Ha nem javítottál még ilyet, vagy nincs aki segítsen, azt javaslom vegyél egy (utángyártott), vagy újat. Én is ezt tettem. Minimum 40-ezret így az el fog menni, ami egy "mopedtól" nem is olyan rossz. A primért pedig könnyen fel tudod újítani. A széncsapágyat időben kell cserélni, esetleg a röpsúlyházakat. Ha pedig már a primér "kihordósodott" a WooDoo-féle átalakítást egy esztergályos ismerősöd biztosan meg tudja csinálni. A szekundér cseréhez a motort abakról,ahogy már mások is írták ki kell fordítani. A variátort levegős kulccsal húzzátok meg, hogy fel ne lazuljon. A szíj, ahogy már említettem ,csak a gyári. Nekem a csomagtartóban van egy ipari használt szíjam, hogy ha a rajta lévő elszakad, azt rá tudjam tenni, mint a befőttesgumit. Szekundér variátor felújítást még nem csináltam, csak itt a Fórumon olvastam.
Valóban , lementve és felnagyítva a képet úgy tűnik , hogy megvan . Meg mint mondta : végigtapogattad .
Akkor keressük tovább az áldozatot . A találkozón K.Gy. Ambrája el se ment a lejáróig , és ő volt az aki már délelőtt elment , legtöbben nem is találkoztak vele .
A kék Chatenet jön hozzám pár napon belül , mert az én szekunder variátorom van benne -- az Érdől vett kocsi tárcsáján akkora kopási gödör volt , mint a Marianna-árok . Az esztergálás idejére adtam neki átmenetileg egy szekundert . A másik kékségre ( JDM Albizia) is rálátok . A többiről meg majd kiderül .
Az utóbbi időben olyat tapasztalok az Aixam 500.4 Minivan használata közben, hogy rezgést érzek a kormányon is és a padló lemezen is. Bár milyen sima is az út, olyan az érzés, mintha érdes felületű úton mennék. 50 km/h környékén, pedig, már hangja is van a jelenségnek. Olyan, mintha rotor hang lenne .
Pár hete beszéltem tanijanival , ő a szekunder variátor hibáját diagnosztizálta .
Hát akkor jöjjön a "Big Story" .
Hétfőn mentem ki a Comenius Iskolával Doromlásra táborozni -- oda , ahol a mopedautós találkozókat is tartjuk . Kedden visszajöttem a városba , csütörtökön pedig el kellett ugranom a kocsival a közeli védett fás legelőre , hogy a nebulóknak az ártéri gazdálkodásról és az egykori gátépítésekről szóljak . Aztán visszaálltam a kocsival a gátőrház udvarára .
Délután telefonon hívott oljeg12 a kocsija alól fekve , hogy a hátsó motortartó gumibak szereléséről és féltengely szimering cseréjéről kérdezzen . Az udvaron zsibongtak a gyerekek -- jobbára a legújabb szerzeményemet , az Adly Herkules kvadot nyúzták .
Nagyon kulturált hangja van -- le is volt fojtva -- de még így is zavarta a beszélgetésünket ( elég halk a telefonom ) ezért felsétáltam a gátra . Telefonálás közben lenézek a lában elé és a bejárónk kezdetén megdöbbenve találok ott egy kis reteszt . Pontosan olyat , ami a szekunder variátorok körmös menesztőjét rögzíti elfordulás ellen .
Mivel mopedautó az enyémen kívül 2 hete nem járt arra , és annyi idő alatt biztos elrúgta volna valami az út közepéről a fűbe , ezért úgy gondoltam : az én nagylámpásomból esett ki . Lementem , belenéztem , és úgy tűnt , hogy a retesz nincs benne , a reteszpálya menesztő alól kilógó részében üres volt a horony.
Volt egy olyan gondolatom , hogy ott szétszedem és visszarakom , de beleragasztani úgysem tudtam volna , és akkor itthon újra szét kell szedni a normális összerakáshoz . És amúgy is zűrös szétszedni , mert össze van ragasztva -- bár igaz , ha ki tudott esni a retesz akkor már nem tart a ragasztó , lötyög az egész . Annak (mármint a lötyögésnek ) viszont iszonyatos csörömpölő hangja van ; az pedig nem volt , kis sivítás-sírás van , de az az ordenáré variátorhang nincs .
Végül úgy döntöttem : hazaóvatoskodok vele úgy , mert komoly emelkedő nincs ( azon nem menne fel retesz nélkül ) és majd gyengéden adom neki a gázt . Ha ugyanis megpörög a körmös menesztő a tengelyen akkor annyira feltágul benne a furat , hogy eredeti 38-as tengelyen többé aligha használható .
Ma délután kiszedtem a variátort a kocsiból -- mivel nálam kivehető a tűzfal problémás darabja , ezért ez megvan 20 perc alatt . Nagy megrökönyödésemre a retesz a helyén volt , csak nem lógott ki a körmös menesztőből , ezért hittem azt , hogy hiányzik . Szóval az enyémben meg van .
De akkor kié a megtalált retesz ? És ezek szerint 2 hétig ott feküdt az aszfalton ? Hmmm .... Úgy látszik igen . És valószínűleg azé lesz aki különféle rejtélyes zajokra panaszkodik , illetve sík területen lakván nem veszi észre az átvihető nyomaték csökkenését . Holnap majd megnézi a kocsiját és valahogy folytatja a történetet ...
Ha vele áll össze a kép akkor a csodálatos véletlensorozatra ( pont ott esett ki a retesz , pont vele beszéltem amikor megtaláltam ) mindenki világnézete szerint gyártson ideológiát .
Szeretettel meghívunk a Trabant-Wartburg Klub nyári rendezvényére, a TWK-Retro Kemping-Családi Veteránjárműves Hétvégére.
Időpontja: 2017 július 28.-30. Helyszíne: Balatontourist ZALA Kemping, 8360 Keszthely, Entz Géza sétány 1.
A rendezvény ezúttal a Balatontourist ZALA Kempingjében lesz, a tavaly sajnos megszűnt Holiday Kemping-Balatonakali helyett. A kemping jóval nagyobb területű, mint Akali volt. Egy külön sarokrészt kap csapatunk, jó eséllyel nem lesz közöttünk „egyéb” vendég, ígérte a kempingvezető.
A találkozón ismét velünk lesznek a Dacia-, a Komar/Romet Klubok tagjai, illetve járműveiket lelkesen szerető/szerelő mopedautósok. Pék Tomi idén is készülni fog a Megfigyeléses Túrával, most a Balaton nyugati végének környékét ismerhetjük meg.
A kemping árai tagjaink részére:
1 lakóegység (lakókocsi, lakóautó, sátor) + max. 2 felnőtt +1 gyerek = 4190 Ft/éj ezen felüli létszám esetén a plusz személyi díjak: 1200 Ft/felnőtt,700 Ft/gyerek (2-14 éves kor) Az idegenforgalmi adó 410 Ft/éj/fő 18 éves kortól.
Egyéb szálláslehetőségekért kérjük a Kemping elérhetőségein érdeklődjetek.
Sziasztok! Tegnap szerelgettük itthon kicsit az Aixamot és találtunk egy biztosítékot az akkumulátor felett.... Ez egyik kábel látható, hogy az akkumulátorról jön a másik (ami épp most nem látható) pedig megy az "anyós oldalon" felfelé, de nem tudtam végigkövetni hova...a kérdésem az lenne, hogy minek lehet a biztosítéka?Látott már vki ilyet? Egy 20A-s bizti volt benne, de már teljesen el volt oxidálva....
Először nézd meg ,nem "lötyög-e" nagyon a primér variátor, mert ez szabályozza az áttételt rúgóerő ellenében. Ha pedig még tűrhető a lógás, kicsit rá kell lépni a fékre, és úgy induljál! Ha ez után is xar, akkor szekundér variátor, vagy pedig ipari kopott szíjjal jársz mint én jártam sokáig, és nem tudtam mi a baj..
Nehéz ezt ennyire szétszedni, vagy mennyire lehet ezeket a műanyag alkatrészeket feszegetni, hogy ne tegyem tönkre? Na meg, hogy össze is lehessen utána rakni. Nem csináltam még ilyet.
Nem késő az most sem. Bespájzolni gondoltam. Írd meg légy szíves hogy hányas portára szállítmányozod, és kit kell majd keresnem! Vagy pedig, ha már aktuális, a sógorod telefonszámát. emilem:maszabolcs@freemail.hu
mielőtt levesz az esztergányos a rugóból, meg kéne mérni a rugóerejit és az átmérő csökkentés után alátétekkel ujra beállítani az eredeti rugóerőt, mert, kisebb fordulaton, fog megindulni a verda!, vagy kell szerezni, könyebb röpsújt és azzal kompenzálni a csökkent rugóerőt! ezekkel a manőverekkel szépen ellehet baxni akár fél, vagy egész napot is! :)))
Tulajdonképpen nem vészes, én személy szerint levettem a kormányt, a bajuszkapcsolókat, kikötöttem a fűtés kapcsolót bovdenjeivel, a rádiót, kikötöttem a szivargyújtót a motorháztető nyitó karját, kétoldalt kitekertem két csavart alul kifeszítettem mindkét oldalt alulról a műanyag dugókat. Ezután már lejött a komplett műszerfal burkolat, ami alatt a kormányoszlop tartójára van csavarozva a műszerfal.A képen a fekete cső lapított végekkel ami a kilóméterórát tartja.