Ígértem, hogy referálok. Ma végre beindulkt rendesen füstölés nélkül a lombardini.MEGLEHETŐSEN SOK PRÓBÁLKOZÁS UTÁN SIKERÜLT BEÁLLÍTANOM AZ ELŐTÖLTÉST.A műszer a szemem meg a fülem volt.Pillanatnyilag pöc röff,dinamikus, csendes egyszóval jó.Azért, hogy az örömöm ne legyen felhőtlen, a próbauton elszakadt a varriátor szíjjam. Érett volt már rá, de úgy gondoltam végig használom. Elvégeztetett.
Én is éppen azon hezitálok, mennyit érhet a 2004-es 500.4-es Aixamom. Az enyém nem ilyen szép, mert 2 éve beletolattam az apám kocsijába (azon nem lett egy karcolás sem), tavaly meg meghúztam a másik oldalát is. Cserélni kell a hátsó lökhárító két oldalsó elemét, meg a bal oldali sárvédő is sérült, de az szerintem javítható. Viszont az enyémben Z482-es motor van (10 kW), nagy varióval és 1:8-as váltóval, amivel akár 90-100 km/h-val is tud menni. A tapasztalataim szerint a vevőknek a külcsín a fontosabb...
Az eredetvizsgánál mennyire vizslatják a motort, ha a forgalmiban csak motorkód van? Kívülről nem sokan tudnak megkülönböztetni egy Z402-est egy Z842-től
Az én időmben Fringszton (Frédi) csupasz lábbal fékezett, akkor még hátsófék sem volt. Ő is inkább az elejét fogta. Nem is jártunk iskolába, inkább csak az Ökör Körbe.
"később ez megismétlődött a tehergépkocsikon a légfék megjelenésével . Lám milyen öreg vagyok : én még gyerekként láttam teherautókon , ill. főleg pótkocsikon "Vigyázz ! Légfék !" feliratot ."
Ja, erre én is emlékszem, mikor mentem az iskolába jött egy Zil teherautó, és mindig sziszegett egyet , meg rá volt írva, hogy én vigyázzak mert ő lég fék..
Az olajnyomást maximumát . Jön az olaj , megy hátra , (kicsit ) fogni kezd a fék . Lassan összenyomja a dugattyú a rugót , és dugattyú elmozdulva elzárja a fékolaj útját .
Szedd szét az erőhatárolót és ellenőrizd a szerkezeti állapotát -- bár nagyon durva hibának kell benne lennie , hogy megtaláld . Tisztíts ki , rakd össze . Esetleg próbáld ki úgy hogy nem rakod bele a dugattyút -- ha stimmel a dolog akkor nagyon durván blokkolni fog hátul , alapvetően számíts ebből adódó farolásokra , kitörésekre és irányíthatatlanságra .
De ha már itt tartunk : a négykerékfék úgy nagyjából egy évszázada jelent meg az autózásban , addig a kocsiknak csak hátsó kerekeit fékezték . Még a híres-neves Ford T modell is mindvégig hátsótengely-fékkel készült . Az egyik legelső autót amiben az elülső kerekeket is fékezték valami rali-verseny autó volt , de aztán elhagyták belőle , mert az volt a tapasztalat , hogy nehezen kormányozható , és ezt a fékezett elülső kerekekkel magyarázták .
Aztán amikor mégiscsak megjelentek a négykerékfékes járművek akkor nagyon sok volt velük a ráfutásos baleset ; ennek kiküszöbölésére ezekre a rövidebb féktávú masinákra rá kellett írni : " Vigyázz ! Négykerékfék !" , Illetve asszem ennek a veszedelemnek valami piktogramja ( talán háromszög ? ) is volt . Aztán fél évszázaddal később ez megismétlődött a tehergépkocsikon a légfék megjelenésével . Lám milyen öreg vagyok : én még gyerekként láttam teherautókon , ill. főleg pótkocsikon "Vigyázz ! Légfék !" feliratot .
Az elgondolkodtató , hogy a több mint fél tonna tömegű és 70 km/óra végsebességű T modell csak a hátsó kerekét fékezte ( azt is siralmasan ) , ugyanakkor ma rettegés az életünk , ha a hátsó fék kicsit jobban fog a kelleténél , noha a lassítás-megállás oroszlánrészét az elülső fék vállalja magára .
Az elmúlt években két olyan mopedautóval találkoztam amelyiknek egyáltalán semmilyen hátulsó fék nem volt , se kézi , se olaj . Az egyikről tudtam , hogy ilyen ( le volt dugózva a fékcső , így jártak vele ) több száz km-ről kellett lábon elhoznom , de egyáltalán nem tűnt fel , hogy hátul semmi fék nincs . A másiknál én szóltam a tulajdonosának , amikor egyéb ok miatt alámásztam és szembesültem a szakad fékhuzallal és beszorult féknyereggel -- ez utóbbi is hátsótárcsafékes volt . Mivel síkságon lakott azt se tudta, hogy a kézifék se működik .
Aha ! Ezt írhattad volna korábban is . Jómagam is Mnagy kollega véleményét osztom . Volt már itt a fórumon téma mopedautók hátulsó fékjének a fékerőszabályozása . Pontosabban vita azon volt , hogy milyen következményekkel jár a gyári értékektől való eltérés . Külön pikantériája a dolognak , hogy mennyiben felel meg a gyárilag "lebutított" hátulsó fék a hatósági -- esetlegesen -- görgős fékpados méricskélésnek .
A mopedautók nagyon könnyű járgányok , ezért fékezéskor nagyon lemegy a hátsó tengelyről a súly . A kerék blokkolását fékerőszabályozással oldják meg . Az én Aixam kocsim hátsó kerekét én is el tudom forgatni , ha nem is könnyen , de teljesen benyomott pedálnál sikerült , pedig a lenti kép NEM engem ábrázol .
A legfőbb eltérés -- tanúim akik személyesen ismernek -- hogy nekem szájzug alá érő bajuszom van .
Korábban valaki itt azt írta : a fékerőszabályzó 18 légkörben maximálja a hátsó fékekre jutó fékköri nyomást a dobfékes kocsik esetében .
A fékerőszabályzó az Aixam-nál és Ligiernél a fékcső elágazásba van építve . A dobfékes Ligier ilyet mutat a bontásra fejreállított kocsi alvázán . A borzongásra vágyók kedvéért elárulom , hogy a csökkentett nyomást MŰANYAG cső viszi a kerékhez -- nincs benne fémháló , semmi . Natur nyájlon , tkp. valami szívószál vastag fallal .
Köszi. Remélem ettől megoldódik, bár elég nehéz kideríteni.
Az van, hogy légtelenítésnél nyomja az olajat, de ha elzárom, a féknyerget már nem nyomja, csak épp egy kicsit. Simán el lehet fordítani a kereket kézzel.
Tárcsafék van hátul, a kézifék bowden is a dugattyút nyomja, tehát az működik szépen. Meg is áll a kerék, hogy a kerékanyákat ki tudom lazítani, tehát a betétek is teszik a dolgukat. Az első fék tökéletes.
Persze előállhat olyan helyzet , hogy szorul a dugattyú , és az előző hozzászólásban írt rögzítések eltávolítása után se tolja ki a rugó a dugót . Ha nem tudjuk kirázogatni , kiütögetni belőle akkor nagy valószínűséggel úgyis új főfékhengerünk lesz . Esetleg egy kisebb (3-as ) fúróval fúrjunk bele ott ahol a fékpedál lökőrúdja nyomja és egy kis önmetsző csavart belehajtva ( vagy rendes 4-es metrikus menetet belevágva ) meg tudjuk húzni kifelé . Persze ehhez az kell , hogy annyira szoruljon , hogy ne forogjon el . Ha forog , de kiesni nem hajlandó az kemény dió .
főfékhengert. Hogy jön ki a közepe? Kihúzni nem tudtam.
A főfékhengerben a dugattyút ( pontosabban dugattyúkat ) 3 féleképp rögzítik .
-- Egyik verziónál a fékpedál nyomórúdja felől zégergyűrű tarja a furatban -- kicsit be kell nyomni dugattyút , mintha fékeznénk , kivenni a gyűrűt és a rugó kitolja a dugattyút .
-- Másik megoldásnál van egy csavar alulról ( a félolaj tartállyal ellentétes oldalon ) amit ki kell csavarni , ehez is célszerű kicsit benyomni a dugattyút , mint fentebb .
-- Harmadik verzió a fentihez hasonló , csak nem csavart használ , hanem egy kis rögzítőtüskét amit a fékolajtartály felől dugnak be a hengerfuratba . Ennél ki ki kell húzni a tartályt vagy az olajbevezető csövet , kivenni a tömítőgumit . Be kell nyomni a pedál felől a munkadugattyút és akkor vagy csipesszel kiemelni a tüskét , vagy fejreállítva kirázogatni .
400 as aixam-om most 135/70 es r 13 as gumiabroncs van rajta. sajna ebben a méretben sehol nem találok új abroncsot rá .
Nagyon ellenjavalltmopedautóra a 145-ösönél szélesebb gumit feltenni .
Az Aixam 400-as gyári gumimérete 145/60-13-as . Ezen http://bhpgumi.hu/autogumi a találomra kiválasztott oldalon 10 félét árulnak .
Némileg olcsóbban kapható a 135/70-13-as méret , de az valamivel nagyobb , és nem fér el mindegyik a mopedautón , az Aixam 400-ason az már esetleg beleérhet bizonyos esetekben ( berugózás , 2 személy , kanyarodás ) a sárvédőbe vagy a lökhárítóba . A Ligierre mindkét fenti méret jó .
segítséget szeretné kérni . . Van egy 400 as aixam-om most 135/70 es r 13 as gumiabroncs van rajta. sajna ebben a méretben sehol nem találok új abroncsot rá . Ahogy benyultam a kerék mögé elég kicsinek találtam a helyet a rugó és az abroncs közt nem merném megkockáztatni , hogy széleseb gumi elférne . tudnátok e javaslatot tenni hogy hol keressek ilyen gumit vagy mi a gyári méret ami el is fér rajt . előre is köszi