Jó, megyek is akkor olvasni, köszi! Az endurance kategória tetszett meg, más a váz, mint a sima országútiknál. A montim az első olyan geometriájú bicaj, amibe kényelmesen bele tudok "feküdni", de ki is lehet jól állni, pont ezért nem bírok leszokni róla, sokkal kényelmesebb mint a trekkingem, és érdekes módon gyorsabban is tudok vele menni, mit a trekkinggel, pedig terepgumim van. Igen, a Bécsig tartó az csomagtartós lenne, nyilván nem vékony bicivel, de az ottani aszfalt olyan jó, sima, kátyútlan és vonzó :-)
A Cube jó nevű kerékpárgyártó cég, és mint minden márkánál, náluk is van alsó kategóriás alkatrészekkel szerelt bringa, hogy abban az árszegmensben is tudjon eladni. Az általad kinézett épp ilyen a Shimano Claris-szal, ez egy belépő szintű váltó-fék-hajtáslánc-agyak-stb. család, általában nehezebb, mint a "ranglétrán" feljebb lévő társai, lehet, hogy a kezelése sem olyan simán futó, nincs rejtett bovdenvezetés a kormánynál... de az országúti bicajozással ismerkedni biztosan nem rossz, aztán ha a váz megfelelő, akkor a felszereltség fejleszthető.
Ha kacérkodsz az országúti bringákkal, javaslom, olvasgass teszteket (pl. a bikemag.hu-n éppen nagy kerékpártesztekbe kezdtek bele). Ha nem is értesz mindent abból, amit leírtak, vagy egy része neked nem releváns, akkor is sokat lehet tapasztalni az írásokból. Mondjuk azt, hogy mostanára az országútik piaca is szépen szegmentálódott, vagy azt, hogy esetleg neked nem is klasszikus országúti bringa kell, hanem egy fitness, esetleg filigránabb trekking, talán egyenes kormányos országúti, vagy túrabringa (ha már a Passau-Bécset emlegetted).
Húúúú, pedig azt hittem, a Cube menő márka (vagy csak műmájer?...) Minden esetre a nyálcsorgatástól most jutottam odáig, hogy elgondolkodjak rajta. Bicajboltban is szoktam bringákat tapogatni, meg nézegetni a geometriájukat, a weboldalak is megütik az ingerküszöbömet, őrület.
178 cm vagyok, nő, és 100 kiló alatti (még :-))) ), és sokat megteszek azért, hogy ne érjem el ezt a súlyhatárt :-D
Tény, hogy amibe bele lehet menni, résbe, likba, gödörbe és egyéb kátyúkba, azokba én belemegyek (a monti óta nagy a szám), de tanulékony vagyok. És még vár rám egy Passau Bécs szakasz, meg remélem, még sok hasonló.
Csepelt nem vennék, mert onnan van a montim, és ilyen trehány, nemtörődöm kiszolgálás és hozzáállás után nem vágyom vissza a Csepelboltba, soha.
De köszi a sok jó tanácsot, mindenképpen megfogadom őket, és majd csak lesz valami bici.
Értem én a Te minimalista szemléletedet, de ilyen alapon országúti bringát nem is lenne érdemes venni Magyarországon! :-)
Amivel azért nem értek egyet, egyrészt itthon is vannak jó minőségű utak, meg az is lehet, hogy ha ilyet vesz vki, akkor nem csak a hazai viszonyok között használná.
Szóval én magam azt mondom - sok éve egy országúti bringa beszerzésével kacérkodva -, hogy csak bátran, bár én az új Tiagra-felszereltség alá nem mennék (idáig is tavaly jutottam gondolatban, addig csak 105-ösben gondolkodtam), de ez akár az én sznobságomnak is betudható.
Nagyon elszaladt velem a bringázhatnék, és szeretnék valamikor egy országútit is... Legutóbb Csepel "versenybringám" volt, meg egy Favorit, de hát olyan igazi soha. Most van egy montim meg egy trekkingem (öregecske Gepida, de jóban-rosszban együtt), ezekkel járok munkába meg hétvégén mindenfelé vagy túrázni, vagyis ha kell, van mivel bicajozni. De egyre jobban vágyom valami vékonyabb kerekűre, egyszerűen hétvégi tekerésekre vagy bicajosnyaralósra, hegyre-völgyre, folyók és tavak mentén, aszfaltra, és ha magam vagyok, akkor egyszerű, őrült suhanásra, jó gyorsra. Ti vennétek ilyet?: http://www.bringaland.hu/online-store/4946/1007/extra-akcios-kerekparok603741490/endurance-orszaguti-kerekpar/cube_peloton__6458-detail.html
"A politikus uraknak sokkal fontosabb dolguk van mostanában, mint a piszlicsáré bringatartó a retardált tulajdonosával együtt. Valaki kitalálta közben, hogy hogyan lehet ezeket is lehúzni, rögtön lett rá szabályozás. Így megy ez!"
azt írta felfújhatod, nem azt hogy mehetsz is vele :D szerintem az hogy mi mennyinél esik szét inkább lutri, mint megbízható adat. egy márkás külső is lehet apró gyártási hibás, ami nem látszik, de koppra fújva viszont szétmegy. szóval inkább egy jó ráhagyással kéne gumit keresni.
Na, egy fél éven át hordtam a lányomat gyerekülésen úgy, hogy majdnem a "fémen" gurultam a huppanókon....:) Két éve már a textil is kilátszik vagy 30 cm-en, mert el van hasadva a külső (bevásárolni ezzel járok, elől, hátul van kosár, de még bírja. Persze nagyobb túrákra van komolyabb bringa ...
Persze, jogosan mondhatjátok, hogy ez parasztság, de van összesen 8 db bringa otthon, nem mindegyikre jut idő. A fiaim is odáig jutnak el, hogy atomjaira szedik a sajátjukat, utána nekem kell összerakni ....
120 kiló körül vagyok, sikerült már konfigurálni a bicajt úgy, hogy elbírjon minden további nélkül, ezer éve nem volt nyolcasom-küllőtörésem, pedig kapja a gép eléggé.
most azonban vettem gyerekülést, és tervezem benne szállítani a jelenleg 12 kilós csemetémet, aztán kissé meglaposodik a kerék. négyfél fölé nem nagyon mertem eddig fújni, a jelenlegi cst salvo elvileg 5,1-ig bírja. noszóval tudnátok-e valami olyan, 622-37 külsőt ajánlani, ami komolyabb nyomást bír? schwalbe marathon (6 bart bír), oké, azon kívül? nem árt, ha van benne defektvédelem.
változott az időjárás is (nagyobb esők tavasszal, amik ráesnek a még meglévő olvadó hóra), illetve mindenütt már gátak vannak (a régi ártereket is már vagy beépítik, vagy a mezőgazdaság használja és ezért jobban védik), amik beszorítják a folyót kisebb területre, így az nem oldalra, hanem felfele terjeszkedik, vagyis magasabb lesz a vízszint.