Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.03 -10 0 43953

fiatalabbat szeretnek meg szebbet!

 

Na ja , vannak akik megtehetik !

 

http://24.hu/fn/penzugy/2017/04/26/dolni-majd-a-penz-a-nyugdijasokhoz-az-iden-es-jovore-is/

 

Előzmény: lobo62 (43950)
brömbi Creative Commons License 2017.07.03 0 0 43952

Toncsibá ! Küldtem emilt.

 

Üdv.

lobo62 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 43951
Hat az en ,Aixamom is csak feltol mer mert nincs tovabb erzekelo benne.
Előzmény: Bakancs4 (43912)
lobo62 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 43950
Szia Peter! Igen fiatalabbat szeretnek meg szebbet!
Előzmény: Bakancs4 (43916)
brömbi Creative Commons License 2017.07.02 0 0 43949

Ha nem javítottál még ilyet, vagy nincs aki segítsen, azt javaslom vegyél egy (utángyártott), vagy újat. Én is ezt tettem. Minimum 40-ezret így az el fog menni, ami egy "mopedtól" nem is olyan rossz. A primért pedig könnyen fel tudod újítani. A széncsapágyat időben kell cserélni, esetleg a röpsúlyházakat. Ha pedig már a primér "kihordósodott" a WooDoo-féle átalakítást egy esztergályos ismerősöd biztosan meg tudja csinálni. A szekundér cseréhez a motort abakról,ahogy már mások is írták ki kell fordítani. A variátort levegős kulccsal húzzátok meg, hogy fel ne lazuljon. A szíj, ahogy már említettem ,csak a gyári. Nekem a csomagtartóban van egy ipari használt szíjam, hogy ha a rajta lévő elszakad, azt rá tudjam tenni, mint a befőttesgumit.  Szekundér variátor felújítást még nem csináltam, csak itt a Fórumon olvastam.

Előzmény: HPál.03 (43942)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.02 0 2 43948

Valóban , lementve és felnagyítva a képet úgy tűnik , hogy megvan . Meg mint mondta : végigtapogattad .

 

Akkor keressük tovább az áldozatot . A találkozón K.Gy. Ambrája el se ment a lejáróig , és ő volt az aki már délelőtt elment , legtöbben nem is találkoztak vele .

 

A kék Chatenet jön hozzám pár napon belül , mert az én szekunder variátorom van benne -- az Érdől vett kocsi tárcsáján akkora kopási gödör volt , mint a Marianna-árok . Az esztergálás idejére adtam neki átmenetileg egy szekundert .  A másik kékségre ( JDM Albizia) is rálátok . A többiről meg majd kiderül .

Előzmény: oljeg12 (43947)
oljeg12 Creative Commons License 2017.07.02 0 0 43947

Ma délelőtt megnéztem, hogy meg van-e a körmös menesztőt rögzítő retesz. Azóta Péternek már jeleztem is, hogy meg van. Itt a bizonyíték.

 

 

 

Előzmény: Bakancs4 (43946)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.02 0 0 43946

Az utóbbi időben olyat tapasztalok az Aixam 500.4 Minivan használata közben, hogy rezgést érzek a kormányon is és a padló lemezen is. Bár milyen sima is az út, olyan az érzés, mintha érdes felületű úton mennék. 50 km/h környékén, pedig, már hangja is van a jelenségnek. Olyan, mintha rotor hang lenne .

 

Pár hete beszéltem tanijanival , ő a szekunder variátor hibáját diagnosztizálta .

 

Hát akkor jöjjön a "Big Story" .

 

Hétfőn mentem ki a Comenius Iskolával Doromlásra táborozni -- oda , ahol a mopedautós találkozókat is tartjuk . Kedden visszajöttem a városba , csütörtökön pedig el kellett ugranom a kocsival a közeli védett fás legelőre , hogy a nebulóknak az ártéri gazdálkodásról és az egykori gátépítésekről szóljak . Aztán visszaálltam a kocsival a gátőrház udvarára .

Délután telefonon hívott oljeg12 a kocsija alól fekve  , hogy a hátsó motortartó gumibak  szereléséről és féltengely szimering cseréjéről kérdezzen . Az udvaron zsibongtak a gyerekek -- jobbára a legújabb szerzeményemet , az Adly Herkules kvadot nyúzták .

 

Nagyon kulturált hangja van -- le is volt fojtva -- de még így is zavarta a beszélgetésünket ( elég halk a telefonom ) ezért felsétáltam a gátra . Telefonálás közben lenézek a lában elé  és a bejárónk kezdetén  megdöbbenve találok ott egy kis reteszt . Pontosan olyat , ami a szekunder variátorok körmös menesztőjét  rögzíti elfordulás ellen .

 

Mivel mopedautó az enyémen kívül 2 hete nem járt arra , és annyi idő alatt biztos elrúgta volna valami az út közepéről a fűbe , ezért úgy gondoltam : az én nagylámpásomból  esett ki . Lementem , belenéztem , és úgy tűnt , hogy a retesz nincs benne , a reteszpálya menesztő alól kilógó részében üres volt a horony.

Volt egy olyan gondolatom , hogy ott szétszedem és visszarakom , de beleragasztani úgysem tudtam volna , és akkor itthon újra szét kell szedni a normális összerakáshoz . És amúgy is zűrös szétszedni , mert össze van ragasztva -- bár igaz , ha ki tudott esni a retesz akkor már  nem tart a ragasztó , lötyög az egész . Annak (mármint a lötyögésnek )  viszont iszonyatos csörömpölő hangja van ; az pedig nem volt , kis sivítás-sírás van , de az az ordenáré variátorhang nincs .

Végül úgy döntöttem : hazaóvatoskodok  vele úgy , mert komoly emelkedő nincs ( azon nem menne fel retesz nélkül ) és majd gyengéden adom neki a gázt . Ha ugyanis megpörög a körmös menesztő a tengelyen akkor annyira feltágul benne a furat , hogy eredeti 38-as tengelyen többé aligha használható .

 

Ma délután kiszedtem a variátort a kocsiból -- mivel nálam kivehető a tűzfal problémás darabja , ezért ez megvan 20 perc alatt .  Nagy megrökönyödésemre a retesz a helyén volt , csak nem lógott ki a körmös menesztőből , ezért hittem azt , hogy hiányzik . Szóval az enyémben meg van .

De akkor kié a megtalált retesz ? És ezek szerint 2 hétig ott feküdt az aszfalton ? Hmmm .... Úgy látszik igen . És valószínűleg azé lesz aki különféle rejtélyes zajokra panaszkodik , illetve sík területen lakván nem veszi észre az átvihető nyomaték csökkenését . Holnap majd megnézi a kocsiját és valahogy folytatja a történetet ...

Ha vele áll össze a kép akkor a csodálatos véletlensorozatra ( pont ott esett ki a retesz , pont vele beszéltem amikor megtaláltam ) mindenki világnézete szerint gyártson ideológiát .

 

Előzmény: oljeg12 (43874)
Lawicska Creative Commons License 2017.07.01 0 0 43945

Mi szombaton reggel megyünk es este 7k.indulnunk kell vissza.Én már nagyon várom kár hogy csak 1 napra tudunk menni.De az is több mint a semmi. :)

Előzmény: hektor1 (43943)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 43944

Előreláthatólag vasárnap délig , kora délutánig maradok .

Előzmény: WooDoo (43941)
hektor1 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 43943

Mi maradunk vasárnap is.

Előzmény: WooDoo (43941)
HPál.03 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 43942

A szekunder variátor lóg egy kicsit valószínű megvan a hiba,hogy miért rángat induláskor.Ezt hogyan tudom javítani?

Előzmény: brömbi (43933)
WooDoo Creative Commons License 2017.07.01 -3 0 43941

Vasárnap marad még valaki?

Szombaton Zánkán leszünk egy esküvőn, onnan már csak 45 km lenne. Még egy mopedautót is viszünk tréleren. :)

Előzmény: Bakancs4 (43939)
HPál.03 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 43940

Köszönöm a segitséget megnézem!

 

Előzmény: brömbi (43933)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 43939

Szeretettel meghívunk a Trabant-Wartburg Klub nyári rendezvényére, a TWK-Retro Kemping-Családi Veteránjárműves Hétvégére.

Időpontja: 2017 július 28.-30. Helyszíne: Balatontourist ZALA Kemping, 8360 Keszthely, Entz Géza sétány 1.   

 

A rendezvény ezúttal a Balatontourist ZALA Kempingjében lesz, a tavaly sajnos megszűnt Holiday Kemping-Balatonakali helyett. A kemping jóval nagyobb területű, mint Akali volt. Egy külön sarokrészt kap csapatunk, jó eséllyel nem lesz közöttünk „egyéb” vendég, ígérte a kempingvezető.

A találkozón ismét velünk lesznek a Dacia-, a Komar/Romet Klubok tagjai, illetve járműveiket lelkesen szerető/szerelő mopedautósok. Pék Tomi idén is készülni fog a Megfigyeléses Túrával, most a Balaton nyugati végének környékét ismerhetjük meg.

A kemping árai tagjaink részére:

1 lakóegység (lakókocsi, lakóautó, sátor) + max. 2 felnőtt +1 gyerek = 4190 Ft/éj
ezen felüli létszám esetén a plusz személyi díjak: 1200 Ft/felnőtt, 700 Ft/gyerek (2-14 éves kor)
Az idegenforgalmi adó 410 Ft/éj/fő 18 éves kortól.

Egyéb szálláslehetőségekért kérjük a Kemping elérhetőségein érdeklődjetek.

Lócsi Gabriella
Kempingvezető-helyettes
Recepcióvezető

ZALA CAMPING & BUNGALOWS
H-8360 Keszthely, Entz Géza sétány 1.

Tel:       + 36 83 312 782
Fax:     + 36 83 312 782
Mobil:   + 36 30 6705 337
zala@balatontourist.hu
www.balatontourist.hu
www.facebook.com/balatontourist

Várunk benneteket, 

Trabant-Wartburg Klub

Papamaci88 Creative Commons License 2017.06.30 0 0 43938

Köszi szépen!

Bakancs4 Creative Commons License 2017.06.30 0 0 43937

Szerintem is a töltőáramkör biztosítéka .

Előzmény: zsolt117211 (43936)
zsolt117211 Creative Commons License 2017.06.30 0 0 43936

Töltés

Előzmény: Papamaci88 (43934)
somi1955 Creative Commons License 2017.06.30 -5 0 43935

Ha kivetted,valami nem működik. Már tudod is,hová tartozik.

Előzmény: Papamaci88 (43934)
Papamaci88 Creative Commons License 2017.06.30 0 0 43934

Sziasztok! Tegnap szerelgettük itthon kicsit az Aixamot és találtunk egy biztosítékot az akkumulátor felett.... Ez egyik kábel látható, hogy az akkumulátorról jön a másik (ami épp most nem látható) pedig megy az "anyós oldalon" felfelé, de nem tudtam végigkövetni hova...a kérdésem az lenne, hogy minek lehet a biztosítéka?Látott már vki ilyet? Egy 20A-s bizti volt benne, de már teljesen el volt oxidálva.... 

 

 

brömbi Creative Commons License 2017.06.29 0 0 43933

Először nézd meg ,nem "lötyög-e" nagyon a primér variátor, mert ez szabályozza az áttételt rúgóerő ellenében. Ha pedig még tűrhető a lógás, kicsit rá kell lépni a fékre, és úgy induljál! Ha ez után is xar, akkor szekundér variátor, vagy pedig ipari kopott szíjjal jársz mint én jártam sokáig, és nem tudtam mi a baj..

 

 

Előzmény: HPál.03 (43932)
HPál.03 Creative Commons License 2017.06.29 0 0 43932

Üdv mindenkinek!Segítséget kérnék tőletek!Az Aixamom rángatva indul mi lehet a hiba?  

brömbi Creative Commons License 2017.06.28 0 0 43931

Szia Mnagy !

 

Nehéz ezt ennyire szétszedni, vagy mennyire lehet ezeket a műanyag alkatrészeket feszegetni, hogy ne tegyem tönkre? Na meg, hogy össze is lehessen utána rakni. Nem csináltam még ilyet.

Előzmény: Mnagy (43924)
brömbi Creative Commons License 2017.06.28 0 0 43930

Nem késő az most sem. Bespájzolni gondoltam. Írd meg légy szíves hogy hányas portára szállítmányozod, és kit kell majd keresnem!  Vagy pedig, ha már aktuális, a sógorod telefonszámát. emilem:maszabolcs@freemail.hu

Előzmény: WooDoo (43906)
kobor1954 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 43929

Kosz az eredeti suly 180g most leszbenne 168g os remélem bejön.

 

Előzmény: ívfény (43928)
ívfény Creative Commons License 2017.06.28 -5 0 43928

mielőtt levesz az esztergányos a rugóból, meg kéne mérni a rugóerejit és az átmérő csökkentés után alátétekkel ujra beállítani az eredeti rugóerőt, mert, kisebb fordulaton, fog megindulni a verda!, vagy kell szerezni, könyebb röpsújt és azzal kompenzálni a csökkent rugóerőt!  ezekkel a manőverekkel szépen ellehet baxni akár fél, vagy egész napot is!  :)))

Előzmény: kobor1954 (43927)
kobor1954 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 43927

Köszi de eben a módszerben sok a hibalehetőség esztergályos szerint  a rugó vastagságából vesznek le egy kicsit és  marad a bevált módszer.

Előzmény: Poc2 (43920)
Papamaci88 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 43926

Köszi. 

Előzmény: G é z a (43923)
Papamaci88 Creative Commons License 2017.06.28 0 0 43925

Köszönöm!

Előzmény: Mnagy (43924)
Mnagy Creative Commons License 2017.06.27 -2 0 43924

Tulajdonképpen nem vészes, én személy szerint levettem a kormányt, a bajuszkapcsolókat, kikötöttem a fűtés kapcsolót bovdenjeivel, a rádiót, kikötöttem a szivargyújtót a motorháztető nyitó karját, kétoldalt kitekertem két csavart alul kifeszítettem mindkét oldalt alulról a műanyag dugókat. Ezután már lejött a komplett műszerfal burkolat, ami alatt a kormányoszlop tartójára van csavarozva a műszerfal.A képen a fekete cső lapított végekkel ami a kilóméterórát tartja.

Előzmény: Papamaci88 (43922)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!