha az idióta fordítás miatt ezt írja ki a diagkészülék.
Az a hibakód égéskimaradás, aminek csak egyik oka lehet a gyújtás hiba. Lehet még üzemanyag ellátás és mechanikai probléma is. Opel esetében nem ritka pl. a szoruló szelep.
Opel Astra G, 1.6, 16 szelep, 2002-es évjáratú autóm van.
A hibája a következő:
Teljesen véletlenszerűen előfordul, hogy menet közben leáll 1 henger, kivillan a checklámpa. A motor nem áll le, viszont nagyon dadog, erőtlen. Ha félrehúzódok, pár másodpercre leállítom a motort, megszűnik a hiba. Aztán egy idő után újra előfordul, van hogy pár perc múlva, de van hogy napokig nem jelentkezik a hiba.
Kiolvasott hiba szerint valamelyik hengerben gyújtáskimaradás.
Cseréltük a gyertyákat és a gyújtóhidat, de a hiba nem szünt meg.
Ha valaki tapasztalt ilyen hibát, az kérem ossza meg velem a tapasztalatát!
Közben annyiban változott, hogy az üresjárati szabályzó szelepet nem vettem át, mert el volt írva az ára és nem 2600 ft volt hanem 16000 ft. Annyiért inkább nem kísérletezek vele.
Helyette rendeltem üzemanyag szűrőt(ez az egy szűrő kimaradt a karbantartáskor), mert egy szintén opeles mondta, hogy neki is volt hasonló gondja és megoldotta a csere.