Segítség és tanács kellene..... Ma reggel az autóm úgy indult be, mint egy traktor. Szerintem csak 3 henger ébredt fel. (1.4 16v,BCA kód) A motor és a teljes kipufogó rendszer rázkódott és lecsökkent a fordulat kb 500-ra. Gázadásra sem javult meg ,csak akkor lett viszonylag jobb,amikor a fordulat 2000 fölé ment.A kipufogógáz feltűnően "büdös" volt...Délután megnézettem és kiolvasták a hibát: 4.hengernél gyújtótrafó hiba. Pont.... Az előbb felsorolt" tünetek" erre utalnak ,vagy esetleg még mást is nézessek meg ? (gyújtógyertya vagy lambda szonda?). Szerintetek milyen márkájú trafót vegyek ? Mert vagy 20 féle van a piacon....
Ha csak 1,5 liter különbség adódik, akkor már jól döntöttem.
Amikor én vettem az autót, végeztem költségkalkulációt, amibe beleszámoltam mindent az első vezérléscserével bezárólag. Az akkor általam ismert fogyasztás adatokkal (spritmonitor) alapján az jött ki, hogy 150.e km után fordul meg a dízel (1,4 TSI 2,0 CR TDI). És ez akkor volt, amikor azonos árban volt a benzin és a gázolaj. Ez most nyilván tolódott.
Terepjáróknak szerintem max a Tuareg vehető komolyan, a másik két márkának nincs komolyan terepjárónak vehető modellje és a Tuareg is csak módjával az.
A középkat személygépjármű meg a tengelytáv miatt is csak a Superb jöhet számításba. (esetleg ha az egyterű is szóba jöhet, akkor még a Sharan) A motorok közül az 1.8TSI és a 2.0TSI felel meg.
Valaki be tudja azonosítani ezeket VW, Skoda esetleg Seat vonalon? Akár csak a típust, ami megfelel ennek, felszereltséget már könnyebben megtalálom, bár az is jöhetne. :)
Személygépjármű (terepjáró): • min. 110 kW motorteljesítmény; • min. Euro 6, benzin üzemű motor; • összkerék meghajtás; • min. 6 sebességes váltó; • tengelytáv: min. 2600 mm; • hasmagasság: min. 195 mm; • blokkolásgátló (ABS); • kipörgésgátló (ASR); • elektronikus stabilitás vezérlés; • vészfékező funkció és gyalogosvédelem; • elektronikus differenciálzár; • elektromos rögzítőfék; • függönylégzsákok; • térdlégzsák; • elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső tükrök; • fényezett külső tükrök és kilincsek; • elektromos ablakemelők elől és hátul; • min. 2 zónás elektronikus klímaberendezés; • LED fényszórók; • LED hátsó lámpa; • automatikus fényszóró kapcsolás; • fényszóró mosó berendezés; • ködfényszóró; • tempomat; • állítható magasságú, fűthető első ülések; • parkolóradar; • esőérzékelő ablaktörlő; • fényre automatikusan sötétedő belső tükör; • fűthető szélvédő; • fűthető ablakmosó fúvókák; • min. 17” könnyűfém keréktárcsák; • pótkerék; • multimédia rendszer telefon kihangosítóval (Bluetooth); • USB csatlakozó; • csomagtérből dönthető hátsó üléstámlák
Személygépjármű (terepjáró): Műszaki követelmények: • min. 110 kW motorteljesítmény; • min. Euro 6, benzin üzemű motor; • összkerék meghajtás; • min. 6 sebességes váltó; • tengelytáv: min. 2600 mm; • hasmagasság: min. 195 mm; • blokkolásgátló (ABS); • kipörgésgátló (ASR); • elektronikus stabilitás vezérlés; • vészfékező funkció és gyalogosvédelem; • elektronikus differenciálzár; • elektromos rögzítőfék; • függönylégzsákok; • térdlégzsák; • elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső tükrök; • fényezett külső tükrök és kilincsek; • elektromos ablakemelők elől és hátul; • min. 2 zónás elektronikus klímaberendezés; • LED fényszórók; • LED hátsó lámpa; • automatikus fényszóró kapcsolás; • fényszóró mosó berendezés; • ködfényszóró; • tempomat; • állítható magasságú, fűthető első ülések; • parkolóradar; • esőérzékelő ablaktörlő; • fényre automatikusan sötétedő belső tükör; • fűthető ablakmosó fúvókák; • min. 17” könnyűfém keréktárcsák; • pótkerék; • multimédia rendszer telefon kihangosítóval (Bluetooth); • USB csatlakozó; • csomagtérből dönthető hátsó üléstámlák
Középkategóriás személygépjármű: • min. 130 kW motorteljesítmény; • min. Euro 6, benzin üzemű motor; • min. 6 sebességes automataváltó; • tengelytáv: min. 2800 mm • blokkolásgátló (ABS); • kipörgésgátló (ASR); • elektronikus stabilitás vezérlés; • adaptív lengéscsillapítás-szabályzás; • hegymenet asszisztens (HHC); • gumiabroncs-légnyomás ellenőrzés; • vészfékező funkció és gyalogosvédelem; • függönylégzsákok elől és hátul; • oldallégzsákok; • elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső tükrök; • elektromos ablakemelők elől és hátul; • fényezett külső tükrök és kilincsek; • térdlégzsák a vezetőoldalon; • min. 3 zónás elektronikus klímaberendezés; • elektromosan állítható első ülések; • hátsó ülésről elektromosan mozgatható első ülés; • fűthető első és hátsó ülések; • hűtött könyöktámasz elől; • esőérzékelő ablaktörlő; • fényre automatikusan sötétedő belső tükör; • fényszóró mosó berendezés; • csomagtér ajtó elektromos nyitással/zárással; • rádió-távirányítású központi zár; • kulcs nélküli nyitás funkció; • Bi-xenon fényszóró LED nappali fénnyel; • hátsó LED lámpa; • kanyarkövető ködfényszórók; • min. 18” könnyűfém keréktárcsák; • parkolóradar elől és hátul; • tolatókamera; • tempomat; • sötétedésre aktiválódó fényszórók; • multifunkciós bőr kormánykerék; • bőr üléshuzat bézs színben; • fekete gyöngyház fényezés; • fűthető első szélvédő; • sötétített hátsó ablakok; • napfényrolók a hátsó oldalablakokon; • navigációs rendszer Európa térképpel; • Multimédia rendszer telefon kihangosítóval (Bluetooth); • 230 V-os csatlakozó hátul; • USB csatlakozó hátul
A hátsó "C" lámpában négy izzó adja a világítást. Nekem írta is, hogy jobb hátsó kiégett, de nagyon sötétben kellett ránéznem, hogy meglássam, melyik volt rossz. FL-nél a ködlámpában lévő nappali menetfény izzója is hülyéskedhet.
15-éve német osztrák autópályázom,tologattuk egymást stb stb az ember felismeri az ilyesmit,aztán meguntuk ennyi a történet,sok értelme nincs bizonygatni ,fárasztó.....
Azok ott többnyire autós magazinok mérései, fel is van sorolva középtájon, hogy mik azok. Gondolom nem telefonos appal mérnek :), viszont az évszak, évjárat, kerékméret meg a sofőr mindig más. Ráadásul nem mindegyik adatot mérik, igy lehet fura anomália is: pl. 160-ig 10 újság átlagából jó számod van, de 180-ig meg csak 2, aztán azt látod, hogy gyanúsan jól/rosszul megy 160 és 180 között, amivel nehéz mit kezdeni...
Hozzáteszem látok a zeperfs-en én is olyan adatokat egykori autótípusomról a zeperfs-en ami rosszabb, mint az általam mért/gyári adat, de ezt kerékméretnek tudom be elsősorban.
Én a zeperfs-et szoktam használni 2 autó összehasonlítására. Na meg persze a gyári adatokat.
A zepers-nél a rengeteg mérési adat miatt gondolom, hogy enyhén szólva sem hasraütnek, hanem tényleges háttere van a dolgoknak.
Tételezzük fel, hogy a 2 autó egyformán megy (holott mind a gyári, mind a zeperfs-es adatok ezt cáfolják); szélárnyékban akkor is lényegesen jobban megy, tehát az esetedben csak te versenyeztél, vagy nem 320d volt.
A valóságban nemhogy az elmélet nem ér semmit, hanem sokszor a gyakorlat sem :-)
Lásd a fogyasztás és a károsanyag kibocsátás mérésére szóló NDEC ciklus, amit ugyan a gyakorlatban végrehajtanak, ennek ellenére nem ad valós eredményt.
Illetve természetesen valós eredményt ad, hiszen megcsinálják, dokumentálják, végigmérik, szóval megfogható, megismételhető az eredmény. Viszont elméletben ismét átgondolva a dolgot, adódik a felismerés, hogy ez a valóságban elérhető létező legalacsonyabb érték és nem az adott autó/motor kombinációra jellemző átlagos érték.
A videón látható fogyasztási értékre visszatérve, valószínűleg ott is egy elméleti minimumot látunk, jó látni, hogy bizonyos kedvező körülmények között ennyire keveset is tud fogyasztani egy autó.
Miért 8.4-et írnak mikor több videó van 8.1-ről?Nem vág földhöz,csak nem tudom a miértjét és ez lehet megkérdőjelezi a többi adatot is.
Nem egy kategória egyik egy könnyebb sportos sedán a másik meg egy nehezebb 4.83 cm hosszú kombi,nem egy a terepük,de nekem úgy tűnt 130-tól padlózva hosszún lassan elmaradt.
0-tól gyorsítva viszont ramverne..csak megemlitettem ,igazából nem sok jelentősége van.
Nézd, én elég sok mindent csinálok/tam mérnöki területeken, de nem igen akad, aminél bejönne, hogy az 5-6 sorban primitív alapképletekkel kiszámolt valami tökpontos lenne a valóságban. Anélkül meg itt nem ér semmit.
Ahol közelít, ott tapasztalati képletek vannak, olyan konstansokkal és kitevőkkel, hogy elolvasni is alig lehet. És mindig peremfeltételekkel.
Elhiszem, hogy jó érzés "mindent tudni", de egy tank benzint mernék feltenni, hogy az általad leírtak jó 20%-nál jobban nem tudják megközelíteni a valóságot, pláne hogy illene 2-3 különböző autóra is igaznak lenni (azok között meg tudjuk, hogy van ennyi eltérés lazán). Csak ennyi.:)
Én úgy tudtam 183 LE és 380 NM PUG 508 GT itt 8.1-et hoz százon gyári is 8.2 nem valami hiteles a linked vég meg 235 nem 225,ezek a hasukra csaptak?Talán az autó súlyát eltalálták!
az a 7.2 meg 7.6
0-100-ra legyürne viszont 130-ról gyorsulgattunk 200-ra úgy már elmaradt !Nem lehet papirformában bizonyítani mindent
Ki lehet számolni elég pontosan magát a nyomatékigényt egy adott átlagsebességre, ha modelezel egy valós helyzetet is, amikor mondjuk 1ox kell fékezni 5o-ig, aztán visszagyorsúlni, egy óra alatt.
A nyomatékigyéntől a fogyasztásik elég hosszú az út, mert sok az ismeretlen.
Ezt pl. egy statisztikus fizikus barátom meg tudja csinálni, model szinten, halál pontosan, mondjuk 2 év alatt 3 segítséggel. :)
Én meg szerdán jöttem ki Tirolba haver 2016-os mondeoja szervízben van 2L 150 LE 6.6 L szokott enni 150-160-nál nem jövünk vele többel sőt inkább 150-el 950 km-et .
Most az enyémmel jöttünk ( 2.2 HDI 205LE 450 NM ) 950 km Osztrák 147 -el 100-as tábláknál 113-al van egy 100km-es német szakasz ott 190-el és a végén 7.4Liter jött ki és tök elégedett vagyok :D még 8 literrel is kiegyeztem volna :)
és egész úton egy 508 -al sem találkoztam nem hogy GT-vel ,csak gurultam ott a sok AUDI,WV meg BMW KÖZÖTT :)
Próbálkozott egy Új 3-as 220D de aztán gyorsításnál mindig elmaradt ...aztán meguntuk .
Mit gondolhatnak na letolom ezt a szar Peugeot-ot :D
Szépek ezek a fogyasztások ,de nem lehet állandóan azt nézni élvezni is kell a vezetést és a pacikat :)
Szerintem tök felesleges elméleti számításokkal variálni, amikor itt a kollégák 5-6 decin vitatkoznak, ami kb. 10%. Nekem két különböző verziójú (gyári) vezérlőszoftverem között volt ennyi különbség!!
Bármit számolsz ki, tévedhetsz csúnyán bármelyik irányba, és jóval többet, mint az a 10%. Mert ne mondd, hogy nem. :)