Nem is tudom válaszolhatók e valamit mert ez "már többször kitárgyalt téma csak én nem tudok leszakadni róla"! Azért annyit hozzáfüznék hogy ma is ugyanazt a fordát csinálta az a gép, naponta van 14 IC Keletiböl Sopron illetve Szombathely irányába és abból 1 van ami 6 kocsis és pont azt huzza Szili!
Egy kis carszkojeszelói: párosan szép az élet (gudok.ru alapján)
A Bajkálontúli Vasútnál ráéreztek a dupla tehervonatok ízére: tavaly 10900 ilyen vonatuk volt, idén januárban 827-et továbbítottak belőlük (a tavaly januárinál 8%-kal többet).
A két alapegységből ("nagykönyv szerint" 2x71 kocsi, ami a valóságban persze lehet több is, kevesebb is) csatolt tehervonatok érezhetően növelik a vonalak áteresztőképességét, ezért az áruforgalom csúcsidőszakaiban, vagy pft munkákból eredő kapacitáscsökkenés esetén különösen hasznosak. Ha a szükséges pontokon megvannak a csatolást-szétakadást lehetővé tevő állomások, akkor a síkvidéki vonalak elég jól adják magukat a többszörözéshez. Viszont a dombvidéki illetve hegyvidékibe hajló, emelkedő-lejtő sorozatokat tartalmazó vonalak - és a Bajkálontúli Vasúton pont ez a jellemző - problémásabbak, ezeken a közbesorozott mozdonycsoportos konfigurációktól sokáig tartottak. Aztán sikerült eljutni ebben az esetben is a biztonságos vezetési módszerekig.
Ha lesz etécsé, akkor remélhetőleg negyvennél gyorsabban is elmehet a negyvenet mutató jelző mellett, és remélhetőleg elég lesz a váltóra elérni az azon engedélyezett csökkentett sebességet.
Én meg azokat az embereket szeretem akik nem nevezik meg a csak állandóan burkoltan célozgatnak és minősitik a másikat, azt mondjuk sajnálom hogy személyesen nem ismerem a tisztelt topictársat, pedig nagyon szivesen "elbeszélgetnék"vele!
1. A magyar jelzések azt feltételezik, hogy a legrosszabbul megfékezett vonat is meg tud állni. Csak hogy a szögletes logikát át tudjam adni pl.
Akkor tehetsz ki egy sárgát, ha az adott jelzőtől meg tud állni a következőig a legrosszabbul megfékezett vonat.
Ha nem, akkor két sárga kell (esetleg zöld indikátorral).
Azaz egy sárgát legkésőbb (jelfeladással megnövelt) általános fékúttávolságban tehetsz ki a céljelző előtt. Utána már nem, mert onnan már nem tudna megállni bármi.
2. Mit mond a sárga indikátorról az utasítás? Fékúttávolság* felénél kisebb esetben kell használni.
Két sárga fényt látsz, mit feltételezel? Azt, hogy a következő jelzőig megvan a fékúttávolság* fele.
Ha ez nincs meg, lesz indikátor.
*: Általános vagy tényleges, a logika megértéséhez mindegy.
De lesz ETCS, és ha lesz hozzávaló üzemviteli utasítás is, akár 40-nel is elmehetsz a V9a mellett szabályosan. :)
Adott egy állomás, jelen esetben Székesfehérvár. Az 1., 2. és 9. vágány használható (peron melletti) hossza nagyjából ugyanakkora.
Mégis, az első kettőre 40 km/h-val érkezhetsz a kezdőpont felől és erről a sebességről állsz meg a kijárati jelző előtt, míg az utóbbira csak 20 km/h-val, mert van egy megosztó jelző a peron előtt, ami között és kijárati jelző között nincs meg az a bizonyos távolság, pedig ezen jelző után ugyanakkora hely áll rendelkezésre a megálláshoz, mint az első két vágánynál.
Csak én érzem azt, hogy a következetlenség esetével állunk szemben?
Ma sikerült utazni a technikával és rosszul láttam, van bennük wc. Elnézést.
Az első és a másodosztályú utastér.
Jelzésszinten említem meg ezt a tehetvonatot, az elején is egy Traxx volt, csak az még jobban bemozdult. A felvétel irányában van 2 nyíltvonali kiágazás, az első egy dízelüzemű mellékvonal, a második Rotterdam felé vezet a teherszállító pályára. Talán Rotterdamba ment, nem láttam a borult idő miatt.
A teknő meg sokkal jobban kell a tehervonatra, pláne ha "odaát" van rá igény.
A monden bokorba megállós vonatokhoz is - ahogy itt már írták - sokkal jobban passzol egy erős, ED- fékes mozdony (sokkal hatékonyabb, energiát spórol, és rengeteg féktuskót).
A nagyobb teljesítmény, jobb vonóerő és visszatáplálási képesség miatt elővárosi ingán (ahol még van inga) sokkal jobban ki lehetne használni a képességeit, egy 120-szal is tartható menetvonalon a V43 is elboldogul egy IC-vel.
Ez már egy párszor ki lett tárgyalva, csak látszik, hogy van, aki nem tud leszakadni a témáról és beszélgetőtársra vár, amit most éppen a személyedben meg is kapott...
Az 1-es vonalon a pályaállapotok szerintem jelenleg jobbak, mint amire az éves menetrend készül (amelyhez a pályás alapadatokat jó előre át kell adni - üveggömbből kell jósolni). Majd tavasszal kivirágoznak a sárga táblák a vonal mentén, arra is készülni kell menetrendi tartalékidővel.
De az, hogy konkrétan ma éppen nem (vagy nem sokat) késik egy vonat úgy, hogy semmilyen zavar nincs közben (pl. hívójelzés, jelfeladási zűr), amire egy menetrendben tartalékidőt kell képezni, az nem azt jelenti, hogy az 1-es vonali IC-k menetrendje alkalmas Szilire. Akkor sem, ha sokadjára hozakodnak ezzel elő.
Egyébként szerintem ma be fog bizonyosodni hogy a Soproni illetve Szombathelyi IC vonatok menetideje nyugodtan tartható 120-as géppel is! (Konkrétan a 317-es vonat a teszt tárgya.) Erre így előre látatlanba is mernék fogadást kötni! :)
Ma szerintem ismét jól fog kijönni a gépforda mert a 317-es IC a 332-es Szilivel megy és ha minden jól megy a 916-os IC-ét hozza vissza felé, tök ideális a 6 kocsihoz!
Én november vége felé vettem észre rajta a 326-os Szilit.Fura volt,mert úgy tudtam,V6 Szolnok.
Kb karácsony előtt két héttel több is megjelent.Aztán a két Kárpátos Berényi kivételével az összes motorkocsi,a Bobók,a Szörnyella,a 402-es Púpos(igaz ez most eltűnt).
Most,jó két hete jelentek meg a 470-esek(az 504 kivételével),néhány Flirt,meg két dupla Berényi.
Néhány újabb tajvani érdekesség az elmúlt hetekből:
1. A TRA egykori kísérleti mozdonyai Miaoli városában. A hátul található, B-B tengelyelrendezésű, 820kW névleges teljesítményű EMD GA18-as járműből 5 darab érkezett Tajvanra 1969-ben, melyek S401-S405 pályaszámokkal álltak forgalomba. Az iparvasutak nagy részének bezárását követően a legtöbb ilyen jármű munka nélkül maradt, hiszen kocsirendezési / tolatási célokra a nagyobb számban megtalálható EMD GA8 (S300) és EMD GL8 (S200) sorozatok is megfeleltek. Napjainkra mindössze két ilyen jármű maradt fenn, a képen is látható S405 és az egykori taipei főműhely udvarán bomladozó S402.
A sorban, hátulról a második jószág ugyancsak EMD-nek néz ki, azonban ez licensz alapján, a Hitachi üzemében készült 1960-ban, 11 másik társával együtt. Az R0 sorozatként R1-R12 pályaszámokkal üzemelő mozdonyok megbízhatatlannak bizonyultak, pár éves pályafutásuk alatt meghibásodások egész sorával kedveskedtek az üzemeltetőnek, így a TRA később végül további EMD G12-k / G22-k beszerzése mellett döntött.
A forgóvázat követően, az előtérben pedig egy ALCO gyártmányú, DT560-as sorozatú mozdony látható, melyből 14 darab készült 1920 és 1921 között. A legtöbb ilyen jármű (konkrétan 13) megsemmisült a második világháború során, a megmaradtakat pedig később törték össze.
2. - 3. GE E42C kerékpárok pihennek a TRA Changhuá-ban található fűtőházának udvarán, illetve egy hasonló járműből kioperált forgóváz karbantartási munkálatait is megfigyelhetjük.
4. Taiwan Sugar Railways DIEMA (Diepholzer Maschinenfabrik GmbH) gyártmányú, 762mm-es nyomtávú dízelmozdony érkezik a Tajvani Cukorgyárak Huwei üzemébe. Az egykor több mint 500km kiterjedésű "cukorvasút" a közúti szállítás elterjedése után indult hanyatlásnak, így napjainkra alig 30km-nyi szakasz maradt meg, melyek közül azonban csak ezen a részen közlekednek cukornáddal megrakott szerelvények, jellemzően a téli betakarítási időszakban.
5. - 6. Ma (február 12.) pedig megérkezett a Taichung MRT (Mass Rapid Transit) első szerelvénye is, mely a járműtelepre vezető útja során két megállót is tett a helyiek legnagyobb örömére. A Kawasaki kobe-i üzemében készült jármű egy héttel korábban, február 5-én a kora délutáni órákban érkezett meg hajón a taichung-i kikötőbe, ahonnan a papírozást követően indult meg új lakhelye felé. A vezető nélküli, 1435mm nyomtávú jármű 750V DC áramrendszerű, alsó tapintású harmadik sínről kapja a mannát, mellyel legfeljebb 70km/h-val guríthatja tova 536 utasát (egy szerelvény két kocsiból áll). A járművön a Kawasaki mellett, a Mitsubishi villamos berendezéseit, a német REBS Zentralschmiertechnik GmbH által gyártott fedélzeti sínkenő rendszert, illetve a KW-201 típusú forgóvázakon az amerikai Westinghouse Air Brake Co. (WEBCO) utódjaként üzemelő Wabtec, Camisano-ban (Olaszország) készült fékberendezéseit is megcsodálhatjuk. A Taichung MRT első vonalának 2018-as átadását követően Taipei, Kaohsiung és Taoyuan után a negyedik olyan város lesz az országban, mely rendelkezik MRT vonallal / hálózattal. (A Taoyuan MRT első vonala, kb. 20 évnyi tökölést követően, egyébként idén március 2-án válik elérhetővé Taoyuan nemzetközi repülőtér és Taipei belvárosa között.)
Gondolom arra, ami az én vesszőparipám is: jelfeladás sárga-zöld jelzés után. A feltétfüzetünk ellentétes a hatóság által jóváhagyott Jelzési Utasítással. (Véleményem szerint utóbbi módosítása lenne a jobb, és nem azért, mert hazabeszélek. :) )
Kérdés, hogy egy álló utasokkal is zsúfolt HÉV-en mennyi idő (és anyázás) eljutni a (vélhetőleg egyetlen) fedélzeti wc-hez (ami a zsúfoltság miatt fokozott eséllyel foglalt).
Amennyi a schnellbahnon.
Nyilván a dolog nem a sűrűben töltött időre, meg a két megállót utazók kedvéért van kitalálva.
Másik probléma, hogy egy mozgáskorlátozottak által is használható wc elég nagy alapterületet elfoglal a járművön, ami egy HÉV-en talán még nagyobb súllyal esik latba.
Teljesen jogos, új telepítésnél ez elég komoly akadály.
Másrészt szvsz a BHÉV szerelvényei ab ovo nem akadálymentesek, szóval mindegy is.
Kérdés, hogy egy álló utasokkal is zsúfolt HÉV-en mennyi idő (és anyázás) eljutni a (vélhetőleg egyetlen) fedélzeti wc-hez (ami a zsúfoltság miatt fokozott eséllyel foglalt).
Másik probléma, hogy egy mozgáskorlátozottak által is használható wc elég nagy alapterületet elfoglal a járművön, ami egy HÉV-en talán még nagyobb súllyal esik latba. Hagyományos budi miatt pedig menne a tiltakozás...
Mindamellett ott ki lehet spórolni, ahol az állomási/megállóhelyi infrastruktúra ezt lehetővé teszi. És ez Hollandiában elképzelhető, de idehaza nem annyira.
Utálom, hogy ha a nagyfaluba kell menni, aznapra szárazság, egy üdítőt nem merek meginni anélkül, hogy előbb ne találnék valami használható mosdót is hozzá elérhetőségben, mert a földi helyzet ebből a szempontból gyászos.
A vasút nálunk ebből a szempontból egy biztos pont, mert arra számíthat az ember. Ha felült a vonatra, akkor a folyó ügyekkel nincs gond többé. Persze kivételek vannak.