Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lá He Creative Commons License 2017.10.21 0 0 44426

Ígértem, hogy referálok. Ma végre beindulkt rendesen füstölés nélkül a lombardini.MEGLEHETŐSEN SOK PRÓBÁLKOZÁS UTÁN SIKERÜLT BEÁLLÍTANOM AZ ELŐTÖLTÉST.A műszer a szemem meg a fülem volt.Pillanatnyilag pöc röff,dinamikus, csendes egyszóval jó.Azért, hogy az örömöm ne legyen felhőtlen, a próbauton elszakadt a varriátor szíjjam. Érett volt már rá, de úgy gondoltam végig használom. Elvégeztetett.

WooDoo Creative Commons License 2017.10.21 0 0 44425

Én is éppen azon hezitálok, mennyit érhet a 2004-es 500.4-es Aixamom. Az enyém nem ilyen szép, mert 2 éve beletolattam az apám kocsijába (azon nem lett egy karcolás sem), tavaly meg meghúztam a másik oldalát is. Cserélni kell a hátsó lökhárító két oldalsó elemét, meg a bal oldali sárvédő is sérült, de az szerintem javítható. Viszont az enyémben Z482-es motor van (10 kW), nagy varióval és 1:8-as váltóval, amivel akár 90-100 km/h-val is tud menni. A tapasztalataim szerint a vevőknek a külcsín a fontosabb...

 

Az eredetvizsgánál mennyire vizslatják a motort, ha a forgalmiban csak motorkód van? Kívülről nem sokan tudnak megkülönböztetni egy Z402-est egy Z842-től

Előzmény: Bakancs4 (44424)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.21 -2 0 44424

Nagyon gyorsan drágulnak a mopedautók . Ezt  ( SABL82) egy hete még 520-ért hirdették Győrben -- el is tűnt másnap reggelre a hirdetés ...

https://auto.jofogas.hu/bacs_kiskun/Aixam_500_4_mopedauto_magyar_papiros_72005242.htm

 

Malaguszti Creative Commons License 2017.10.21 -4 1 44423

Én is emlékszem marhajó volt a Fingszton család,

Kis Bénit mindig szivatták, este a macskát kirakták, riasztónak , de az egyből beugrott az ablakon :)

Előzmény: brömbi (44422)
brömbi Creative Commons License 2017.10.21 0 0 44422

Az én időmben Fringszton (Frédi) csupasz lábbal fékezett, akkor még hátsófék sem volt. Ő is inkább az elejét fogta. Nem is jártunk iskolába, inkább csak az Ökör Körbe.

Előzmény: Malaguszti (44421)
Malaguszti Creative Commons License 2017.10.21 -4 0 44421

"később ez megismétlődött a tehergépkocsikon a légfék megjelenésével . Lám milyen öreg vagyok : én még gyerekként láttam teherautókon , ill. főleg pótkocsikon "Vigyázz ! Légfék !" feliratot ."

 

 Ja, erre én is emlékszem, mikor mentem az iskolába jött egy Zil teherautó, és mindig sziszegett egyet , meg rá volt írva, hogy én vigyázzak mert ő lég fék..

Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.21 0 1 44420

Az olajnyomást maximumát . Jön az olaj , megy hátra ,  (kicsit ) fogni kezd a fék . Lassan összenyomja a dugattyú a rugót , és dugattyú elmozdulva elzárja a fékolaj útját .

Szedd szét az erőhatárolót és ellenőrizd a szerkezeti állapotát -- bár nagyon durva hibának kell benne lennie , hogy megtaláld . Tisztíts ki  , rakd össze . Esetleg próbáld ki úgy hogy nem rakod bele a dugattyút -- ha stimmel a dolog akkor nagyon durván blokkolni fog hátul , alapvetően számíts ebből adódó farolásokra , kitörésekre és irányíthatatlanságra .

 

-o-o-oo-o-o-o-o-o--o-o-o--o-o-oo-o-o--oo-o--o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o-o-o-o-

 

De ha már itt tartunk : a négykerékfék úgy nagyjából egy évszázada jelent meg az autózásban , addig a kocsiknak csak hátsó kerekeit fékezték . Még a híres-neves Ford T modell is mindvégig hátsótengely-fékkel készült . Az egyik legelső autót amiben az elülső kerekeket is fékezték valami rali-verseny autó volt , de aztán elhagyták belőle , mert az volt a tapasztalat , hogy nehezen kormányozható , és ezt a fékezett elülső kerekekkel magyarázták .

Aztán amikor mégiscsak megjelentek a négykerékfékes járművek akkor nagyon sok volt velük a ráfutásos baleset ; ennek kiküszöbölésére ezekre a rövidebb féktávú masinákra rá kellett írni : " Vigyázz ! Négykerékfék !" , Illetve asszem ennek a veszedelemnek valami piktogramja ( talán háromszög ? )  is volt . Aztán fél évszázaddal később ez megismétlődött a tehergépkocsikon a légfék megjelenésével . Lám milyen öreg vagyok : én még gyerekként láttam teherautókon , ill. főleg pótkocsikon "Vigyázz ! Légfék !" feliratot .

 

Az elgondolkodtató , hogy a több mint fél tonna tömegű és 70 km/óra végsebességű T modell csak a hátsó kerekét fékezte ( azt is siralmasan ) , ugyanakkor  ma rettegés az életünk , ha a hátsó fék kicsit jobban fog a kelleténél , noha a lassítás-megállás oroszlánrészét az elülső fék vállalja magára .

Az elmúlt években két olyan mopedautóval találkoztam amelyiknek egyáltalán semmilyen hátulsó fék nem volt , se kézi , se olaj . Az egyikről tudtam , hogy ilyen ( le volt dugózva a fékcső , így jártak vele ) több száz km-ről kellett lábon elhoznom , de egyáltalán nem tűnt fel , hogy hátul semmi fék nincs . A másiknál én szóltam a tulajdonosának , amikor egyéb ok miatt alámásztam és szembesültem a szakad fékhuzallal és beszorult féknyereggel -- ez utóbbi is hátsótárcsafékes volt . Mivel síkságon lakott azt se tudta, hogy a kézifék se működik .

Előzmény: barnazol75 (44419)
barnazol75 Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44419

Hmm. Csak fura, hogy fékezés közben kicsit behúzom a kéziféket és akkor érzem, hogy fog. A fékerőt mi szabályozza? A tengelyterhelés?

Előzmény: Bakancs4 (44418)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.20 -3 1 44418

Aha ! Ezt írhattad volna korábban is . Jómagam is Mnagy kollega véleményét osztom . Volt már itt a fórumon téma mopedautók hátulsó fékjének a fékerőszabályozása . Pontosabban vita azon volt , hogy milyen következményekkel jár a gyári értékektől való eltérés . Külön pikantériája  a dolognak , hogy mennyiben felel meg a gyárilag "lebutított" hátulsó fék a hatósági -- esetlegesen --  görgős fékpados méricskélésnek .

A mopedautók nagyon könnyű járgányok , ezért fékezéskor nagyon lemegy a hátsó tengelyről a súly . A kerék blokkolását fékerőszabályozással oldják meg . Az én Aixam kocsim hátsó kerekét én is el tudom forgatni , ha nem is könnyen , de teljesen benyomott pedálnál sikerült , pedig a lenti kép NEM engem ábrázol .

A legfőbb eltérés -- tanúim akik személyesen ismernek -- hogy nekem szájzug alá érő bajuszom van .

Korábban valaki itt azt írta : a fékerőszabályzó 18 légkörben maximálja a hátsó fékekre jutó fékköri nyomást a dobfékes kocsik esetében .

A fékerőszabályzó az Aixam-nál és Ligiernél a fékcső elágazásba van építve . A dobfékes Ligier ilyet mutat a bontásra fejreállított kocsi alvázán  . A borzongásra vágyók kedvéért elárulom , hogy a csökkentett nyomást MŰANYAG cső viszi a kerékhez -- nincs benne fémháló , semmi . Natur nyájlon , tkp. valami szívószál  vastag fallal .

 

Belülről így néz az Aixam-é .

 

 

Előzmény: barnazol75 (44408)
barnazol75 Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44417

Hol is van az a szelep?

Előzmény: Mnagy (44416)
Mnagy Creative Commons License 2017.10.20 -2 0 44416

......és az a szelep ott hátul nem gyógyulhatott össze? ott is van rugó dugó.

Előzmény: barnazol75 (44411)
herman ianos Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44415

Ha valaki tudna hasznaltan eladot nagy segitseg lenne

koszi.

ívfény Creative Commons License 2017.10.20 -3 0 44414

itt kapsz újat talán, ha van éppen, de ne móccsó!

http://mopedautoalkatresz.hu/webshop/index.php?route=product/category&path=43_86

ha jó használtban, akkor nekem van, keress meg emailban. emailom publikus

Előzmény: kőleves (44409)
brömbi Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44413

Szia Anettka !

 

Ott felejtették a lyányok. Nem volt szívem kidobni, még hagytak benne egy kicsit...

Előzmény: anettka az űrben (44401)
herman ianos Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44412

Koszi hasonloval probalkoztam 5000 ft-ba kerult es az nem mukodik azert keresnek eredetit.

Előzmény: Rózsaromantika (44407)
barnazol75 Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44411

De ez nem fog óvatosan sem.

Előzmény: Mnagy (44410)
Mnagy Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44410

A hátsó fékerő szabályozónak pont az a szerepe, hogy a hátsó üzemifék "óvatosabban" fogjon.

Előzmény: barnazol75 (44408)
kőleves Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44409

Hát közben kiderült a tápszivattyúból eltünt a menet,úgyhogy kell egy új tápszivattyú a Ligierbe.

Segítene valaki,hol tudnák használt,vagy ez nincs új tápszivattyút venni a Lombardini motorhoz.

Köszi a segítséget.

barnazol75 Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44408

Köszi. Remélem ettől megoldódik, bár elég nehéz kideríteni.

Az van, hogy légtelenítésnél nyomja az olajat, de ha elzárom, a féknyerget már nem nyomja, csak épp egy kicsit. Simán el lehet fordítani a kereket kézzel.

Tárcsafék van hátul, a kézifék bowden is a dugattyút nyomja, tehát az működik szépen. Meg is áll a kerék, hogy a kerékanyákat ki tudom lazítani, tehát a betétek is teszik a dolgukat. Az első fék tökéletes.

Előzmény: Bakancs4 (44405)
Rózsaromantika Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44407
Előzmény: herman ianos (44406)
herman ianos Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44406

Sziasztok

kerem segitsetek

 

nemreg vettem egy Ligier Nova kis autot es van egy alkatresz amit nem tudok beszerezni

a kilometer ora szenzor  

Ha van valakinek elado kerem szoljon 

 

Koszonom elore .

Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44405

Ja ez nálad nem fordulhat elő , mert egyszerűen letekered a másik végén a sapkát amire most csináltál légtelenítő furatot és kitolod a helyéről ...

Előzmény: Bakancs4 (44404)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44404

Persze előállhat olyan helyzet , hogy szorul a dugattyú , és az előző hozzászólásban írt rögzítések eltávolítása után se tolja ki a rugó a dugót . Ha nem tudjuk kirázogatni , kiütögetni belőle akkor nagy valószínűséggel úgyis új főfékhengerünk lesz . Esetleg egy kisebb (3-as ) fúróval fúrjunk bele ott ahol a fékpedál lökőrúdja nyomja és egy kis önmetsző csavart belehajtva ( vagy rendes 4-es metrikus menetet belevágva ) meg tudjuk húzni kifelé . Persze ehhez az kell , hogy annyira szoruljon , hogy ne forogjon el . Ha forog , de kiesni nem hajlandó az kemény dió . 

Előzmény: Bakancs4 (44403)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44403

főfékhengert. Hogy jön ki a közepe?  Kihúzni nem tudtam.

 

A főfékhengerben a dugattyút ( pontosabban dugattyúkat )  3 féleképp rögzítik .

-- Egyik verziónál a fékpedál nyomórúdja felől zégergyűrű tarja a furatban -- kicsit be kell nyomni dugattyút , mintha fékeznénk , kivenni a gyűrűt és a rugó kitolja a dugattyút .

-- Másik megoldásnál van egy csavar alulról ( a félolaj tartállyal ellentétes oldalon ) amit ki kell csavarni , ehez is célszerű kicsit benyomni a dugattyút , mint fentebb .

-- Harmadik verzió a fentihez hasonló , csak nem csavart használ , hanem egy kis rögzítőtüskét amit a fékolajtartály felől dugnak be a hengerfuratba . Ennél ki ki kell húzni a tartályt vagy az olajbevezető csövet , kivenni a tömítőgumit . Be kell nyomni a pedál felől a munkadugattyút és akkor vagy csipesszel kiemelni a tüskét , vagy fejreállítva kirázogatni .

 

Előzmény: barnazol75 (44398)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.20 0 0 44402

400 as aixam-om most 135/70 es r 13 as gumiabroncs van rajta. sajna ebben a méretben sehol nem találok új abroncsot rá .

 

Nagyon ellenjavallt mopedautóra a 145-ösönél szélesebb gumit feltenni .

Az Aixam 400-as gyári gumimérete  145/60-13-as . Ezen  http://bhpgumi.hu/autogumi a találomra kiválasztott oldalon 10 félét árulnak .

Némileg olcsóbban kapható a 135/70-13-as méret , de az valamivel nagyobb , és nem fér el mindegyik a mopedautón , az Aixam 400-ason az már esetleg beleérhet bizonyos esetekben ( berugózás , 2 személy , kanyarodás ) a sárvédőbe vagy a lökhárítóba . A Ligierre mindkét fenti méret jó .

anettka az űrben Creative Commons License 2017.10.19 0 2 44401

brömbikém,én a vodkát vettem észre elöször,mindig hordasz magaddal az oldalzsebben?

Előzmény: brömbi (44387)
lacxko71 Creative Commons License 2017.10.19 0 0 44400

Tisztelt fórumozók !

segítséget szeretné kérni . . Van egy 400 as aixam-om most 135/70 es r 13 as gumiabroncs van rajta. sajna ebben a méretben sehol nem találok új abroncsot rá . Ahogy benyultam a kerék mögé elég kicsinek találtam a helyet a rugó és az abroncs közt nem merném megkockáztatni , hogy széleseb gumi elférne . tudnátok e javaslatot tenni hogy hol keressek ilyen gumit vagy mi a gyári méret ami el is fér rajt . előre is köszi

imy59 Creative Commons License 2017.10.19 0 0 44399

Kérdeni szeretném hogy valakinek nincs e Virgó 2 szélvédője eladó? Előre is köszönöm!

barnazol75 Creative Commons License 2017.10.19 0 0 44398

Sajnos továbbra sincs hátsó fék. Meg kell néznem a főfékhengert. Hogy jön ki a közepe?  Kihúzni nem tudtam.

Előzmény: Bakancs4 (44395)
kőleves Creative Commons License 2017.10.19 0 0 44397

Üdvözlöm a kollégákat.

A következő dologban szeretnék segítséget kérni.

A 44303 sz.hozzászólásnál lévő fotón látszik az én problémám:mégpedig a három csavarfej közül a középső alól elkezdett folyni a gázolaj.

A szerelő ahova vittem azt mondja ez a tápszivattyú,ahonnan folyik az üzemanyag.

Kérdésem ,ha nem lesz orvosolható a probléma,hol kapok tápszivattyút,és az sem mindegy mennyiért.

Amúgy az autó egy Ligier Ambra.

Előre is köszönöm a segítséget.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!