Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 2017.06.27 0 2 63495

Volánbusz: Azért a Weekendbusz sem volt sikertörténet a szedett-vedett, ócska buszaival... :D

Előzmény: kbn (63493)
kbn Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63494

"mitől állt le a vasút egyszerre ?"

 

Sztrájtól... amit a Volánok a lehetőségekhez mértek próbáltak enyhíteni, pl. többlet alvállalkozói teljesítmény bevonásával.

 

Sőt a BKV-nál is volt ilyen, ahol az alvállalkozók buszait irányították át az ellátatlanul maradt területekre.

Előzmény: trizs77 (63485)
kbn Creative Commons License 2017.06.27 -2 0 63493

"akkor az elmúlt 25 évet melyik országban töltötted ?.....................:-))"

 

Én pl. Magyarországon, és az elmúlt 12 évben intenzíven használtam a vasúti, helyközi buszos, és budapesti városi közszolgáltatásokat is... és azt tapasztaltam, hogy ahol a belső ellenőrzés helyére megrendelő-szolgáltató viszony került, az javította a színvonalat, sokszor igen látványosan:

 

1.) VT-Arriva: BKV alvállalkozójaként jobb szolgáltatást nyújtott, mint az anyacég, BKK óta maradt a magas színvonal, csak a BKV is felzárkózott mellé

 

2.) BKK belépése a BKV fölé: a buszokat hirdetelen lekezdték normálisan takarítani, kikerültek az iránytáblák, és elkezdték bemondani a sofőrök a megállókat ott is, ahol addig nem volt divat...

 

3.) Stadler által karbantartott FLIRT-ek: tíz év után is újszerű állapotúak, kimagasló rendelkezésre állással, ég és föld ahhoz képest, egy évtized alatt mi lett a belső karbantartású Desirókból, halbikból és posta Bhv-kból...

 

4.) RKI-k belépése a Volánok fölé: ez is észrevehető javulást hozott, bár az előzőknél kisebb mértékűt (korlátozott hatáskörök + itt eleve nem voltak nagy gondok)

 

5.) Volánbusz alvállalkozók: a nem kínai buszos cégekkel itt is egyértelműen pozitív a tapasztalatom, HOMM és előtte az Áipli egyenletes, kiszámítható magas színvonalat hoztak azokra a vonalakra, ahol ők váltották az anyacéget

Előzmény: trizs77 (63479)
MCA-001 Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63492

És a nyereségre törekvő vállalkozó ott fog spórolni ahol tud.

A legolcsóbb alkatrészt veszi meg, mert azt a pár évet az is kiszolgálja a second hand buszában.

Zsebbe fizeti az alkalmazottait.

stb.

 

És a vége egy csúnya nagy buszbaleset lesz, sok halottal.

Ezt inkább ne.

Köszi.

 

Egyébként is felesleges erőltetned ezt az egészet.

Erre a pár évre minek meglépni ezt.

 

2019-ben jön a piacnyitás és valamelyik multi úgyis elviszi a piaci alapon is működőképes vonalakat.

Jönnek majd vadi új Setra és VDL buszokkal és itt lesz a kánaán:)

Előzmény: kbn (63490)
kbn Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63491

"Nem tudtok ellenőrizni, számonkérni, szankcionálni.

Nincs is kivel, nincs is mivel."

A mostani rendszerben nem ellenőrzik a Volánok a járművek tisztaságát, késéseket, maxizásokat, járművezetők jogosítványának/vizsgáinak érvényességét?

"S mivel ilyen esetben a nyertes, lehet az Kovács 29 József is, 8-10 évre nyeri el az akármit, konkurenciája sincs.

Bántatlanul lazulhat.

teszi is."

 

Pontosan annyit lazulhat, amennyit a megrendelő elnéz neki. Erről a BKK égisze alatt dolgozó buszsofőrök és főnökeik sokat tudnának mesélni. :)

Előzmény: trizs77 (63479)
kbn Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63490

A sofőrök többsége nem alkalmas vállalkozónak. De sokan igen, és csinálják is mind áru- mind személyszállításban.

 

Biztosan vannak olyan sofőrök a Volánoknál, akik a mindennapi munkájuk során látják, hol lehetne ésszerűsíteni az üzemeltetést/karbantartást... nekik megadnám a lehetőséget, hogy ha jobban tudják, csinálják maguk, és övék a különbözet.

 

Ha senki nem jelentkezne, azt úgy venném, hogy jól működik a vállalat. Ha viszont 10% vállalná, akkor biztosan el kell gondolkodni egy nagyarányú kiszervezésen, mert jól kivitelezve csökkenthetők a költségek, és ezzel az állami hozzájárulás (illetve változatlan apanázs mellett több jut fejlesztésre).

Előzmény: dundalk (63478)
kbn Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63489

"kérdéses, hogy alvállalkozói szinten mekkora az optimális és az egyben "csődbiztos" üzemméret"

 

Nagyobb speditőrök nem nagyon adnak 5%-nál nagyobb részt egy-egy alvállalkozónak... de nem is biztos, hogy jó áron kapnának, mert a fuvarozónak is kockázatos, ha a bevétel túl nagy hányada jön egy megbízótól.

 

Ez a gyakorlatban (piacmérettől függően) a nagy szereplőknél országonként százas, vagy akár ezres nagységrendű (folyamatosan cserélődő) alvállalkozói kört jelent.

Előzmény: Törölt nick (63475)
kbn Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63488

"Ha Kovács 27. József tönkremegy az egy szál közszolgáltatásban dolgozó autóbuszával, akkor Rétalap község (Gy-S-M- megye) lakosai napokig vagy hetekig gyalog jutnak ki a faluból. Mert nincs más."

 

Ha a fővállalkozónál ülő illetékes nem tud 24 óra alatt egyetlen többletkocsit leszervezni a többi alvállalkozójától, akkor sürgősen válasszon más pályát...

 

A csődök egyébként nem úgy szoktak történni, hogy a partner hétfő délután minden előzmény nélkül bejelenti, hogy a keddi műszakkezdésre már nem tud kiállni. Előbb elkezdenek tartozni ide-oda, előrehaladott állapotban aztán viheti a bank az eszközöket is, de még ez sem feltétlenül jelenti azt, hogy nem tudnak kiállni (Di-Cam, Orangeways bérelt buszokkal tovább dolgoztak, amíg tudtak, hogy csökkentsék a veszteségeket).

 

"szándékosan, jelentősen csökkentjük a szolgáltatás színvonalát"

A kínai buszos offshore cégeken kívül tudnál mutatni olyan magyar példát, ahol a piacosítás következményeképp csökkent a szolgáltatás színvonala?

 

        "- a magyar állam képtelen betartatni saját szabályait, lásd taxi, lásd magán buszok,

        - ha nem tudjuk betartatni a saját autóbuszos szabályainkat a magánbuszosokkal, akkor ugyanaz vagy csökkentett létszámú ellenőr gárda hogyan tartja, tartatja be a szabályokat ha még 9000 autóbusz gondját a nyakába varjuk ?"

 

A minőség elsődleges garanciája nem a hatóság kell, hogy legyen, hanem a szolgáltatás megrendelője. Ha a boltban romlott tejet kapsz, természetes, hogy visszaviszed, mint ahogy a fodrászt sem fizeted ki, ha elrontotta a frizurádat, és a kőművest sem, ha görbe falat rakott.

 

Ugyanígy természetes, hogy a fővállalkozó megkötbérezi a fuvarozót, ha nem megfelelő járművel áll ki. (Hatóságra ezzel együtt persze szükség van, hiszen a megrendelő lehet laikus is, pl. egy kórustalálkozóra buszt bérlő énektanártól nem várható el, hogy észrevegye simára kopott abroncsot.)

 

"Ha nincs tartalék az atomizált rendszerben, akkor az egyéni közlekedésbe tolunk sok százezer utast."

 

Miért ne lehetne tartalék? Már a mostani alvállalkozói szerződések egy része is tartalmaz opciót...

Előzmény: trizs77 (63470)
kristoof Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63487

Hová lettek a vizes vébé buszai? Egyet sem láttam ma.

Komlósfecskés Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63486

Hát nem attól, hogy sok kis szolgáltató egyszerre csődbe ment, vagy sztrájkolni kezdett. Sőt, ha a Start megállna, a maszekok akkor is hasítanának.

Előzmény: trizs77 (63485)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63485

mitől állna le 7000 busz egyszerre?

 

----------------------

 

mitől állt le a vasút egyszerre ?

Előzmény: Komlósfecskés (63482)
Komlósfecskés Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63484

Igen, de egy országos sztrájknak legfeljebb most van egy kevés, (nagyon kevés) esélye, ellentétben egy több tucat, több száz magánvállalkozásból álló rendszerrel.

Értem és részben elfogadom trizs kartárs aggályait, csak az utolsó bekezdés nem illik oda, de hát ez az ő "Karthágója" :)

Előzmény: kbn (63483)
kbn Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63483

Pl. sztrájk... olyankor csak az alvállalkozók dolgoznak.

Előzmény: Komlósfecskés (63482)
Komlósfecskés Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63482

Nem számolás kérdése, mitől állna le 7000 busz egyszerre?

Előzmény: trizs77 (63481)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63481

Tessék számolni.

 

Nem olyan nehéz az mint elsőre látszik.

 

 

Előzmény: Komlósfecskés (63480)
Komlósfecskés Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63480

De ha leáll a 7000 helyközi volán busz, 4 órán belül leáll az ország is.

 

Ez miért is következne be? Vagy csak a szokásos "Karthágós" befejezés ?

Előzmény: trizs77 (63479)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63479

Alapvetően nem értek egyet ezzel az érveléssel, hogy a privatizációtól önmagában miért csökkenne a szolgáltatás színvonala....

 

---------------------------

 

 

 

akkor az elmúlt 25 évet melyik országban töltötted ?.....................:-))

 

Amúgy a mondatoddal egyet értek. Ugyanis az nem erről a topicról szól.

 

....."......nem értek egyet ezzel az érveléssel, hogy a privatizációtól önmagában miért csökkenne a szolgáltatás színvonala...."

Ugyanis ez igaz.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

De nem gaz ha pontosítod :

..."....nem értek egyet ezzel az érveléssel, hogy a privatizációtól önmagában miért csökkenne közszolgáltatáson alapuló, közforgalmú autóbusz közlekedés a szolgáltatás színvonala....

 

Pedig de.

Nem tudtok ellenőrizni, számonkérni, szankcionálni.

Nincs is kivel, nincs is mivel.

S mivel ilyen esetben a nyertes, lehet az Kovács 29 József is, 8-10 évre nyeri el az akármit, konkurenciája sincs.

Bántatlanul lazulhat.

teszi is.

 

Tessék csak megnézni a magán taxisokat, magán teherfuvarozókat.

Közlekedési kormányzatunk még őket se tudja rendben tartani.

 

Noch da zu.

Még a magán buszosok között se tud rendet tartani.

se műszaki, se etikai se más területen.

 

Akkor hogyan merészeljük a közforgalmat szétaprózni ?

 

Ha vasút nem megy, akadozva, köhögve, bosszankodva de működik az ország.

De ha leáll a 7000 helyközi volán busz, 4 órán belül leáll az ország is.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (63475)
dundalk Creative Commons License 2017.06.27 0 1 63478

"vagy maradnak alkalmazottak a jelenlegi feltételek szerint, vagy vállalkozóként bérelhetik tovább a buszukat"

 

és miből gondoljuk, hogy Kovács 28. Józsi és váltótársa alkalmas vállalkozóként üzemeltetni a buszt, azon kívül, hogy "akarják bérelni"?

ez kicsit bonyolultabb. 

Az, hogy fasza alkalmazott és jó sofőr nem garantálja, hogy jó vállalkozó lesz belőle. 

Előzmény: kbn (63463)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63477

A csődbiztos üzemmérethez még annyi, hogy, ha egy magánvállalkozó megrendelést kap menetrend-szerinti tevékenységre, az nagyban segíti a biztos működést, mixel egy időre fix megrendelése és bevétele is van, így több lábon áll, nincs 100%-ban ráutalva az adott esetben bizonytalanabb külső megrendelésekre.

Előzmény: Törölt nick (63475)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63476

Igen.

 

Mennyi most a magánosok részesedése a közszolgáltatáson alapuló nem helyi közlekedésben ?

 

 - 0,001% ?

vagy

 - 0,0001% ?

 

Olyan mint mikor Fónagy meghozta a közlekedési titok törvényt 2013-ban.....................:-(((

 

 

 

 

Titkosak a MÁV adatai nehogy az ellen megtudja.

De államtitkár úr! Nincs is ellen !

Az igaz, de lehetne.

 

 

Előzmény: Gyötör (63473)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63475

Alapvetően nem értek egyet ezzel az érveléssel, hogy a privatizációtól önmagában miért csökkenne a szolgáltatás színvonala... A kérdés a privatizáció módja és a szerződéses háttér. Ahogyan a BKK-nál (és máshol nyugaton is) is működik az alvállalkozói rendszer, bárhol tud működni, megfelelő kivitelezés kérdése.

 

Azzal értek egyet, hogy a hazai viszonyok valóban jelentenek kockázatot, illetve kérdéses, hogy alvállalkozói szinten mekkora az optimális és az egyben "csődbiztos" üzemméret.

Előzmény: trizs77 (63470)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63474

Ágazati szinten az összes bevételek majdnem több, mint harmada állami veszteségtérítés. Ennyire "nyereséges" műfaj ez. Kbn-nek igaza van.

Előzmény: MCA-001 (63466)
Gyötör Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63473

piacnyitás előtt? :-D 

 

Előzmény: trizs77 (63472)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63472

egy II. vagy III. éves közlekedési szakos közgazdász hallgatónak, vagy téma vezető tanárnak, ezek az éves beszámolók érdekesek.

 

Azért jobban örülnék neki, ha e mellett, a társaságok éves közszolgáltatási beszámoló jelentésük is nyilvános lenne.

 

Európában a közszolgáltatási jelentések nyilvánosak, kivéve a büszke és erős Magyarországon.......................:-(((

 

 

Előzmény: MCA-001 (63469)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.27 0 3 63471

Arra írtam ötleteket, hogyan lehetne teherfuvarozásban mindennaposnak számító piaci módszerekkel csökkenteni a költségeket, ami a nyereséget növelné.

Végső soron az adófizetők hozzájárulását csökkentené.

 

------------------------

 

Hibás.

 

Az alapvetés hibás.

 

A közszolgáltatás nem nyereség termelő.

 

Európában sem, Magyarországon sem.

 

a MÁV a költségei kb. 20%-t szedi be utasaitól, kb. 80%-ban él adófizetői pénzből.

a BKV a költségei kb. 50%-t szedi be utasaitól, kb. 50%-ban él adófizetői pénzből,

a Volánok a költségei kb. 65-70%-t szedi be utasaitól kb. 30-35%-ban élnek adófizetői pénzből.

 

Tehát nyereségei egyiknek sincs soha.

 

A kimutatott "nyereség" csak attól függ, hogy az állam abban évben mennyi adófizetői pénzt csurgat oda.

 

 

Előzmény: kbn (63467)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.27 0 3 63470

A teherautó vs közforgalmi autóbusz gondolat társítás hibás.

 

Amíg a teherfuvarozás piaci alapú, addig a közforgalmú személyszállítás közszolgáltatás.

 

Ha Kovács 26. Józsi tönkremegy az egy szál kamionjával, akkor úgy járt.

Ő maga.

 

Ha Kovács 27. József tönkremegy az egy szál közszolgáltatásban dolgozó autóbuszával, akkor Rétalap község (Gy-S-M- megye) lakosai napokig vagy hetekig gyalog jutnak ki a faluból.

Mert nincs más.

 

Ha privatizáljuk (atomizáluk) a közforgalmú autóbusz közlekedést, akkor :

        - szándékosan, jelentősen csökkentjük a szolgáltatás színvonalát,

        - a magyar állam képtelen betartatni saját szabályait, lásd taxi, lásd magán buszok,

        - ha nem tudjuk betartatni a saját autóbuszos szabályainkat a magánbuszosokkal, akkor ugyanaz vagy csökkentett létszámú ellenőr gárda hogyan tartja, tartatja be a szabályokat ha még 9000 autóbusz gondját a nyakába varjuk ?

       - Ha nincs tartalék az atomizált rendszerben, akkor az egyéni közlekedésbe tolunk sok százezer utast.

 

s így tovább még vagy 37 ellen érv.

 

 

 

Előzmény: kbn (63461)
MCA-001 Creative Commons License 2017.06.27 0 0 63469

A cégek éves üzleti beszámolói nyilvánosak (a KK-k is fent vannak)

 

Itt lehet őket böngészni:

http://e-beszamolo.im.gov.hu/oldal/kezdolap

Előzmény: Racilaci (63468)
Racilaci Creative Commons License 2017.06.26 0 1 63468

Közfinanszírozású, közszabályozású árakon szolgáltató, közbeszerzésekhez szigorúan kötött cég esetében kb. állami akarat kérdése, hogy nyereségesnek vagy veszteségesnek jöjjön ki ugyanaz a tevékenység.

 

(A linkelt "újság" pedig a lakájmédia egyik tagja, szóval könnyen lehet, hogy a hír úgy igaz: Rosszul ment tavaly a volán-társaságoknak.)

Előzmény: MCA-001 (63466)
kbn Creative Commons License 2017.06.26 0 0 63467

A számviteli nyereség attól függ, hogy megkapják-e az állami költségtérítést... tavaly sok pénz volt a közkasszában, így megkapták.

 

A teljes költséget (futott km-re leosztva, haladóbb szinten gázolajárral korrigálva) lenne érdekes megnézni nőtt vagy csökkent a régiósítás után. Ez sokkal inkább megérne egy cikket, mint az állami kegytől függő számviteli eredmény.

 

Én hol írtam olyat, hogy bevételt vennék el a Volántól? Arra íttam ötleteket, hogyan lehetne teherfuvarozásban mindennaposnak számító piaci módszerekkel csökkenteni a költségeket, ami a nyereséget növelné (végső soron az adófizetők hozzájárulását csökkentené).

Előzmény: MCA-001 (63466)
MCA-001 Creative Commons License 2017.06.26 0 0 63466

Nagyszerű ötleteid vannak:(((

 

Az összes KK és a VB is nyereséges volt 2015-ben.

Miért akarod kivéreztetni őket?

https://www.vg.hu/vallalatok/jol-ment-a-volan-tarsasagoknak-471180/

 

Mert ezekkel az ötletekkel pont azokat a fordákat vennéd el a Volánoktól amik extra bevételt termelnek nekik.

 

Előzmény: kbn (63463)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!