Üdv. Örömmel nézem, hogy még él ez a topic! Én is szeretnék videós anyagot készíteni Szeged környéki volt vasútvonalakról, viszonylag kivesézve a Szeged-Állomást, a néhai vasúti hidat, Újszeged-Állomást, Szőreg, majd Újszentiván irányában továbbhaladva az egykori temesvári vasút nyomvonalán. (Már ha jól olvastam, és arról a Szentmihályról beszélsz, ami Szeged részét képezi) Néhány fényképet lőttem is a jelenlegi állapotokról, ha érdekesek, szívesen megosztom, és szívesen dolgoznék valakivel együtt ebben a témában. A későbbiek során a Békéscsaba-Szabadka vasútvonalra is volna projekt, igaz az kisebb projekt, mert kevesebb látnivaló akad, de számomra érdekes, majd Magyarcsanád-Nagycsanád felé is gondoltam egy ilyen videóra. Én egyébként motorkerékpárral jártam már az általam temesvári vasútvonalnak vélt részen Újszentiván után, azonban csak a táj szépségét tudtam értékelni, semmilyen értékelhető képanyagot nem tudtam rögzíteni. (Újszentiván előtt a mai napig álló síneket természetesen lefotóztam)
Ha érdekel a dolog, írj rám privátban! kovacscs91@gmail.com
Igen az baki volt, de valóban az bizony Rákosszentmihály, offline letöltve is megvan a nyomvonaltérkép csak lesétálni vagy tekerni kellene. De ott van még a már bejárt iparvágány folytatása valamint a Gödöllő-Veresegyház vonal is mint célpont.
Rengeteg emléke látható még a rákosszentmihályi HÉV-szárnyvonalnak, megállóépületek (Sashalom, Piac-tér, Szentmihály, Csömöri út, Nádastó), lekerekített utcasarkok-kerítések, sőt utcanevek is; de amiért írtam: a Nagyicce-iparvágányok kapcsán több ízben Rákoskeresztúri Elágazást emlegettél, ez pedig csak az EXPO-Metro tervezetekben, nomeg az M2-GHÉV összekötés projektben emlegetett lehetőség.
A Szentmihályi hév-ről lesz majd külön videó, amint lesz időm végigsétálni és dokumentálni. Ott még vannak jelei a néhai szárnyvonalnak, bár egyre kevesebb.
Szerintem a Pósa Lajos utcában-Őrhalom utcában-Gordonka utcában-Gárda utcában sosem volt vasuzi vágány, már csak azért sem, mert nem tudott volna őlyan kis ívben, szinte derékszögben bekanyarodni.
A megoldás inkább az, hogy egy időben az ELMŰ is ugyanonnan szerezte be az oszlopokat, mint a BKV-FVV-HÉV: Fémbútor és Drótszövet Gyár Budapesti Gyáregysége (Fogarasi út), majd Nagyatádi Gyáregysége.
Egyébként apró különbségek vannak: szerelvény felerrősítő furatok, illetve felfelé szűkólő, vagy állandó keresztmetszet.
És még egy: a kiágazás Rákosszentmihály-Rákospalota irányában volt, és mem Rákoskeresztúrra.
A nagyiccei videóban pl. biztos sok van ott csak találgatni tudtam, és valszeg az utolsó változat az igaz, csak az oszlopokat használták fel, de arrafelé nem volt vágány.
Megnéztem a videót, köszönöm! Gyerekkoromban jártam arra sokat, de fent a gyárnál nem igen, mert az ott biza Orosz parancsnokság volt! Naponta többször jött a Minyó, és ott szállt le, ahol a videódon az RC repölősöket mutatod. Sajons az elején sok a pontatlanság, ha megengeded, akkor kijavítanám majd a hibás infókat, ha szükségét érzed.