Nem, mert itt arról esett szó, hogy 4 perc miatt bukott a csatlakozás, ez meg azt jelenti, hogy máskor is igencsak éles tud lenni. És ez egy jó előre bejelentetett, és csak ideiglenes módosítás.
Lehetne jobbról, de miért? Tele van az ország kétoldali párhuzamos peronos állomásokkal Diósjenőtől Mezőhegyesig, mégis egyértelmű, hogy mondjuk Őrbottyán másodikra érkező Flirt merről nyit ajtót. Nyilván van egy-két kivétel, pl. jelentős peronmagasság különbség esetén, (Kétegyháza első vg.), de itt nincs ilyenről szó.
A pétervári metrórobbantás után a (közcélú nagy-)vasúton is szigorított biztonsági intézkedéseket vezettek be - írják az orosz hírportálok. Természetesen a szokásos intézkedések mind játszanak: a személyzeteket leoktatják gyanúsan viselkedők kiszúrására, az utasforgalom számára megnyitott épületek bejáratainak csak egy része működik, hogy oda koncentrálhassák a biztonsági őröket, akik a fémdetektoron való áthaladás után, az átlagosnál sűrűbben emelnek ki utasokat, alaposabb vizsgálat céljából, satöbbi, satöbbi. De ami eddig még nem volt, vagy legalábbis nem láttam-olvastam: a személyszállító vonatok minden, 15 percet meghaladó tartózkodása esetén az utaskísérőknek figyelmesen végig kell nézniük a kocsijuk alvázát és alvázra függesztett berendezéseit, odahelyezett pokolgép után kutatva.
4 perccel korábban indult, és 58 percet vártatok. Azaz te eddig mindig 2-3 perccel a vonat érkezése előtt értél ki a pályaudvarra. Mindig! A svájci óra pontosságú BKV mindig pont 5 perccel a vonat indulása előtt rakott le a Nyugatinál, ahonnan 2 perc alatt odaértél az 1-9. vágányokhoz...
Ha meg egyszeri eset, akkor meg nem kell morgolódni, mindenkivel előfordulhat.
Gondolom erre megint készült vágányzári menetrend, igazából ezek a pár perces módositások nem rossz dolgok csak mondjuk Japánban kellene élni és ott valóban lenne is értelme!
Jó kérdés (ravasz)! :) A kép szerint bal oldalon van a leszállás, de lehetne a jobb oldalon is mert ott is van peron,csak akkor funkcióját vesztené az "egy peronon a busszal cimű program"!
No ezt a szolgálatószemléletű vasút jól megoldotta a 70-esen nemrég a RpÚp esti átszállással (valahol fesz.mentesítés volt, ezért a Nyugatiból RpÚp-ig esti járatokhoz Desiro/Csörgő(?) ment ki és csak onnan indult a flirt.)
Mivel az ütemes menetrend szent, ezért a Nyugatiból - (!este van, órás követéssel) - 4 perccel korábban(!) indult a vonat hogy legyen idő átszállni.
Az, hogy egyébként a Flirt utána simán behozta volna már Vácig az átszállás miatti késedelmet - mind1, a lényeg hogy a papíron és a Start számára a dolog jól működött.
Azon pár utastársam véleményét akikkel emiatt kb. 58 percet vártunk a késő estében és ennyivel később értünk haza, nem részletezem, de szerintem mindenki el tudja képzelni.
Általában hamarabb kiérek, most pont nem úgy sikerült.
Vajon amikor döntenem kellett h. vasúti bérletet veszek v. autózom amikor csak lehet melyiket választottam??
Igy van az "nagyon fontos"van friss élményem is, ráadásul amiért beszerelték ( utasok valós idejü tájékoztatása)nem igazán funkcionál.Vasárnap több mint 20 percig figyeltük és a vágányzárak és reklámokon kivül mást nem mutatott! Én kerültem kellemetlen helyzetbe a fülkén belül mert mondtam hogy mutatja a vonatszámát,kocsiszámát,hivatalos illetve valós idejü menetrendjét illetve a sebességet is, na ezek a dolgok amik nem jelentek meg!
A felvetéseidre egyszerü a válasz lesza..ják az egészet, meg igazán felelös nem lenne csak egymásra mutogatás! Nagyobb baj hogy sajnos kezd a Gysevnél is ez a szemlélet eluralkodni! Példa a Raabercity kocsik fütési problémája!
Más, nem kevésbé agyonbürokratizált vasutakon azonban mégis lehet tervezett késésekkel menni, nem kell két percért másik menetrendet szerkeszteni, és megengedett a kritikus szakasz előtti "előny gyűjtés".
Szívasen befotóznám, amit az egyvágányozós, meg kerülőzős cuccokkal kapcsolatban írnak, de belsős brossúra, nem reszkíroznám.
Röviden, felhívják a figyelmünket a lehetőség szerinti pontos közlekedésre, ezért:
- induljunk időben (mp) az állomásokról
- a kritikus helyek előtt vémax erőltetése
- proaktív módon tartalékidő gyűjtése
- figyelni a mozgáskorlátozott igényekre, ezekre készülni
- fokozott kommunikáció, együttműködés a szakszolgálatok között