Keresés

Részletes keresés

m72 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 28456

A gugli szerint ez egy Castelgarden gép. Lehet ehhez később alkatrészt szerezni? Ha jól látom, akkor ez egy OHC motor, tehát GC?

Előzmény: ali kis (28454)
m72 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 28455

Köszi, nem gondoltam, hogy így pörög a Honda motoros gépek piaca. Tegnap óta micsoda felhozatal:)

Előzmény: ali kis (28453)
ali kis Creative Commons License 2017.02.20 0 0 28454

Hát! Nem tudom mi van. Úgy látszik, hogy ma Honda nap van. Itt is egy Honda Nagydorogon!

https://www.jofogas.hu/tolna/Honda_rotacios_kapa_63037052.htm?first=1

Előzmény: m72 (28450)
ali kis Creative Commons License 2017.02.20 0 0 28453

Bocs, hogy nem hagylak békén. Találtam egy FG kapálógépet. Igaz ez csak a 215-ös, de Honda. Állítólag megkímélt, keveset használt. A fénykép szerintem nem a saját gépről készült, de egy megtekintést megérne.

https://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Honda_FG_215_rotacios_kapa_63039662.htm?first=1

Előzmény: m72 (28450)
kobold62 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 28452

Sziasztok!

A B&S fórum kihalt. Akkor itt kérdeznék.

Rászántam magam a rotakapa karburátor javítására. ( tisztitás, tömítések cseréje.) Meg van a készlet, de van a csomagban 3 db. szivacs gyűrű. Az hova, vagy mihez kell?

Fázosficko Creative Commons License 2017.02.20 0 0 28451

:-))

 

ma meg próbálom addig kösz majd le írom mi sikerült!!

 

Üdv.

Előzmény: studiod1 (28449)
m72 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28450

Köszi a tanácsokat és a jó kívánságot is!

Előzmény: ali kis (28444)
studiod1 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28449

Mivel a hajtómű és közdarab leszabályzott központos, csak a motor rögzítésnél lehet központosítási hiba, beállítás szerintem: bilincs oldás-levétel-motor olaj le-csavarok lazítása-valamilyen mérőeszközzel központosítás. Ui: gyári kuplungfelső elméletileg szabályzott,házi ferrodolozásnál érdemes leellenőrizni.

Előzmény: Fázosficko (28437)
golf72 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28448

Ja isten éltesse a Zsuzsannákat!!

Előzmény: golf72 (28447)
golf72 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28447

Ez az egyik probléma elég rozsdás a tankom még nem volt időm kitakarítani meg a ferodol ragasztása engedte el ennyi a probléma .Igazából meg akartam volna csinálni csak keveset vagyok itt és nem volt időm vele foglalkozni egyébként beindítottam szépen jár ,odaadnám kicsi pénzért ha valakit érdekel! 

Előzmény: ali kis (28446)
ali kis Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28446

Az ILO régi nagy márka. Megbízható kétütemű motorokat gyártott. Az élet minden terére.

Furcsa egy sárkányod van. Nem látom a benzin tankot. Másik érdekesség, hogy benzin cső vezet a gyertya pipába, ha jól látom. Vagy tán keveset ittam? Sokat nem ihattam, mert még tudok gépelni. Ez a Zsuzsanna nap! Isten éltesse a Zsuzsannákat!

 

Előzmény: golf72 (28445)
golf72 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28445

Szia! Nekem van egy öreg technikám aminek kúpkerekes hajtása ! Ismered ez a komoly gépsárkányt ,én csak stabil motorokat találtam ebben a márkába!

Előzmény: ali kis (28444)
ali kis Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28444

Régi nagy találmány a csiga áttétel. Úgy tűnik nem fog egykönnyen le kerülni a hajtások közül. Jó kis gép az a Dragon. Ki kéne várni egy jó kis akciót. Sok sikert és jó egészséget hozzá.

Előzmény: m72 (28442)
m72 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28443

Köszi, de ez még nem az az ár.....:)

Előzmény: Silvan (28438)
m72 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28442

Kicsit csodálkozom is, hogy itt még ennyire él a csiga hajtás. Az iparban inkább már csak a pozicionáló hajtásoknál használják. Valószínűleg egy Dragon 55 H lesz a megfejtés, a motor színén meg nem rugózok.

Előzmény: ali kis (28440)
m72 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28441

A leírtakból az látszik, hogy habár a GX motor vagy 2,5-ször annyi órát elmeg, mint ma GCV, utána meg korrekt módon fejújítható, nekem kb. életem végéig kitart egy GCV motor is. Egyébként gondolkodtam használt gépen is, de attól tartok, hogy ha nem foglalkoztak a géppel, csak hajtották, akkor egy probléma halmazt veszek a nyakamba (pl. eldugult, lerakódásokkal teli karburátor, kopott motor és hajtás, stb.)

Előzmény: studiod1 (28435)
ali kis Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28440

Az FG gép más kategória. Előre és hátra menet is van rajta. Lánccal van meghajtva a kapa tengely, ezáltal keskenyebb műveletlen terület van a kapák között. A motor ékszíjjal hajtja meg a hajtóművet, ez rugalmas erőátvitelt biztosít.

A KF gép nagy előnye, hogy egy bilincs oldásával könnyen ketté kapható a gép. Így gyerekjáték a kocsi csomagtartójába helyezni. Emiatt tartok ki mellette, na meg megbízható konstrukció.

Előzmény: m72 (28432)
Gazdik Nimród Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28439

Sziasztok! Van 3 gépem eladó! Egy terra t20 egy kis mpm meg egy Reform!

Érd: pannonia15@gmail.com

 

https://www.youtube.com/watch?v=I5okfDJVh6g&t=37s

https://www.youtube.com/watch?v=4DvniGltb2Q

https://www.youtube.com/watch?v=kiRWDWmlbP8

Silvan Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28438
Előzmény: m72 (28429)
Fázosficko Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28437

:-))

 

én sem a fém kupra gondoltam hanem mi van ha a másik volt cserélve??

 

Amúgy ezt a gépet a fiam örökölte és csak itt porosodik igazából nem használjuk de ha már van legalább legyen jó  :-))

 

És gondoltam ha van szabad időm meg bütykölöm mert ki tudja?? nem kell e még :--))

 

De ez a kuplung dolog azt mondod alapjáraton érezhető??  Ennek olyan gázza van hogy hiába nyomok nagy vagy kis gázt terhelés nélkül csak alapjárat fölött kicsivel megy és ha erőlködne akkor ad gázt!

 

és így elég nehéz ki silabizálni a kuplung mikor van jó helyen vagy sem.

 

Gondolom úgy lehetne központosítani hogy a motort felfogó 3 csavart kéne be lazítani annyira hogy az be álljon középre ugye?

 

és utána vissza húzni?

Előzmény: studiod1 (28436)
studiod1 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28436

"a 2 kúposság nem passzol össze valamiért" a fém kúpot még soha nem kellett cserélnem(más gépén sem). Közdarab motor centírozási hiba mérés nélkül úgy érzékelhető (amúgy jó kuplungnál)  alacsony fordulaton járatva nem határozottan egy ponton emel ki.

Előzmény: Fázosficko (28434)
studiod1 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28435

Honda gépről nem tudok írni viszont a legelső dragonok(kf04+gcv160) közül van egy(talán 15éve)  + 8éve  még egy. Az elején 1ha+1kh(nem elírás!) földet rotáltam vele több éven keresztül, vetésre szállításra egy kölcsön r250t. A mai napig hibátlan a gcv160 a hajtóművet azt már kellett 2x csapágyazni, sőt sajnos tavaj a hajtómű házat(a szimeringnél elkopott a ház az időnkénti zsineg tarack miatt) már le cseréltem egy "kukázottal". Egy tanács gyárilag a hondán nincs szűrő, karbi elé finomszűrő ha nem akarsz "állandóan"karbit tisztítani. Nekem most az előbb írt 2db dragon  és egy gcv160 motoros r250t van, maximálisan elégedett vagyok, motorokhoz nem kellett nyúlni. A legfiatalabb motor 4éves körüli(r250t-n levő) jelenleg már csak 6-8000m2 a terület(faluban kertek)

Előzmény: m72 (28432)
Fázosficko Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28434

Hali :-))

 

Már a bowden dolgot próbáltuk :-((

 

Nem lett jobb. Már én is gondoltam rá hogy nem az lehet a hiba hogy a 2 kúposság nem passzol össze valamiért??  Pl: az egyik kopás vagy más miatt cserélve lett?  És nem pár. 

Előzmény: studiod1 (28433)
studiod1 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28433

A kuplung bovden egy hasított csavaron keresztül csatlakozik a kiemelő karhoz, csavaron beállítani hogy jó legyen,esetleg ha a csavar kevés kuplung karon hajlítani.Továbbra sem jó:akkor azt azért nézd meg szétvett állapotban a kúp mennyire ül be találkoztam olyannal mikor gyakorlatilag felült, esetleg lehet motor(kuplung)centírozási probléma.

Előzmény: Fázosficko (28431)
m72 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28432

Nem feltétlenül GX-es gép kell. Egyszerűen csak nem akarom ész nélkül elölteni a pnzt. Az anyagi keretnél sincs egy konkrét összeg, aminél többet nem szánok rá. Azért kezdtem utána olvasgatni, mert nem akarok abba a hibába esni, hogy mondjuk 110-ért veszek valami sz@rt, holott 130-ért vehettem volna egész jót (ezek a számok persze csak példák). A Hondához sem ragaszkodom, egyszerűen ez a vélemény körvonalazódott a fórumokon. A Hondát más területekn, pl. a saját szakmámban jó gyártónak tartom, bár vannak gyengébb eresztései is. Mindezektől függetlenül el tudom engedni a Hondát, ha pl. egy Briggs motoros géppel vagy egy Emak - Oliomac párossal, vagy bármivel jobban járok a hobby kategóriában.

A jövő héten megfutom, hogy esetleg az FG 320-hoz hozzá tudok-e jutni ismerősök útján, esetleg "extra" akcióban. Ezért érdekelt, hogy ennek a mechnikája is kategóriát ugrik-e, vagy csak a motorja meg az ára?

Előzmény: ali kis (28430)
Fázosficko Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28431

Szép napot!

 

Szeretnék kis segítséget kérni, ha lehet. :-))

 

Nos adott egy KF-04 briggs 4 lóerős motoros kapálógép. Az a fajta amin kuplung olyan mint egy kismotoron hogy kézzel kuplungot huzod meg áll ha el engeded megy!

Nem a röpsúlyos fajta!

 

Na a kérdés a következő: Pont a kuplung, terhelés nélkül simán pörög a kapa  azaz ha jár a motor kuplung ki és meg emelem hogy a kapák ne érjék a földet.

 

Ha viszont a kapákat bele eresztem a földbe a motor pörög a kapák meg nem akarnak menni, csak olyan csúszós kuplung formán hiába engedem ki a kuplungot nem akar pörögni!

 

Az alja ha le csatolom a motort simán könnyedén pörög kézzel is azaz nincs meg szorulva! alsó kuplung tányér nem nyalta el a 6 bordát!

 

Felül motoron is épp a felső kuplung rész. ék a helyén az sincs el nyalva.

 

Amikor a motort vissza csatolom egy kb 1-1,5 cm kell a rugó ellenében le nyomni a motort hogy a helyére menjen.(gondolom az eléggé hozzá ér akkor a két rész egymáshoz)

 

Mi lehet még a hiba??

 

Járt már így valaki?

 

A kuplungba van az a ferador ami érintkezik az kb 3-4 mm  vastag az jó úgy?  És nem olajos.(hanem száraz)  Nem jövök rá mi lehet a gond  :-((

 

Segítsen valaki!!!

 

Kösz előre is.

ali kis Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28430

Sajnos, valóban nincs GX motorral szerelt KF gép. Vettem volna én is ilyet. Csak Briggs motorosaim vannak.

Ha feltétlenül GX kell, akkor venni kell egy használt KF-04-es kapát. A hajtóműve sokat kibír. A szlovákoktól kéne beszerezni egy GX motort. Ők szerelnek ilyen motorral gépeket. Így összeépítve örökélet + 1 nap.

Előzmény: m72 (28429)
m72 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28429

Köszi a segítséget!

A színt a GCV sorozaton belül értettem. GX motorral nem látok KF hajtóműves gépet (sőt semmilyen magyar hajtóművest sem).

Bertolini gépeken láttam GX motort, de annyit nem szánok a dologra.

Láttam még a Honda FG 320 gépet GX motorral. Nem tudom, hogy "házi" használatra érdemes-e kifizetni a felárát. A KF 130 körül van (GCV 160), az FG 320 meg 205. Az FG 320-nak a hajtóműve is annyival jobb a KF-nél?

Előzmény: ali kis (28428)
ali kis Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28428

Üdv!

Ne a szín döntsön a választásban. Láttam már GX-es motort pirosban is és feketében is. A lényed, hogy a GX jelöléssel jelölt motorok az ipari felhasználásra gyártottak ( hosszú élettartamra tervezett, acél hengerperselyes, javítható). A GCV sorozat az általános felhasználásra lett készítve. Ezek olcsóbbak. Azért azt ne gondold, hogy ez egy eldobandó motor jóval túléli a hasonló kategóriájú más gépeket.

Itt a lap alján lesznek a függőleges tengelyű motorok:(GX piros)

http://takaritastechnologia.hu/honda-kisgepek/beepitheto-motorok.html

Itt pedig fekete és piros GX motorokat találsz:

http://hondata.hu/ocart/index.php?route=product/category&path=89

 

 

Előzmény: m72 (28427)
m72 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 28427

Üdv mindenkinek,

Szeretnék vásárolni egy új gépet. Ezt és más fórumokat olvasgatva arra jutottam, hogy egy Honda motoros Szentkirályi (nem MTD) lesz a befutó. Valahol láttam régebben, hogy írnak a piros és a fekete burkoloatú Honda motorok közötti különbségről, de most nem találom. Akkor még nem döntöttem a Honda mellett, nem olvastam el. Valaki tudna ebben segíteni (akár leírás, akár link)?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!