Most vásároltam először ebay-on és olyan gondom lett,hogy 1 hónapja rendelt áru eladója eltünt a purchases menüből az van írva shipped.Csomagkövető szerint feladva szept.13 utolsó mozgás szept.18 célországba küldve azóta nem mozdul. Nov 13 a szállítás. Megkaphatom így,hogy eltünt a felhasználó? köszi
Nyiss egy "item not as described" caset és vagy vissza küldöd neki vagy fizet jóváírást. A jóváírás összegében ti állapodtok meg, ha a felajánlott 15.95 kevés, akkor kérj többet. A szállítási díjat átvállalhatja ha korrekt, ha nem, akkor neked kell fizetned.
Igen, az eBay oldalon, a Purchase history-nál. Ezzel visszakapod a teljes árat, postával együtt, de a visszapostát neked kell állnod, azt viszont a PayPal visszatéríti, azt hiszem 9300 Ft-ig. Talán ha "item not as described"-ot nyitsz, akkor még a visszapostát is neki kell állnia, de ezzel kapcsolatban van bennem némi bizonytalanság (mert olyan is lehet, hogy állított be alapból return policy-t, és akkor azon feltételek szerint kell eljárni).
A leírás szerint csak apróbb karcok lettek volna rajta, de sajnos törött volt az orsóház. Maga a termék olcsó volt, a postázás nagyjából a duplájába került.
Az eladó korrektnek tűnik, 100%-os értékelése van, lehet, hogy ő csak karcnak vélte a törést, de a termék nem felelt meg a leírásnak. Megírtam neki, hogy gond van a portékával, és visszaküldeném.
Az alábbi válasz érkezett:
I can refund you the 15.95 or you can issue a return request and pay to ship the item back. Please let me know what you would like to do. I am sorry that you are not happy with the item.
Az lenne a kérdésem, hogy a "you can issue a return request" rész pontosan mit jelent? Az Ebay oldalon kell ezt indítani?
A másik kérdés az lenne, hogy a termék árán kívül, igényt tarhatok-e a már kifizetett postaköltségre, és a visszapostázáséra is?
Egyszer ugye már kifizettem, és Amerikából az nem túl kevés. A visszapostázást is az eladónak kell állnia, vagy az egyik postázást nekem kell állnom?
Nem teljesen. Az ebay szerint "The buyer can open a case 30 days after the delivering date" Viszont a csavar ott van, hogy a vevő ahogy az én esetemben is, 70 nap után is tud case-t nyitni, viszont nem jogosult rá. Szopacs akkor van, ha az eladó nem jelenti ezt az ügyfélszolgálatnak, mert akkor simán jóváírhatják automatikusan a pénzt a vevőnek.
Hogy lehetséges az, hogy a vevő július 25-én vásárolt és 29-én elpostázott árura tegnap nyitatott egy "NOT RECEIVED" caset??? Nem tudom hogy ez eladás vagy a postázás napjától kell számolni, de nem 60 napja van erre?
Ráadásul! case nyitást után, tegnap megint vásárolt tőlem, ráadásul ugyanazt.
Csak nekem életszerűtlen, ha valamit nem kapok meg nem vásárolok ugyanonnan és nem 66-70 nap után ébredek fel hogy nem kaptam meg az arut ???
Ha fix osszeget adsz meg a celdevizaban (arufizetes), akkor jopar szazalek rahagyassal KELL utalnod a forintot. Az ok megmondjak, hogy mennyi legyen az utalando osszeg. A kulonbseget konverzio utan visszakapod.
Ha fix forint osseget adsz meg (sajat magadnak/csaladtagnak kuldes), akkor annyit kell utalnod, megerkezni meg majd annyi fog, amennyit a valtaskor eppen ert.
Amugy valoban megbizhato, es villamgyors. Meglehetosen sokszor hasznaltam mar, es meg fogom is.
Rendszeresen hasznalom a Transferwise-t, es meg vagyok vele elegedve. Gyors, korrekt arfolyamon valtanak es a jutalekuk is alacsony.
Regisztracio utan a mukodese a kovetkezo:
Inditasz egy uj transfer-t. Ehhez megadod, hogy mennyi EUR-t kapjon a masik fel, es a rendszer a pillanatnyi arfolyam tukreben kiszamolja, hogy ez hany forint. Megadod az elado nevet, IBAN szamat, megadod az esetlegesen szukseges kozlemenyt. Ha ez megvolt, akkor a Transferwise meg fogja adni azt a magyar bankszamlaszamot, es kozlemenyt amely szamlara amilyen kozlemennyel utalnod kell a penzt. Ha biztosra akarsz menni, akkor hagysz nemi puffert, es kicsit tobbet utalsz, felkeszulve arra az eshetosegre, hogy gyengul a forint. Ha megis tobbet utaltal, mint ami a vegleges osszeg lesz, azt visszautaljak keres nelkul. A masik fel altalaban meg aznap meg szokta kapni a penzt.
Egyebkent, ha az elado sokallja a PayPal jutalekat, akkor kuldheted PayPal-on keresztul, de a Send money to family/friends opcioval. Ebben az esetben te fogod fizetni a jutalekot, o pedig a pontos osszeget kapja meg.
Én egy szót nem mondtam az eladóra. Teljesen megértem az álláspontját, mivel ellenem is nyitott egyszer már vevő caset (meg is nyerte).
A kérdésem csak arra irányult, hogy ezek az "alternatív" pénzátutalási módok, hogyan működnek, mint pl. az említett transferwise is. Ezért kérdezném attól aki használt már ilyet, hogyan működik ez pontosan. Gondolom meg kell adni az eladó IBAN számát és bankjának a SWIFT kódját, de ebben nem vagyok biztos ezért kérdeztem rá.
Teljesen igaza van az eladónak. A Paypal kizárólag a vevő oldalán áll, tehát azt a vevőnek kellene kifizetnie. Ez csak az Ebay faszsága, hogy az eladóval fizettetik ki a Paypal jutalékot. És ne mondja nekem azt senki, hogy (áttételesen) a vevő pénzéből. A vevőnek kellene kiszámlázni, hiszen ő a Paypal haszonélvezője.
Tehát, ha szükséges a biztonság, akkor Paypal és fizesd ki a jutalékát. Ha nem, akkor átutalás (így vagy úgy) jóval olcsóbb, biztonság nélkül.
Németországból szeretnék venni egy terméket, viszont az eladó csak banki átutalást fogad el, mert szerinte a paypal túl sokat levon jutalék néven (ebben mondjuk igaza van), és állítólag ez náluk németországban a bevált és szokásos fizetési módszer.
A kérdésem, hogy valahogy ki lehetne kerülni a közvetlen (esetemben OTP) banki átutalást mert külföldre kegyetlen drága.
Nézegettem, pl a Transferwise-t : https://transferwise.com/ ez mennyire megbízható és hogyan működik? Használt már valaki ilyet?
Sajnos beigazolódott amitől tartottam, a DPD valóban nem szállít a Kanári szigetekre, sőt kb. semmilyen európai szigetre sem.
Úgyhogy feladtam postával Európa+ csomagként, szerencsére csak kb. 2000 Ft-tal volt drágább. Viszont ami igen érdekes, hogy még CN23-as vámáru nyilatkozatot is ki kellett töltenem, mert ugyan a szigetek Spanyolországhoz tartoznak, azonban vám szempontjából EU-n kívüli területnek számít.
Pedig pont ezeket a bonyodalmakat akartam elkerülni, azzal hogy ebay-en kizártam az összes EU-n kívüli országot, de ezek szerint ez megint nem ér semmit, mert ha pl. a vevő Korzikán lakik, akkor oda sem tudtam volna velük küldeni. Így viszont már elég gyér a DPD lefedettségi területe.
Más:
Kb. hihetetlen dolog történt az ebay-en: Felismeri és kiírja a magyar postás nyomkövetési számokat:
Itt van róla egy kép (mert én is alig hittem el):
Carriernek egyszerűen csak be kell írni a Hungarian Post-ot és működik. (Viszont automatikusan nem fogja felajánlani a listából, mint pl. az USPS vagy canadapost-nál).
Végül is fizetett a hétvégén a lengyel vevőm úgyhogy el is küldtem neki DPD-vel a csomagját. Mondjuk nem értem az egészet mert ha megírja, hogy csak 5 nappal később tud fizetni azzal egyáltalán nem lett volna semmi problémám, csak az, hogy se kép se hang nem volt ennyi ideig nem volt valami bizalomgerjesztő.
Más kérdés: sikerült eladnom egy értékesebb és nehéz (8 kg) csomagot a Kanári szigetekre. Ugye jól gondolom, hogy ez postázási szempontból Spanyolországhoz (és az EU-hoz) tartozik és nem külön, független ország? Konkrétan ez a város címe:
Érdekes módon ezt anno én is beállítottam, évek óta nem is volt gond, az utóbbi tranzakcióknál vettem észre, hogy sunyi módon a PP váltásra "állt át". Pedig nem nyúltam hozzá. Szóval érdemes minden alkalommal ellenőrizni, mert a PP partizánkodik vele.