Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a_motor Creative Commons License 2017.02.12 0 0 15877

régebben volt már téma, de emlékszem: hazai gyártású, v. eredeti ami felépítmények voltak ezek (meg a 300-asokon)

 

Előzmény: pumukli89 (15872)
pumukli89 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 15876

Klassz! Azt a duplakerekes tartályos pótkocsit mi cibálhatta,DUTRA?

Előzmény: dutrancs (15875)
dutrancs Creative Commons License 2017.02.12 0 0 15875

  Ez a szakadt,megmentett reklám árulkodik !!

Előzmény: frundsberg (15873)
dutrancs Creative Commons License 2017.02.12 0 0 15874

Gyártottak is!!

 

Előzmény: frundsberg (15873)
frundsberg Creative Commons License 2017.02.12 0 0 15873

Akkor ők tették rá ezt a táblát is, gondolom a felújítás után:

http://csepelautoalkatresz.hu/node/269

Előzmény: dutrancs (15871)
pumukli89 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 15872
dutrancs Creative Commons License 2017.02.11 0 1 15871

 Egy régi reklám! Lehet nosztalgiázni.

gumidani Creative Commons License 2017.02.09 0 0 15870

Köszönöm.

Előzmény: pumukli89 (15869)
pumukli89 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 15869
Előzmény: gumidani (15867)
öreg mtzs Creative Commons License 2017.02.09 0 0 15868

Gratulálok!!  nagyon szépek!!

Előzmény: Gyalogt (15862)
gumidani Creative Commons License 2017.02.09 0 0 15867

Erről ki, mit tud? Melyik vásáron készülhetett ez a felvétel? Érdekes a kép jobb szélén láthat személyszállító cserefelépítmény is.

Gyalogt Creative Commons License 2017.02.09 0 0 15866

Ezen már rendes  csapatszállító plató volt mikor leselejtezték. Keresztben vannak a a padok. Az oldalra felcsavarozott kétcolos deszka,arra ülnek rá a keresztben lévő padok a kinútolt helyükre.

Előzmény: FAV 20 (15863)
Gyalogt Creative Commons License 2017.02.09 0 0 15865

65-ös. OT-s nem sokat használom vigyázok rá ahogy lehet.

A UE-28  66-os

A csepel 67-es

 

Előzmény: frundsberg (15864)
frundsberg Creative Commons License 2017.02.09 0 0 15864

Szép a T5. 1964-65 körüli?

Előzmény: Gyalogt (15862)
FAV 20 Creative Commons License 2017.02.09 0 0 15863

AFIT 1-ben dolgoztam a Váci úton. Sok honvédségi kocsi platót készítettem. Ezeknek mind keresztben kivehető ülései voltak. 1975-1977. Ami neked van olyan akkoriban itt nem készült.

Előzmény: H-7 (15855)
Gyalogt Creative Commons License 2017.02.09 0 0 15862

Nem félek a km.- től, csak nem értem. Meg a 20,000 km. sem sok egy ilyen autónak. Nagyából tudom hogy mit tudtak ezek a régi öreg gépek.

Tavaly  nyáron így nézett ki az udvarMert ahogy egy barátom szokta mondani(" Vannak alap dolgok egy háztartásban").

De nekem volt egy kis hiányérzetem , de az vesse rám az első követ akinek nem hiányzik a kép hátteréből egy szép 344-es.

Remélem idén vagy legkésőbb jövőre kész lesz.

Előzmény: frundsberg (15861)
frundsberg Creative Commons License 2017.02.08 0 0 15861

67ben még fehér számlapos műszerek voltak. Kapott valamikor egy nagyjavítást és akkor tehették bele a feketét. A futott km így bármennyi lehet. De nem kell aggódni nem mindig a keveset futott autók működnek a legjobban.

Előzmény: Gyalogt (15859)
H-7 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 15860

A könyvemben csak az lgv (légvédelmi) gépkocsi került, de az ZU-2 légvédelmi géppuskával lett felszerelve ami kisebb méretű eszköz. Azon valóban nem voltak ilyen módosítások csak a járda gépkocsin.

Előzmény: Gyalogt (15859)
Gyalogt Creative Commons License 2017.02.08 0 0 15859

Ja kb.egyszerre írtunk azért nem láttam a válaszod,de a képek is magukért beszélnek. Azóta megnéztem a könyvben is,bár ott egyiken sincs az a DOBOZ A PÓTKERÉK ALATT. Igaz azt én vasárnap úgy levágtam mint a szél.

Így már értem hogy maradt ilyen állapotban a fülke és az egész autó. Nyilván valahol éveket állt tető alatt a honvédségnél. Selejtezés  után is lelkiismeretes gazdája volt tető alatt tárolta. Baromi jó alapnak tűnik egyelőre, ha kitavaszodik folytatjuk a felújítást, platós lesz a drágám.

Bár egy kérdés piszkál, hogy a fenébe  került bele 20.000 Km. Fekete számlapos  műszerek vannak benne, nem tudom voltak e már 67-ben?

Köszönöm a válaszokat.

 

Előzmény: H-7 (15857)
frundsberg Creative Commons License 2017.02.08 0 0 15858

Nahát micsoda praktikus extra a csörlő a platón! Gondolom egy rámpára kitolták a légvédelmi ágyút a Csepellel meg csak odatolattak és felcsörlőzte. Vagy feltudta a földről is venni valami rámpa segítségével?

Előzmény: H-7 (15855)
H-7 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 15857

Az imént írtam,mi mire szolgált, lehet nem olvastad el,nem nézted meg a képeket. A plató utólagosan került rá, mivel a selejtezéskor - még annak idején - azokat leszerelték.

Előzmény: Gyalogt (15856)
Gyalogt Creative Commons License 2017.02.08 0 0 15856

Először is  Köszönöm a válaszokat mindenkinek.

Néhány kép pluszbanAz autót így vettem. Elvileg gyári platós. 67-es évj. 89-ben selejtezték.

Így néz ki a bal oldali vázon lévő levágott konzol .Így a jobb oldali letört.És így mindkettő.

Más csepeleken én sem láttam hasonlót még, de ez nagyon gyárinak tűnik.Gyári a görgőcsap benne lánc bitzosítással gyárinak néz ki a festése is . A ráfújt zöld alatt ott van a gyári fekete.Nem tudom az üzemanyagoson és a vizesen hogy van felfogatva a pótkeréktartó lehet hogy ezek annak a csonkjai csak valaki rátett egy görgőt.

Ha jobb lesz az idő visszaállítom a letörés előtti állapotot és csinálok néhány képet. Aki ezt hegesztette az tudott hegeszteni és árama is volt hozzá az biztos.

 

Előzmény: apron64 (15854)
H-7 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 15855

Nos - a helyes válasz a kérdésre. Ez egy merev oldalfalú platós tehergépkocsi volt. Speciálisan kialakított, elnevezésében "járda gépkocsi" ZU-23- 2 légvédelmi gépágyú hordázására, rakfelületről történő tüzelésre. A csörlőkötél a fülke mögött, az alváz hossztartóira hegesztett bakra lett felvezetve, az eszköz mozgatására. A fülke tetején pedig volt egy védőlemez a hüvelykivetés miatt.A pótkeréktartó alatt a fegyverzet egyéb tartozékai tárolására szolgáló doboz. Pártíz db. készült belőle. Nem a gyár csinálta, hanem azt hiszem Gödöllő de gyárinak mondható.

 

 

.

Előzmény: Gyalogt (15850)
apron64 Creative Commons License 2017.02.08 0 0 15854

Üdv!

Bár szoktam olvasni a topikot, de hozzászólni már nem nagyon szeretek. Most mégis megpróbálok segíteni.

Én 1981-83 között a mátyásföldi AFIT-ban (I. AFIT, 3.üe.) dolgoztam, ahol nagyrészt a Cs-344-et újítottuk fel, kezdve a nullától az összerakást. Munkaidő után pedig másodállásban a felújításra beérkezett kocsikat bontottuk teljesen szét. Pár száz darab autó megfordult a kezem alatt...

A fényképeken úgy néz ki, hogy ez eredetileg egy platós alváz (pl. a pótkeréktartó elhelyezésén).

Ettől függetlenül biztosan tudom állítani, hogy az általad kérdezett két felhegesztett konzol utólag "rákókányolt" dolog, eredetileg nem volt ilyen egyik fajta alvázon sem (sem a platós, sem bármelyik dobozos, sem vegyvédelmi v. tartály változaton).

A kocsi oldalra nem tudott csörlőzni, hanem alapvetően csak előre. Az irány megváltoztatásához (hátsó csörlőzés) a csörlőkötél-hurok szorító közcsavar miatt -bár kétféle méretben létezett-  valóban nem volt egyszerű kifűzni a kötelet elölről a lökhárítón át. Főleg ha már besegített az idő vasfoga is.

Előzmény: Gyalogt (15850)
a_motor Creative Commons License 2017.02.07 0 0 15853

biztosan gyári alkatrész? (alvázra nemigen szoktak hegeszteni...)

Előzmény: Gyalogt (15850)
a_motor Creative Commons License 2017.02.07 0 0 15852

na várjál csak, gyárilag előre, és hátra is lehet használni (a lökhárító görgők ezért könnyen kivehetők)

 

korai gépeken volt vízszintes tengelyű hátsó segédvezető görgő is

 

szal nem kell szétszedni a szemet bármely irányba húzáshoz - szvsz

 

egyébként lehet az összes görgőt kihagyva oldalra is húzni a dobról (nem kockázatmentes...)

Előzmény: frundsberg (15851)
frundsberg Creative Commons License 2017.02.07 0 0 15851

Az a felhegesztett vas inkább talán billencs platónak volt ütközője. Ez az oldalra csörlőzés azért alap esetben elég körülményes mert a csörlőkötél végén van egy hurok ami nem fér át a lökhárítóba épített görgők között tehát le kell szerelni. De egy kb 32es anya szorítja bele egy kúpba, satu nélkül kétlem hogy le lehet szerelni. Esetleg fűrésszel el lehet vágni de utána is valami kéne rá hogy rögzíteni lehessen...

Előzmény: Gyalogt (15850)
Gyalogt Creative Commons License 2017.02.06 0 0 15850

A hétvégén a tavaszi időben elkezdtek vetkőzni a csepelek.(legalább is nálunk)Lenne egy kérdésem.

Pőresgében felfedeztem egy-két érdekességet.Ez a két fülke mögötti csörlőkötél vezető az oldal irányú csörlőzést szolgálta? már mielött levágták ill. letört? Vagy rosszul gondolom?

Ha kialakul az idő megkezdenénk a felújítását.

 

 

d594 Creative Commons License 2017.01.28 0 0 15849

Gratulálok, igazi különlegesség!

Előzmény: D705 (15838)
D705 Creative Commons License 2017.01.27 0 1 15848

Igazából nem volt eddig sem veszélyben, de a Dutra testvérei között tuti jól érzi magát! Vissza alakítjuk nyergesre .Ő lesz a következő házi feladat

 

Előzmény: JumboJet (15845)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!