Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KawaBazsy Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154546

Hát a rozsdát azért te is látod. Anno megnéztünk Tinkertain kollégával egy hasonlót, műszakilag okénak tűnt, de rozsdailag kellett volna költeni rá.. pl minden ajtó alja meg volt indulva. Ezt bármilyen szerelő látja. Ilyen korú autónál ez a legdrágább hiba.

Előzmény: VStryker (154545)
VStryker Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154545

Mit és hol kéne nézni? Van esetleg Szegedi saabos hozzáértő kolléga? 

Előzmény: KawaBazsy (154544)
h i r d e t é s
KawaBazsy Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154544

Meg kell nézni milyen állapotban van, legfőképp rozsdaügyileg. Utána lehet nyilatkozni vmit..

Előzmény: VStryker (154543)
VStryker Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154543

Oké, jogos a megjegyzés. :) 

 

Amúgy a linkelt darabot megérné megvenni? Annyira nem tűnik rossznak azért a pénzért. 

Előzmény: KawaBazsy (154530)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154542

Hűha....

 

A V6 nem kapható CSAK automata váltóval ami ilyen idősen 1000% el fog romlani

Beszélt itt vki váltóról? MOTOR!

 

a 9-5 híresen alul kormányzott  a váltó és a motor miatt a V6 még inkább, sokkal gyengébb,

Ez OK.

 

NEM tuningolható,

Miért nem??

 

Olajsár probléma nincs viszont "szereti" az olajhűtő a hűtővizet összekeverni.

Mi több, én már láttam hajtórúd töréses V6-ot is  :-D

 

Az elavult váltója miatt többet  fogyaszt,  a DI panelja szintén elromlik. 

OK.

 

Frankye, minden cigány a maga lovát dícséri, ez rendben is van. Magyarázod magadnak is, mennyivel jobb egy 260 lovas 2,3-as, mint a V6.

 

Ez rendes tévedés tőled, szvsz. Nézzük:

 

-A 260 lovas (meg a 230-as is) nagyon megérdemelten került bele a 20 legrosszabb motor közé.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/

Nem TC eredetű anyag, nem elfogult.

 

-A motor születésétől fogva a gyártás leállításáig komoly gondokkal küzdött. (Akinek jó a memóriája és elég öreg, még emlékszik az első blamára, mindjárt a piaci bevezetés után: hosszú kanyarokban sorra álltak be a motorok, az olajkosár nem ért bele az olajba az olajteknő egy oldalára törekvő olaj miatt.)

-A motornak alig van olyan része, amivel nincs gond, a sokat emlegetett olajsár a legkisebb bajok közé tartozik, kezelhető.

-Hagy ne soroljam fel a motor általános nyűgjeit, ismertek, hosszú a lista, a DI-től a turbóig.

-Nagyon sok főtengelyt vizsgálunk, precíz masszív próbapadunk van. A vizsgált, kihajlott darabok minimum egy harmada SAAB-ban volt.

(Csak zárójelben: más gyártónak sem sikerült ezt a literteljesítmény büntetlenül hozni. MAZDA MPS, 2,3 260 LE, megegyező nyomatékkal. Legalább akkora kaka, mint a Saab motorja)

 

A családban 10 (11???) saját Saab volt, nincs olyan hét, hogy egy-két darabot ne javítanánk. Tudom, miről beszélek. Nem pocskondiázom, szerettem őket minden (özön) hibájuk mellett is, de tárgyilagosnak kell lenni.

 

De saját magadnak is van tapasztalatod a 2,3 Turbó "megbízhatóságáról", miért nem állsz ki vele, és meséled el?? Csak őszintén ám  :-)))  

 

Más.

A V6 többet fogyaszt(hat). OK.

De egy más világ!! Hol van a négyhengeres turbó járáskultúrája a V6-hoz képest???  Hát, sehol. 

 

Szóval. Nem annyira szép az a cigány lova....

 

Üdv

Előzmény: FRANKYE (154539)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154541

Ha jól emlékszem, 2 db Di panel van benne..

Előzmény: FRANKYE (154539)
Astra Há Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154540

Sziasztok!

Ár érték arányban szeretnék twrmosztátot a z19dth-hoz.

Tudtok linkelni egy megfelelőt?

Köszönöm!!

FRANKYE Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154539

"MrTinkertrain elég nagy bajban lenne, ha tárgyilagosan el kellene mesélnie, hogy a V6 miért kerülendő pl. a 2,3 260 lovas turbóval összehasonlítva." 

A 9-5 OG-ról van szó.

 

Nekem nem gond válaszolok helyette. :)

 

A V6 nem kapható CSAK automata váltóval ami ilyen idősen 1000% el fog romlani, a 9-5 híresen alul kormányzott  a váltó és a motor miatt a V6 még inkább, sokkal gyengébb, NEM tuningolható, a motortér telítettsége miatt rosszabbul szerelhető. Olajsár probléma nincs viszont "szereti" az olajhűtő a hűtővizet összekeverni. Az elavult váltója miatt többet  fogyaszt,  a DI panelja szintén elromlik. 

A legfiatalabb kocsi is 14 !!!!  éves. Nagyjából ennyi jutott az eszembe.

 

Előzmény: BmS1 (154536)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154538

Nem kétlem :-)))

Előzmény: KawaBazsy (154537)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154537

Figy, jogász, megmagyarázná.. :-)

Előzmény: BmS1 (154536)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154536

Egyszer már volt itt ilyen vita, még a "történelmi időkben".

Anti apjának -ha jól emléxem- volt egy ilyen V6 motorral szerelt autója.

 

Az Opel eredetű turbósított motor érdekes darab. Kisebb a teljesítménye, mint a szívó változaté az Opelben, viszont az autó sokkal jobban vezethető, alacsony fordulaton sokkal jobb a nyomatéka.

 

MrTinkertrain elég nagy bajban lenne, ha tárgyilagosan el kellene mesélnie, hogy a V6 miért kerülendő pl. a 2,3 260 lovas turbóval összehasonlítva. (....amelyik motor paraméterei megjelenésekor döbbenetesen jók voltak ugyan, aztán elég gyorsan kiderült, hogy megbízhatóság, élettartam szempontból meg döbbenetesen hulladék.)

Előzmény: KawaBazsy (154532)
Ignaz Tschootsch Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154535

Sziasztok!

2006-os Saabra köllene "Saabos matrica" a motorháztetőre.

2400Ft-ért láttam a világvégén+2000Ft a küldés.

Köszi a segítséget!

Budapest előnyben!

FRANKYE Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154534

Szerintem leírtam a válszt.

Előzmény: Xebulon (154524)
FRANKYE Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154533

Aero miért?

Előzmény: MrTinkertrain (154525)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154532

Lehet h arra gondolt, h gyengébb, bonyolultabb, meg többet is eszik.

Előzmény: BmS1 (154531)
BmS1 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154531

Szerintem a következő motoroktól óvakodj:

3.0 V6 benzin a 9-5 ben 

 

Mennyivel, miben rosszabb ez a motor, mint pl. a 260 lovas négyhengeresek ???

Előzmény: MrTinkertrain (154525)
KawaBazsy Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154530

Vazz 87-es évjáratú autó 259 ezres irányáron, s nincs klíma..?? Felháborító! :-)

Előzmény: VStryker (154528)
VStryker Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154529
VStryker Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154528

Ezt nézegettem.. ideális lehetne. Mondjuk klíma nincs. 

VStryker Creative Commons License 2017.06.24 0 0 154527

Pontosan. Ez az első számú szerelem. A belső miatt néztem újabbat is csak. 

Az OG mit takar? Ezek gondolom még nem a GM éra alattiak.(?)

 

Előzmény: korzo (154526)
korzo Creative Commons License 2017.06.23 0 0 154526

Az "A SAAB" az az OG 900-as, '78-'93-ig :-)

Hétvéginek akár még jó is lehet, bár elég szépen megindult a szép darabok ára felfelé.

Előzmény: VStryker (154523)
MrTinkertrain Creative Commons License 2017.06.23 0 0 154525

Szerintem a következő motoroktól óvakodj:

3.0 V6 benzin a 9-5 ben 

Aero a 9-5-ben 

1.8i az új 9-3-ban

 - de ezt a többiek megerősítik vagy cáfolják.

 

A többi nem _olyan rossz_ de ez egy karbantartásigényes és kifejezetten kényes autó. Erre készülj fel, és arra is, hogy sokminden nem lesz olcsó (bizonyos dolgok viszont azok). Szerintem ha van konkrét példány, inkább arra kérdezz rá, mert bármelyik Saabbal bármikor lehet bármilyen gond. 

:)

Előzmény: VStryker (154523)
Xebulon Creative Commons License 2017.06.23 0 0 154524

Igen, de a donorból melyik alkatrészt szereljem át, hogy az enyém is fel-le automata legyen.

 

Előzmény: FRANKYE (154522)
VStryker Creative Commons License 2017.06.23 0 0 154523

Sziasztok, 

 

Mint még nem tulaj szeretnék érdeklődni a típus iránt. Körülöttem már több rokonnak volt Saabja és valahogy vágyaim tárgya lett.Egézszen vagy 27 éve, mikor nagybátyám Svájcból egy 900-as coupeval jött haza.  Mikor volt pénzem, akkor nem mertem megvenni, hogy szopóroller. De mostanság úgy vagyok vele, hogy lesz@rom, nekem ez az autó és ha hétvégi autónak is, de előbb utóbb vennék egyet. Após egy 9-3-al kezdte, diesel, most van egy 9-5 dieselje, ez a króm keretes fényszórós és azt mondja élete legjobb autói, pedig volt neki pár. Mondjuk speciel ez a 9-5 nem tetszik csak a régebbi. De valahogy az élet mindig úgy hozza, hogy nem hagyja a típus iránti lángot csillapodni. :)

 

Ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsokat kérni, mert szó szerint évek óta bennem van ez a dolog. 

 

- Sok típus tetszik. A régi 900-tól, a 9-3 -on át, a 9-5 -ig. 

- Csak benzines, lehetőleg klímával.

 

Kicsit kiokítanátok, hogy melyik motortól tartózkodjak, melyik amelyiket bátran. Szerteném, ha jól felszerelt lenne, bőr belsővel. Tényleg hétvégi autónak szánnám majd. Mennyire kell tartani a GM korszaktól? Ha nem egy Saab-ot szeretnék, hanem "A Saabot", akkor melyik típusokra szűkítsek? Nem kell azonnal, mert megfelelő keret is kell rá. Tehát idő van, az hogy külföldről hozassam be esetleg, az sem gond. Nem hajt szükség.

 

Köszi, 

István

FRANKYE Creative Commons License 2017.06.23 0 0 154522

Gyárilag csak a 2 első automata és csak lefele .

Előzmény: Xebulon (154520)
anonym19 Creative Commons License 2017.06.23 0 0 154521

Szia!

 

Köszi az infót, bár most BP nekem nagyon kiesik a térképről. Augusztusban esküvő, utána viszont aktívan elkezdek foglalkozni vele. 

Előzmény: Covacipeter (154517)
Xebulon Creative Commons License 2017.06.23 0 0 154520

Sziasztok,  

A jelenlegi SAAB 9-5 (2004) autómban jelenleg nincs automata ablak funkció.

Vagyis lefelé automata, de felfelé nem.

Próbáltam beállítani, ahogy a nagykönyvben meg van írva - többször fel és le, és nyomva tartani a gombot -, de nem sikerült.

Van viszont most egy donor autóm.

Kérdés, hogy mit kell átszerelnem, hogy működjön ez a funkció?

Ablakmozgató motortól függ, vagy melyik elektronikai doboztól?

Kell-e hozzá Tech vagy egy Autcommal is megoldható a programozás illesztés?

 

Köszi: NZ 

G.Erdelyi Creative Commons License 2017.06.22 0 0 154519

Koszi, azt hiszem atgurulok hozza.

Előzmény: Covacipeter (154516)
Covacipeter Creative Commons License 2017.06.22 0 1 154518

Elvileg a fényérzékelőnek kéne állítania az erősséget, lehet hogy ott van valami problem, vagy kontakt, esetleg halódik a kijelző. Nekem is volt hasonló 9000-nél.

Előzmény: macsek 555 (154510)
Covacipeter Creative Commons License 2017.06.22 0 0 154517

DPF ügyben keresd Törőcsiket.

Előzmény: anonym19 (154501)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!