Szerdán (dec. 6.) lesz a nyíregyházi nyílt nap. Akit csak a Légiközlekedési-hajózó szakmérnöki szakirányú továbbképzés érdekel, annak is érdemes eljönnie vagy minden ehhez kapcsolódóan elhangzó információ a honlapon is fellelhető? Én pl. Budapestről utaznék, de nem vagyok benne biztos, hogy megéri. (Aki érettségi után van, annál szerintem egyértelműbb az igen.) Köszönöm!
Megjött az indítási engedély, ezért két héten belül megjelentetjük az egyetem honlapján a Légiközlekedési-hajózó szakmérnöki szakirányú továbbképzésre jelentkezés feltételeit.
Nagyon szépen köszönöm a választ és a gyors utánajárást! MSc-re csak arra az esetre gondoltam jelentkezni, ha nem indulna a szak, de az olvasottak alapján nem tartok ettől.
Jól tudtam. hogy az egyetem honlapján és nem a felvi.hu-n fog megjelenni ez a továbbképzési szak, de ahogy meglesz az indítási engedély én azonnal itt is közlöm, azaz elegendő ezt az oldalt figyelni. Az egyetem honlapján lesznek a határidők, a feltételek és a cím, ahova a dokumentumokat küldeni kell.
Csak hétfőn tudok utánanézni, hogy a jelentkezés hol lesz, de szinte biztos, hogy az egyetemre kell majd küldeni a jelentkezési papírokat. Az Oktatási Hivatal jóváhagyta a továbbképzési szak létesítését, most van folyamatban az indítás engedélyezése, ami várhatóan november végéig megtörténik. Legkésőbb december közepén fog az egyetem honlapján megjelenni a jelentkezés lehetősége és feltételei (angol középfokú nyelvvizsga, orvosi és pályaalkalmasság) és január végéig lehet jelentkezni, hogy akik januárban záróvizsgáznak, azok is jelentkezhessenek. Addigra meg kell lenni az orvosi és pályaalkalmassági vizsgálatoknak, mert január utolsó hete már regisztrációs hét, február 4-én már tanítás van és addig be kell költözni a kollégiumba. Hozzánk nyilván addig(november végéig) nem jelentkezhet, amíg az indítás nincs engedélyezve. Ön dönti el hová jelentkezik és hol kezdi ei tanulmányait.
Olyan kérdésem lenne, hogy a légiközlekedési-hajózó szakmérnök szakirányú továbbképzésre a felvi-n kell majd jelentkezni az e-felvételi rendszerben, vagy egy ettől teljesen független jelentkezés lesz közvetlenül az egyetemen? A kérdés azért merült fel, mert November közepéig le kell adni a jelentkezéseket felvi-n a 2018 Februárjában induló képzésekre, és az a kérdésem, hogy ha most jelentkezek felvi-n más szakokra biztonságból, akkor az interferálhat-e a hajózó szakra való jelentkezési szándékommal januárban?
Akkor 1-2 tipp. Ezt nyilván elmondták, de éhgyomorra kell menni, mert laborral kezdenek. Ha viszel utána enni-innivalót, akkor ne legyen benne koffeines, mert utána még vérnyomást és EKG-t is néznek. Tavaly az egyik srác benyomott a labor után egy red bull-t, és a vizsgálatsorozat végén újra kellett mérni a vérnyomását. Ha az EKG rakoncátlankodik, akkor nyugodtan szólj a nővérkének, hogy igazítsa meg, vagy cserélje le a kábelt, mert régi és gyakran törik (főleg ott ahol a géphez csatlakozik). Már volt rá precedens, hogy fals EKG kép miatt egy teljesen egészséges srácot kardiológiai kivizsgálásra küldtek. A másik, hogy amikor bemész a hallás/tüdő tesztre, akkor bizonyosodj meg róla, hogy a te adataiddal folyik a mérés, mert a tüdőkapacitásodat a testmagasságod és tömeged alapján normálják. Velem megesett, hogy egy 2m-es 120 kilós fickó adataival alig bírtam kifújni a 80%-ot :D általában ezekre inkább előbb, mint utóbb fény szokott derülni, mivel a személyzet nagyon profi és segítőkész, viszont jó ha tudsz ezekről a potenciális fekvőrendőrökről :)
Csak egészségesen menjen el a vizsgálatra, tehát ha megfázott, vagy van valamilyen gyulladásos folyamata, akkor kérjen másik időpontot. Egyébként nem hiszem, hogy gond lenne, orvosin igen kevesen esnek ki.
Egy olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy nemsokára részt fogok venni a repülőorvosi vizsgálaton, és van-e valami fontos tudnivaló vagy esetleg tanács ami hasznos lehet számomra.
A szenátus a létesitési és az inditási javaslatot is elfogadta 3 hete. A létesitési kérelem most van az Oktatási Hivatalban engedélyezés előtt, ami után futtatjuk végig az indítási eljárást. Februárban szeretnénk inditani, várhatóan december közepe táján hirdetjük meg. A január végi jelentkezési határidőig meg kell csinálni az orvosit és a pályaalkalmasságit. Lesz rá másfél hónap.
Olyan kérdésem lenne, hogy jelenleg milyen stádiumban van a légiközlekedési-hajózó szakmérnök szakirányú továbbképzési szak elindítása, és hogy milyenek a kilátások a 2018 Februári kezdést illetően? Elnézést a folytonos aggodalmaskodásért, csak észrevettem, hogy a héten megtartott egyetemi szenátusi ülésen még nem került napirendre a szak mintatervének elfogadása.
2017.12.06-án lesz a Nyíregyházi Egyetemen a nyílt nap. Minden érdeklődőt szeretettel várunk, aki a hivatásos repülőgép vezető pályát kívánja választani. Minden kérdésre válaszolunk, ami a képzéssel kapcsolatos.
Nem valószínű, hogy többen lennének, de 20 főig felmehetünk. Valószínűleg a kétlépcsős PÁV (hasonlóan a kadet programhoz) lesz a szűrő túljelentkezés esetén.
Az lenne a kérdésem, hogy ha a posztgraduális képzésre alkalmas (PAV+Class I) jelentkezők száma meghaladja a maximális felső határt (15 fő), akkor milyen kritériumok fogják felállítani a bekerülés sorrendjét?
Nincs jó hírem, mert mint legutóbb is írtam csak a műszaki képzési területen mérnöki végzettségűeket és a mérnökinformatikusokat tudjuk majd beiskolázni szakmérnöki képzésre. Így marad a BME, mint lehetőség. A továbbképzési szak nevében benne van a szakmérnök, ezért ez a kötöttség. Sajnálom, ez van, nem tudtunk mást tenni.
Korábban már érdeklődtem ezzel kapcsolatban, és bíztató választ kaptam, azonban most végigolvasva a korábbi hozzászólásokat, úgy tűnik, hogy nem változott sokat a helyzet. Felvettek a CEFA kadétprogramba, de anyagi okok miatt nem tudtam elkezdeni. Így az egyetem befejezése után szeretném a posztgraduális képzést elkezdeni 2019 februárjában, ám nem mérnöki diplomám lesz. Korábban volt arról szó, hogy a jövőben változnak a feltételek, és a nem mérnökök számára is elérhető lesz a nyíregyházi 1,5 éves képzés is. Érdeklődni szeretnék, hogy van-e ezzel kapcsolatban valamilyen bíztató fejlemény? Köszönöm előre is!
Most van folyamatban, bízom benne, hogy igen. December vége felé várható a meghirdetés, január végére a jelentkezési határidő, hogy a 7. félévet végzők is jelentkezhessenek. Addigra meg kell lenni az orvosi és a pályaalkalmasságinak és az angol nyelvvizsgának, mert 02.03-ig van a regisztrációs hét és 2018.02.05-én kezdődne az oktatás, ami rendes nappali képzés heti 30 órával.
Annyira nem ismerem a kizáró tényezőket, ezért azt javaslom, hogy a Merényi Kórházban, ahol a repülő orvosi vizsgálatokat végzik, kérjen egy időpontot és vigye be az orvosi leleteit. Dr. Melles Imre főorvos Úr biztosan megmondja, hogy lehet-e pilóta. Úgy tudom, hogy aki orvosi kezelés alatt áll, az nem kaphat 1. minősítést, de azért kérdezze meg a szakembert.
Viszont ebben az évben sajnálatos módon kaptam egy tüdő embóliát. Vérhígítót kell szednem valószínűleg életem végéig. Az lenne a kérdésem, hogy ez a repülőorvosi vizsgálaton kizáró ok lenne e.
A magyar nyelvvel gondom nincs, hisz magyar iskolába járok, sőt azért tervezek inkább Nyíregyházán tanulni, mert nem tudok románul. :) Itt Romániában legalábbis úgy van a fizika érettségi, hogy két fejezetet ki kell választani, és abból érettségizni, és ezért is kérdeztem, hogy a pilótává válláshoz melyik fejezet a legelőnyösebb, hogy akkor arra jobban ráállnék. Ha jól értettem, nincs megszabva, hogy melyik fejezet lesz a felvételin.
Jól érzi, hogy a mechanika fejezetet célszerű tanulnia, de a TÁRGY a fontos, azaz a FIZIKA, mert abból kell meglenni az érettséginek. Ha román nyelvű iskolába jár, akkor ezt az évet használja fel a magyar nyelv alapos elsajátítására, azaz tudjon magyarul írni is, mert a zárthelyi dolgozatokat magyarul kell megírni. Emellett nézze át a magyar nyelvű fizika tankönyvet a magyar szaknyelv elsajátításához.
Azt szeretném kérdezni, hogy fizikából melyik fejezetek a legfontosabbak a pilótaképzéshez? (gondolom a mechanika mindenképp, többit viszont nem tudom) Erdélyben élek, most megyek 12. osztályba, tehát jövőben már érettségizek és nem tudom, hogy melyik fejezetet is válasszam az érettségire.
Amilyen középiskolai végzettséggel lehet Németországban felsőfokú képzésbe belépni, az kell ide is. Az öt felvételi tárgyból (matematika mellett fizikából vagy informatikából vagy kémiából vagy biológiából) kettőből érettségizni kell, ezt itt átszámítják pontokra és legalább 280 pont kell a bejutáshoz, de ezzel nehéz lesz elvégezni a sulit. Ha nem vagy erős közepes tanuló, akkor nem vesznek fel. Idén 390 pont volt az átlagpontszám és 307 pontja volt a 15-nek. Tanulmányozd a felvi.hués az nye.hu honlapot. Kritérium még az angol középfokú komplex nyelvvizsga, az orvosi és a pályaalkalmasság. Ha magyar állampolgár vagy, akkor a képzés finanszírozására (16,8 millió forint a 7 félév) felveheted a Diákhitel2-t.