(Nem vág a témába, de érdekesség, hogy a német KRESZ következményeként a 2×1 sávos részt végig kell táblázni, különben ott sebességkorlátozás nélkül volna szabad közlekedni, ami elég veszélyes volna).
Közlekedésbiztonsági okokból. A forgalom mennyisége alapvetően nem indokolná a bővítést (ellentétben az M15-tel), de nem jó az, ha több száz, ill. akár több ezer kilométeres útszakaszban van egy rövid 2×1 sávos rész. Kevesen fognak erre a szakaszra ténylegesen visszavenni a tempóból, kevesen fognak erre az időre türelmesen beállni egy teherautó mögé, kimennek előzni, ha jön valaki szembe, akkor meg baj van.
Az ilyen utakra itt, Németországban sokszor azt csinálják, hogy teljes hosszban, akár tíz-tizenöt kilométeren át végigrakják a közepét betonkorláttal, ami némileg olcsóbb és egyszerűbb, mint kiszélesíteni. Az M70 viszont elő van készítve teljes hosszban a 2×2 sávos kiépítésre, valószínűleg egyszerűbb és célszerűbb ezt akkor végre is hajtani.
(Majd mindjárt jön Trizs, és leírja, amit szó szerint el szokott ismételni, ahányszor a téma szóba kerül ;-)).
Ugyan csak kétszer jártam az M70 felé, nekem nem tűnt fel olyan hatalmas forgalom. Csodálkozva nézem, hogy fejlesztésre szorul, de lehet, hogy csak pont csöndes időszakot fogtam ki. De az biztos, hogy az M7 Zamárditól délre eléggé üres volt még akkor is, amikor Horvátországban Zára felé 50 kilométeres dugó volt...
Pont ezert epül Zalaegerszeg/Zalaszentivan tersegebe egy vasuti kontenerterminal/logisztikai központ. Kitünö vasuti kapcsolat van a koperi kikötöhöz ;)
Még akkor sem, ha ezzel az egy helyett két sztrádával duplájára nőhetne az adriai kikötőkből kiinduló és Magyarország, Szlovákia, Lengyelország felé irányuló nagybani közúti áruszállítási kapacitás?
Ha így érvelne nekik valaki, biztos belemennének, mert a kikötői áruforgalom messzi földre fuvarozása ill. annak kapacitásának duplájára felbővítése nagyon megtérülő dolog lenne ám!! (A tengerentúli szállításokkal összefüggő dolgoknak -- banánimport, trópusi élelmiszernövények, kávé, datolya, aloe vera mint gyógynövény amit gyógykrémekhez használnak fel, stb. -- importja mindig nagy jövedelmük volt, van, és lesz.)
Akkor sikeresen felreertettelek :) Mondjuk a lehetöseget megadtad, mert bar utolag latom, hogy pontokba szedted, de nem nagyon formaztad a szöveget, hogy könnyü legyen megerteni. Pedig mielött valaszoltam, vagy 5 percet gondolkodtam, hogy pontosan mire is gondolhatsz.
Az teny, hogy a jelenlegi tervek eröforras pazarloak, es a forgalom se igenyli. Se delen, se eszakon nem kellene a parhozamossag, viszont valahogy probalnak egy Györ-Szombathely-Nagykanizsa tengelyt (folytatatas Kaposvar fele), masreszt meg ott a hatar menti tranzit (86), aminek viszont egy Szhely-Zeg-Kanizsa utvonal mar tul nagy kerülö. Öszinten szolva, en nem tudom, hogy lehetne ezt esszerüen megoldani.
Szerintem talán több értelme lenne az R76-ost inkább Őriszentpéter, Bajánsenye, és a szlovén határ, Őrihódos irányában folytatni. És persze rávenni a szlovéneket a túloldali folytatásra. És akkor az Adriai-tengerpartra vágyó turistáknak nemcsak az M7-es lenne, meg a horvátországi sztrádák, hanem egy magyar-szlovén gyorsforgalmi út vagy sztráda is. Az adriai turistaforgalom nagyon nagy, biztosan lenne rá bőven igény! Ha meg teherforgalmi szemmel nézzük, akkor ez feljavíthatná az adriai kikötők és Budapest közötti áruszállítást!!
Elvileg beköthető a nemzetközi vérkeringésbe is Egerszeg :)
R76 meghosszabbítva M8-ig (Körmend és az osztrák határ közötti szakaszig). A túloldalon egyszer csak elkészül az S7 és akkor lenne egy gyorsforgalmi kapcsolat M7 (Balatonszentgyörgy) és az A2 (Graz) között Zalaegerszegen keresztül.
Persze ennek lehet az M8 hívek nem örülnének, hiszen ez az útvonal elvileg kiválthatná a Körmend-Lepsény M8 szakaszt.
Arról nem is beszélve, hogy a kamionos bizniszben az olyan dologok mint sávelhagyásfigyelés, követési távolság stb stb robotpilóta funkciók hamarabb elterjednek mint az Szgk kategóriában. Elkezedi beépíteni a MAN, Scania és a nagy flottások viszik mint a tejfölt (lízing cégnek eleve megéri ilyen eszközöket lízingbe adni, mert kisebb valószínűséggel balesetezik a jármű, a lízingdíjat meg nem löki az égbe egy ilyen változás).
Az ontopic autópálya építések meg gazdaságosabbá teszik az ilyen rendszerek alkalmazását, mert itt akad felfestés és releváns táblázás - nem úgy mint az országos közúthálózat 90%-án. Ami meg inkább balesetveszélyes szakasz az az autópálya bevezető.
Na most akkor én mondok neked valamit, és vagy elhiszed, vagy nem.
Van egy közeli rokonom, aki történetesen évek óta kamionsofőr. Kb. 2 havonta látjuk egymást, olyankor mindig elmondja az uti "élményeit".
Ez az "élmény" abból áll, hogy Magyarország és Hollandia, Belgium, Franciaország, Németország, Ausztria célpontok között szállít egy nagy fuvarozó cégnél mindenféle árut. Van mikor a Tesconak vagy az Aldinak, máskor meg a Legonak szállít, megint máskor meg cement a rakománya, ami hídépítéshez, útépítéshez megy külföldre eladásra pl. a DCM-től (Vácról).
Ami a lényeg: én írtam, hogy a pihenőidőket betartják ugyan, de épp csak hogy igen...... Az autópályán sűrű forgalomban jön, mert a német autópályákon ugyebár nem ő az egyedüli kamionos, naponta több százat számolhatna meg egy 4-500 km-es útszakaszon is akár. A sűrű forgalom miatt feszülten figyelnie kell, mert a többi is kamionos is ugyanúgy nyomja a gázt, akárcsak ő, hogy az óra szerinti menetidőt úgy használja ki, hogy a pihenést is (épp hogy csak, de) betartsa. Közben a megengedett legnagyobb sebességet a felső sebességhatár alatt 1-2 km/h-val tartja be (épp csak hogy be ne mérhessék). A többi szintúgy. Ezeket a menetírón és a sebességírón rendszeresen ellenőrzi, hogy nem hibázott-e véletlenül, nehogy "megfogják".... . Ehhez jön még a migránshelyzet miatti belső határellenőrzés, ahol a kamionosokat különös gonddal vizsgálják át a tekintetben, hogy nem-lopóztak-e a belsejébe az egyik pihenőnél a sofőr alvásideje alatt migránsok. Ezt még külön maga is leellenőrzi, mert a migránsveszélyes útvonalakon 50-100 km-enként megáll megnézni hogy épek-e a plombái, mert ha nem venné észre és nem jelentené a migránsokat, azonnal repülne a cégtől, szárnyak nélkül természetesen, mivel hogy kirúgnák. És bírságot is kapna. (Emiatt a cége újabban a Calais felé vivő útvonalakat mindet letiltotta neki Calais-tól 100 km-es(!) körzetben.) A határon minden kamiont félreállítanak a vizsgálat idejére kivétel nélkül, legyen az francia-német, német-osztrák, vagy osztrák-magyar határ. Addig ott állnak a nyári hőségben, előveszik a tartalék ivóvizet frissítőnek, és várják hogy továbbmehessenek a határon. A határőrök is természetesen arra kíváncsiak, hogy nem visz-e migránst. Így telik mind a menetideje, mind a pihenőideje. És bár egy kilenc órás pihenőnek elégnek kellene lennie normál eseteben, ez igaz, ezt aláírom neked. De nem olyan körülmények között, amikor a vezetés terhére az állandó idegfeszültség is rátesz pár lapáttal.
Neki ez a rendszeres tapasztalata.. . Kamionsofőrként. Ha hiszed, ha nem. Pont.