lehet hogy észak-korea egy a vele szemben felállított olaj-import korlátozások miatt, egy mintapéldája lesz az olajmentes, illetve tágabb értelemben a fosszilismentes technikai civilizációnak
mondjuk csak olajuk és gázuk nincs, szénnel el vannak látva, exportálni is próbálják
...)-: ...vánszorgó elektromos autókkal meg úgy lesznek tele az autópiacok mint az akkumulátoros szerszámokkal a bolhapiacok..)-: nem, sajnos nem, az elektromosság az nem a kapitalista társadalomnak való
Érdekes. A kazah atomenergia vállalat szállítja a polikristályos szilíciumot a katari napelem gyáraknak. (-:
De az nem tetszik, hogy a polikristály úgy látszik kiszorítja az egykristályt. Dehogy is fognak ezek 25 évig működni, lesz vagy van már olyan is ami 5-6 év múlva felmondja a szolgálatot.
Albatroszok költenek egy kis szigeten a Csendes-óceán közepén, a Midway-atollon, 4000 km-re a legközelebbi kontinestől.
Minek ide savasodás?
A ázsiai horogsoros flották is fenyegetik a sérülékeny kékúszójú populációt. 1962-ben egyetlen év alatt 12 millió tengeri mérföldnek megfelelő hosszúságú horogsort raktak ki és húztak be. Ezzel 500-szor körbekeríthetnénk a földgolyót.
Minek ide savasodás?
ha nem történik drasztikus változás, akkor az évszázad végére konkrétan életveszélyes dolog lesz tengeri herkentyűket vacsorázni, ugyanis akkor már évente 780.000 műnanyagrészecskét fog bevinni az, aki bírja a mediterrán konyhát.
Minek ide savasodás?
Vannak dolgok amit akár egyik napról a másikra meg tudnánk változtatni... A CO2 emisszió nincs ezek között....
Tényszerűen még nem nagyon cáfoltál, igaz más se, nem is igen lehet hiszen általában csak nyilvánvalóságokat írok amiken se cáfolni se megerősíteni nem nagyon van mit.
Persze, hogy meg lesz oldva, de nem ahogy te gondolod, hogy majd akkorák lesznek a villanymotorral halkan duruzsoló személyautók mint egy nyerges vontató és nyitott ablakokban mosolygós emberek integetnek -20 fokban is mert feltalálták a magfúziót ami olyan egyszerű mint egy olajkályha.
Dolgozok ilyesmin, én ténylegesen. Oké, biztos jó üzlet volt a vízenergia az ókorban is de csak addig jutott ameddig, az a társadalom azzal nem tudott volna működni, neki rabszolgák izomereje kellett mert azonnal bárhol rendelkezésre állt bármekkora mennyiségben.
"Ez már unalmas, hidd el, hogy nálad itt sokkal, de sokkal okosabb és képzettebb emberek is vannak - és inkább tanulj tőlük, mint hogy okoskodva lehülyézd őket..."
Mindegy hányan és mennyire képzetten és mennyi pénzért reszelgetik a körmüket a világban, amit nem lehet az úgy se lehet. ez van.
Itt belátni te vagy képtelen a dolgokat... És ne, ne gyere nekem most ezzel a "kapitalizmus úgysem tudja megoldani" dumával, mert unom - erről nem óhajtok társalogni...
Nem kapitalizmus kérdése: az EMBERFAJaz, amelyik kényszer alatt áll, muszáj lesz megoldania ezeket a problémákat, feladatokat. És szerintem hússzor nagyobb a valószínűsége annak, hogy valamilyen módon meg is fogja ezeket oldani - mint annak, hogy nem.
Az egész tudomány- és technika-történetet sem nem érted, sem nem ismered, ehelyett töredékeket látsz belőle, és azokból kiraktál magadnak egy teljesen hamis világképet - ami nem annyira nagy baj, mint az, hogy - mint már kifogásoltam volt - tökéletesen fejlődés- és tanulásképtelen vagy, akár az orrodat is beleverhetjük valamelyik konkrét tárgyi tévedésedbe - szektás vallási elfogult módjára fel sem veszed, és két nap múlva jössz újra ugyanazzal..
Ez már unalmas, hidd el, hogy nálad itt sokkal, de sokkal okosabb és képzettebb emberek is vannak - és inkább tanulj tőlük, mint hogy okoskodva lehülyézd őket...
"A váltótechnológiák pedig itt és most még nem állnak készen. Nem és kész, bárki bármit is állít. De az is tény, hogy közelebb állunk hozzájuk, mint valaha - egyes területeken már egészen közel.
Nincs műszaki probléma. Olyan nehéz ezt belátni? Olyan meg úgy se lesz amit írogatok, hogy olyan akkumulátor ami olyan egyszerű mint az ólom, ha bonyolultabb vagy az anyag az ami kell bele, akkor meg aki csinálja annak úgy is gondoskodnod kell napi 3 szori étkezésről, tiszta gatyáról stb....
Nincs se egészen közel se távol, mit az ó-kori rómában a vízkerekek, nyugodtan építhettek volna ők is annyit mint amennyi lett pár 100 év múlva mások által.
(...azt amit ki nem mondtál ugyan de implicit állítasz, hogy a római birodalomban elterjedtebb volt mint a középkorban azt el szoktam engedni a fülem mellett (-: )
a nagy gépmegrendeléseket általában valami szolgáltatási csomagként szokták realizálni.
A 90-es évek elején, a romániai, nagyváradi Frigoexpress cég (igen komoly hűtött szállítmányozó) eldöntötte hogy frissíti a kamion-parkját, aminek érdekében körülnéztek a piacon.
Renault-Mercedes-Scania-MAN- Volvo -stb. volt a terítéken - persze az ár nagyon fontos volt, de a sallang is, amit a flottával adtak volna.
Úgy kezdődött, hogy a németek lófaszt se adtak - ennyibe kerül a kamion, oszt kész. Ha kell-kell, ha nem, úgy is jó.
Mígnem jött a Volvo ajánlat: azt mondták, hogy ha egyszerre vesznek 100 darab FH12 -est, akkor adnak hozzá egy komplett felszerelt szervizt és egy mentő-szerviz-traktort (szerkocsit), rajta a mentő-daruval, meg az összes felszereléssel ami a mentéshez, vagy a darus vontatáshoz kell + 2x4 ember kiképzését. Az első négyet kint náluk, a második 4-et a vevő telephelyén.
A románok csak kuncogtak, mert eredetileg 120 darabot akartak venni első körben, csak ezt nem mondták meg elsőre, mert ha kisebb adagra kapnak ajánlatot, akkor a 120 darabbal komoly cigán... alkudozási pozícióba kerülhetnek.
Meg is rendelték a 120 egységet és a svédek állták a szavukat. Én láttam azt a szervizt, seggre is ültem tőle.
Képzelj el 3 darab 6 méter hosszú és 2 méter magas panelt - sűrűn telis-teli speckó célszerszámmal, segédberendezéssel, mérőműszerek hadával. Mondom, 3 ilyen panel volt - hihetetlen mennyiségű eszközzel rajtuk.
De a darus szerkocsi se volt piskóta - az (állítólag) közel 2 kamion árába került (volna), ha ki kellett volna fizetni.
Jelenleg a cégnek 420 darab hűtőkamionja van - mind Volvo - és ebben szerintem komoly szerepet játszott az említett prémium-kiszolgálás is.
az oktatás ingyenessé és általánossá tétele (lehet vesszőparipa, de nincs jobb ötletem, délelőtt kifejtettem bz kartáccsal a középkoros eszmefuttatás közben)
Nézd, jó szándékú idealizmus szövi át a mondanivalódat (ami tőlem sem áll távol) - de legyünk realisták: a jelenlegi helyzetben a fosszilisekről való azonnali lemondás egyet jelentene 3-5 milliárd ember fizikális létalapjának a megsemmisítésével. Vagyis őket "ki kellene irtani" ehhez.
A váltótechnológiák pedig itt és most még nem állnak készen. Nem és kész, bárki bármit is állít. De az is tény, hogy közelebb állunk hozzájuk, mint valaha - egyes területeken már egészen közel. Ki kell ezt "ülni" - ha tetszik, ha nem. Akkor is, ha közben jóvátehetetlen kárt teszünk az ökoszférában - ez fátum, senki nem lesz hajlandó öngyilkot elkövetni, hogy ne haljon ki a tőkehal - megjegyzem, fordított esetben a tőkehal sem lenne hajlandó...
Engem jobban zavar, hogy a túlnépesedés ellen igazán és érdemben nem teszünk most sem sokat - pedig ez az emberiség legnagyobb valódi mumusa.
Bár kifelejtetted Steven F. Udvarhazy (klikk) jeles milliárdos hazánkfiának a busás jutalékát - aki nélkül ma már nincs repülőgép eladás a művelt világban :-)))
Kár ezen lovagolni, a nagy gépmegrendeléseket általában valami szolgáltatási csomagként szokták realizálni. Például jár hozzájuk még 20 év karbantartás (ha úgy tetszik - korlátozás nélküli garancia), infrastrukturális háttér, kiképzés, adnak még szimulátorokat, gépidőt, stb... Így meg már kijöhet simán a matek.
Na latod... mindenki fujjol a ceokettore/klimavaltozasra, pedig a vegen a rovarirtoszerek miatt doglunk halomra. Sosem az a geddon kovetkezik be amire keszulsz, ettol geddon, ugye ;)