Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2017.09.15 0 2 439696

Ja, egyébként a mostani Expo1520-on, a szakmai napokon beröffentették a statikus soron álló 3TE25k2m középső szekcióját (azért csak azt, mert mind a hárommal pöttyet már zavaró lett volna a közönségre nézve). Vagy fél órát ment alapon, aztán nekiálltak léptetni a fokozatokat fel-le. Sajnáltam, hogy nem volt nálam valami normális minőségű hangfelvételt készíteni képes eszköz. Mindenesetre tény, hogy a GEVO nem egy MTU vagy Cat "eldobható" motor, hanem szépen hozta a közepesfordulatú, nehéz motorok ismérveit. Kellemes férfias mélyek, amelyektől az ember kissé beleborzong, ha közvetlenül mellette hallgatja.

hm

Előzmény: hmsoft (439695)
hmsoft Creative Commons License 2017.09.15 0 1 439695

D56 volt a (32/32 jellegű) motor típusjele, a teljes főgépcsoporté pedig 4-32DG. Kép nem nagyon lesz róla, összesen talán az a két motor készült el, amelyeket beszereltek a 2TE126 protóba. Egylépcsős feltöltéssel 4,4 MW-ot, kétlépcsőssel (azt csak próbapadon) 5,88 MW-t adtak le, 16 hengeres változatban. Sajnos a típus rosszkor született rossz helyen, mert mire elérték a tervezett üzemkészségi és egyéb paramétereket, eljött a 90-es évek válsága. A vasút már korábban kitáncolt a 2TE126 projektből, a hajósok pedig végül nem kértek a motorból.

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (439694)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.15 0 0 439694

2006-ban írtál a te136 és a 2te126 gépekről egy nyúlfarknyit, a te121 kapcsán.

Ahogy ott írod, a dolgokban valami 56-os brianszki hajómotor van, talán 38 tonna saját tömeggel (a teljesítménykategóriatárs 1D49 csak 22 talán).

Képet latin betűs kereséssel nem találtam.

 

Asszem már értem, mire utaltál az imént. :)

Előzmény: hmsoft (439693)
hmsoft Creative Commons License 2017.09.15 0 1 439693

Mi az akadálya egy húszhengeres D500 mozdonyba építésének?

Nehéz? Nagy? Körülményes?

 

A 20 hengeres D500 stabil áramfejlesztős változatához valaki csinált egy modellt, az így fest.

 

Az 1980-as években egy 20 hengeres D49 motorral és a hozzá illesztett szinkrongenerátorral, a főgépcsoport (1-20DG) tömege 36,5 t-ra adódott, a névleges teljesítménye pedig 4,4 MW-ra (a főgenerátor névlegese 4 MW). Ez elfért egy 8 tengelyes TE136 szekcióban.

A 12 hengeres D500, illetve a 12 és 16 hengeres D300 méret- és tömegadatai:

12LDG500 (4,4 MW): magasság 3163 mm, szélesség 2312 mm, hosszúság 5845 mm, motor tömege 22,0 t
12LDG300 (2,65 MW): magasság 2970 mm, szélesség 2120 mm, hosszúság 4320 mm, motor tömege 18,6 t
16LDG300 (3,5 MW): magasság 3015 mm, szélesség 2020 mm, hosszúság 5080 mm, motor tömege 23,65 t

Egy 20LDG500 főgépcsoport, 7,35 MW névleges teljesítményű D500-assal, 7 méter körüli hosszúságúra várható. Kérdés, hogy ha egy 3,1 MW-s GSzT-3100 főgenerátor, illetve a TE136 4 MW-s főgenerátora ránézésre hasonló méretű, akkor vajon egy 7 MW körüli főgenerátor mekkora lenne? A földgázüzemű, gázturbinás GT1h-002 GSzT7500/8150-5400-2U2 főgenerátora (7,5-8,15 MW állandó teljesítményű) 13120 kg-t nyom, viszont 5400/perc a névleges fordulatszáma. Attól tartok, hogy a D500-as motor 1000/perces fordulatszámához illesztve csak nagyobb és nehezebb volna. Mindenestül ezek után vagy belefér egy TE136-méretű szekrénybe, vagy még abba se, és elő lehet venni a még nagyobb 2TE126 szekrényét.

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (439671)
haha 1970 Creative Commons License 2017.09.15 -2 1 439692

De ott is csak az első sorban! ;)

Előzmény: segélyvonókészülék (439680)
seadxdx Creative Commons License 2017.09.15 -2 0 439691

Logikusnak logikus az a része, hogy kell Kelenföld fele is irányváltás nélküli közlekedés, de a többit nem nevezném annak. Olcsóbban kijönne szerintem, ha Soroksári útról kiágazna az Összekötő vasúti híd felé egy vágány, nem zárták ki anno tudtommal a lehetőségét. Mellé meg bejönne, hogy Közvágóhídon lehetne egy megállója a személyvonatoknak, mert nem mindenki Népliget fele megy Ferencvárosból, és utóbbiakból is sokan csak kényszerből használják a 3-as metrót. Azzal mondjuk egyet tudok érteni, hogy Soroksári úton a rendezőből pár vágányt le lehetne szedni.

De inkább valami normális felújítást végezhetnének a vonalon ez és a kínai terv helyett.

Előzmény: troglodita (439688)
_Nyuszi Creative Commons License 2017.09.15 0 0 439690

PFT-s hiba.

Előzmény: sssey (439687)
_Nyuszi Creative Commons License 2017.09.15 0 0 439689

"Berendezés típus: AUTV - AUTV"

Egyébként önműködő térközbiztosítóberendezés.

Előzmény: 1047 005-2 (439686)
troglodita Creative Commons License 2017.09.15 0 0 439688

Kösz szépen az infót, ez akkor nem kicsi fa, amibe a fejszét belevágták... Amúgy logikus és értelmes lépés lenne, bár nem egyszerű történet...

Előzmény: koller andor (439685)
sssey Creative Commons License 2017.09.15 0 0 439687
Előzmény: 1047 005-2 (439686)
1047 005-2 Creative Commons License 2017.09.15 0 1 439686
Előzmény: v_peti (439675)
koller andor Creative Commons License 2017.09.15 0 0 439685

.A vasúti nyomvonal módosítása lehetséges Pesterzsébet megállót követően a Gubacsi-híd térségében kezdődik a Soroksári út alatti átvezetéssel a Határ út irányába. A Ferencvárosi rendező-pályaudvar felé az Illatos út felett különszintű műtárgyban folytatódik és részben a rendezővágányok felhasználásával kapcsolódik az 1. számú Keleti pu. –Hegyeshalom vasútvonalhoz. A nyugati és a keleti irányú kapcsolatokat elsődlegesen ún. deltakapcsolatok létesítésével kell biztosítani a rendező-pályaudvari funkciók felülvizsgálata és átalakítása mellett.A keleti irányú kapcsolat alternatívájaként vizsgálni kell:-Soroksár állomás előtti kiágazással a régi„Burma-vágány” és a 142. vonal nyomvonalán Kőbánya-Kispest állomás érintésével kialakított fejpályaudvari kapcsolatokat,

 

36.oldal

Előzmény: koller andor (439684)
koller andor Creative Commons License 2017.09.15 0 0 439684
Előzmény: troglodita (439682)
20-as vonal Creative Commons License 2017.09.15 0 0 439683

Használják azt...

Előzmény: aruzsi (439681)
troglodita Creative Commons License 2017.09.15 0 0 439682

Ezt tudja valaki, hogy mit is jelent pontosan?

"Egy további vasúti beruházásban megtörténik a Budapest-Ferencvárostól Kelebiáig húzódó vasút nyomvonalának fővárosi korrekciója."

(Forrás: http://magyarepitok.hu/mi-epul/2017/09/ez-a-hat-nagyberuhazas-fejleszti-budapest-kotottpalyas-kozlekedeset)

aruzsi Creative Commons License 2017.09.15 0 0 439681

Biztos?

Ez a Boba-Hódos vonal?

Ha igen, ott az Elektrák távvezérelhetőek az AKF-ről. Ez elméletileg már KÖFI. Hogy nem használják, az más tészta. A VÜM-ön se, pedig ott is ott a lehetőség, kihasználatlanul.

Előzmény: kemenyadam (439676)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.15 0 3 439680
Előzmény: v_peti (439673)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.15 0 0 439679

Mert veszel egy okostelót x gyártó y szériájából, és nincs vele bajod, w gyártó z szériája meg esik-kel. Holott ugyan az a chip-set, meg az os, oszt valahogy egyiknek jól sikerült épp, a másiknak meg nem. Azért.

Előzmény: v_peti (439675)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.15 0 1 439678

Majd meséld el pls, mit mindtak, engem is érdekel!

Előzmény: segélyvonókészülék (439677)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.15 0 0 439677

Vasúti szakterület ügyfélszolgálata:

Cím: 1066 Budapest, Teréz krt. 62. II. emelet 206. sz. iroda

Telefon : 06-1/4741-760

E-mail: vasut@nkh.gov.hu

Ügyfélfogadási idő:

Személyes ügyintézés csak előzetesen egyeztetett időpontokban lehetséges.​

Hétfő-Csütörtök: 08.00-16.30  |  Péntek: 08.00-12.00

Előzmény: v_peti (439674)
kemenyadam Creative Commons License 2017.09.15 -1 3 439676

Ha nem csak Write-only módban lennél, akkor tudhatnád, hogy a 25-ösön nincs semmilyen KÖFI.

Előzmény: v_peti (439672)
v_peti Creative Commons License 2017.09.15 -5 0 439675

Na meg ha nem annyira rossz a cucc, akkor miért van az, hogy Esztergom felé szinte minden héten egyszer van valami gond vele?

v_peti Creative Commons License 2017.09.15 -5 0 439674

Bocs, de ha jól tudom, akkor a 30-ason a korszerűsítés után növekedett a keresztek ideje. Miért? Ha eddig jó volt a gyors kereszt, akkor most miért nem jó az?

Előzmény: segélyvonókészülék (439667)
v_peti Creative Commons License 2017.09.15 -5 0 439673

Én azt hittem, hogy drágább!

Előzmény: _Nyuszi (439666)
v_peti Creative Commons License 2017.09.15 -6 0 439672

Na ja, Zalaszentiván. Na de ők milyen állomást kezelnek még, az nem a KÖFI-sek dolga? (Külön helyiség, nem, a forgalmi iroda!) Mert ott nem számolgattam, hogy hány ember van, én csak az állomásról írtam, hogy ott van 3 ember (1-2 éve mondta valaki), és ha jól tudom, akkor elektronikus biztbert raktak a Domino helyére.

 

 

Előzmény: kemenyadam (439669)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.14 0 0 439671

Mi az akadálya egy húszhengeres D500 mozdonyba építésének?

Nehéz? Nagy? Körülményes?

Előzmény: hmsoft (439670)
hmsoft Creative Commons License 2017.09.14 0 1 439670

Az előző Expo1520-on Kolomna kiállította a 26,5/31 jellegű D500 dízelmotorjának a 12 hengeres változatát. A D500 család a 2-7,36 MW teljesítménytartományt hivatott lefedni (12 hengerrel 4,4 MW-ig, 16 hengerrel 6,2 MW-ig, 20 hengerrel 7,36 MW-ig). Idén a kistesó, a 26/28 jellegű D300 következett. Ez, akárcsak a D500, közepesfordulatú (1000/min névleges), nehéz motor, bár míg a D500 elsősorban hajókba és stabil áramfejlesztőnek való, és a mozdonyoknak legfeljebb a legfelső kategóriáját kapja el, addig a D300 a "mindennapi használatra szánt" vasúti dízelmotor, amely Kolomna szándékai szerint a D49-est váltaná.

A 12 hengeres változatot, 2,65 MW névleges teljesítménnyel a 2TE25am mozdonyokba ajánlják, a 3,5 MW névleges teljesítményű, 16 hengerest pedig a 2TE25k2m-ekbe. (Ezzel az erőforrással valószínűleg egyik sem tartja meg a mostani sorozatjelét, de majd meglátjuk. A háromszekciós 3TE25k2m két protopéldányában egyébként 3,1 MW-os GEVO motorok találhatók.)

A Penzadizelmas is előrukkolt egy új motorral. A számtalan továbbfejlesztést megért, egyúttal a konstrukcióban rejlő tartalékokat is felélt D50-PD1 család utódjának szánt D200-assal jelentkeztek. A 0,5-1,5 MW teljesítménykategóriát célozták meg a 20/28 jellegű, 1000/min névleges fordulatú konstrukcióval.

hm

kemenyadam Creative Commons License 2017.09.14 0 1 439669

Ha Zalaszentivánra gondolsz, akkor lehet azért, mert a saját állomásukon túl még 3 állomást és 2 pályaelágazást kezelnek?

Előzmény: v_peti (439660)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.14 0 5 439668

Ez se neked szól, hanem az olvasóknak:

 

Egyszer szóba jött, hogy egy csomóponton, ahol elektronikus cucc van 3 szolgálattevő van, két belsős és egy külsős. Ha annyira okos az elektronikus, akkor minek kell mellé ennyi ember?

 

Mer' butus vagy, azért.

Szerinted a rendszer önműködő? (Egyébként az, illetve lehet olyan is, csak ugye akkor az operatív mozgások nem kerülnek bele a sorba, illetve az előírt emberi műveleteket is meg kell oldani valakinek.)

Azaz egy csomópontban épp elég egerésznivalója van az elpultkezelőknek is, pláne, ha a csomópont még más szolgálati helyeket is távkezel.

Továbbá szerinted a elektronika kivisz az írásbelit, meg ellapátolja a vonatot?

Szóval ezért van a csomópontban 2 fszt, meg egy külsős.

Előzmény: v_peti (439660)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.14 0 7 439667

Nem neked válaszolok, hanem az olvasóknak:

 

Ellenben jóval drágább, többször romlik el, és a vonatkeresztek is lassabbak sok esetben, ha ilyen van felszerelve.

 

Nem drágább. A működés időzítés-jellegű paraméterei mind programozás kérdése. Semmi köze a berendezés működési elvéhez.

Az, hogy a drága hatóság egy vágányút-oldáshoz sok esetben idióta késleltetéseket ír elő, az nem a cucc hibája.

Nem romlik el többször.

Ja, meg azért megnéztem volna, hogy '60-ban mennyit kínlódtak az akkor még zsírúj technológiával...

 

Már megint az van, hogy 80%-ban igazam van, és 20%-ban tévedek

 

Helyesbítek: -1% ismerethez 101% önbizalom társul...

 

de közben meg mindenki úgy akarja beállítani, hogy 20%-ban van igazam, és 80%-ban írok hülyeségeket!

 

Akarja a fene. Meg nem is így van. Csilliárd esetből egyszer volt igazad (könnyű volt megjegyezni). Nem mostanában, és nem technikai kérdésben.

 

Távvezérelt Domino. Tudom, a 30-ason is ilyen van (ha nem buherálták meg), meg a 16-os vonalon is meg még pár helyen. Szóval jól tudom, hogy sok mindent ki lehet belőle hozni.

 

Namost ha a dominót felülvezérled a programozható, meg távirányítható cuccal, akkor máris beépítetted a rendszerbe azt a faktort, ami egyébként is a legnagyobb zavarhelyzeti következménykockázatot jelenti.

Előzmény: v_peti (439665)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!