Hölgyek, Urak, teljesen fogalmatlan vagyok az EU-s nemzetközi vonatozás terén, így két, valószínűleg triviális kérdéseim lenne:
- A MÁV akkor is ki tud állítani egy irányú SparSchiene menetjegyet, ha annak kiindulási állomása nem Magyarország? (pl. Varsóból Budapestre kellene ilyesmi)
- Ugyanígy, MÁV-os pénztárnál van lehetőségem olyan SparSchiene nemzetközi jegyet venni, amelyik Mo.-t nem érinti? (Bécsből Varsóba EN406 pl.)
Ezúttal 93 dicső percet késve indultunk el. Dr Harkály nem igazán bírt magával, és még a rádióját is eldobta a folyosón. Nem baj, majd veszünk neki másikat... Nem lett volna különösebben bosszantó a csúszás, ha nem 3:45kor keltem volna ahhoz, hogy elérjem a tragacsot. De a célállomásnál (Breclav) már csak 85 perces késésben voltunk. A szlovák pályaállapotok mintha romlottak volna az elmúlt időkben.
Keletis rutin! Indulás előtt negyed órával megjelenik dr. Harkály ( ha a szerelvény 3 napja áll a csarnokban akkor is él a 15 perces szabály) majd indulás előtt 6,5 perccel talál egy kisorozandó kocsit. Vonat + 30 és -+60 közötti késéssel elindul... Talán másként is lehetne"de nekünk így is jó".
Varsovia EC gyökeret eresztett: 8:22-es indulás helyett még mindig a Keletiben malmozunk. Elvileg kocsit kellett kisorozni - legalább is elvitték a vonat felét.
Szia Akkor hogy fog közlekedni az Adria 2017 szezonba ? mert mávos mentrenden nem tudok eligazodni. :( Tavaly vasárnap éjszaka indult pestről és hétfőn jőtt vissza esetleg ez is változott? Előre is köszönöm a válaszod.
Attól függ, hogy melyik szakaszt nézed. Magyarországon a szokásos, aztán Érsekújvár és Ostrava között a csehszlovákok közepes közepesen megtöltik. A lengyel határátmenet szintén nem túl erős, de utána belföldön tele van.
Amúgy persze hogy elképzelhető. Haverság ide vagy oda, a lengyelek többségében ugyanoda utaznak, mint mi: Bécsbe, Prágába és Németországba... tőlünk meg inkább Krakkóba mennek. Sok is az a 10 óra menetidő, és akkor még nem is beszéltünk a buszok meg a repülők jelenlétéről...
A Román Vasutak (CFR) és a Bolgár Államvasutak (BDZ) tájékoztatása szerint a 2017-es évben a 1471/1481 // 1480/1470 számú Nesebar-Albena vonaton a díjmentes FIP-szabadjegyet nem fogadják el. A jogosult vasutas munkavállalók, nyugdíjasok és családtagjaik érvényes FIP-igazolványuk alapján a román és bolgár szakaszra 50 százalékos menetjegyet válthatnak, illetve a MÁV-START Zrt. által értékesített bármely kedvezményes árú menetjeggyel (pl. City-Star) igénybe vehetik a vonatot.
Változások a FIP-igazolványok elfogadásánál Az idegen vasutak által kiadott, érvényes, de a kötelező biztonsági elemként előírt, UV-fényre reagáló FIP-emblémát nem tartalmazó FIP-igazolványokat a 2018-as év végéig fogadják el.Korlátozások az ÖBB-nél2016. december 11-től az Ausztriába FIP-szabadjeggyel utazóknak az ÖBB vonalain közlekedő valamennyi RJ-, ICE-, IC- és EC-vonaton külön igénybevételi díjat kell fizetniük, a be- és kilépő, valamint az osztrák belföldi forgalomban egyaránt. Ugyancsak külön igénybevételi díjat kell fizetni a Graz és Klagenfurt között közlekedő ICB-vonatokon az osztrák belföldi és nemzetközi viszonylatban is.
A díjat a magán- és a szolgálati célú utazások során is meg kell fizetni. A Kein Zuschlag erforderlichfeliratú bélyegzővel ellátott szolgálati és kísérő utazásokra is ugyanez a szabály vonatkozik.A megfizetendő igénybevételi díj a fenti vonatkategóriákon: 2. osztályon 10 euró1. osztályon 15 euró A díj a vonaton pótdíjmentesen megváltható. A megfizetett igénybevételi díj érvényessége a kiadást követő napon 24.00-ig érvényes, és tetszőleges számú utazásra jogosít a FIP-szelvény szerinti kocsiosztályon. A megvásárolt helybiztosítás független az igénybevételi díjtól, azt nem helyettesíti. A következő esetekben nem kell megfizetni az igénybevételi díjat:
helyi (elővárosi) forgalomban
ÖBB éjszakai vonatok igénybevétele esetén
FIP-igazolvány alapján váltott, 50 százalákos kedvezményű menetjegy esetén
ÖBB Österreichcard felmutatójának
FIP-kártya felmutatójának
a Magyarországot érintő alábbi vonatokon:
346/347 DACIA
EN462/463 KÁLMÁN IMRE (München)
EN 40462/466, 463/40467 Wiener Walzer (Zürich)
EURegio (ER) vonatok Győr–Bruck a. d. L, Győr–Wien
A korábban kiadott 56635/2016/START számú rendelkezés egyidejűleg hatályát veszti.
Májustól nem közlekedik még semmi, továbbra is június közepén-végén indul mindegyik. És igen, Adria lesz naponta, ráadásul szeptember közepéig.
Horvátországba maradt a 60% menettérti - meg most van 30% is egy útra - Bulgáriába a CityStar és megvan a Montenegro-Spezial is. Az Istria biztos kap majd megint valami extra kedvezményt, Rijeka felé is.
Talán azért, mert ez nem az "utazás nemzetközi buszokon" topic... :-P
A busz is sokszor lassú, helyenként büdös és kiszámíthatatlan... meg ott is ki lehet fogni kellemetlen utasokat. Plusz még kényelmetlenebb is, és nemcsak akkor, ha éjszaka mész. Az, hogy a legtöbb járat közvetlen, abban egyet tudok érteni, de ettől még maradunk a vonatoknál.