Eladó WM Nikkeltankos blokkalkatrészek. gyújtás oldali blokkfél törés,repedés mentes. főtengely, hajtókar nem lóg,menet meg van verve,de javítható.lendkerék ami szintén hibátlan. És dugattyú, szintén hibátlan. Ár megegyezés szerint.
Megyek majd valamikor börzére, szeretnék összeszedegetni pótalkatrészeket..
Pl. hátsó lámpa plexije repedt, oda szeretnék majd eredeti épet találni..
A leállások valószínűleg karbi beállítás miatt lehetnek. Eleinte jól ment, de kb. 20 km után már "kihagyogatott". Most nem jár olyan szépen, mint mikor elhoztam. Állítgatom még az úszót és a tűt, hátha megtalálom a megfelelő beállítást.. Az előgyújtás sem tökéletes most, kb 1-2 mm-rel van a dugattyú felső holtpont előtt, lehet az (is) elállítódott.
A lánc is most kezdett csapkodni, szerintem szakaszosan nyúlt.. Amit nem értek: a 420-as lánc elvileg jó, de a görgőméret a mostani régi Csepel láncon 8.5 mm, a 420-asnak meg csak 7,5.. Ez nem baj?
Nagyon rendben van a kiscsepel, gratulálok! Szinte nem is kell hozzányúlni a külsejéhez. A mechanikus részek meg úgy is megmutatják, ha javításra van szükség. A leállásokról kiderült közben, hogy gyújtás, vagy üzemanyag problémából adódtak?
Kedves fórumozók, akik segítettek tanácsaikkal (-legfőképpen Csillagnyee és Zoli_t5H):
köszönöm az ötleteket és tanácsokat!
Végül sikerült! :) Forgalmis D-Csepel tulaj lettem (régebbi rendszámmal
Nincs felújítva, de elég megkímélt.. talán nem is szeretném egy ideig a küllemét bántani (max. kipufogó dobot és hátsó lábtartót festetném...), meghagyom a patinát. Nagyrészt eredeti állapotú. Szinte 0 műszaki tapasztalattal hazahoztam 65 km-ről. 15 km-enként leállt, csak hogy megtanítson erre-arra. De szerencsére eddig csak könnyű leckéket adott. Nagyon tetszik.. :)
Minden kedves topiklakónak maradok a továbbiakban is őszinte híve. :D Találtam egy hirdetést jófogáson, ahol egy tankot hirdetnek. Azt szeretném, kérdezni, ez milyen gyárátmányú motoron volt leánykorában? Válaszokat előre is köszönöm!
Szívesen! Sajnos nem minden nap nézek fel ide, és úgy látom más is így van vele, mivel odáig nem kaptál másik választ.
A vaterán is szokott lenni kipufogó könyök néha, én mondjuk ott vettem. Az az illető úgy tudom mindig csak egy bizonyos mennyiséget gyárt le, majd ha elfogy utána egy ideig nem is árul. Most is egy ilyen időszakban lehet.
Hátha még nincs túl későn. Könyök van utángyártottban, ahogy dob is. Külön mondjuk nem vagyok biztos kapható-e. Veteránbörzén lehet venni mindegyikből, vagy a veteranapro.hu-t ajánlanám, ha az egyszerűbb. A dob belsejében van egy pálcára felfűzve 4 db lamella és ezek között távtartók.
repepe:
Gratulálok! Nagyon szép lett a gépezet! A parafa annyira nem csúszik, ha nincs megkopva, szóval elég a sima motorolaj is.
Izzóból 6V 1,5 W ha jól emlékszem. Hogy cseresznye vagy sem nem tudom. Mintha az nagyobb lenne. A lendkereked hány wattos? Van 15 és 25 W-os is. Ahhoz igazítsd. Nekem kiégetett kettő 15 W-ost amikor láttam, hogy a beszerelt 25 W-ot tud.
A fórumtársak javaslatára kipróbáltam a 15w 40-es motorolajat a váltóba.
Féltem tőle, hogy csúszni fog a kuplung, de nem így történt.
Teliparafázott lamellákat tettem a kuplungba, így csak 4 lamella fért be, ennek ellenére tökéletes lett a kuplung.
A láncból ki kell még szednem egy szemet, mert hosszúra sikeredett, továbbá még kell beszereznem belevaló hátsólámpa izzót. Most egy 12v 5w-ossal pótoltam a hiányt, de ezzel csak pislákol a hátsólámpa.
A hátsólámpába milyen izzó való - 6v 5w cseresznye? ( Csak hogy szakszerűen kérjem )
A fényszóróba sikerült még bontásból guberálnom 6v 15W/15w-os izzót, de abba is kellene tartalék.
Után gyártott kipufogó könyököt szeretnék vásárolni Csepel 125D-hez . A kipufogó dobom első és hátsó része megvan szép állapotban, de közte a nagyjából 280 mm csődarab hiányzik. Hogyan, mivel tudnám azt pótolni. Ill. a dobban eredetileg van- e furulya? Köszönöm a segítséget!
Üdv, a vázon és a blokkon is BE 25305 szám van, igazából szeretnék vele menni, de papírok nélkül nem tudom, hogy ezt hogyan lehetne elérni, ha más nem akkor max csak kiállítva lesz, de szeretném működőképesre megcsinálni. A pénzt tekintve mivel nem csináltam még ilyet ezért nem tudok mit mondani, próbálok csak az alkatrészekre költeni és összerakni saját kezűleg amit lehet.
Szia! Eléggé vegyes az alkatrészeket tekintve. Először is ki kellene deríteni, hogy melyik típus ez eredetileg. Egy váz és motorszámot írj. Vázszám a bakteleszkópon van, a motorszám a hengertalpban. Mekkora összeget szánnál a felújítására kb? Használva vagy kiállítva lenne? Üdv!
Van egy 125-ös Csepelem és szeretném felújítani. Még új vagyok, nem csináltam ilyet, szeretnék segítséget kérni hozzá. Van egy pár hiányzó alkatrész és egy pár ami szerintem nem eredeti, valaki tudna segíteni, hogy hogy néz ki egy teljesen gyári ilyen típusú motor? Illetve hol érdemes beszerezni a hiányzó alkatrészeket? Képek: http://postimg.org/gallery/1lmehn1ps/277906e9/
Lehet, hogy így tetszett egyik régi tulajnak, piros első sárvédővel és piros dobozokkal. Nekem egy BC15XXX T Csepelem van, az már nem sima dobozos, pedig a vázszám alapján korábbi mint a Tied. A sima dobozos inkább 1951-es évre jellemző, és a még korábbi 125-ös típusokra (125/49 és /50), valahogy így nézhettek ki a korai teleszkóposok: http://pannoniaproject.hu/?page=motorbikes&motorbike=24
Még nézek ilyen korai gépes képeket, mert elvileg vannak, csak nem tudom már hova mentettem. Festésre visszatérve 99% hogy fekete volt fehér csíkkal, szerintem.
Szia nem volt máshol piros festék de megnéztem alatta "egyezik" a váz eredeti festésével. Akitől vettem azt mondta, hogy ezen az oldaldoboz pl biztos nem lett cserélve... de ki tudja már azt. A váz is T csepel? Vagy az azonos a D vel? Még annyiban kérném a segítségeteket, hogy megveszem rá a hozzávaló lámpát és szeretném felújítani milyen volt ennek az eredeti fényezése? Csakhogy amennyire lehet korhű maradjon. Esetleg valaki tudja mikori évjárat lehet 51? , 52?