Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.03.04 0 0 3303

megmérted vagy csak a műszer?

Előzmény: trombiati (3302)
trombiati Creative Commons License 2018.03.04 0 0 3302

Üdv Mindenkinek!

 Hátha valaki találkozott már ilyennel: van egy 1,7-es diesel i40-esünk,melyet ha teletankolunk,az átlagfogyasztása felugrik 10-12literre,és utána  (fokozatosan) visszaáll a normál értékre.Ez így normális,vagy valami hibája lehet? Előre is köszönöm a válaszokat!Ezt leszámítva tökéletes,hozza a formáját,szeretjük nagyon!

szakip1 Creative Commons License 2018.03.01 0 1 3301

Persze, de most most van és a hírek már elég régóta "csordogálnak" és egyre "durvulnak" (ma már Budapest is beszállt). De ahogy írtam, én átgondolnám, másnak nem kell...

Előzmény: monobombola (3300)
monobombola Creative Commons License 2018.03.01 0 0 3300

Az indokok ugyanazok lehetnek akár öt év múlva a benzinesre is. Azért egészen jó dieselek is vannak és futnak még.☺ (Mondom én aki mindig csak benzinest vett.)

Előzmény: szakip1 (3299)
szakip1 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 3299

Csak halkan jegyzem meg: én azért az elmúlt időszak hírei alapján átgondolnám a dízel autó vásárlását, főleg hosszútávra, meg ha esetleg későbbi eladásban is gondolkodom.

blackbird00 Creative Commons License 2018.02.28 0 0 3298

Szia!

 

Én is vásárlás előtt állok, és én is kérdeztem itt is, meg a faxombúkon is, de sehol nem kaptam értelmes választ. A népítéleteket én is elolvastam, ott csak jókat írnak, de itt az utcánkban is van kettő, megkerestem a gazdákat. Ők is csak pozitívan nyilatkoztak.

Olyan nincs. hogy egy motor nem javítható. Vagy a lelkesedés, vagy a pénz hiányzik. Ha meg drága lenne, kell rakni bele egy bontottat, de egy-két negatív vélemény nem fog befolyásolni a döntésemben. Minden típusnál van, aki megszívja különböző okok miatt, aztán jön a fikázás. Ennél sokkal több a jó vélemény, mint a rossz, én ebből indulok ki, na meg abból, hogy olyan használt autó nincs, amire ne kelljen költeni vásárlás után. Ha valaki ezt nem veszi tudomásul, az tuti megszívja.

 

Szerintem nyugodtan vegyél egyet, bele úgy sem látsz, és ez típusfüggetlen dolog. Bármivel, bármikor ráfaraghatsz. Ha nem értesz hozzá, kérj meg egy szerelőt, hogy nézze át, vagy el kell vinni szervizbe átnézetni., de a motorba ott sem látnak bele. Még azt sem fogják tudni megmondani biztosra, hogy vezérlés mikor volt benne cserélve, meg olaj, meg fékolaj, stb. Az eladó meg azt mond, amit akar. Én inkább mindig a saját fejemre hallgatok, így nem okolhatok senkit, ha belenyúlok. Szerencsére eddig csak jó autókat vettem.

 

Dönts okosan! K&H!:))))))))))))

Előzmény: madmax211 (3297)
madmax211 Creative Commons License 2018.02.28 0 1 3297

Üdv!Autó vásárlás előtt állok.Hyundai Santa fe a kiszemelt.2007-évj.2.2crdi motorral.Mindenhol csak jót olvastam róla kivéve egy facebookos csoportot.Azt mondják ez a 2.2es 155lovas montor nem a legjobb és ha besz..ik nem is nagyon lehet javítani.Mik ezek a hibàk?Van aki találkozott màr motorhibàval?Tényleg lutri ez a motor?Válaszokat előre is köszönöm!

mortal vombat Creative Commons License 2018.02.23 0 0 3296

Köszi a tippet! Összefügghet ez azzal, hogy néha nem röffen be az autó, csak forog az önindító? Ki kell venni a kulcsot, és újra próbálkozni, hogy induljon.

Előzmény: monobombola (3295)
monobombola Creative Commons License 2018.02.23 0 0 3295

Üzemanyag és levegő amivel működik. Valamelyik nincs meg elég mennyiségben. Légszűrő, "légutak" először, aztán üzemanyag szűrők, szivattyú vezetékek.  Keresni kell. 

Előzmény: mortal vombat (3294)
mortal vombat Creative Commons License 2018.02.22 0 0 3294

Üdv, 2008-as Hyundai Matrix CRDi 3000-es fordulat fölött  lefullad a motor, leáll az autó. Mitől lehet?

TheBitman Creative Commons License 2018.02.21 0 0 3293

Jól van okoska! Nem vagyok se autószerelő, se autó buzi. A lényeg a lényeg : hideg a motor, sokat eszik. Hogy miért, az hidegen hagy. Nem ez volt a központi témája a kérdésnek.

Előzmény: Törölt nick (3292)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.21 0 0 3292

93ban is már injektoros volt a suzuki😃

karburátoros kocsikon van autómata,vagy kéziszivató.

A suzukiközponti befecskendezős.

Előzmény: TheBitman (3290)
balalaika777 Creative Commons License 2018.02.20 0 0 3291

Üdv

Eladó:

 

2001- Santa Fe Vadrács / Gallytörőrács ki hogy nevezi, illetve fellépők eladóak hibátlan állapotban.

Képek és több infó emailban:

lallr360@gmail.com

TheBitman Creative Commons License 2018.02.20 0 0 3290

Természetesen automata szivató. Amúgy ténylg nem új, '93-as. :D
Megnéztem jópár márkát. Élőben a Tucson lehangólóan műanyag érzetet ad, így gyorsan kiábrándultam. Viszont új szerelem van kibontakozóban : Honda CR-V 2.0. Valakinek van ezzel kapcsolatban megosztani kívánt információja?

Előzmény: Törölt nick (3289)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.20 0 0 3289

jó régi suzuki lehet ha még szivatós.

Előzmény: TheBitman (3283)
ropy123 Creative Commons License 2018.02.18 0 1 3288

Azért a új tucson nem rossz autó, mivel magas építésű ezért nem nyújtja azt a vezetési élményt mint

akár egy kompakt. Viszont családi autónak nagyon jók a SUV-ok. A motorok közül az 1.6GDI már igazi "őskövület" a korábbi második generációban (ix35) is volt már 2009-óta. Szóval nem mondanám ezt annyira majd meglátjuk mennyire megbízható motornak. A nagy önsúly pedig kicsit talán túlzás. Persze egy swifthez képest az de egy kompakt kombinál már nem sokkal nehezebb viszont van akkora belül és a csomagtartója is. A fogyasztása normális város, agglomeráció megáll 8L-en normális vezetési stílus mellett (persz 4km-en simán lesz 10l de azt egy dízellel se hozod ki jobban). Az autó pedig nagyon egyben van, ezt mondhatjuk akár audis értelemben is. Nem olyan az anyaghasználat mint ott, és tényleg sok a műanyag még a székek háttámlája is ami családosoknak inkább előny könnyű takarítani. Rövid távú használatra én nem vennék ilyet ha mást nem megy csak nagyon rövid utakat. Arra a swift a legjobb meg a hasonló kis köbcentis szívó motorok. A mitsuval anno én is szemeztem és ha csak a motorját nézem erre a célra még jobb is talán picit mint a tucson mert az még nem közv. befecskendezéses szívó nem kokszolódik annyira. Az asx jóval kisebb és keskenyebb. A tucson városban sok figyelmet igényel a viszonylag nagy holt terek miatt. Viszont a mitsu más liga kisebb és nem is olyan masszív kicsit spóroltak az anyagokon pl hangszigetelés. A motorja viszont nagyon jó annak is és takarékosabb is. Ha megteheted és sokat jársz városba vegyél tucsont vagy ix35-öt de én simán mondanám a régi 1.generációs ceedet akár 1.4-es motorral az is jó autó városba simán és elég tágas hátul is. Nissanról nem tudok nyilatkozni, csak régi kis nissanom van még japó technika nem a francia éra :)

 

Előzmény: TheBitman (3285)
lkcar Creative Commons License 2018.02.18 0 0 3287

Sziasztok,

 

Hyundai i30 vásárlását tervezem, egy benzines  1.4 v. 1.6 os motorral szereltet.

Milyen tipushibák (ha vannak) amelyekre oda kell figyelni vásárláskor?

Az évjárat 2009 - 2011 körüli amire gondoltam.

Fstékréteg mérőm van, álltalános dolgokat, mint pl. mennyire van vála a féktárcsának, v. milyen vastag a fékbetét, v. mennyire kopott a gumi stb. meg tudok nézni.

Előre is köszi.

 

 

 

monobombola Creative Commons License 2018.02.16 0 0 3286

Egy nagy és jó nevű autó (a magyar fizetésekhez képest) aránytalanul nagyobb költséget igényel. Számolták már, hogy van olyan BMW ami naponta 35 ezer forint amortizációt szenved el. Ehhez képest egy közép kategóriás autó napi négyezer forintba fájhat. Minél tovább húzod, annál olcsóbb - de hát ez is viszonylagos. A drága autó is kéri a pénzt a szervizben, az alkatrészben, a használatban. Ism: amit, olyat.

A hibák. A természet sem alkot tökéletest. Az autóknál fontos, hogy milyenek az elvárások. A legjobb autó egy traktor. Mindenen, mindenhol elmegy 100 évig. Mindent elbír és elvontat. A leghasznosabb találmány. De. Mi a leghaszontalanabbat szeretjük. A sportosat. Az meg öt év után kuka érett és sok problémás.

Konkrétan ezzel a típussal a legnagyobb gond az orra. Nagy. Megfogja a szelet, cserébe a szarvast is. Mert egyiket sem tudod kikerülni. A másik az automata váltó szoftvere amire még panaszkodnak. Tudjuk, hogy nem igazi terepjáró, mert az igazi terepe a város.☺. Sok benne a műanyag, cserébe könnyen tisztíthatod. Az új tucson még csupán hároméves modell. Kevés az infó. (Példaként: a zexel klímával szerelt vw,audik, skodák, seatok klímakompresszora mind megadta magát négy év vagy 150 ezer km után.  -az enyém négy év egyhetesen!. Itt még nem jár ez a típus.☺ Egy bömiről is ma tudod, hogy mit lett volna jó venni tíz éve.)

Nissan  - a régieknek van könyvtárnyi hibája, az újakról kevés info.

Dicsérik az 1,6 DGI motort. Sok típusban van, bevált, hiba mentes. Meddig? Kiderül. Hasonló autót ezres, ezerkettes, ezernégyes kivitelben kapsz más gyártóktól. Még szerencse, hogy nem hatszáz ccm egy motor már!

 

Előzmény: TheBitman (3285)
TheBitman Creative Commons License 2018.02.16 0 0 3285

Jó. hát szívem szerint én is ódit vennék, vagy bömöst, de valahogy mincs kedvem hozzá! :D
3 gyerekkel mellettem/a hátam mögött nem nagyon fogok őrültködni, meg amúgy is kinőttem már ezt. :) Úgyhogy a hideg motorral közlekedés + nagy önsúly mellett a 10l még szájat húzva, de elmegy. Amúgy is, a kis Swift is szivatón ehhez nagyon közelit produkált szerintem, a maga 24 éves motorjával. :D
Gondolom a statisztikában azért a baleseti darabszámot elosztották az adott időintervallumban átlagosan az adott típusokból forgalomban lévő autók számával. Különben nem sok értelme lenne egy ilyen statisztikának.
Ugyan a neten fellelhető vevőket szondázó statisztikák ezt nem támasztják alá, de az egyik szomszédom ismerősének volt Tucson-ja és állítólag mindig volt vele valami baja. Ezért is próbálok itt tudakozódni a megbízhatóság kapcsán. Bár az is lehetm, hogy régebbi modell volt, és azóta már hangolták/javították ezeket a dolgokat rajta. (Konkrét példát nem modott) Majd még elkapok éppen parkoló tulajdonosokat is és elégedettségi tesztnek vetem alá őket. :D
A micsut miért "na soha többet" vajon? Nissan? Ezt kifelejtettem. Hallottatok róla jót/rosszat?

Előzmény: monobombola (3284)
monobombola Creative Commons License 2018.02.16 0 0 3284

A Kia Spotage szerkezetileg ugyanez mint a Tucson. Most az autógyártási és megbízhatósági szempontok szerint mindkettő a toppon van. A fogyasztás nagyban függ a vezetőtől is. Rövid távon a 10 liter körüli érték is meglehet, de normális vezetéssel ez biztosan alatta van. Ja! a turbós legalább egy literrel többet kér. Cserébe megy mint a golyó.  

Most láttam egy statisztikai adatot, hogy mennyi ember sérül, hal meg egyfajta autókban, akár szenvedőként, akár okozóként. A hyundaiban szinte a legkevesebben. Ez mellette szól. Tavalyi évben ebből eladtak vagy 1657-et, a kia sportageből meg 1999-et. Ennyi embernek ez jó választás. (örök: amit fizetsz, olyat kapsz.)

Környezetemben elhangzott "pletykák": micsu, na soha többet, a mazda igaz egy doxa, de elrohad , mint..., A toyotában már megint motort cseréltek, mert ég az a q.. va lámpa. Pletyka, de kire hallgassak? Aki az első 10 km-ét vezeti benne?

Szóval menj, nézd meg, próbáld ki és dönts.

 

Előzmény: TheBitman (3283)
TheBitman Creative Commons License 2018.02.16 0 0 3283

Új autóban gondolkodunk, mert a Suzuki bőven kiszolgálta azt az időtávot, ami miatt megérdemeljük az újat. :) Az is szinte mindig szivatóval járt, mert télen az út végére melegedett be a motor, szóval szerintem benzines kéne legyen. A fogyasztásban viszont ütős lesz alatt kb mit értetek?
Illetve felmerült több SUV is, pl Mitsubishi ASX, Toyota RAV4 (bár esztétikailag az egy kicsit izé), Mazda CX5. Valamelyiket nyugodtabb szívvel tudnátok ajánlani (megbízhatóság rövid távú használat mellett, jobb felszereltség, stb)?

Előzmény: monobombola (3282)
monobombola Creative Commons License 2018.02.15 0 0 3282

A Swiftől mind jobb de drágább lesz. Benzinpárti vagyok. Mert amíg régen egy diesel elment egy millió km.t is gond nélkül, a maiak - ezzel a hülye "visszaforgatással" hamar koszolódnak, kokszolódnak és hibásodnak. Mondhatják, hogy jó üzemanyag (honnan?), időben cserélt szűrők (melyik a jó?), de talán a dieselnek fontosabb, hogy többet legyen meleg, mint hideg. 

Persze a benzines is meghibásodhat, de két utolsó benzines autóm háromszázezerig nem tett velem ilyet. 

A tucsonok jónak számítanak, de öregségre nincs orvosság! Az új szép is. Drága is. 

Tehát szétnézve a jó fogáson, használt autón, de még  a használt alkatrészek piacán is még nagyobb rálátásod lesz. (Három millió környékén már egész pofás ford esmaxot is találsz.☺ - az tényleg nagy.)

Előzmény: TheBitman (3280)
blackbird00 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 3281

Szvsz először azt kéne eldönteni, hogy diesel vagy benzin. Ha diesel, akkor semmiféleképp ne legyen DPF-es. Ez azt jelenti, hogy 2006-7 évjárat előtti, bár a Hyundai nem tudom mikortól alkalmazta a DPF-et, de ne legyen benne, az a lényeg. A benzinesek jobban bírják, az jobb választás, viszont fogyasztásban ütős lesz.

El kell dönteni, hogy melyik tulajdonságokat preferálod jobban. Ilyen használati feltételek mellett a választásnál a futásteljesítmény nem igazán számít, sokkal fontosabb az állapot és az ár/érték arány.

Ez csak a személyes véleményem!

Előzmény: TheBitman (3280)
TheBitman Creative Commons License 2018.02.14 0 0 3280

Hát sajnos szinte mindig 4km alatt maradna a táv, azaz összesen kb ott van, csak több indítással. Most egy kis Suzuki Swiftbe tömörülünk, az birja. Tömegközlekedés kizárva, mert agglomerációból viszem be a gyerekeke suliba/bölcsibe. Én bőr borításra gondoltam. :)
Azért kérdeztem a műszaki alkalmasságot, mert régebbi modellekről olvastam, hogy nem bírták a dombos/araszolós útviszonyokat. Erre software frissítéssel reagáltak, de kérdés ez elegendő-e a megnyugváshoz?

Előzmény: monobombola (3279)
monobombola Creative Commons License 2018.02.14 0 0 3279

Rövid (4 km már rövid) távra minden autó alkalmatlan. (A VW használati utasításában fel van tüntetve, hogy ennyire be se indítsd.) De. Mert kapsz km korlátozás nélküli ötéves garanciát, hát vélhetően azért ettől többet ki fog szolgálni. Gondolván ezt mindenki megkapja és van a városi forgalomtól rosszabb is.

A Tucson mutatós. A nagy családnak szerencsés, hogy minden kárpit tiszta műanyag - takarítani könnyebb. Fogyasztást viszont ne számolj. Nincs értelme. Zabálni fog. (igaz nem láttam még embert aki tudná a tuarege fogyasztását.☺)

Röviden: nincs jó válasz a kérdéseidre, mert városban a busz, villamos, metró, troli, bicikli ami jó közlekedni. Minden más problémás és költséggel jár.

Előzmény: TheBitman (3278)
TheBitman Creative Commons License 2018.02.14 0 0 3278

Sziasztok!

 

Autó vásárlás előtt állunk. És mivel viszonylag nagy a család, ezért nagyobb autóban kell gondolkodnunk. A Hyundai Tucson-t elég nagynak és esztétikusnak találtuk. Kérdés : főleg rövid távon járnánk vele, azt is városban araszolva. Alkalmas erre ez a modell, vagy kinyírnám vele? (DCT, kettős tömegű lendkerék, stb).

A válaszotokat előre is köszönöm!

hege21 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 3277

Kellene SOS segítség
Hyundai alvázszám-ra kellene ránézni!!!
Km. futás érdekelne csak

hege21@gmail.com

Törölt nick Creative Commons License 2018.01.20 0 0 3276
Előzmény: Törölt nick (3275)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.20 0 0 3275

rosszat linkeltem😃

Előzmény: zöldhagymás (3273)
samatagrav Creative Commons License 2018.01.19 0 0 3274

Sziasztok!

Erdeklodnek,hogy egy 2015os i40 eseten a 90ezres szerviztol felfele kb milyen szervizkoltsegekkel kell szamolni? Koszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!