Az lenne a kérdésem ha nem fújja a meleget sehol se csak hideget és egyzónás klímám van akkor nekem csak 1 kék lapátom van és azt kell ragasztani vagy van egy fehér lapát is mellette?
Sziasztok! Egy újonnan vásárolt Pug 407-essel kapcsolatban érdeklődnék, olyan hibajelenséget produkál, hogy a hátsó csomagtérajtó nem nyílik ki csak a távirányítóról, de a mikrokapcsolót nyomva semmit nem csinál. A mikrokapcsoló csatlakozóját kimértem, és a kapcsoló maga működik. A computer lenne a hibás? Illetve ezzel kapcsolatban sajnos a másik hiba, hogy a csomagtér világítás sem megy, látszik, hogy valaki már próbálta mókányolni de nem járt sikerrel. A hátsó biztosítékokat átnéztem, de mindent jónak találtam. Tettem bele izzót, de körülbelül fél másodperces villanás után ki is aludt, azóta sem támadt fel újra.
Köszönöm a részletes válaszodat és a rám szánt idődet. Ezeket én is olvastam, néztem, dokumentáltam minden apró infót amit a gép cselekszik, s mindezek után sem találtam egy hozzáértő szervízt aki tudja a dolgok menetét és ellenőrizze le a lehetséges dolgokat. Mindenki egy bizonyos dologra öszpontosít s az is lottó mert neki épp az ragadt be az agyába, van pár szervízes ismerős de nem épp 407-re szakosodtak, márkaszervízről ne is beszéljünk mert akkor a kocsim genetikahibás és fel kéne gyújtanom. Tudnál ajánlani valakit aki diagnosztikával mindennel (főleg hozzáértéssel) lezongorázná ezt a hibaüzenetet?
Ahogy elnézem sokunknak okoz fejfájást a fűtésterelő lapát törése.
Én az idei évet így kezdtem és most így is fejezem be.Bosszantó.
Még szerencse,hogy inkább a box oldala kivágása mellett döntöttem,nem a komplett műszerfal kiszedése mellett.Így az újbóli törésnél már fél óra alatt megvoltam a cserével.
De!!!!!!!!!!!!!!!!!
Valóban a lapát anyaga a rossz?Hiszen mindenkinek nem csak sima törése van,hanem elcsavarodva van eltörve.Akkor itt valami szorul és erőlködik.Nem lehet a meghajtó motor végálláskapcsolója szarakszik?
Hiszen esetemben 8évig jó volt a gyári most meg egy éven belül kettő tört.Mind a kétszer a jobb oldali.
Itt jegyezném meg ha valakit érdekel már két baloldali (kék) lapátom van.
Na ezt,hogy lehetne kideríteni?Már csak a cumi mellett az is gond,hogy garancia csak beszerelési munkalappal van.Kizárt,hogy a márkaszerviz nem egy új autó áráért cseréli kompletten mindent.
Köszönöm ha megosztanátok az ezzel kapcsolatos észrevételeiteket.
További kellemes ünnepeket és kétoldali fűtésben gazdag boldog új évet.
Sőt, élő adatot (paraméterek megnézése) is kellene nézni azon a gépen. Meg lehet nézni a FAP eltömődöttségét is, a regenerálást, hogy mikor volt, stb. stb.
Az a hibaüzenet nagyon sok mindent jelenthet, nem biztos hogy egyáltalán az egr-el vagy a részecskeszűrővel van gondod. Kiírja pl érzékerőre, levegőmennyiség mérőre, bármire. Hibakódod kellene kiolvasni és utána továbbmenni. Nekem tegnap kiírta a pillangószelep hibakódot dobta ki ami szintén még nem is egr, hanem fojtószelep. Egr pucolásra ritkán van szükség inkább csak ha tönkrement vagy végképp nem működik, FAP kiiktatásra pedig ha ténylegesen el van tömődve, akkor is első körben csak tisztítás, vagyis az előtte utáni nyomásértékek különbsége elég nagy. (úgy saccolnám, hogy 70-90 mBar fölötti érték menet közben, diagbox diagnosztika kiírja)
De elsődlegesen meg kéne nézni mért tömődik el egyáltalán, mert nem szokott, csak ha valami más segédberendezés nem úgy működik ahogy kellene. Pl izzítógyertyák, hőérzékelők, levegő érzékelők, pillangószelep, mágnesszelepek, FAP adalékanyag kifogyott stb.
Kiszedni akkor lenne optimális a FAP szűrőt, ha már a motor és környezetvédelmi berendezései olyan állapotban vannak, hogy egy új vagy tisztított részecskeszűrővel is újra eltömődik. Pl sok a füst: gyengék a porlasztók, kopott a motor, eszi az olajat, rossz minőségű gázolajjal akarsz járni, esetleg gyengélkedik a nagynyomású szivattyú, valami érzékelőt, vagy izzítógyertyát nem akarsz cserélni mert így is megy akkor minek, rendkívül sokat jársz városban stb....
Tünetek: DPF elömődött, német Abgass system defekt .... szöveg játszik, VISZONT nem folyt, nem ràngat, nem kormol, nem fogyaszt sokat, padlógázra meg mindenre reagál úgy ahogy kell. Egyetlen kellemetlensége az álló helyben pl lámpánál nyomja kicsit a füstöt az utastérbe, valahol a motorházból jöhet de nem láttam semmi nyomát honnan származhat.
Sokat olvastam a DPF FAP megszüntetéséről de ezzel egybekötve sehol sem találtam egy EGR tisztítást vagy hasonló dolgot. Vagy megszüntetik diagnosztikából vagy kiszedik fizikailag akár megfurják és hasonló barbár barkácsolással de "megoldják". Potyára én sem cserélnék/szereltetnék meg minden mást ami nem ludas a kocsin, a problémát igyekeznék megoldani.
Kéne nekem Debrecen környékén (max. Bp) egy diagnosztikai és mechanikus szervíz aki a DPFben jártas és ezt meg tudja oldani.
Tisztítattni 2 évente nem akarom, akkor inkább megszüntetném a részecskeszűrőt.
Ha nincs DPF a verdádba és meg vagy elégedve a szervíz munkájával kérlek ne tartsd magadba és tolj egy nevet + címet!
Sziasztok! Egy peugeot Rhr motorkódú 2.0hdi motorrol lenne egy kérdésem! Az autó hidegen erőtlen!! Izzítás után indul, de ha azzonnal elindululsz vele van hogy egyszerűen leáll terheléssel! Hibakód nincs. Még egy amit megfigyeltem hogy hidegindításkor emelt alapjáratról fokozoatosan vesz vissza, ilyenkor egy pici megtorpanást lehet észrevenni a motor járásán. Gondolom terhelésnél ilyenkor áll le!
Igázából azért nem jegyeztem meg, mert én abszolút nem értek hozzá és nekem így nem sokat mondot és már hónapok óta hurcolom szervizről szervizre, mert úgy gondoltam, hogy biztosabbat tud mondani egy szerelő aki látja, de mivel ez sajnos nem így lett ezért írtam ide hátha itt van olyan akivel már előfordult hasonló vagy esetleg nézi a fórumot valaki aki tényleg hozzáértő és tud segíteni. Szóval utolsó remény...
már több helyen voltam vele, hogy mit ír ki konkrétan azt nem tudom, de a diag. alapján az előző levelembe írt hibákat valószínűsítették, több helyen a magasnyomásút mondták "nagy valószínűséggel" illetve az az egy aki bővebben is kifejtette ő mondta a nyomásszabályzó szelepet vagy annak jeladóját, és hogy emiatt rosszul érzékeli a motornyomást és visszaveszi azt, vagy leállítja a motort, de mindenki azt mondta, hogy nem tudják garantálni, hogy ha cserélik benn az általuk hibásnak vélt alkatrészt akkor megszűnik benn a hiba és azt nem szeretném, ha a magasnyomásút ki kellene cseréltetni, úgy hogy nem is az a hiba, mert elég húzós.
sajnos van egy nagy problémám szeretett 407-emmel (2.0 HDI, 136 LE), azt utóbbi időben egyre gyakrabban fordul elő, hogy menetközeben elkezd rángatni, hiába nyomom a gázt nem reagál semmit, majd leáll a motor, mialatt a fordulatszámmérő ide-oda ingázik a minimum és a maximum között, majd rövidebb-hosszabb idő után lehet csak újraindítani, de néhány kilométer után megint elkezdi csinálni. A hiba alatt vagy után a fedélzeti kidobja a "depollution system faulty" hibaüzenetet. Ezzel párhuzamosan vagy sokszor ettől függetlenül előfordul az is, hogy magasabb fordulatnál (3000 vagy felette) szintén kiírja a "depollution system faulty" hibaüzenetet és leáll a turbó, majd egy újraindítás után ismét megy, vagy hogy gázadásnál a fordulatszámmérő felpörög, de az autó nem megy és az is hogy olyant produkál, hogy nyomom a gázt ,de valami mintha elcsúszna benn és a ha felnyitom a motorháztetőt a motor ide-oda jár benn, vagy éppen az autó dadog főleg hidegen és le akar fulladni . Több szervizben voltam már vele (márkaszervizekben is), de mindenhol mást mondanak. Az alábbiakat halottam már: magasnyomású szivattyú, üzemanyagszivattyú, befecskendező rendszer, turbó, turbónyomás szabályzó, el van kormolódva vagy éppen kuplung. Az utóbbit például én nem teljesen értem (igaz abszolút nem értek hozzá), hogy a kuplung hibájától, hogyan állhatna le a motor vagy éppen miért rángatna, habár az igaz, hogy az utóbbi időben nagyon kemény lett a kuplungja ás nagyon fenn is fog. Lehet hogy esetleg egyszerre jött elő a kuplung és valami más hiba? Az egyik szerelő aki pont a turbónyomás szabályzót okolta (vagy annak valamilyen jeladóját pontosan már nem emlékszem), ő mondta hogy mivel a nyomásérzékelő rosszul érzékeli a nyomást az elektronika folyamatosan visszaveszi a motornyomást majd végül leállítja a motort. Ez mondjuk nekem logikusnak tűnt, de azt mondta ő is, hogy biztosra csak akkor merné mondani, ha látná miközben csinálja, de amikor ott volt velem persze pont nem jött elő. Ha találkoztatok már ilyennel, vagy bárkinek van ötlete mi lehet legyetek szívesek segíteni, mert tanácstalan vagyok mi lehet a baj és mindenre nincs keret, hogy kicseréljem, főleg ha csak valamilyen érzékelő ment benn tönkre.