De az se normális, hogy óra szerint 130-nál 4500-at forogjon egy motor, az egy tök átlagos utazó pályatempó, elvileg utazósebességre - tehát erre - erre kéne optimalizálni az ötödiket! A kis 206-osom 1.4-es motorral nem pörgött ennyit - és főleg nem fogyasztott ennyit. Nem egy betonkockát kell tolnia, egy hatodikkal ha lemenne 3000-re a fordulatszám, szerintem (!) lényegesen jobb lenne a fogyasztás.
Tuti jó Ádi:) Ennyi a különbség. Mint mondtam, volt olyan szakasz, ahol gyorsabban mentem - a szokásos módon - és a fogyasztás pont annyi volt, amennyi szokott. Az üzemanyag szint is arányban áll a kompu által mutatottal. Ennyit jelentett Jena optimalizálása és épp ebben a tartományban. 95-nél 2000-et pörög 5-ben, ha 115 körül megyek 6-ban szintén. A 20 km/h kicsit több, mint egy litert jelent. Nyilván a súrlódás, légellenállás az oka és ennyi. Legutóbb már szintén Pestről hazafelé láttam ezt rövidebb távon, emiatt próbáltam ki hosszú távon. Városban a szokásos eredményeket produkálta.
Smíró van egy rossz hírem, elszállt a mérőd. Gyorsan tankolj egy telit, és utána számolj mégegyszer, mert ekkora differencia nem keletkezik attól, h ötösben mész ott, ahol hatosban szoktál. A fedkomp tud összevissza mutatni, akár változó mértékben is, Jenő tudja pontosra írni.
A hosszú fokozat nem minden a fogyasztásban. Ahogy egyre gyorsabban mész, a légellenállás nem lineérisan, hanem exponenciálisan növekszik, ennek leküzdésére fordított lóerő is így. Ezért hiába lesz hosszú fokozatod, ettől még önmagában nem biztos, hogy spórolós lesz az autó 140-nél, ellenben egyre inkább érezhető lesz a hiányzó alsó burkolat, nyitott ablak, és hasonlók.
Éppen ma nézegettem, igaz rövid úton (2x26 km), pályán 110-nél 7 liter, 120-130 körül 8 liter a fogyasztás. Hosszabb pályán (380 km) 8,2- öt evett 140- es tempónál. Országúton, ami nagyrészt lakott terület elmegy 6 liter alatt. Mondjuk ez 2000 ccm, benzin. A 6. nagyon hiányzik a motornak. 100-nál 3000-et pörög. Nevetségesen sok.
Nekem nagyon hiányzik egy hatodik a benzinesből, bár lehet nem bírná a motor. De iszonyat sokat forog, én pályán is 110 körül megyek, ott még elviselhető a fogyasztás.
Csupa jót tudok csak mondani a verdáról, legyen ilyen hsz. is:) Úgy döntöttem, hogy a most elmúlt pesti út során betartok nagyjából minden sebességkorlátot. Ez pontosan abban merült ki, hogy Gyula-4-es út Pest és vissza némi pesti belváros után, városban betartottam. Pesten ahogy vitt a forgalom, országúton 95, a gyorsforgalmi szakaszokon Szolnok után és vissza legfeljebb 140, amíg el nem hagytam kamionokat. 6-ba csak ott raktam, a többi 4-5. volt. És itt jött a meglepetés (10 év után), 3,7-4,3 között imbolygott a fogyasztás, a teljes úton 4,5 volt az átlag. 95 km/h-nál forog 2000-et, ezért ennyivel mentem, ami igazából 93, mert ott még ennyit csal az óra. Korábban mindig erőltettem a 6. sebességet, most nem. Ilyen keveset még nem fogyasztott, 560 km-t tettem meg, negyed tank üzemanyaggal, vagy kicsit többel a mutató szerint. Igazsághoz tartozik, hogy légkondi nem ment, ketten mentünk Jutkával, és bár dugig volt a csomagtartó, nem cementes zsákokkal. Ha meg számít, prémium gázolajjal töltve, de mindig azzal járok. Ezzel csak azt akartam írni, hogy a 6. sebességi fokozat igazán tényleg csak pályán jó, de az is tény, hogy akkor igencsak 6 liter fölé megy a fogyasztás 130-at tartva... Itt meg hiába volt viszonylag nagy forgalom, mégis csúcsfogyasztás jött ki egy több, mint 10 éves, 2 literes HDi konstrukcióból.
Sziasztok. 2003as Peugeot 307 Sw - m van 2.0 benzines. Érdeklődni szeretnék, hogy tudja e valaki hogy a hátsó ajtóba átmenő csatlakozókat melyik erek az ajtórahangszóró erei? Van egy konverter kütyüm amivel a hamgszórók erősített jeléből tudok csinálnk vonal szintű jelet, így a teljesen gyári rendszert meg tudnám egy szubládával támogatni. Ha valakinek van egyszerűbb ötlete erre, azt is szívesen veszem. Előre is köszönöm, Guszti.
A véleményed és a tanácsodat szeretném kérni. Egy 2001.11 havi 1.4-es benzines ferdeháturol van szó. Motorszám: PSAKFW10FSB83672482,
alvázszám: VF33CKFWB82174049. Utolagos tempomat beépítés, a fékpedálon lévő kapcsolóban csak két szál van. Elolvastam a segédanyagot, az érdekelne hogy a kocsi fogadóképes-e? A másik kérdés, a központi kijelző csak a rádió, külső hőmérséklet adatokat jeleniti meg. Az ablaktörlő kar végét nem lehet " nyomkodni". Van lehetőség a fogyasztási adatok kijelzésére? A karon kivül mit kell még cserélni hozzá?
Hello! Első körben az összes váltó és motortartó bakot nézd meg,de ha még nem volt cserélve lehet jobb, ha egyből cseréled is (nem csak fent, hanem alul is, ami a vízszintes mozgást csillapítja. Ezzel párhuzamosan nézzétek meg mindkét féltengely belső csuklóját. Természetesen kiszerelve, porvédő gumit lehúzva, kimosva. Ha a csészében kopás van és kotyog benne a csillag, akkor is az okozhatja. A belső csuklót tudják felújítani, de kb annyiba kerül, mint egy új féltengely, úgyhogy érdemes szétnézni a wben. Használtat nem ajánlok. Üdv. István
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy mi lehet a problémája a 307-nek, hogy a kulcs távirányítója csak kb 1m-ről nyitja az ajtót? Az elem új benne. Üdv. István
Nem vagyok autószerelő, de felfüggesztésre vagy féltengelyre gondolnék.
Valaminek túl nagy a mozgása és a difiben csapódik le.
Lehet, hogy kátyú miatt eldeformálódott a lengővilla, vagy rossz a teleszkóp, bár az a gumin is látszana. Esetleg motor vagy váltó gumibak szakadás, stabilizátor pálca vagy annak szilentjei.
Valakinek ötlet, a CLub oldalra érkezett kérdés, segítség kérés:
607. Tibor (2017-04-20 9:58 PM) Hello! Van egy 2002 es 1.6 os benzines, először eltörte a difi fogaskerekeket, majd feltettünk egy másik váltót és 2000 km után újból difi probléma, szét törtek a fogaskerekek. Csináltattam hozzá fogaskerekeket és 2300 km-nél ledarálta. Mit tudok csinálni vele? Mitöl lehet?
Komplettre mit értesz ? A COM 2000,komplett le lett szedve a kormányoszlopról,újat,bontottat? Mert ha nem akkor az ablaktörlőkar végében van a probi. Meg ha bontottat tettek komp. akkor is ott lehet. Pár kép.
Egyelőre nem kell cserélnem, majd a nyári meleg eldönti.
Szerintem hibás az a bontott kijelző. Még jó, hogy a hibaüzeneteket kiírja, ezek szerint kapcsolódik a busz rendszerhez. A fogyasztási adatokat a kijelző számolhatja, mert a kivétele után nullázódott.