Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310986

ha engem kérdezel... tökmindegy ki oldja meg ;) 

 

Amúgy ha TÉNYLEG a közelébe kerülnének (lannének), szerintem Putyin lenne a "lebombázás" éllovasa... 

Előzmény: padisah (310985)
padisah Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310985

http://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/elkepeszto_mire_keszul_eszak-korea.649810.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

 

lehet hogy észak-korea egy a vele szemben felállított olaj-import korlátozások miatt, egy mintapéldája lesz az olajmentes, illetve tágabb értelemben a fosszilismentes technikai civilizációnak

 

mondjuk csak olajuk és gázuk nincs, szénnel el vannak látva, exportálni is próbálják

zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.10.24 -2 0 310984

...)-: ...vánszorgó elektromos autókkal meg úgy lesznek tele az autópiacok mint az akkumulátoros szerszámokkal a bolhapiacok..)-: nem, sajnos nem, az elektromosság az nem a kapitalista társadalomnak való

Peak Oil --- Egy Korszak Vége ---

zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.10.24 -1 0 310983

Érdekes. A kazah atomenergia vállalat szállítja a polikristályos szilíciumot a katari napelem gyáraknak. (-:

De az nem tetszik, hogy a polikristály úgy látszik kiszorítja az egykristályt. Dehogy is fognak ezek 25 évig működni, lesz vagy van már olyan is ami 5-6 év múlva felmondja a szolgálatot.

szilvatövis Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310982

Albatroszok költenek egy kis szigeten a Csendes-óceán közepén, a Midway-atollon, 4000 km-re a legközelebbi kontinestől.

Minek ide savasodás?

A ázsiai horogsoros flották is fenyegetik a sérülékeny kékúszójú populációt. 1962-ben egyetlen év alatt 12 millió tengeri mérföldnek megfelelő hosszúságú horogsort raktak ki és húztak be. Ezzel 500-szor körbekeríthetnénk a földgolyót.

Minek ide savasodás?

ha nem történik drasztikus változás, akkor az évszázad végére konkrétan életveszélyes dolog lesz tengeri herkentyűket vacsorázni, ugyanis akkor már évente 780.000 műnanyagrészecskét fog bevinni az, aki bírja a mediterrán konyhát.

Minek ide savasodás?

Vannak dolgok amit akár egyik napról a másikra meg tudnánk változtatni... A CO2 emisszió nincs ezek között....

zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.10.24 -1 0 310981

Tényszerűen még nem nagyon cáfoltál, igaz más se, nem is igen lehet hiszen általában csak nyilvánvalóságokat írok amiken se cáfolni se megerősíteni nem nagyon van mit.

 

Persze, hogy meg lesz oldva, de nem ahogy te gondolod, hogy majd akkorák lesznek a villanymotorral halkan duruzsoló személyautók mint egy nyerges vontató és nyitott ablakokban mosolygós emberek integetnek -20 fokban is mert feltalálták a magfúziót ami olyan egyszerű mint egy olajkályha.

 

Dolgozok ilyesmin, én ténylegesen. Oké, biztos jó üzlet volt a vízenergia az ókorban is de csak addig jutott ameddig, az a társadalom azzal nem tudott volna működni, neki rabszolgák izomereje kellett mert azonnal bárhol rendelkezésre állt bármekkora mennyiségben.

 

"Ez már unalmas, hidd el, hogy nálad itt sokkal, de sokkal okosabb és képzettebb emberek is vannak - és inkább tanulj tőlük, mint hogy okoskodva lehülyézd őket..."

 

Mindegy hányan és mennyire képzetten és mennyi pénzért reszelgetik a körmüket a világban, amit nem lehet az úgy se lehet. ez van.

Előzmény: advocatusdiaboli (310979)
,m,1710 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310980

Készpénzbe vagy hogy fizettek?

Előzmény: GPS (310976)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.10.24 -1 3 310979

Itt belátni te vagy képtelen a dolgokat... És ne, ne gyere nekem most ezzel a "kapitalizmus úgysem tudja megoldani" dumával, mert unom - erről nem óhajtok társalogni...

 

Nem kapitalizmus kérdése: az EMBERFAJ az, amelyik kényszer alatt áll, muszáj lesz megoldania ezeket a problémákat, feladatokat. És szerintem hússzor nagyobb a valószínűsége annak, hogy valamilyen módon meg is fogja ezeket oldani - mint annak, hogy nem.

Az egész tudomány- és technika-történetet sem nem érted, sem nem ismered, ehelyett töredékeket látsz belőle, és azokból kiraktál magadnak egy teljesen hamis világképet - ami nem annyira nagy baj, mint az, hogy - mint már kifogásoltam volt - tökéletesen fejlődés- és tanulásképtelen vagy, akár az orrodat is beleverhetjük valamelyik konkrét tárgyi tévedésedbe - szektás vallási elfogult módjára fel sem veszed, és két nap múlva jössz újra ugyanazzal..

Ez már unalmas, hidd el, hogy nálad itt sokkal, de sokkal okosabb és képzettebb emberek is vannak - és inkább tanulj tőlük, mint hogy okoskodva lehülyézd őket...

Előzmény: zöldkomcsi. (310978)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.10.24 -2 0 310978

"A váltótechnológiák pedig itt és most még nem állnak készen. Nem és kész, bárki bármit is állít. De az is tény, hogy közelebb állunk hozzájuk, mint valaha - egyes területeken már egészen közel.

 

Nincs műszaki probléma. Olyan nehéz ezt belátni? Olyan meg úgy se lesz amit írogatok, hogy olyan akkumulátor ami olyan egyszerű mint az ólom, ha bonyolultabb vagy az anyag az ami kell bele, akkor meg aki csinálja annak úgy is gondoskodnod kell napi 3 szori étkezésről, tiszta gatyáról stb.... 

Nincs se egészen közel se távol, mit az ó-kori rómában a vízkerekek, nyugodtan építhettek volna ők is annyit mint amennyi lett pár 100 év múlva mások által.

(...azt amit ki nem mondtál ugyan de implicit állítasz, hogy a római birodalomban elterjedtebb volt mint a középkorban azt el szoktam engedni a fülem mellett (-: )

Előzmény: advocatusdiaboli (310971)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310977

Mást nem igen lehet csinálni vele, az ólom-szulfát elég rosszul oldódik, valamennyi csak kiválik belőle.

Mondanám, hogy melegíteni, de az meg lehet, hogy mással cseszne ki, nem tudom. ...próbálgatni megcserélt pólusokkal óvatoskodva töltögetni? 

Előzmény: alsószéleközepe (310891)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310976

 

a nagy gépmegrendeléseket általában valami szolgáltatási csomagként szokták realizálni. 

 

A 90-es évek elején, a romániai, nagyváradi Frigoexpress cég (igen komoly hűtött szállítmányozó) eldöntötte hogy frissíti a kamion-parkját, aminek érdekében körülnéztek a piacon.

 

Renault-Mercedes-Scania-MAN- Volvo -stb. volt a terítéken - persze az ár nagyon fontos volt, de a sallang is, amit a flottával adtak volna.

Úgy kezdődött, hogy a németek lófaszt se adtak - ennyibe kerül a kamion, oszt kész. Ha kell-kell, ha nem, úgy is jó.

 

Mígnem jött a Volvo ajánlat: azt mondták, hogy ha egyszerre vesznek 100 darab FH12 -est, akkor adnak hozzá egy komplett felszerelt szervizt és egy mentő-szerviz-traktort (szerkocsit), rajta a mentő-daruval, meg az összes felszereléssel ami a mentéshez, vagy a darus vontatáshoz kell + 2x4 ember kiképzését. Az első négyet kint náluk, a második 4-et a vevő telephelyén.

 

A románok csak kuncogtak, mert eredetileg 120 darabot akartak venni első körben, csak ezt nem mondták meg elsőre, mert ha kisebb adagra kapnak ajánlatot, akkor a 120 darabbal komoly cigán... alkudozási pozícióba kerülhetnek.  

 

Meg is rendelték a 120 egységet és a svédek állták a szavukat. Én láttam azt a szervizt, seggre is ültem tőle.

 

Képzelj el 3 darab 6 méter hosszú és 2 méter magas panelt - sűrűn telis-teli speckó célszerszámmal, segédberendezéssel, mérőműszerek hadával. Mondom, 3 ilyen panel volt - hihetetlen mennyiségű eszközzel rajtuk.

De a darus szerkocsi se volt piskóta - az (állítólag) közel 2 kamion árába került (volna), ha ki kellett volna fizetni.

 

Jelenleg a cégnek 420 darab hűtőkamionja van - mind Volvo - és ebben szerintem komoly szerepet játszott az említett prémium-kiszolgálás is.

.   

 

Előzmény: advocatusdiaboli (310969)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310975

szolgáltatáscsomag.

Előzmény: GPS (310968)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.10.24 0 1 310974

Feltétel nélkül egyetértek ebben - ugyanakkor szerintem ez maximum egy, önmagában valószínűleg semmire sem elégséges lépés lenne...

Komplett kultúrkörök attitűdjét kellene a kérdésben megváltoztatni.

Előzmény: Auralianus (310973)
Auralianus Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310973

az oktatás ingyenessé és általánossá tétele (lehet vesszőparipa, de nincs jobb ötletem, délelőtt kifejtettem bz kartáccsal a középkoros eszmefuttatás közben)

Előzmény: advocatusdiaboli (310971)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310972

Ekkora jutalékok azért nincsenek (valamekkorák nyilván vannak).

Előzmény: GPS (310970)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.10.24 -1 1 310971

Nézd, jó szándékú idealizmus szövi át a mondanivalódat (ami tőlem sem áll távol) - de legyünk realisták: a jelenlegi helyzetben a fosszilisekről való azonnali lemondás egyet jelentene 3-5 milliárd ember fizikális létalapjának a megsemmisítésével. Vagyis őket "ki kellene irtani" ehhez.

A váltótechnológiák pedig itt és most még nem állnak készen. Nem és kész, bárki bármit is állít. De az is tény, hogy közelebb állunk hozzájuk, mint valaha - egyes területeken már egészen közel. Ki kell ezt "ülni" - ha tetszik, ha nem. Akkor is, ha közben jóvátehetetlen kárt teszünk az ökoszférában - ez fátum, senki nem lesz hajlandó öngyilkot elkövetni, hogy ne haljon ki a tőkehal - megjegyzem, fordított esetben a tőkehal sem lenne hajlandó...

 

Engem jobban zavar, hogy a túlnépesedés ellen igazán és érdemben nem teszünk most sem sokat - pedig ez az emberiség legnagyobb valódi mumusa. 

Előzmény: Auralianus (310960)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310970

 

Hacsak így nem.

 

Bár kifelejtetted Steven F. Udvarhazy  (klikk)  jeles milliárdos hazánkfiának a busás jutalékát - aki nélkül ma már nincs repülőgép eladás a művelt világban  :-)))

 

.

Előzmény: advocatusdiaboli (310969)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310969

Kár ezen lovagolni, a nagy gépmegrendeléseket általában valami szolgáltatási csomagként szokták realizálni. Például jár hozzájuk még 20 év karbantartás (ha úgy tetszik - korlátozás nélküli garancia), infrastrukturális háttér, kiképzés, adnak még szimulátorokat, gépidőt, stb... Így meg már kijöhet simán a matek.

Előzmény: GPS (310968)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310968

 

De ennyiért már ajándék Wunderbaum is jár a pilótafülkébe  :-)))

 

Igen, ez nagyobb gép mint a Dreamliner - az viszont max. 150 - 160 M körül kerül.

 

Halkan megjegyezve így se jön ki sehogy a 360 milliós átlag darab ár.

Előzmény: Rangun (310967)
Rangun Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310967

408 millió dollárba kerül a 777-9-es.

Előzmény: Rangun (310966)
Rangun Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310966

A 777 nagy gép.

Előzmény: GPS (310946)
GPS Creative Commons License 2017.10.24 0 1 310965

 

Itt van a cikkhez egy szakértő hozzászólás:

 

"I do not understand the problem. If the sea gets more acidic then it stands to reason we'll need less vinegar on our fish and chips."

 

.

Előzmény: Auralianus (310964)
Auralianus Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310964

Ha már kedd.. és elkezdtem... még egy kis geddonizmus... a hét többi napján szabad könnyedebb témákkal is foglalkozni ;)

https://www.theguardian.com/environment/2017/oct/23/ocean-acidification-deadly-threat-to-marine-life-finds-eight-year-study


zöldkomcsi. Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310963

A növényvédő szerek közel fele úgy tudom csak a gyapotra megy.

Előzmény: Törölt nick (310958)
_Berci Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310962

 

Különben allitolag 200 db van eddig megrendelve. Az ~300 millio $-ral szamolva ~60 milliard $.

 

Reszletek

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A330neo

 

Előzmény: _Berci (310961)
_Berci Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310961

 

Erdekes. Nalam m1. De akkor inkabb keress innen ...

 

https://www.youtube.com/results?search_query=Airbus+330NEO

 

Előzmény: GPS (310943)
Auralianus Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310960

azért annyira ne szaladjunk ugye előre...  merugye - az index cikkével nem teljesen összhangban - azért emlegetik ám a rovarok eltűnése

kapcsán a mikroszemcsés port... meg a mindenféle káros kipufogógázokat... 

 

... hacsak nem feltételezzük, hogy a madarak AMÚGY IS kipusztulnának, független a rovarállomány 75-80%-os csökkenésétől, akkor stimmel ;)

 

Egyébként meg ugye....

 

... de - legalábbis az EU-n belül - a saját démonait mindenki demokratikusan választhatja meg :) Teljesen mindegy a lényeg szempontjából,

hogy a tápláléklánc összeomlását a sóherség, valamiféle tárgyi tévedés vagy a tények tudomásul nem vétele okozza...

 

A mi apró-cseprő vitáink valószínűleg nem hatják meg a halomra dögledező rovarokat... ha van oka a rakásra döglésüknek, akkor folytatják,

ha meg nincs, akkor abbahagyják... tökmindegy mi el tudjuk-e dönteni (monnyuk helyettük is) hogy van-e valós alapja ennek a mendemondának :)

 

 

Előzmény: Törölt nick (310958)
,m,1710 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310959

Hát akkor "öreg" programra kattintottál

probálj mást

egyszerü

Előzmény: GPS (310951)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310958

Na latod... mindenki fujjol a ceokettore/klimavaltozasra, pedig a vegen a rovarirtoszerek miatt doglunk halomra. Sosem az a geddon kovetkezik be amire keszulsz, ettol geddon, ugye ;)

Előzmény: Auralianus (310957)
Auralianus Creative Commons License 2017.10.24 0 0 310957

... jogos... az elektromos autókra való átállás ugye nem aktuális... 

 

... a megújulók sem érték még el azt a pontot, amikor ELLÁTÁSBIZTONSÁG alapozható rájuk...

... és végülis valóban olcsóbb végignézni ahogy összeomlik a tápláléklánc... mint tenni is valamit az ügyben...

 

valakinek elvégre nem árt geddonistának is lenni :P jól ellenpontozom a csapat többi részét :)

Előzmény: z_a_p (310955)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!