Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mantec Creative Commons License 2017.02.15 0 0 8041

T rappi!

 

"... mit ajánlatok ..."

Hogy mit ajánlunk az teljességgel lényegtelen.

A gépjármű gyártójának aktuális motorolaj előírása a GM dexos2 elfogadással rendelkező motorolaj.

 

Ezek.

Előzmény: Rappi (8037)
MBman Creative Commons License 2017.02.15 0 0 8040

Az a baj, hogy csak 2012 utáni műszaki vizsgák km ora állását lehet lekerdezni. A semminél persze több, de egy idősebb 8-10 eves autonal vagy külföldi esetleg rendszám csere esetén sokat nem ér.

Előzmény: macsek 555 (8039)
macsek 555 Creative Commons License 2017.02.15 0 0 8039

Ha kereskedőtől veszed kérd le az "előéletét"!!

kb 600 Forint!

Előzmény: Rappi (8037)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.15 0 0 8038

Olajból én gyárit vagy Castrol Edge Tiatnuim FST (C3) 5W30-at használok.

Szűrőkből:

Olajszűrő: Mannfilter, vagy Mahle (a gyári is utóbbi).

Levegőszűrő: Mannfilter (a gyári is ez).

Gázolajszűrő: Mannfilter vagy gyári (ez érdekes módon Filtron szokott lenni.)

Pollenszűrő: ami épp van a boltban aktívszenesben, ennek nem tulajdonítok túl nagy jelentőséget.

Hosszbordás szíj: most épp Contitech van benne, de volt már Dayco is a gyári Isuzun kívül. Egyikkel se volt bajom.

Vaezérműszíj készlet: az enyém ebből csak gyári GM-et látott.

Előzmény: Rappi (8037)
Rappi Creative Commons License 2017.02.14 0 0 8037

Srácok!

 

Most készülök megvenni egy Astra H Cosmo 1.7 cdti-t (125LE, 144ekm). A kérdésem az lenne, hogy milyen olajat, szűrőket, vezérműszíjat érdemes hozzá venni? A Jettámon mindíg Castrol Edge TD 5W30-at és Mannfiltert használtam, meg Conti szíjakat. Ahhoz ma is ezeket rendeltem meg, szereti. De az Opel-t nem ismerem. Ehhez a motorhoz mit ajánlotok?

MBman Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8036

Megelőlegeztem a bizalmat, hogy be tudod határolni, hol / honnan van az olajszivárgás, és csak utánna fordulsz a fórumhoz segítéségért, hogy ahonnan szivárog az olaj, azt mi okozhatja... A kép alapján teljesen egyértelműnek tűnik, hogy a szelepfedél alól szivárog. A műanyag szelepfedél idővel vetemedik, a motor kopottságából adódan kartergáz képződik, és az a leggyengébb ponton utat talál magának. Az olajbetöltő sapka környékén lévő olajszivárgás is ettől van. Feltételezve, hogy ha utátöltéskor mellé öntötték, akkor azt letörölték onnan.

Előzmény: Boatmanka (8031)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8035

A kezelési útmutató szerint üzemmelegen, leállítás után 10 perccel, sík vízszintes talajon kell mérni. Értelem szerűen ne legyen se a max fölött, se a min alatt.

Nekem az a tapasztalatom, hogy 10 perc elteltével még nem folyik le az összes olaj. 15-20 perc után után kicsit magasabb lesz a szint, mert addigra csordogál le mind.

 

A beöntő o-gyúrújét cseréld ki, filléres tétel, aztán meglátod, hogy megint olajos lesz-e ott vagy nem! Én az ilyen olajnyomokat féktisztítós ronggyal szoktam olajmentesre törölni.

Előzmény: Boatmanka (8030)
MBman Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8034

Az olajszint hidegen alacsonyabbnak, melegen magasabbnak látszik. Ugy kell beállítani hogy hidegen is es melegen is a nivo min es mas szintje közt legyen. Preferált a maximum közeli, kicsit az alatti olajszint.

Előzmény: Trabee (8033)
Trabee Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8033

Hidegen a legjobb ellenőrizni, de mindegy, csak a motor leállítása után várj 10 percet, utána nézd meg. Két nivó között bárhol jó, én a maximum közelit preferálom. Ha maxon van az nem baj, nem attól folyik fenn.

Előzmény: Boatmanka (8030)
baloghlaci84 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8032

Sziasztok!

 

Astra H 1,3 cdti 2007.11.

Hol van az üzemanyagszűrője?

Alul vagy a motortérben?

Köszönöm.

Boatmanka Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8031

Lehet nem igazán zár jól az olajbetöltő sapka tömítése, mert mert körülötte látszik, hogy olajos (gondolom amikor a szerelő olajat töltött bele, akkor letörölte utána). Most szárazra töröltem és egy pár kilométer után újra fogom ellenőrizni, ha újra olajos lesz a sapka körül, akkor az folyik le a szelepfedél tömítés köré, ha pedig a sapkánál nem lesz olaj, akkor a szelepfedél tömítés a rossz. 

Előzmény: MBman (8028)
Boatmanka Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8030

Az megfelelő olajszintben tudtok segíteni? Meleg motornál és sík talajon kell ellenőrizni és a nívópálcán meddig kell érnie az olajszintnek?

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.12 0 0 8029

Én is ezt mondom...

Még mindig egyszerűbb a cseréje, mint lekapni a hengerfejet.

Előzmény: MBman (8028)
MBman Creative Commons License 2017.02.11 0 0 8028

Srácok, ez szelepfedél tömítés .  Rohadtul semmi koze a hengerfej tomiteshez, es az olajbetöltő O gyűrűjéhez.

Boatmanka Creative Commons License 2017.02.11 0 0 8027

Közben vissza olvastam és tavaly augusztusban egy Z14xep-s kolléga ugyan ezzel a problémával kapcsolatban kérdezett. Akkor valaki azt írta neki, hogy az olajbetöltő sapkán levő O gyűrűt kell cserélni. Lehet, hogy a 1.6-os motoroknál is "csak" ennyi a probléma?

Boatmanka Creative Commons License 2017.02.11 0 0 8026

Elnézést! .....nem igazán értek hozzá. :(

 

Akkor lehet, hogy a szelepfedél tömítés ment szét?

Előzmény: Törölt nick (8025)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.11 0 0 8025

Nem ismerem testközelből az 1.6xer motort, de ez nem a szelepfedél tömítés?

Előzmény: Boatmanka (8024)
Boatmanka Creative Commons License 2017.02.11 0 0 8024

Sziasztok!

 

Adott egy 2007-es, 1.6 XER benzines Astra. Nem tudom, hogy kell e aggódnom, de engem azért aggaszt, hogy a hengerfejtömítésnél olajszivárgást láttok. Tavasszal lesz egy éve, hogy olajat cserélt a szerelőm és én szerintem kicsit többet öntött bele, mert a nívópálca tetején jelöli az olajszintet.

Kérdésem az lenne, hogy ez az olajszivárgás azt jelentheti, hogy több olaj van benne a megengedettnél és esetleg szét ment a hengerfejtömítés? És hogy az olajszínt mikor ideális? A nívópálcán a két jelzés között kell lennie a szintnek? 

A válaszokat előre is köszönöm!

B.GY Creative Commons License 2017.02.10 0 0 8023

A Vectrába sem volt kevés.Nagyon sötétbe még láttam is vele:) A vizsgán is azt hitték tompított.Az Astrába még a fényszóró is új,szerintem simán elmehet nappali fénynek.Úgyis az a lényeg hogy engem lássanak.Na majd keresek egy bajonettes foglalatot. Az átmérőjük úgyis azonos.

Előzmény: MBman (8019)
Arris Creative Commons License 2017.02.10 0 0 8022

Közbe leltem ilyet.

 ,,Egy kis érdekességre lettem figyelmes a minap. Kicseréltem az utastér világítást egy 6 LED-es izzóra. Ugyebár ha az ajtót becsukom, akkor halványodni kezd a fény, majd teljesen elalszik. Igen, ez nálam egészen addig működik, hogy elhalványodik, azonban teljesen nem alszik ki. Ez mitől van? Lehet valamit ezzel csinálni? Gondolom ez azért nem jó az akksinak sem, főleg így télen..."

 ,,Ha az elsőt cserélted ki akkor nem egyedi eset. Nekem 1 64 ledes ledmátrix van elől és az is világít halványan.

Különösebben nem foglalkoztam vele, de az akksidat biztos nem foglya leszívni mert borzasztóan kicsi áramot vesz fel.

Bemértem a szofita izzóval is és az is vett fel áramot amikor nem volt bekapcsolva mégse szívta le az akksit."

Opel fórum.

Előzmény: MBman (8020)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.10 0 0 8021
Előzmény: zsoltno1 (8018)
MBman Creative Commons License 2017.02.10 0 0 8020

Általában szofita szokott lenne a belső világításban. A késleltető elektronika mindig átküld egy kevés áramot a bent lévő izzón, ami a normál szofita izzón nem látszik, a LED-es viszont világít halványan már ettől is. Abba a foglalatba pont a normál szofita izzó való, és nem a LED-es.

Előzmény: Arris (8017)
MBman Creative Commons License 2017.02.10 0 0 8019

Nézd meg, hogy lehetne berakni a 10W-os izzó fogadására képes foglalatot. 2x10 watt szerintem amúgy kevés lesz arra, amire akarod használni, de a te dolgod.

Előzmény: B.GY (8014)
zsoltno1 Creative Commons License 2017.02.10 0 0 8018

Sziasztok!
Adott egy 2009 H Astra, Menet közben gondolt egyet és megállt. Ezután újra akartam indítani kulcsot elfordítom, egy relé kattanást hallok, de önindító nem indít. (nem kap vezérlést),
A Műszerfalon égnek a vissza jelzők, aksik, biztosítékok, Rellék jók, Motor Test kábel jó.
Ismerősöm mondja megnézi OP-Commal, Azt írja nincs a motorvezérlővel kommunikáció, a motor vezérlőnél van +12v és -12v
Szerintetek mit nézek meg?
Motorvezérlő hiba lehet?
Segítsetek, várom az öltetetteket

Arris Creative Commons License 2017.02.10 0 0 8017

A foglalatba? Egyébként nem tudom,  hogy abba nem az w5w izzó kell e. Vagy inkább a két végén érintkezős kis henger égő. 

Előzmény: B.GY (8016)
B.GY Creative Commons License 2017.02.09 0 0 8016

Ellenállást szoktak beforrasztani vagy mit és akkor nem ég folyamatosan.Olvastam már valahol róla de nem értelmeztem :)

Előzmény: Arris (8015)
Arris Creative Commons License 2017.02.09 0 0 8015

Ne már :(

Előzmény: MBman (8010)
B.GY Creative Commons License 2017.02.09 0 0 8014

Annyira nem akarom megbolygatni a rendszert.Kiveszem az 5w-os izzó beteszem a 10-est másik és kész.Elég nappalra a 2x10 watt.Este úgyis tompítottal megyek.

Előzmény: MBman (8013)
MBman Creative Commons License 2017.02.09 0 0 8013

Szerintem sehogy. DRL-re még egy lehetőség, próbáld meg a reflektort meghajtani 50 % teljesítményen, gyárilag a VW ezt csinálta régebben néhány típusnál, ahol költségcsökkentés miatt nem akartak LED-es nappali fényt beépíteni. Újabban már 5/21 w-os izzóval oldják meg, az 5 a helyzetjelző, a 21 a DRL.

Előzmény: B.GY (8012)
B.GY Creative Commons License 2017.02.09 0 0 8012

Az 5 wattos helyzetjelző helyére 10 wattost.Lejjebb linkeltem hogy a Vectrába is olyat raktam.Nem bántom én a tompítottat sem a ködlámpát.Éjjel azért kell látni :)Hogyan tudnám ezt bemókolni máshova mint a helyzetjelző helyére? 

 

http://bolthely.hu/tungsram/id/00212_Izzo_58560_H10W_12V_10W_BA9s_BMW_Angel_Eyes

Előzmény: MBman (8011)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!