Kérdezem a pilótákat, hogy pl. 2:14-16 körül, amikor már 2 futó is lent van a talajon, miért kellett újra rászúrni a gázt?
(Nyilván szükség volt rá, nem vitatni akarom, csak nekem úgy tűnt, hogy az már "majdnem megvolt". Pontosabban "mintha a neheze már meglett volna". Vagy nagyon nem?)
Persze, le a kalappal a pilóta teljesítménye előtt.
De én igazából azt nem értem, erre az időjárásra nem lehetett előre készülni?
Ez nem hirtelen, váratlanul alakult ki.
Én Frankfurtban élek, itt már két napra előre ment rengeteg figyelmeztetés a szélviharra , esetleges tornádóra. bezártak az iskolák, óvodák (jobban mondva nem volt kötelező a megjelenés...). És elég jól bejöttek az előrejelzések.
Ilyenkor nem lehet a repülésben előre készülni? Pl. több tartalék üzemanyaggal, esetleg későbbi indulással...
Itt meg lehet nezni, mekkora lokesek voltak (lehet az idobeli felbontast es az idopontot allitgatni). Nagyjabol Hamburg volt legkozelebb, ahol nem volt akkora szel, de az meg mar majdnem Sylt :) Es abban eleg biztos vagyok, hogy nem a pilota cowboykodott, ellentetben a video alatti kommentekkel.
Szeretném az elején jelezni, hogy a repüléshez nem értek. Afféle érdeklődőként olvasom ezt a topicot (a Germanwings-eset óta), hozzászólni alig szoktam. Ez a videó is azért keltette fel inkább az érdeklődésemet, mert én is itt élek ebben a zónában, ahol Friederike tiszteletét tette tegnap.
Hogy jön a vihar, azt lehetett persze tudni, már szerda délután mondogatta a rádió, hogy készüljünk rá. Azt is egész jól eltalálták, hogy merre fog menni. Ugyanakkor arra számítottak, hogy, ahogy Rotterdam felől megy a kontinens belseje felé, csendesülni fog, ami nem következett be. Még Thüringiában is sok kárt okozott, ott is haltak meg emberek. Itt, a Rajna-vidéken az iskolásokat reggel hazaküldték, a repterek viszont elég sokáig nyitva maradtak, és csak akkor zárták le őket, amikor már látták, hogy nem annyira humoros a helyzet.
Nem jegyeztem fel az időpontokat, de dél körül volt egy olyan időszak, amikor Schipholtól Paderbornig minden repülőtér zárva volt, és egész Hollandiában, valamint Németország nyugati és középső részén egyáltalán nem volt vasúti közlekedés.
Nagyon nagy területen volt vihar. Fél nyugat-Európán átvonult. Hollandiában, Belgiumban, francia és német honban is korlátozások voltak sok reptéren. Fél napokra lezárva.
Biztos szaporodott a hasonló meredek esetek száma a videó megosztókon is. Szerencsére ontopik esemény nélkül sikerült kibekkelni úgy néz ki.
...hát én is nehezen tudom elképzelni, hogy olyan lötyögősen járna az a gázkar, de egészen banális véletlenek mégis szoktak történni, csak ritkán.
egyszer mentem lengyelországba (kb 92-93-ban), zsigulival. este indultam, jó későn értem a magyar szlovák határátelőhöz, vámos kéri nyissam ki a csomagtartót és beletörött a kulcsom. kivert a víz. öt percig bénáztunk aztán a vámos intett, hogy menjek tovább. máig sem értem, hogy miért hitte el nekem, hogy véletlen volt. a szlovák lengyel határnál szerencséére nem kérték hogy nyissam ki, aztán két napra rá lengyelországban hétfőn egy autószerelőnél kicseréltettem a csomagtartó zárbetétet.
"...fékszárnyakat behúzza, majd ahogy az előrehúzott fékszárnykarról elveszi a kezét, a zakó vagy az ing ujja rácsúszik a jobb gázkarra és előrehúzza azt (talán nem is teljesen, és mozgás közben lecsúszik róla az ingujja, ezért nem is veszi észre időben hogy gázt adott)..."
Ez nem az a topik, de ez a leírás kb beleillik egy vígjáték ("erplénes") jelenetbe és nem a valóságba mégha az Törökország is.
Hasonló filmes jelenet amikor akciófilmekben a sérült buszsofőr lába rászorul a gázpedálra és az ügyeletes akcióhős próbálja kiszabadítani a sofőrt és megállítani a buszt