Hát a rozsdát azért te is látod. Anno megnéztünk Tinkertain kollégával egy hasonlót, műszakilag okénak tűnt, de rozsdailag kellett volna költeni rá.. pl minden ajtó alja meg volt indulva. Ezt bármilyen szerelő látja. Ilyen korú autónál ez a legdrágább hiba.
-A motor születésétől fogva a gyártás leállításáig komoly gondokkal küzdött. (Akinek jó a memóriája és elég öreg, még emlékszik az első blamára, mindjárt a piaci bevezetés után: hosszú kanyarokban sorra álltak be a motorok, az olajkosár nem ért bele az olajba az olajteknő egy oldalára törekvő olaj miatt.)
-A motornak alig van olyan része, amivel nincs gond, a sokat emlegetett olajsár a legkisebb bajok közé tartozik, kezelhető.
-Hagy ne soroljam fel a motor általános nyűgjeit, ismertek, hosszú a lista, a DI-től a turbóig.
-Nagyon sok főtengelyt vizsgálunk, precíz masszív próbapadunk van. A vizsgált, kihajlott darabok minimum egy harmada SAAB-ban volt.
(Csak zárójelben: más gyártónak sem sikerült ezt a literteljesítmény büntetlenül hozni. MAZDA MPS, 2,3 260 LE, megegyező nyomatékkal. Legalább akkora kaka, mint a Saab motorja)
A családban 10 (11???) saját Saab volt, nincs olyan hét, hogy egy-két darabot ne javítanánk. Tudom, miről beszélek. Nem pocskondiázom, szerettem őket minden (özön) hibájuk mellett is, de tárgyilagosnak kell lenni.
De saját magadnak is van tapasztalatod a 2,3 Turbó "megbízhatóságáról", miért nem állsz ki vele, és meséled el?? Csak őszintén ám :-)))
Más.
A V6 többet fogyaszt(hat). OK.
De egy más világ!! Hol van a négyhengeres turbó járáskultúrája a V6-hoz képest??? Hát, sehol.
"MrTinkertrain elég nagy bajban lenne, ha tárgyilagosan el kellene mesélnie, hogy a V6 miért kerülendő pl. a 2,3 260 lovas turbóval összehasonlítva."
A 9-5 OG-ról van szó.
Nekem nem gond válaszolok helyette. :)
A V6 nem kapható CSAK automata váltóval ami ilyen idősen 1000% el fog romlani, a 9-5 híresen alul kormányzott a váltó és a motor miatt a V6 még inkább, sokkal gyengébb, NEM tuningolható, a motortér telítettsége miatt rosszabbul szerelhető. Olajsár probléma nincs viszont "szereti" az olajhűtő a hűtővizet összekeverni. Az elavult váltója miatt többet fogyaszt, a DI panelja szintén elromlik.
A legfiatalabb kocsi is 14 !!!! éves. Nagyjából ennyi jutott az eszembe.
Egyszer már volt itt ilyen vita, még a "történelmi időkben".
Anti apjának -ha jól emléxem- volt egy ilyen V6 motorral szerelt autója.
Az Opel eredetű turbósított motor érdekes darab. Kisebb a teljesítménye, mint a szívó változaté az Opelben, viszont az autó sokkal jobban vezethető, alacsony fordulaton sokkal jobb a nyomatéka.
MrTinkertrain elég nagy bajban lenne, ha tárgyilagosan el kellene mesélnie, hogy a V6 miért kerülendő pl. a 2,3 260 lovas turbóval összehasonlítva. (....amelyik motor paraméterei megjelenésekor döbbenetesen jók voltak ugyan, aztán elég gyorsan kiderült, hogy megbízhatóság, élettartam szempontból meg döbbenetesen hulladék.)
A többi nem _olyan rossz_ de ez egy karbantartásigényes és kifejezetten kényes autó. Erre készülj fel, és arra is, hogy sokminden nem lesz olcsó (bizonyos dolgok viszont azok). Szerintem ha van konkrét példány, inkább arra kérdezz rá, mert bármelyik Saabbal bármikor lehet bármilyen gond.
Mint még nem tulaj szeretnék érdeklődni a típus iránt. Körülöttem már több rokonnak volt Saabja és valahogy vágyaim tárgya lett.Egézszen vagy 27 éve, mikor nagybátyám Svájcból egy 900-as coupeval jött haza. Mikor volt pénzem, akkor nem mertem megvenni, hogy szopóroller. De mostanság úgy vagyok vele, hogy lesz@rom, nekem ez az autó és ha hétvégi autónak is, de előbb utóbb vennék egyet. Após egy 9-3-al kezdte, diesel, most van egy 9-5 dieselje, ez a króm keretes fényszórós és azt mondja élete legjobb autói, pedig volt neki pár. Mondjuk speciel ez a 9-5 nem tetszik csak a régebbi. De valahogy az élet mindig úgy hozza, hogy nem hagyja a típus iránti lángot csillapodni. :)
Ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsokat kérni, mert szó szerint évek óta bennem van ez a dolog.
- Sok típus tetszik. A régi 900-tól, a 9-3 -on át, a 9-5 -ig.
- Csak benzines, lehetőleg klímával.
Kicsit kiokítanátok, hogy melyik motortól tartózkodjak, melyik amelyiket bátran. Szerteném, ha jól felszerelt lenne, bőr belsővel. Tényleg hétvégi autónak szánnám majd. Mennyire kell tartani a GM korszaktól? Ha nem egy Saab-ot szeretnék, hanem "A Saabot", akkor melyik típusokra szűkítsek? Nem kell azonnal, mert megfelelő keret is kell rá. Tehát idő van, az hogy külföldről hozassam be esetleg, az sem gond. Nem hajt szükség.
Elvileg a fényérzékelőnek kéne állítania az erősséget, lehet hogy ott van valami problem, vagy kontakt, esetleg halódik a kijelző. Nekem is volt hasonló 9000-nél.