Nem kell indiai telefonszám, behasalsz egy 93-mal kezdődő 10 jegyű számot és kész. Kapsz majd egy email (vagy már kaptál), hogy elküldték a kódot a telefonodra, de ezt nyilván nem látod. Mindezek után írnod kell egy mailt a care@irctc.co.in címre elküldve az útleveledet és a felhasználó nevedet. Pár nap múlva (nálam 5 volt) visszajön egy mail a "moblie verification code"-dal és kész. Utána megy minden, mint a karikacsapás.
Az IRCTC vasút oldalon regisztráltam tudok e foglalni (vagy az IRCTC n vagy cleartrip en) , ha csak az email verifikáció volt meg a telefon nem (ugye mert nincs indiai mobilszámom) ?
Meg ugye az útiterv megvan nagyjából . Egy pont kérdéses 10.03-án eredetileg Aurangabadból mentünk volna Mumbai ba onnan utána vonat goa ra ez már maga 4 vonat. De utána nézegettem a rome2rio oldalt ott azt írja megy redbus végnek közvetlen Aurangabad - Panadzsi járata egyszer egy nap. Mikor átmentem a redbus oldalra ott nem találtam meg a járatot. Nekem busz jobb lenne ha közvetlen lenne . Tudtok erről valamit ?
Sok indiai azt csinálja, hogy két hónappal előre befoglal, és ha esetleg mégsem utazik, akkor visszaváltja. Ha jól tudom, a vonat indulása előtt 4 órával még lehet neten törölni és csak 10% bukta van benne. Gondolom, ezért van az, hogy viszonylag hamar elfogynak a jegyek, de pár nappal indulás előtt mégis van néhány. Ha biztosra akarsz menni, érdemesebb előre befoglalni, de arra nagyon figyelj, hogy egy hónapon belül csak 6 jegyet vehetsz (ha egy útvonalra ketten mentek, az nyilván kettőt jelent, bár nem tudom egyedül tervezed-e vagy másodmagaddal). Mikor kint voltunk, mesélték is, hogy korábban ész nélkül befoglaltak több jegyet, elfogyott minden, aztán eladták drágábban. Hiába névre szóló a kinyomtatott jegy, annyi embernél a kaller soha nem csekkolja le a személyi igazolványokat, ha van egyáltalán az embereknél ilyesmi. Egyébként mi kalauzzal sem találkoztunk, pedig jó néhány hosszú vonatozásunk volt.
Mindenesetre ha ketten mentek szeptemberben végén több mint 3 útra, akkor azért lassan állj neki a foglalásnak...
Szerintem is remek a sleeper. Én mondjuk utáltam a fenti helyet, mert mászni kell, és ha éppen nem alszol, vagy fekve zenét hallgatsz (e-bookot olvasol), akkor szar ott fenn feküdni. De ízlések és pofonok... Minden utamat, ami Delhiből indult, a New Delhi vasútállomáson a tourist officeban kezdtem, és ott vettem meg az összes jegyet. Sajnos már vagy négy éve nem jártam ott (hiányzik is).
Szia! Hát ezekre a kérdésekre kimerítő választ nehéz adni, de próbálok valamit segíteni:
-Látnivalók: ha templomokra, múzeumokra gondolsz, akkor semmi. Egy látnivaló van, a másfél kilóméteres pálmafákkal szegélyezett part hotelek nélkül és a hullámzó tenger. Ennél több itt azt hiszem nem kell, ez viszont mindent visz.
-Éjszakai élet: ha korzózó túristák tömegére és diszkófényekre vágysz, ahhoz északra kell menned. Itt jazz, blues és reggea szól diszkréten a hangfalakból. Este a parton végig az éttermek elé kipakolják az asztalokat, mindegyiken gyertyát gyújtanak, ehetsz, ihatsz, beszélgethetsz, miközben karnyújtásnyira tőled hullámzik a tenger. Ha igazi Goa party-t akarsz, akkor pl. Arambolban megtalálod, itt nem. Palolemben nyugalom van.
-Árak: olcsó minden. Kettőnknek 500 Rs volt egy éjszaka tavaly decemberben egy kalyibában, teljesen rendben volt. A sör 100 Rs (0,66 liter, 7%-os), egy tál rizs 50 Rs, a dhal ugyanennyi, a halakért persze többet kell fizetni, de az sem veszélyes. A faluban a parttól 200 méterre vannak tök jó éttermek, ott is rendben vannak az árak. Egy mekis menü árából tisztességesen megvacsorázol, ennyiért akár tintahalat is kapsz.
-Tapasztalatok: csak pozitív, nagyon nehezen tudtunk eljönni 4 nap után...
Szükségem lenne a segítségetekre,februárban készülünk goára Palolem beachra. Látnivalók, éjszakai élet, árak, tapasztalatok. Előre is nagyon köszönöm a leveleket!!
A sleeper teljesen rendben van, ahogy Kenny írja, egy éjszakára abszolút bevállalható, nekünk sem voltak vele negatív tapasztalataink. Ha gondolod, egy tanács, ha ezt az osztályt választod. Lehetőleg a felső fekvőhelyet jelöld meg, oda bármikor felmászhatsz, lefeküdhetsz, felpakolhatod a hátizsákodat, nem fogja elfoglalni senki. Ettől függetlenül természetesen az alsón is van helyed. Ezen nappal általában többen ülnek, mint ahányan kényelmesen elférnek (valamikor hatan is), éjszaka akkor tudod elfoglalni teljesen magadnak, ha már mindenki lefekszik. Ez vonatkozik a középsőre is, mivel az nappal háttámla, éjszakára lehet felhajtani. Az AC az tényleg hideg, ott 18 fok van, nincs mese. Egyszer utaztunk ilyenen nappal 6 órát, de hálózsákban ültünk végig, a párom még egy kendőt is a fejére tekert…
Sleeper = 2x3 agy egy kupeban, legkondi nelkul, nagysagrendekkel olcsobb, mint a tobbi. Teljesen vallalhato egy ejszakara, vagy hosszabb urta is, ha nagyon birod a gyurodest, es nem vagysz konektorra. Tipikus indiai utasok, nagy reszuk szuper aranyos.
3ac = sleeper legkondival (ertsd 18 fok), hatszoros aron. A riff-raff gazdagabbik reszenek kedvenc villogohelye, hogy onekik telik sleepernel tobbre is. Konnektor hol mukodik hol nem.
2ac = 2x2 agy, amik szelesebbek is (fontos, ha nem 1.60 vagy). Altalaban az Indiai ertelmiseg es allami alkalmazottak osztalya, nekem unalmas 2ac utam meg nem volt. Konnektorok garantaltan mukodnek.
1ac = kicsit nagyobb kupe, mint a 2ac, az agyak hosszabbak, mert a szembeoldalon nincs az ablak alatt agy, es a kupek zarhatok. Alig par utvonalon/vonaton van.
A vonat osztályozások is nagyon kaotikusak egyszerűen nem tudom melyik osztályra érdemes foglalni. Bár pár leírást olvastam , youtube videókat nézegettem, volt aki azt írta hogy a sleeper class is vállalható . A legalacsonyabb fokozatú alvókocsi az nem tudom milyen-- gyanúsan olcsó kb 3-ad árú a többihez képest ?
Mondjuk ezt nem tudtam, csak a saját tapasztalataimat írom. Eddig minden esetben át kellett mennünk a másik terminálra, ami számomra tök egyértelművé tette a dolgot, de ezek szerint nem teljesen így van. Végül is a jegyen minden információ ott van, innentől kezdve semmi sem annyira bonyolult.
A bp Delhi KLM járat a terminál 3 ra érkezik (01h15) és Indigo járattal megyünk tovább Mumbaiba reggel 05h10 kor .Utóbbiról még ugye nincsenek információk honnan megy , mert ugye szept 28 még odébb van
Attol fugg melyik tarsasag. Nezd meg a repter honlapjat a wikipedia, ott altalaban relative naprakesz, melyik ceg melyik terminalrol megy.
Ha pedig egy jegyen van a belfoldi ut a tobbivel (nem kulon vetted meg), akkor a ceg garanciat vallal az atszallasert, es ha lekesed, feltesznek egy kesobbire.
Az 5:10-est eléred, abban nincs rizikó, 3 és fél óra egy átszállásra elegendő. A nemzetközi és belföldi reptér között busz közlekedik (éjszaka nem tudom, de taxi biztos van), ez olyan 20 perces menetidő. Az Air India honlapján min. 1óra 30 perc átszállási időt javasolnak, tehát bőven beleférsz. Egyébként mire biztosan kiderülne, hogy nem érnéd el a mumbai-t, addigra már csak fél órád lenne indulásig. A belföldi jegyeddel semmit sem tudsz csinálni (hacsak nem kötsz útlemondási biztosítást), ahogy ilyen esetben Euróbában sem, tehát buknád. Kárigényt akkor lehetne benyújtanod utólag, ha számottevően késik a géped, és emiatt maradsz le a csatlakozásról, de ez elég macerás lehet. Azt nem tudom, hogy a belföldi járatokra hogyan köthető útlemondási biztosítás és hogy mik a feltételek, ezzel soha nem foglalkoztam. Általában ezeken a járatokon is akad azért néhány üres hely, jegyet lehet venni, bár jóval drágábban, mint ahogy most megvennéd. Tehát jobb, ha eléred az 5:10-est :)
kérdés ha nem érném el az 05h10-est sem akkor buknám a repülő díját ? Nem lehet másik repülőjárattal menni --mondjuk pl aznap 18h vagy másnap -----vagy ezek annyira tele vannak?
A Cleartrip egyszerű, de csak akkor tudsz ott foglalni, ha beregisztrálsz az IRCTC-re is, ahogy neomedia által javasolt oldalon le van írva. Valóban egy fiktív számot kell beírnod, de email-en is megkapod majd a kódot. Én tavaly júliusban csináltam, nekem is működött, bár eltart néhány napig. A szállással meg nem kell foglalkozni, ha le van foglalva, egy tuktukkal az éjszaka közepén is elvisznek. Ha nincs, akkor talán macerásabb, bár akkor is lehet azért találni, ha fogsz egy tuktukot.
szerintem válaszd az 5:10-est, az azért biztosabb, az az 1 óra 20 perc nem oszt, nem szoroz. Belépés, vízumvizsgálat, regisztráció, ujjlenyomat, csomag, stb., nem valami gyors műveletek, meg aztán fene tudja, hányan állnak előtted a sorba...
Útvonal tervezés alatt van --szerintetek repülő beér Delhibe menetrend szerint 01h40 re és indulna tovább Mumbai ba egy másik belföldi járat 03h50 kor vagy 05h10-kor nem nagyon kockázatos ez ?
Köszi azt még nem néztem de a Cleartrip kiadja a jegyárakat , a járatokat , a foglalást még nem próbáltam vele. Egyszerűbbnek tűnik így elsőre.
Bár nem egyszerű megtervezni vele pl Varanasi-Elora útvonalat. Pl egy verzió volt, hogy elmegy a vonat Varanasiból Manmad ig ott átszállni (van 1 óra 40 perc az átszállásra ) Daulatabad ba (ami közel az Elora barlangokhoz) és odaér Daulatabad ba éjjel 01h44 re . Szállás után bóklászni nem tudom mennyire szerencsés éjjel , bár le van foglalva ?