Keresés

Részletes keresés

adiaboli Creative Commons License 2017.07.28 0 0 36473

Lehet, hogy több nációból és többen járnak Split-Dubrovnik felé, mint Fenyvesre?

Előzmény: NAR (36466)
adiaboli Creative Commons License 2017.07.28 0 0 36472

Ja, holnap éppen arrafelé fogok haladni, erősen óhajtom, hogy ne legyen dugó a 710 lehajtónál.

71/710?

Előzmény: dimelo (36470)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.28 -1 0 36471

Mi szerdán voltunk az M70esen... 

Valahigy szemből  a forgalom nagyobbnak tűnt. 

De vegig a szlovén autópályán... 

 

Előzmény: dimelo (36470)
dimelo Creative Commons License 2017.07.28 -1 1 36470

Nekem is hasonló tapasztalatom van, de az igazán meghatározó visszaesés B.szentgyörgytől érzékelhető.

60 km M7 is szellempálya, ehhez képest tűnik csak durvának az M70 2x1 sávja.

 

Nem is akarom érteni miért tökölnek, az a 10-12 km már nem számít, hogy az is szellempálya lesz.

 

Érdemes lenne összeszámolni, hogy az összes hálózatból mennyi km-en nincs 10 ezres forgalom sem.

 

Az avokádó nélkülözhetetlen.... autópályát igénylő mennyiség:(

 

Ja, holnap éppen arrafelé fogok haladni, erősen óhajtom, hogy ne legyen dugó a 710 lehajtónál.

És figyelni fogom az avokádó szállítmányokat is...

Előzmény: NAR (36463)
klimakiraly Creative Commons License 2017.07.28 0 0 36469

AtyaÚrIsten ... nem gondoltam hogy ilyen létezik ... ez maga a borzalom. :-( Látom van még hova visszafejlődni.

Előzmény: Fradista Utazó (36468)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.07.28 -1 1 36468

https://youtu.be/Hcpd2oaN2tA

 

(Nem vág a témába, de érdekesség, hogy a német KRESZ következményeként a 2×1 sávos részt végig kell táblázni, különben ott sebességkorlátozás nélkül volna szabad közlekedni, ami elég veszélyes volna). 

Előzmény: Fradista Utazó (36467)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.07.28 -1 4 36467

Közlekedésbiztonsági okokból. A forgalom mennyisége alapvetően nem indokolná a bővítést (ellentétben az M15-tel), de nem jó az, ha több száz, ill. akár több ezer kilométeres útszakaszban van egy rövid 2×1 sávos rész. Kevesen fognak erre a szakaszra ténylegesen visszavenni a tempóból, kevesen fognak erre az időre türelmesen beállni egy teherautó mögé, kimennek előzni, ha jön valaki szembe, akkor meg baj van. 

Az ilyen utakra itt, Németországban sokszor azt csinálják, hogy teljes hosszban, akár tíz-tizenöt kilométeren át végigrakják a közepét betonkorláttal, ami némileg olcsóbb és egyszerűbb, mint kiszélesíteni. Az M70 viszont elő van készítve teljes hosszban a 2×2 sávos kiépítésre, valószínűleg egyszerűbb és célszerűbb ezt akkor végre is hajtani. 

(Majd mindjárt jön Trizs, és leírja, amit szó szerint el szokott ismételni, ahányszor a téma szóba kerül ;-)). 

Előzmény: mash.69 (36465)
NAR Creative Commons License 2017.07.28 0 0 36466

Ugyan csak kétszer jártam az M70 felé, nekem nem tűnt fel olyan hatalmas forgalom. Csodálkozva nézem, hogy fejlesztésre szorul, de lehet, hogy csak pont csöndes időszakot fogtam ki. De az biztos, hogy az M7 Zamárditól délre eléggé üres volt még akkor is, amikor Horvátországban Zára felé 50 kilométeres dugó volt...

Előzmény: mash.69 (36465)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.28 -1 0 36465

6983 összes gépjárműből   2264 tgk. halad át Pince/Tornyiszentmiklós határnál (M70)

 

egyet nem értek, ha az m7 Zamárditól szellempálya,

akkor miért kell az M70-et 2*2 sávra bővíteni?

Előzmény: dimelo (36462)
sirdavegd Creative Commons License 2017.07.28 0 0 36464

Lebecsülöd az avokádó importunkat, pedig az is nagyon fontos...

Lassan már tényleg mindenhová autópályát építünk, csak a 4-es marad ki :-P

Előzmény: NAR (36463)
NAR Creative Commons License 2017.07.28 0 0 36463

Szerintem már Zamárditól. És az a durva, hogy nyáron is.

Előzmény: dimelo (36462)
dimelo Creative Commons License 2017.07.28 -1 2 36462

Figyelgetem a terméketlen vitát, amit vágyaid felrajzolásával keltettél.

 

Ez amolyan: "ha én gazdag lennék" kinyilatkoztatás.

Mint a tejesember vágyaiban:

 

Építnék házat, benne öt szoba lenne,
Hozzá egy fürdőkamarám,
És fürdőkádban lábamat áztatnám.

Nagy, széles márványlépcső: egy, ami felvisz,
És még egy - mert lefele is kell.
És kell még egy, hogy bámulják csupán.

 

Nem az a kérdés, hogy találsz-e a térképen egy logikusnak tűnő útvonalat és kinevezed új autópálya lehetőségnek.

 

A szlovénok 2008-ra megépítették, ami nekik fontos (A5),

most mi szívunk az M70-nel, mert nem 2x2 sávos. Igaz, hogy túl lassan fognak hozzá a bővítéshez.

A szlovén (DARS) adatok szerint:  3939 összes gépjárműből   2031 tgk. halad át Dolga Vas/Rédics határnál (86)

                                                      6983 összes gépjárműből   2264 tgk. halad át Pince/Tornyiszentmiklós határnál (M70)

                                                    18927  összes gépjárműből  2484 tgk. halad át Spielfeld/Sentilj határnál Ausztria, Cseh- és Lengyelország felé. (A2)

Ezek az adatok nem mutatnak kapacitáshiányra.

 

Különösen elgondolkodtató, hogy a személyforgalom 8x nagyobb Ausztria felől, mint a 86. úton

és 3x nagyobb, mint Magyarország (Románia, Ukrajna felől).

 

És Te ezt a hangyap.csnyi forgalmat akarnád még egy szlovén autópályára "terelgetni"?

 

Elgondolkodtál már azon, hogy az M7 horvát átkelőjén miért nem járnak kamionok?  Pedig már 2014 óta EU-s ország. (Igaz Schengentelen)

 

Tehát a HU-CRO tehertranzit gyakorlatilag láthatatlan...

Pedig van autópálya kapacitás... ami a nyári 2 hónap turistaáradaton kívül szellempálya. De az az M7 is Balatonszentgyörgytől a határig.

Előzmény: Hírfigyelő (36455)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.28 -1 0 36461

36440

Előzmény: trizs77 (36456)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.28 -1 0 36460

Bocsi.  Sokszor  írok telefonról és  akkor nem igazán formázom a szöveget.  Mondjuk máskor  se.  

Előzmény: Mézgár (36454)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.28 0 0 36459

Az se mostanában lesz készen.

Előzmény: Mézgár (36458)
Mézgár Creative Commons License 2017.07.28 -1 1 36458

Pont ezert epül Zalaegerszeg/Zalaszentivan tersegebe egy vasuti kontenerterminal/logisztikai központ. Kitünö vasuti kapcsolat van a koperi kikötöhöz ;)

Előzmény: Hírfigyelő (36455)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.28 -1 1 36457

Majd ha nem férnek a jelenlegi pályán akkor bovitenek.... 

 

Előzmény: Hírfigyelő (36455)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.28 0 0 36456
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.07.28 -3 0 36455

Még akkor sem, ha ezzel az egy helyett két sztrádával duplájára nőhetne az adriai kikötőkből kiinduló és Magyarország, Szlovákia, Lengyelország felé irányuló nagybani közúti áruszállítási kapacitás?

 

 

Ha így érvelne nekik valaki, biztos belemennének, mert a kikötői áruforgalom messzi földre fuvarozása ill. annak kapacitásának duplájára felbővítése nagyon megtérülő dolog lenne ám!! (A tengerentúli szállításokkal összefüggő dolgoknak -- banánimport, trópusi élelmiszernövények, kávé, datolya, aloe vera mint gyógynövény amit gyógykrémekhez használnak fel, stb. -- importja mindig nagy jövedelmük volt, van, és lesz.)

Előzmény: mash.69 (36452)
Mézgár Creative Commons License 2017.07.28 -1 0 36454

Akkor sikeresen felreertettelek :) Mondjuk a lehetöseget megadtad, mert bar utolag latom, hogy pontokba szedted, de nem nagyon formaztad a szöveget, hogy könnyü legyen megerteni. Pedig mielött valaszoltam, vagy 5 percet gondolkodtam, hogy pontosan mire is gondolhatsz.

 

Az teny, hogy a jelenlegi tervek eröforras pazarloak, es a forgalom se igenyli. Se delen, se eszakon nem kellene a parhozamossag, viszont valahogy probalnak egy Györ-Szombathely-Nagykanizsa tengelyt (folytatatas Kaposvar fele), masreszt meg ott a hatar menti tranzit (86), aminek viszont egy Szhely-Zeg-Kanizsa utvonal mar tul nagy kerülö. Öszinten szolva, en nem tudom, hogy lehetne ezt esszerüen megoldani.

Előzmény: mash.69 (36450)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.28 0 0 36453

MOndjuk én az egész M9 projektet kukáznám.

 

-------------

 

Én meg nem.

 

A Déli autópálya nem butaság.

Csak felvetése, úgy 50 évvel megelőzte a megvalósíthatóság éveit.

mash.69 Creative Commons License 2017.07.28 -1 0 36452

az M70-es jelenleg is egy szlovén autópályában folytatódik...

a mi  kedvünkért nem fognak csinálni még egy útat

Előzmény: Hírfigyelő (36451)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.07.28 -2 0 36451

Szerintem talán több értelme lenne az R76-ost inkább Őriszentpéter, Bajánsenye, és a szlovén határ, Őrihódos irányában folytatni. És persze rávenni a szlovéneket a túloldali folytatásra. És akkor az Adriai-tengerpartra vágyó turistáknak nemcsak az M7-es lenne, meg a horvátországi sztrádák, hanem egy magyar-szlovén gyorsforgalmi út vagy sztráda is. Az adriai turistaforgalom nagyon nagy, biztosan lenne rá bőven igény! Ha meg teherforgalmi szemmel nézzük, akkor ez feljavíthatná az adriai kikötők és Budapest közötti áruszállítást!!

Előzmény: bp01 (36449)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.27 -1 1 36450

nem értelek, azt írtam az R76 a balaton felöl marad, úgy ahogy tervezték.

Egyedül az M9 -> R74   Kanizsa és Egerszeg között ami nálam sztornó mert felesleges, 

dupla párhuzamosság és a forgalom nem igényli

 

MOndjuk én az egész M9 projektet kukáznám

és csak a megfelelő főutakat szélesíteném és elkerülöznék

Előzmény: Mézgár (36448)
bp01 Creative Commons License 2017.07.27 0 0 36449

Elvileg beköthető a nemzetközi vérkeringésbe is Egerszeg :)

 

R76 meghosszabbítva M8-ig (Körmend és az osztrák határ közötti szakaszig). A túloldalon egyszer csak elkészül az S7 és akkor lenne egy gyorsforgalmi kapcsolat M7 (Balatonszentgyörgy) és az A2 (Graz) között Zalaegerszegen keresztül.

Persze ennek lehet az M8 hívek nem örülnének, hiszen ez az útvonal elvileg kiválthatná a Körmend-Lepsény M8 szakaszt.

Előzmény: Mézgár (36441)
Mézgár Creative Commons License 2017.07.27 -1 0 36448

Zalaegerszeg-Budapest viszonylatban annyira megnövelne a tavot, hogy senki nem hasznalna. Lasd Pecs esetet.

Előzmény: mash.69 (36447)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.27 -1 0 36447

Ha rajtam múlna akkor

Balaton  felől R76

M9 nyist,  helyette R74 Kanizs Zalaegerszeg gerszeg között 

M86 redicsig

Csinalni vALami utat ami összeköti az m86ot az m74nel

Vagy hülyeség??? 

Előzmény: Mézgár (36441)
sirdavegd Creative Commons License 2017.07.27 0 0 36446

Arról nem is beszélve, hogy a kamionos bizniszben az olyan dologok mint sávelhagyásfigyelés, követési távolság stb stb robotpilóta funkciók hamarabb elterjednek mint az Szgk kategóriában. Elkezedi beépíteni a MAN, Scania és a nagy flottások viszik mint a tejfölt (lízing cégnek eleve megéri ilyen eszközöket lízingbe adni, mert kisebb valószínűséggel balesetezik a jármű, a lízingdíjat meg nem löki az égbe egy ilyen változás).

Az ontopic autópálya építések meg gazdaságosabbá teszik az ilyen rendszerek alkalmazását, mert itt akad felfestés és releváns táblázás - nem úgy mint az országos közúthálózat 90%-án. Ami meg inkább balesetveszélyes szakasz az az autópálya bevezető.

Előzmény: trizs77 (36445)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.27 0 2 36445

Amit leírtál az a természetes abban a szakmában.

Az a dolguk.

 

De ez nem kamionos topik.

Olyan is van.

 

Ez útépítés topik.

Ne keverd a kettőt.

 

 

Ide a dolog annyiban és csak annyiban tartozik, hogy egyelőre Európában messze a legbiztonságosabb közúti út típus az autópálya.

Előzmény: Hírfigyelő (36444)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.07.27 -2 0 36444

Na most akkor én mondok neked valamit, és vagy elhiszed, vagy nem.

 

Van egy közeli rokonom, aki történetesen évek óta kamionsofőr. Kb. 2 havonta látjuk egymást, olyankor mindig elmondja az uti "élményeit".

 

Ez az "élmény" abból áll, hogy Magyarország és Hollandia, Belgium, Franciaország, Németország, Ausztria célpontok között szállít egy nagy fuvarozó cégnél mindenféle árut. Van mikor a Tesconak vagy az Aldinak, máskor meg a Legonak szállít, megint máskor meg cement a rakománya, ami hídépítéshez, útépítéshez megy külföldre eladásra pl. a DCM-től (Vácról).

 

Ami a lényeg: én írtam, hogy a pihenőidőket betartják ugyan, de épp csak hogy igen...... Az autópályán sűrű forgalomban jön, mert a német autópályákon ugyebár nem ő az egyedüli kamionos,  naponta több százat számolhatna meg egy 4-500 km-es útszakaszon is akár. A sűrű forgalom miatt feszülten figyelnie kell, mert a többi is kamionos is ugyanúgy nyomja a gázt, akárcsak ő, hogy az óra szerinti menetidőt úgy használja ki, hogy a pihenést is (épp hogy csak, de) betartsa. Közben a megengedett legnagyobb sebességet a felső sebességhatár alatt 1-2 km/h-val tartja be (épp csak hogy be ne mérhessék). A többi szintúgy. Ezeket a menetírón és a sebességírón rendszeresen ellenőrzi, hogy nem hibázott-e véletlenül, nehogy "megfogják".... . Ehhez jön még a migránshelyzet miatti belső határellenőrzés, ahol a kamionosokat különös gonddal vizsgálják át a tekintetben, hogy nem-lopóztak-e a belsejébe az egyik pihenőnél a sofőr alvásideje alatt migránsok. Ezt még külön maga is leellenőrzi, mert a migránsveszélyes útvonalakon 50-100 km-enként megáll megnézni hogy épek-e a plombái, mert ha nem venné észre és nem jelentené a migránsokat, azonnal repülne a cégtől, szárnyak nélkül természetesen, mivel hogy kirúgnák. És bírságot is kapna. (Emiatt a cége újabban a Calais felé vivő útvonalakat mindet letiltotta neki Calais-tól 100 km-es(!) körzetben.) A határon minden kamiont félreállítanak a vizsgálat idejére kivétel nélkül, legyen az francia-német, német-osztrák, vagy osztrák-magyar határ. Addig ott állnak a nyári hőségben, előveszik a tartalék ivóvizet frissítőnek, és várják hogy továbbmehessenek a határon. A határőrök is természetesen arra kíváncsiak, hogy nem visz-e migránst. Így telik mind a menetideje, mind a pihenőideje. És bár egy kilenc órás pihenőnek elégnek kellene lennie normál eseteben, ez igaz, ezt aláírom neked. De nem olyan körülmények között, amikor a vezetés terhére az állandó idegfeszültség is rátesz pár lapáttal.

 

Neki ez a rendszeres tapasztalata.. . Kamionsofőrként. Ha hiszed, ha nem. Pont.

Előzmény: trizs77 (36439)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!