Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

martonc Creative Commons License 2018.03.26 0 0 67110

Köszönöm, nekiállok. Szeretem annyira az autómat, hogy megtanuljam műteni. Bár most olvastam, hogy valami vákumcsap is lehet (típusfüggően) és annak a hibája megmagyarázná a "gyorsításkor meleg van" jelenséget. Csak tudnám hol van.

 

Előzmény: AteszX16SZR (67109)
AteszX16SZR Creative Commons License 2018.03.26 0 0 67109
Előzmény: martonc (67107)
AteszX16SZR Creative Commons License 2018.03.26 0 0 67108

Valóban, nem kell bontani a vezérlést. "Szerencsére" az én X16SZR-emnél igen :-(

Viszont ahogy nézem pofon egyszerű a csere, 3 csavar, egy csőbilincs, és a termosztátház tetején lévő pipára csatlakozó cső leválasztása és ennyi. Nemigen tudsz "elrontani" semmit! Szerintem bátran belevághatsz :-)

Itt van pl. egy csomó választási lehetőség.

 

https://alkatreszek.hu/1338331_opel_gyari

Előzmény: martonc (67107)
martonc Creative Commons License 2018.03.26 0 0 67107

Köszönöm szépen!

A szerelő, aki tavaly betette a termosztátot, esküszik, hogy az jó, csak kicsit lejjebb van a hőfoka. Ja, kék alatt mi, akkor nagyon nem belevaló, mert 91 fokra emlékszem eredetileg.

Érdekes még, hogy ha felmelegszik a víz 100 fölé, bekapcsol a hűtőventi, akkor is jéghideg levegőt fúj. De ha elindulok, gyorsításnál jön a meleg, aztán gurulok 50-nel, jéghideg.

Úgy emlékszem ezt nem kell bontani, mert a blokk bal oldalán elöl, ott a termosztát, simán látszik. De nem vagyok szaki, csak párszor már láttam, hogy cserélik. Én nem merem természetesen, mert ebben a korban az ilyen akció már csőcserével, egyéb váratlan költséggel járhat. Ha nem lesz szaki, megyek hidegben vidékre.

 

Előzmény: AteszX16SZR (67106)
AteszX16SZR Creative Commons License 2018.03.26 0 0 67106

Nekem is volt hasonló problémám, mikor nyitva maradt a termosztát. Csak a csere oldja meg a fűtés problémát. Ahogy tudom a cseréhez le kell bontani a vezérlést. Én, mikor hasonló gonddal küzdöttem és mennem kellett az autóval egyszerűen betettem a hűtő elé (klímásnál a két hűtő közé) egy kartont, ami betakarta a felét függőlegesen osztva. Így volt 90 fok körüli üzemi hőmérséklet és persze fűtés. Nyilván ez egy "vészmegoldás", de időlegesen működhet :-) 

Előzmény: martonc (67104)
AteszX16SZR Creative Commons License 2018.03.26 0 0 67105

Szerintem nyomtatvány boltban kapható.

Előzmény: wolves004 (67103)
martonc Creative Commons License 2018.03.26 0 0 67104

Üdvözlet!

Segítsetek már, ne őrüljek bele.

97-es f astra caravan, 1,6 automata légkondis. Télen nem jártam vele, most kellene, nincs fűtés. Hideget fúj. 3 szerelő mind mást mond, de vállalni csak sokára ugye.

Jelenség: termosztát nem zár, állva felmegy a hőfok, elindulva kékbe vissza. Az úton gyorsítok, MELEG JÖN, gurulok, hideg.

Oké, termosztát csere után jó lehet? Vagy levegős? Hengerfejes? Nincs füst, gyönyörűen megy at autó. Van csap vagy nincs csap? Szétcsúszott a bowdenje? Szerelők szerint nincs csap, csak lamella, fórum szerint 97-től a légkondison van. Esetleg elérem a konzolban a csapot, ha tényleg bowden és elfordíthatom hogy mindig meleg legyen?

X16XEL

Nem mehetek állandóan teligázzal, hogy meleg legyen. Ja a legprofibb szerelő azt mondta, ilyen jelenség nincs. Imádom.

Mennék vidékre Anyukám temetését intézni, még meg is fagyok. Mer' a héten nem néz rá senki. Érd környékén valaki vállalná a termosztát cserét, ha az a  hiba?

Tisztelettel.

wolves004 Creative Commons License 2018.03.26 0 0 67103

Sziasztok! Nem Opel kérdés, előre is elnézést kérek.

Gépjármű adás-vételi szerződést hol lehet vásárolni? Tudom, hogy neten lehet találni, de nekem a 4 lapos változat kéne,indigós, ne kelljen többször írni. Köszi szépen

409 Creative Commons License 2018.03.22 0 0 67102

Nem.

Előzmény: balage60 (67101)
balage60 Creative Commons License 2018.03.22 0 0 67101

Helló Kollégák!

Pestiektől kérdezem, hogy a Nagyszőlős utcából tudok-e jobbra fordulni a Budaörsi útra?

Köszi.

 

rovar400 Creative Commons License 2018.03.18 0 0 67100

Új volt a gyújtóhid amire cserélted?

Előzmény: Viktorbenjamin (67082)
farkas-j Creative Commons License 2018.03.17 0 0 67099

Lehet, hogy csak nekem új ez a cikk a Z16XEP Vs Z16XER motorok összehasonlításáról, de hátha más sem olvasta és érdekli.

S.I.76 Creative Commons License 2018.03.14 0 0 67098

Nem vagyok egy zokon vevős tipus!

2001 08 havi astra fcc1.4 benzin

44 kw motorkód x14nz02nd8624

Előzmény: 409 (67096)
S.I.76 Creative Commons License 2018.03.14 0 0 67097

Akkor mièrt nem ezt írtad először?

Figyu, ezer baja lehet rakjátok rá diagra ès írd meg az autó paramètereit!

Tisztelette!

Előzmény: 409 (67096)
409 Creative Commons License 2018.03.13 0 0 67096

???? Az elektromos hiba is műszaki jellegű probléma.

 

Ne vedd zokon, de a gyermeteg kérdés feltevésedre* kb. ennyi az adható válasz. Az a lámpa több száz hibalehetőségre figyelmeztet, mindenképpen diagnosztikára lesz szükség a megfejtéséhez.

 

* se egy típus, se egy évjárat, se egy motorkód....  ://

Előzmény: S.I.76 (67095)
S.I.76 Creative Commons License 2018.03.13 0 0 67095

Ez most annyit tesz hogy nem elektromos gond? 

Diagnosztika meg tudná mondani mi a probléma?

Előzmény: 409 (67094)
409 Creative Commons License 2018.03.13 0 2 67094

 

 Szerintem ez egy műszaki jellegű probléma.........

Előzmény: S.I.76 (67093)
S.I.76 Creative Commons License 2018.03.13 0 0 67093

Üdv.

Segítsèg!!!!

Kigyullad a cheklámpám mikor megállok az autóval ès jár alapjáraton míg pl. kinyitom a kaput.

Nem áll le, nem hallom hogy megváltozna a hangja.

Miután beállok, leállítom majd ujra inditom akkor már nem világit.

Mi lehet az oka?

LG RH7500 Creative Commons License 2018.03.12 0 0 67092

Köszönöm a válaszodat! A tippem nekem is ez volt, de egy ismerős szerelő telefonon azt mondta, hogy twinport-os motornál ez nem 100%. Sajnos ő messze van így helyben kell valami megbízható szerelőt találni. Ez előzetes tipp gyűjtés. 

Előzmény: 409 (67091)
409 Creative Commons License 2018.03.12 0 0 67091

 

 EGR szelep helyzetérzékelő működésképtelenség.

Előzmény: farkas-j (67090)
farkas-j Creative Commons License 2018.03.11 0 0 67090

Lenne egy kérdésem. A Z14XEP-s Meriva A-nkon kigyulladt a sárga hibajelző lámpa az autópályán. Ha visszalassítottunk 100-ra, akkor néha eltűnt. Kiolvastuk Bluetoothos OBD-vel és Androidos telefonnal a hibakódot, és P1405 "erőátvitel" kódot írt ki. Ez valami Exhaust gas recirculation system valve 3 hiba. Mi lehet a gond? Szerelőhöz leghamarabb csak a hét közepén tudjuk elvinni.

S.I.76 Creative Commons License 2018.03.11 0 0 67089

Jó estét mindenkinek!

Nekem is van egy f astrám, már majdnem nagy korú, nem rég vásároltam.

Nem értem hogy miért, légzsákokkal el van látva de sem központi zár sem elektromos ablak nincs benne.

Szeretnék bele szerelni mindkettőt de most maradjunk a központinál.

Valaki csinált e már ilyet és ha igen akkor milyen típusú szet a legalkalmasabb a beszerelésre?

Nézegettem neten bontva, de szinte mind hiányos vagy nagyon drága.

Az univerzális szeteken meg nem tudok eligazodni.

Segítséget előre is köszönöm!

jozsi716 Creative Commons License 2018.03.11 0 0 67088

Sziasztok !

1998-as G Astra 1,2-es ben keresem a légzsák csatlakozóját. Évekkel ezelőtt a szerelő mondása szerint is csak a csatlakozóját kellet megigazítani.

Ismét világít DELPHI típusú 

Előre is köszi :)

bgly Creative Commons License 2018.03.10 0 0 67087

Nagykorú F ASTRA, nyár vége óta sztrájkol.

A távnyitó már rég rossz, kulccsal szoktam nyitni zárni, de pár hónapja nem volt kinyitva.

Az új fejlemény: csak a bal első zár nyílik, a többi nem. A jobb első ajtózárat kulccsal sem lehet nyitni, a gombokat nem lehet felhúzni.

Lenne valami javaslatotok, hogy lehetne megjavítani?

zsolt . Creative Commons License 2018.03.09 0 0 67086

Szia Viktorbenjamin!

A kiolvasott gyújtáskimaradás számát tudod?

Üdv:Zsolt

Előzmény: Viktorbenjamin (67082)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.07 0 0 67085

Úgy van ahogy 409 írja.

Ha csak a gyújtást nézzük az első kérdés hogy egy időben történt-e a gyertya és a trafó csere?

- Ha egyszerre történt a csere, az előírt gyertyák kerültek bele és szakszerűen történt a szerelés akkor a trafó után nem érdemes keresgélni. Ebben az esetben érdemes lenne kontakt hibát keresni a jeladótól a biztosítéktáblán és az ECU-n keresztül a trafó bemenő csatlakozóig. Alapjáraton járó motornál mozgatni a gyanúsított csatlakozókat és ha változik a motor járása akkor meg van a hibás érintkezés. Érdemes a testvezetékeket is ellenőrizni.

- Ha a régi gyertyák dolgoztak az új trafóval (vagy az új gyertyák a régi trafóval) akkor gyakran előfordul hogy az egyik -kúszószikra által "megégetett"- alkatrész tönkre teszi az újat. Ebben az esetben ismét le kell ellenőrizni az új gyertyákat és a trafót a gyertya kerámia szigetelőn és a trafó gyertyagumi belső részén "égésnyomokat" keresve.

Sok sikert.

Előzmény: Viktorbenjamin (67082)
LG RH7500 Creative Commons License 2018.03.07 0 0 67084

Segíteni sajnos nem tudok, de megosztom egy kollégám tapasztalatait aki ilyen motorral ugyan ilyen hibával szívott csak a 3-as hengernél. Nála is végigmentek a szerelők mindenen, már egy vagyont otthagyott náluk.  Már a motorvezérlő csere is szóbakerült. Volt azonban egy érdekes részlete a dolognak, amivel a szerelők sem tudtak mit kezdeni, nem tudták a jelenséget értelmezni. A hiba akkor nem jelentkezett, amikor megfelelő arányú Spuri adalékot tett a benzinbe. Ebből arra a következtetésre jutottak, hogy vélhetően nem gyújtás oldali a hiba, és talán nem is üzemanyag ellátási probléma, hanem az égés egyéb feltételeivel lehet gond. Az megfelelő égés határértéken lehet valami miatt, amin a Spuri a könnyebb éghetőséget biztosítva "átlendíti" a motort.  Már szóba került a motorbontás is annak ellenére, hogy a kompresszió mérés megfelelő értéket adott. A család viszont inkább egy új autó vásárlása mellett döntött, úgy is tervezték egy új vásárlását, így azt előrébb hozták. Ennyi az infóm.

Előzmény: Viktorbenjamin (67082)
409 Creative Commons License 2018.03.06 0 2 67083

Nincsen olyan hibakód, hogy gyújtáskimaradás!!! Még akkor sem, ha az idióta fordítás miatt ezt írja ki a diagkészülék.

 

Az a hibakód égéskimaradás, aminek csak egyik oka lehet a gyújtás hiba. Lehet még üzemanyag ellátás és mechanikai probléma is. Opel esetében nem ritka pl. a szoruló szelep.

Előzmény: Viktorbenjamin (67082)
Viktorbenjamin Creative Commons License 2018.03.06 0 0 67082

 

 

Segítségre lenne szükségem!

Opel Astra G, 1.6, 16 szelep, 2002-es évjáratú autóm van.

 

A hibája a következő:

Teljesen véletlenszerűen előfordul, hogy menet közben leáll 1 henger, kivillan a checklámpa. A motor nem áll le, viszont nagyon dadog, erőtlen. Ha félrehúzódok, pár másodpercre leállítom a motort, megszűnik a hiba. Aztán egy idő után újra előfordul, van hogy pár perc múlva, de van hogy napokig nem jelentkezik a hiba.

 

Kiolvasott hiba szerint valamelyik hengerben gyújtáskimaradás.

 

Cseréltük a gyertyákat és a gyújtóhidat, de a hiba nem szünt meg.

 

Ha valaki tapasztalt ilyen hibát, az kérem ossza meg velem a tapasztalatát!

Köszi!

SzaboZoltanOz Creative Commons License 2018.03.02 0 0 67081

Közben annyiban változott, hogy az üresjárati szabályzó szelepet nem vettem át, mert el volt írva az ára és nem 2600 ft volt hanem 16000 ft. Annyiért inkább nem kísérletezek vele.

Helyette rendeltem üzemanyag szűrőt(ez az egy szűrő kimaradt a karbantartáskor), mert egy szintén opeles mondta, hogy neki is volt hasonló gondja és megoldotta a csere.

Előzmény: SzaboZoltanOz (67080)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!