Hát, ha a kusita Dávidra gondolsz, akkor lehet benne valami.
Ha közelről nézzük? Annak is komoly oka volt, hogy a hébert, csak a Templom ismerte, a jónép nem.
Ez messze vezet, mert Dávid Jeruzsálem elfoglalása után a Templomi szertartásokat a Jebuzeusokra bízta, és az is ismert, hogy Salamon fiát, titokban kente királlyá Qadoc főpap, aki nyilván Jebuzeus.
Dávid és gyermekei közti halálos konfliktust Bétsábé idézte elő, akitől Salamon született, és számára akarta a trónt biztosítani, ami sikerült is, de Salamon, identitása miatt templom építéseivel további konfliktusokat teremtett, Jahwe, és Astarte hívői között.
Elképesztő feszültség volt a csúcson. A zsidó honfoglalás nem volt probléma mentes.
Sámuel főpapi fejedelem, az alkalmatlan Saullal szemben, felbérelte a nem zsidó Dávidot hatalmának biztosítására, innen a kettősség, amit csak fokozott a politikai házasság mellett ébredő természetes vonzalma a hettita Uriás felesége iránt.
Ez a kettősség látható a zsidó Júda és az őslakos Izrael között, amely végzetes megosztásukhoz vezetett.
Qumrán ősnépe, a Maghariya, biblikus tekercsekkel manifesztálja a kényelmetlen igazságot, amit a mai hatalom nem ismerhet el, így azután a manipuláció függönye takarja el, jól-rosszul az egykor volt Szentföldi állapotokat.
Rossz a hasonlat, mert a különböző tartományokban, különböző nem zsidó népek éltek, ugyanis a zsidó honfoglalás előtt kánaániták, perizeusok, ámeliták, magyar-szkíta nyelven beszélő népek éltek.
Saul rabbi, aki elfogta Jézust, mint a Templom őrség parancsnoka, István gyilkosa, majd római kettős ügynök, Jézus tanítványának nevezve magát, papolt és igyekezett aláásni Péter apostol és társai keresztény tanítását.
No, ez a kókler szélhámos, a SZENT PÁL, a judeo-kreszetény tévhitben: ma HIT gyüli, mint orákulum szerepel, miközben kiirtották Jézus őskereszténységének a nyomait is. L.: Simone Weil
Csak az számít, hogy a galileai, és szamáriai nem zsidó társai milyen néven ismerték, -
indifferens, hogy a zsidók milyen nevet adtak neki manipulált történetükben? Úgy vetik le, veszik fel a neveket, mint más a gatyáját. Csak egy állandó dolog van. a zsidó érdek.
Ezért mondják, hogy az értelmezés előbbvaló, mint az írás, -
Bizonyos zsidó csoportok a zsidó riválisukat a rómaiak kezire juttatták, akik - bár ártatlannak ítélték -, kegyetlenül megkínozták (fizikai megaláztatás), kigúnyolták (lelki megaláztatás), majd a legkegyetlenebb módszerrel kivégezték - saját bevallásuk szerint ártatlanul...