De akkor mi magyarázza a sok pálfordulást, "azt se tudom, hogy volt régebben" szálat? (a másik megoldás, hogy full szenilis.... azt hiszem, ennek bevallásánál a szellemíró mégis egy kellemesebb variáció ;-P)
Szerintem itt már lehetett a Mestinek egy szellemírója, aki helyettesítette őt, mikor neki más dolga volt. Gondolom, egy lelkes tanítvány lehetett, neki elég volt maga a megtiszteltetés, hogy ő a Mester neve alatt alkothat, így a Mesti nem is tudta kirúgni, hiszen nem fizetett neki, és tényleg annyira jól jött, hogy amikor neki nem volt ingere forgatókönyvet írni, ez a kis lelkes megírta helyette. Így a Mester azt is elnézte neki, hogy ez a sok szabados viszony meg mobiltelefonálás/számítógépezés belekerült a sorozatba. (egyébként ez az ember volt az egyetlen, akinek nem ordította volna le a fejét, ha Nagylaki Gábor egyszer Gabiként, meg Kossáry Tibiként mutatkozik be :-D (és nem, a szabados viszonyokat és a sok modern kütyüt nem tévedésből írta bele, hiszen mint lelkes rajongója a Mesternek az első betűtől az utolsóig ismerte a műveit, hanem biztos volt benne, hogy a Mester 200x-re felvette a tempót és pont ilyet írna... :-D)
Aztán persze a Mester meg-megírt egy részt.... ezekből lett az, amikor valami 180°-os fordulatot vesz, Karcsi felnevelt és Amerikába férjhez ment lánya az unokákkal, akikkel Etus rendszeresen találkozik pl. így lesz Dél-Afrikába elrabolt lány. (a Mesti csak annyira emlékezett a szellemíró tevékenységéből, hogy Karcsinak lánya volt..... és lássuk be, ez nem kevés)
Ja, vagy hogy pl. Judit (na nem a Hertelendi/Schell, hanem a Vágáschi) dobja Batment és összejön Bujákival, netán Béla bácsival?
Utóbbi esetben persze ködösítve arról, hogy csak atyai jóbaráti kapcsolatról van szó, vagy másról is, de persze Bujákival gyerekük is lehetett volna....
"Fúj, ilyet a Mesti soha nem tenne, szerintem az is csak véletlen fordulhatott nála elő, hogy az ágyjelenetben látszott Hegyi B fél mellye."
Ha ágyjelenet nem is volt, azért az Életképek a párkapcsolatok ábrázolása terén finoman szólva is sokkal szabadosabb volt a Szomszédoknál.
A Szomszédokban pl. el tudnál képzelni egy olyan felállást, ami Nagylaki Jr. és Sr., valamint a Kosári Girls-ök között van?
Hogy például ha továbbmegy a Szomszédok Julcsi egy korábbi lovagja, pl. Delfing később a felcseperedő Flórát keféli a szomszéd szobában és Julcsi a korábban őt felpróbált lovag húgával való kefélését teljesen természetes dolognak tekinti?
Vagy hogy azon témáznak, hogy Flóra betegsége miatt már két hete nem volt kefélés, és a nyaralás során ezért egy szobában szeretnének lenni, mert a lovag már nagyon kanos?
Netán hogy Delfing papája Delfing János rendőrezredes összejön Julival, és miközben a fia végigmegy a család ifjabb hölgytagjain, ő közben Julcsi és Flóra teljes egyetértésével a mamájukat döngeti?
"Arról meg ne is beszéljek, mikor ezek a többszereplős jelenetek vendéglátóipari helyen játszódnak, és nem egyszer összefut két ember, elhangzik pár mondat, majd az egyik fél anélkül, hogy enne, inna, fizetne, feláll és távozik..."
Erre már én is felfigyeltem. És ilyenkor az jár pórul, aki marad, fizethet.
Szerintem ennek a sorozatnak a legeslegfőbb jellemzője, hogy a szereplők mobiloznak, ez a jelenet, itt tesco gazdaságosnak hívtuk, hiszen így bőven elég egy jelenlévő szereplő, nem kell kettőt odacsődíteni egy időpontban.
A szomorú ebben az, hogy ezt sem sikerült azért megoldani, mivel a Mester nem tudott olyan párbeszédeket írni, ami életszerűen, mégis követhetően sűrítette volna egy személybe az adott jelenetet, idióta visszakérdezések (erre a Csak szex és más semmi c. filmből hoztam fel Sinkó példáját, mikor a Veszedelmes viszonyok főpróbáján ki akarja segíteni a szövegét elfelejtett Csányit. Kérdezi, hogy hová megy a gróf, de CSányi/a gróf ugye nem válaszol, mert elfelejti a szövegét. Sinkó/inas segíteni akar: jól tudom, hogy Párizsba megy?
A másik meg, hogy az állandó telefonálgatás nem előzi meg azt a problémát, ami a Szomszédokban állandó volt, és azt hinné az ember, hogy ezen a technikai fejlettségi fokon már segíteni fog: hogy tele van olyan "rendes" jelenetekkel (azaz olyanokkal, ahol kettő vagy három szereplő van jelen valamiért, és csinálnak valamit), amit telefonon is el tudtak volna intézni. Úgy értem, hogy ahpgy Te sem mégy fel a barátnődhöz, hogy mi legyen a vacsora, ha majd jön vendégségbe, hanem felhívod, vagy dobsz egy mailt, úgy nem kell Laci profnak és Kossárynak vagy Évának és Kossárynak vagy Katinkának és Jánosnak találkoznia ahhoz, amiért a jelenet szerint találkoznak, hanem bőven elég lett volna telefonon lerendezniük az 1 perc alatt/5 eldöntendő kérdéssel lerendezhető dolgot.
Arról meg ne is beszéljek, mikor ezek a többszereplős jelenetek vendéglátóipari helyen játszódnak, és nem egyszer összefut két ember, elhangzik pár mondat, majd az egyik fél anélkül, hogy enne, inna, fizetne, feláll és távozik...
Az meg csak most ugrott be, tegnap Évának lemerült a kocsijában az akkumulátor. Egyik nap a benzinje fogyott el. Hogy a Mester ennyire nem tud elszakadni a Szomszédoktól! Hiába, az az első és szerelemgyerek.
Mesternek az Opusz I. és Opusz II. között jelentősen megváltozott a szexhez és a műszaki kütyükhöz való viszonya.
Szex: állandó téma, főleg középiskolások között, nagyon felnőttesen előadva, a szerelmesek egymást szemérmesen arcon és homlokon (!) puszilják. Míg a nagyon szimpatikusan Etuskóra hajazó Éva és a Nagy Fehér Szerkesztő közötti szerelem az egymás állandó taperolásában, csókolgatásában mutatkozik meg, majd az ágyjelenetben ér a csúcsra. De állandó téma. Katinka is megbeszéli anyjával, ő hány évesen vesztette el. Ilyen a Lantos utcában elő nem fordulhatott volna.
Kütyük: nem követem az Opusz II-t, időnként kapcsolok oda. Viszont az események felében valaki telefonon beszél valakivel, de úgy, hogy az egyoldalú beszélgetésből kiderül számunkra, mit mondott a másik. Példa:
-Szia Dezső.
-...
-Azt mondod, holnap lesz az új darabod bemutatója?
-....
-Nem, nem láttam Évát már 2 hete, de nyugodtan hagyd neki a jegyet a portán, biztos elmegy megnézni.
Aztán meg ott van a számítógép, csupa rejtelem. Kézirat laptopon írva, annak papír alapú átadása, begépelés, formázás tördelés előtt. Nem sorolom.
Fúj, ilyet a Mesti soha nem tenne, szerintem az is csak véletlen fordulhatott nála elő, hogy az ágyjelenetben látszott Hegyi B fél mellye. Mert egyébként nála a gyerekek szűznemzéssel fogannak, soha nincs ágyjelenet. Illetve persze, ez még hagyján, de jelezni sem jelzi -ezen az egyen kívül- hogy itten kérem némi nemi élet történt: nincs sejtelmes ködbe vesző folytatásba váltó előjáték és nincs action utáni pihegés.
Funfun ugyan felrótta a jelenet émelyítő voltát, de igazából szerintem a Szomszédok 331 és Életképek 114 részéből egy, legfelejbb két kezünkön meg tudjuk számolni, hány egyértelmű dugásra utaló képet rakott be (ami nekem nem az, mikor Julcsi HARISNYÁBAN kijön a kisszobából, ami viszont az, mikor GGnek nem áll fel, meg talán még Jutkáék kaptak egyszer valami előjáték félét)
Nekem a sorozat (és a topi) számos pontján jutott eszembe az a kabaréjelenet, amiben Schubert Éva játszik (sajnos, nem találom online), és amiben a családi viszonyait fejtegeti egy másik valakinek. Valami olyasmiről szól, hogy a lánya férjhez megy Schubert második férje apjához, akitől gyereket vár és akkor ki kinek kije lesz, valami olyan a legeslegvége, hogy a férje a saját maga unokája....
Akkoriban, mikor még ment az Életképek, volt Kabarécsütörtök, biztos a Mester is hallotta, és ez is ihlést okozott neki (mint tudjuk, gyakorlatilag őt mindig minden megihleti, vagy ha nem mondom annyira szépen, annyira baromira nincs ötlete, hogy lecsap mindenre, ami a szereplői irl életében történik, amiről csak hallott, hogy valakivel megtörtént, újrahasználja a nagypapa és kortásai kabarétréfáinak, vígjátékainak egy-egy szituációját, jelenetét... tisztára kőleves: abból főz, amije épp van.)
Logikailag tényleg csak ez következnek, hogy egymást nem ismerő ikertestvérek. Nagyon jó a szál, amit fejtegettél, de a Mester még biztos belevette volna Violát is, mint béranyát, és akkor még kuszább lenne az egész, ki kinek a milyen rokona, rokonnak számít-e egyáltalán mondjuk Kosáry és Nagylaki, meg Mágen persze. A Mester mesterien vezette volna végig a szálat, ahogy szokta. Ő mindig ügyelt a részletekre, mint az Aranypók. Ja, nem.
Csoda, hogy Mágen doktor nem jött szirénázva az Öreggel.
Ó, pedig ezt nagyon megnéztem volna.... egyszer csak János szembe találja magát Ádámmal, a hasonmásával, és kiderül, hogy nem is hasonmások, hanem tényleg ikrek, csak nem gonoszak, hanem mindketten jók? Akkor az is kiderült volna, hogy Karcsi is Etus ikertestvére (mint fogorvos ő is vonzódik a porcelánhoz, ami ugye majdnem agyag, mint amivel Etus dolgozik....tisztára családi vonás), és míg Etus a Mágenheim gyereket nevelte fel a sajátjával, addig Karcsi Jánost, csak a férje a lányával együtt Jánost is ellopta (ezért nem emlékszik már rá, mert akkor ő még nagyon kicsi volt), de a soproni átszálláskor lemaradt a vonatról, ezért állami gondozásba vették, ezért nincs neki egy rokona sem. Mivel a vele nevelt lányt viszont elvitte az apja Dél-Afrikába, ezért Nagylaki nem tudta feleségül venni, hanem egy idegent kellett :-D (lsd. még székely vicc: könnyű idesapámnak, mert idesanyámat vette feleségül, de nekem egy idegent kell)
Tényleg komolyan felvetődik a gondolat, hogy a Mester a Szomszédok és az Életképek közt eltelt időt szappanoperák, ezen belül is kiemelten dél-amerikai szappanoperák nézésével töltötte, innen ficcenhetett be nem csak a minden rész végi obligát cliff hanger ötlete, hanem az is, hogy minden családi és szerelmi viszonyt megpróbált bebonyolítani (ugye a közmondásos gonosz ikertestvéres fordulat) Erős a gyanúm, hogy ha még megy a sorozat, valamelyik pozitív női szereplő megvakul, majd nagy sokára visszanyeri a látását, és hát ha addigra lett volna m4, ahol az Isaurát ismétlik, talán még rabszolgasorba is vetik (vagy talán Magdi ausztráliai vendégszereplése már valami ilyesmi akart lenni?????) Idővel meg lett volna nyilván rendes gyilkosságunk, netán olyan is, amikor megint csak egy pozitív szereplő jogos önvédelemből védekezve véletlenül öl meg egy gonosz szereplőt, de mivel ezt nem tudja bizonyítani, mindenféle hazugságokba keveredik, amire persze mások rájönnek és zsarolni kezdik.
A baj nem is az (lett volna), hogy megpróbálja megcsinálni minden szappanok anyját, amiben minden szappanoperai fordulat megvan (mint a Nagy Durranás az akciófilmeknél, különös tekintettel arra a jelenetre, amikor megjelenik az áldozatszámláló a képernyőn, majd a Nagy Durranás minden idők legvéresebb filmje lesz, csak itt nem áldozatokat, hanem hajmeresztő fordulatokat számolna a számláló ), hanem az a baj, hogy a kaszáig leforgatott részekből úgy tűnik, a szándék mindig megvolt benne, de soha nem vitte végig a dolgokat, úgy meg fordulatot forgatni, hogy egyszerűen elfelejti őket befejezni, több, mint vicces :-D Az a fajta impotencia, amikor nagyon akarná, keményen dolgozva el is jut odáig, hogy akkor jöhetne az action, de hirtelen akkor minden lelohad, és inkább kimegy a konyhába és kinyit egy sört... ....
Viola rájön, hogy ő tulajdonképpen Tibor anyja férje unokahúgának volt a fiútestvére, csak átoperáltatta magát nővé. Átoperálása előtt viszont összejött Tibor anyjával, így ő Tibor eltitkolt apja, egyben Katinka nővére és az ángyikájának a térgye kalácsa.
Hát az az ágyjelenet, boááááf. Mint valami két tini. Szerelem megvallása, aztán simi, aztán puszi, aztán szerelem megvallása, folyt a nyál a tévéből.
Magdi beleszívott egy füves cigibe, ivott rá egy kortyot, azonnal rosszul lett. A srác elszaladt. Tiszta Szomszédok. Csoda, hogy Mágen doktor nem jött szirénázva az Öreggel.
Kosáry normális hangnemben beszélt, Mágen mindjárt a magas C-n kezdte. Miért is? Minek ment oda egyáltalán, ha nem akart vele beszélni?
Illetve amit írtam, az még nem magyarázza meg, hogy a leány miért nem a magától értetődő módot választja a családba kerülésre, és keresi direktben János kegyeit, miért a fiát akarja meglasszózni :-D
Ja, értem: olyan, mint Etus volt, a keramikus, akit MINDENKI ismer és tisztel, pedig soha nem állít ki sehol: Nagylaki is megjelentet havonta egy cikket (néha franciául egy francia magazinban) de így is olvassa mindenki :-D Egyszeri pógár megy az újságoshoz:
- Jónapot! E héten melyik lapban jelent meg Nagylaki cikk?
- A Paris Soirban.
- Hú, franciául pont nem beszélek, de azért adjon egyet, nehogy pont ez hiányozzon a gyűjteményemből
Én nem az anyagiak, hanem a fennkölt dicsőség miatt gondoltam. Ahogy a barátnői irigykednek rá, hogy ő ANNAK a Nagylakinak a menye. Mert Nagylaki cikkeit mindenki olvassa, őt mindenki nagyon jó tollú újságírónak gondolja.
Én már nem is emlékszem, hogy a csaj végül tényleg terhes volt-e vagy csak hazudta.... de azt nem tudom, miért nem Jánostól akar terhes lenni, ha be akar a családba kerülni? :-O
Amúgy, nem tudom, de szerintem manapság ez a teherbe esek és akkor gyorsan elvesz az apja sem egy nagyon bejövős dolog, de persze Gábor nyilván annyira jó gyerek, hogy simán elvesz egy csajt, akit alig ismer, és lesz akár évtizedekig boldogtalan (és teszi azzá a nőt is), mint hogy a nagy összeesküvőt hagyja a saját csapdájába esni: ha megtartja a gyereket, sokat nem nyer vele, még ha egy kőgazdag pasit akarna bepalizni, de ezt? Gábor ugye diák, jövedelme nincs, ott van ugyan a ház, de legjobb esetben is max. a fele az övé, de még az sem biztos vagy ha az övé is a fele, ha Nagylakinak haszonélvezete van rá, baxhatja a fél házat is.... EZÉRT megszülni egy gyereket nem tűnik túl jó biznisznek, kicsit túl nagy befektetés hónapokig teherben lenni, meg szülni csak ennyiért... Magyarázat persze, hogy másé a gyerek, és apát castingol neki, de az sem nagyon tuti ötlet, mert miért nem veteti el, ahelyett, hogy hozzámegy valami szerencsétlen, nem túl gazdag hülyéhez, akit nem is szeret? Megint csak nem a XIX. században élünk, hogy szégyen lenne leányanyának lenni, és minden áron név kell a gyereknek... de mondom, mintha még úgy is emlékeznék, hogy az a vége, hogy nem is terhes, ami meg teljes nonszensz, hogy akkor mit játszik itt a kis szerencsétlen Gáborral....
Az lett volna poén, ha a kiosonó Nagylaki lábát Viola alvás közben megragadta volna, mint egy plüssmacit, és nem engedte volna el. Amúgy miért is lett volna olyan nagy baj, ha Viola meglátja őket? Elmondták volna, hogy megkérte őket Károly doktor, hogy nézzék át a könyvespolcot, hogy mi kell és mi nem.
"mi történt, tök máshol folytatja az egészet, csak említés szinten kerül elő a nagy cliff hanger..."
Vajon mégis mi történt? A Mester elfelejtette befejezni a jelenetet. Biztos szólt a Mesterné, fiam, megjött a taxi, és indultak a törzsvendéglőjükbe marhapörköltet enni tarhonyával. Mire hazaért, teljesen kiment a fejéből. Napokkal később ugrott be neki, akkor gyorsan beírt valahová 1-2 mondatot. Ennyi.
Amúgy az Igazi (I.) Opuszban is volt egy jelenet, amit szóvá is tettem. Az is kábé így történhetett.
- Mintha a Mester az Alkotás közben elvesztette volna az opusz fonalát. Taki bácsi hazamegy, inni akar, a háttérből János a frászt hozza rá, csak a pénzéért ugrott haza, majd bérbe venné a taxit, és elindulnak együtt. Sztori vége, a következő Taki jelenés a ciginepperek felszedése. Viszont ez a jelenet maga a szürrealizmus. Taki szomjas, inni akar, mégsem iszik. János pénzért megy haza: 1. minek neki a pénz, 2 MIVEL ment haza, ha taxival akar továbbmenni, 3. ha BKV-val ugrott haza, az mennyi idő a munkaidejéből? Aztán meg: elindulnak, de hogy miért, hová, miért kellett Jánosnak a pénz, egyszerűen nem derült ki.
Persze, nem teljesen lehetetlen, hogy valami ilyen ötlet motoszkált a Mesterben, csak ekkor még nem öltött konkrét formát, csak később, mikor megírja a Gábor barátnője terhességet hazudik történetet, ahol viszont soha nem értettem, hogy mi volt a csaj célja az egésszel.
Ezt most láttam, szvsz a SZomszédok topikban nagyobb helye lenne, hogy nem csak itt nevezik a színészek egymást az irl nevükön, hanem nagy filmekben is előfordul (és benne marad!)
Anno én azt hittem, ezzel a Mester egy ÚJABB fordulatot készít elő: esetleg kiderül, hogy Tibor, Viola nevelt fia az apja Katinkának, de nem Viola szülte, hanem egy fiatal lány, akit Tibor még Éva előtt megrontott (úgy látszik, bukik a fitalokra), és belehalt a szülésbe/vagy egyszerűen nem tudta vállalni a gyereket.