Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2017.10.06 0 0 440281

Németországban a helyfoglalás valóban fakultatív. Ellenben az IC/ICE jegyek csak egy adott vonatra érvényesek, szóval, ha nem tudod előre, melyik vonatot fogod elérni, akkor így jártál. Olyan opció nincs, hogy veszel egy Köln - Frankfurt jegyet, aztán majd felszállsz arra az ICE-re, amit pont elérsz. 

Spanyolország ugyanez, az AVE-jegyek csak az adott vonatra érvényesek. 

Előzmény: M63 010 (440272)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.06 -1 2 440280

Már a Rocketen is volt főlégtartó-tömlőkapcsolat.

A gőzös (itt is ugye melyik? mer' szerintem ez nem vontatási nem függő), ha fel tudott lőni levegővel hatszáz méter, az OSZZSD légveszteségi határértékek peremén lavírozó cirkuszkerítést, akkor az a pár ajtó szerinted KT7-ért kiált?

 

Komolyan mondom, nem tudom hogy csinálod. Olyan régóta vagy jelen a fórumon, hogy ilyen alap ismereteknek már akkor is el kellett volna jutniuk a két füled közé, ha a monitorod ständig le van takarva a Nők lapja aktuális (vagy nem aktuális) példányával.

Egy átlag kiselefántnak 32-szer kell valamit elmondani, hogy megjegyezze. Neked is, aznapra...

Előzmény: M63 010 (440270)
mcg Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440279

Egyezik.

A most nagy menetidő-csökkenést habzó szájjal kiabáló vasutas felsővezetők fél éve még azon sírtak, hogy "jajj, milyen feszes a menetrend, lazítsuk el"...s majd jövő tavasszal a sárga táblák virágzásakor újra ettől lesz ismét habzó a szájuk....

Előzmény: segélyvonókészülék (440278)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.05 0 2 440278

Jó, és nem mindegy, hogy Bp-Sm 2.20, vagy 2.30?

De.

Viszont ha túlságosan feszes, akkor nem megbízható. Kiraknak még két sárgantáblát, oszt viszlát pontosság. Van egy kis takony, hosszabbakat kell fékezni, viszlát pontosság.

Látjuk nagyon jól, hogy vágta haza az öbb a "gyors" rj-k menetrendszerűségét a westbahnon. Aztán most paszírozzák aaaa ziszapot, hogy itt meg ott menjünk afb nélkül, meg gyorsítsunk ki Meidlingből csőgázzal, meg mittudomén. Hát, ha ezen múlik a kotta, akkor az a kotta izé, - az előbbinél maradva -, iszapot se ér.

Előzmény: haha 1970 (440259)
hmsoft Creative Commons License 2017.10.05 -1 1 440277

Ja, persze 2 vezeték van. De mióta van kettő?

 

Azóta biztosan, hogy egyszer egy szép (vagy esetleg esős) napon, valaki feltalálta a fékezőszeleppel ellátott vezérlőkocsit. A többi már jöhetett magától.

 

Már kezdettől fogva kettő lett beépítve?

 

A szóban forgó csuklós-redős ajtajú személykocsikon, igen.

 

hm

Előzmény: M63 010 (440270)
20-as vonal Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440276

Lehet, hogy ezt is az IC+ bevezetésekor teszik meg. Ne legyen konkurrencia.... 

Előzmény: haha 1970 (440275)
haha 1970 Creative Commons License 2017.10.05 -1 0 440275

Igazán nagy probléma abból lenne amit nyáron "csiripeltek a madarak" ( hozzáteszem azóta semmi hir róla), hogy a Rj vonatok belföldi utazásra nem vehetök majd igénybe, na ez okozna igazán nagy felfordulást!

Előzmény: 20-as vonal (440269)
20-as vonal Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440274

Ja, mondjuk kemény 5 perc van az átszállásra. 

Előzmény: M63 010 (440272)
20-as vonal Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440273

Nem ez volt a mondandóm lényege. Arra akartam utalni, hogy egy ilyen változtatást a bevezetés előtt már pár évvel elhintik a köztudatba.

Előzmény: Ashi Valkoinen (440271)
M63 010 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440272

Minden olyan személynek. aki nem tudja, hogy melyik vonatot fogja elérni, így nem tud helyjegyet venni. Ezért kell olyan vonat (mindegy, hogy IC, sebes vagy gyors), amire nem kell kötelező helyfoglalás. Tőlünk nyugatra szinte minden vonaton fakultatív a helyfoglalás, csak nálunk és keletebbre kell kötelezően helyet foglalni.

Előzmény: Ashi Valkoinen (440271)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.10.05 0 2 440271

Mondjuk a pápaiakon kívül kinek hiányzik az 1-es vonali gyors?

 

A hétköznapi kétórás győri személyvonati ütemet órás váltotta, minden órában IC vagy nemzetközi (dél környékét meg peremidőszakot leszámítva), Tatabányától meg félórás személyvonati ütem Pest felé. Szerintem ez a menetrend jobb lett az 1-es vonalon élőknek, bár biztosan van, akit hátrányosan érintett.

Előzmény: 20-as vonal (440269)
M63 010 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440270

Ja, persze 2 vezeték van. De mióta van kettő? Már kezdettől fogva kettő lett beépítve? Vagy csak később lett két vezeték?

Na meg amikor jöttek ezek a fülkés kocsik, akkor már a gőzösök inkább csak személyeket vittek, és ezen vonatokat főleg Szergejek, Szilik vagy Gigantok továbbítottak. Ott meg már a 424-essel ellentétben képesek voltak elég levegőt termelni.

 

Előzmény: hmsoft (440265)
20-as vonal Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440269

Ja, lehet, hogy nincs értelme foglalkozni még a témával, de mikor kinyírták az 1-es vonalon a gyorsokat, azt is kb. 2 évvel korábban kezdték elhinteni. 

Előzmény: haha 1970 (440266)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440268

Na, ma végigfotóztam az összes kijelzőt, és azt kell mondjam, vagy nagyon vaknak, vagy nagyon bénának kell lenni ahhoz, hogy ne találjon olyat az ember, amin két kijelző egymás mellett az INDULÓ vonatokat mutatja. Ugyanis 10 monitor van kint az M4 feletti aluljáróban, 2-es kupacokban. Őrmező és Kelenföld felől az első párok valóban egy kijelzőn INDULÓ, egy kijelzőn ÉRKEZŐ vonatokat mutatnak, de a középen lévő 3 pár (6 kijelző) bizony az INDULÓ vonatokat mutatja, páronként a kijelzés folyamatos, azaz a második INDULÓ kijelző nem az elsőt ismétli, hanem az időben következő vonatokat mutatja. Ez a három pár kijelző a 7-10, 5-6 és 1-2 vágányok felé vezető lépcsők és mozgólépcsők között vezetnek át, így ha Te a korábban leírtak szerint a saját induló vonatod kerested, akkor találkoznod kellett ezekkel a kijelzőkkel is.

 

Őrmező felől:

 

Kelenföld felől:

 

1-2 vágánynál:

 

5-6 vágánynál:

 

7-10 vágánynál:

Előzmény: attus germanicus (440247)
Pdaw Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440267

Pár hónapja már nem vonatozok; Ladány-Szolnok között az IC-k 43 (?) percéből hogyan lett jellemzően 49 ha egyszer a Debrecen felé eső szakasz újul most?

haha 1970 Creative Commons License 2017.10.05 -1 0 440266

Legyünk öszinték, 2019 még olyan messze van hogy addig még annyi minden történhet hogy kár is ezzel komolyabban foglalkozni! Lehetséges hogy ez is olyan " mézesmadzag" amelyet már oly sokszor bedobtak, a valóság meg tök más lessz!

hmsoft Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440265

Mi az, hogy vagy jön, vagy nem? Ha nincs nyomás, akkor fékezés sincs

Az ajtó a 10 bar-os vezetékre van kötve (fehér kutyafej - copyright segélyvonókészülék fórumtárs, illetve lásd sörösgigant fórumtárs hozzászólását is). A fék az 5 bar-osra (piros kutyafej). A fehérben nem biztos, hogy van levegő (mármint múlt időben, amikor mellesleg a fehér még kék volt, de ezzel most ne bonyolítsuk a képletet), a pirosban meg persze nem árt, ha van, legalábbis üzem közben. Felajánlottam neked egy megoldást, amellyel az ajtóvezérlést az 5 bar-os vezetékre köthetnéd. Már persze akkor, ha akad egy ember az illetékes hatósági szervtől, aki áldását adja erre.

hm

Előzmény: M63 010 (440248)
20-as vonal Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440264

Ha olyan kevés a kocsi, akkor mi a francnak erőltetik Szombathelyre. Ott a gysev megoldotta a raabercity-kel

Előzmény: M63 010 (440261)
M63 010 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440263

Lehet, hogy itt is be kellene vezetni az expressz (last minute) helyfoglalási rendszert, mint a németeknél. Nem tudom, pontosan hogy működik odaát.

Előzmény: M63 010 (440262)
M63 010 Creative Commons License 2017.10.05 -3 0 440262

A kötelező gyorspótjegy még emészthető, mert a nyuggerek így legalább fizetnek valamennyit, de a helyjegyváltás az utazás szabadságát erősen korlátozza, így csak a hibrid rendszer elfogadható a lassított IC-ken.

 

 

M63 010 Creative Commons License 2017.10.05 -1 0 440261

Na ja, 5 perc kimenne, ha kiesne a Komárom és Tata, és még 5 perc benne van, mert laza a menetidő, így mindjárt mínusz 10.

Szombathely-Csorna, mióta villany van, azóta lehetne gyorsabb is, Csörgővel is volt, hogy 48 helyett 45 perc elég volt. 120-szal Porpácig, így a 3 perc kieshetne. Csorna és Győr között régen 18 perc volt, csak sokszor van ellenvonat, ami miatt az IC megy kitérőbe, így ott inkább 20 perc van, ez összese már 15 perc.

Kelenföldig most 2:28, így akár 2:13 is lehetne. Ha nyomja a 160-at. Persze a tartalék kevesebb lenne így.

 

IC plusz. Mivel eléggé kevés a kocsi, ezért szerintem először a 100-ason lesz ilyen, na meg ott van lehetőség úgy lassítani, hogy ne legyen személyvonat a lassabb IC-kből. Szajol, Törökszentmiklós és Karcag lehetne megállás egy lassú IC-nek. Igaz, itt a személyek sem lassabbak, de csak azért, mert nincs értelmes megálló. De a Püspökladánytól Nyíregyházig tartó szakaszon nem lennének plusz megállók, akkor kapnánk egy hagyományos gyorsvonatot.

Előzmény: haha 1970 (440258)
20-as vonal Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440260

Jó, és mi lesz a többi jelenlegi megállóval? Visszajönnek a gyorsok? Vagy akkor ez bizonyos városoknak megint egy visszalépés. 

Előzmény: haha 1970 (440258)
haha 1970 Creative Commons License 2017.10.05 -1 0 440259

Mondok még érdekesebbet hogy a 2 óra 20 perces menetidő sem "ördögtöl való", Tatabányai illetve Győri megállással! Persze nem én vagyok ilyen okos, vezérektöl hallottam " Egy kicsit feszes lenne de tartható"!

Előzmény: haha 1970 (440258)
haha 1970 Creative Commons License 2017.10.05 -1 0 440258

"Két órás ütemben kevesebb megállással közlekedö IC plusz"

Szerintem ez elég ok, meg a mostani 2 óra 39 perces menetidön is van minimum 5-6 perc plussz!

Előzmény: 20-as vonal (440255)
bendeguz90 Creative Commons License 2017.10.05 -1 1 440257

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak és az utasok.

 

 

Amúgy megmerem kockáztatni, hogy az ilyen a világon sehol máshol nincs, mint nálunk, hogy nem az utasért , hanem az utas ellen hoznak intézkedéséket.... És hát ugye nem véletlenül szabotálják el a piacnyitást.

Előzmény: jwkllr (440252)
attus germanicus Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440256

Dettó ugyanaz lesz, mint a mostani IC, csak másképp fogják hívni, és drágább lesz rá a jegy. 

Előzmény: haha 1970 (440254)
20-as vonal Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440255

Oszt mitől lenne gyorsabb,  mint az eddigi? 

Előzmény: haha 1970 (440254)
haha 1970 Creative Commons License 2017.10.05 -1 0 440254

Nem hangzik rosszul ez a "V4 EC" Budapest-Szombathely viszonylatban,  az a kérdés milyen menetidöt terveznek hozzá, mondjuk szerintem max 2 óra 20-30 perces menetidö lenne a reális!

Előzmény: Snake-Mojzi (440253)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.10.05 -1 0 440253

A hivatkozott előadásban én nem látok olyan drasztikus terveket.

Az IC Plusz kocsikat a "V4 EuroCitykre" és három belföldi vonalra szánják (Bp-Győr-Szombathely, Bp-Békéscsaba, Bp-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony), ahol a mostani IC-parkból kvázi visszaállítanák a gyorsvonatokat, csak - sajnos - kötelező helybiztosítással:

http://hungrail.hu/wp-content/uploads/2017/10/cspke-andrs_a-vasti-szemlyszllts-aktulis-trendjei-a-v4-orszgokban.pdf

(9. oldal)

 

Másik érdekesség: a 18-19. oldalon elég nagyra törő automatás tervek vannak.

Előzmény: jwkllr (440252)
jwkllr Creative Commons License 2017.10.05 0 0 440252

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!