Ezen már rendes csapatszállító plató volt mikor leselejtezték. Keresztben vannak a a padok. Az oldalra felcsavarozott kétcolos deszka,arra ülnek rá a keresztben lévő padok a kinútolt helyükre.
AFIT 1-ben dolgoztam a Váci úton. Sok honvédségi kocsi platót készítettem. Ezeknek mind keresztben kivehető ülései voltak. 1975-1977. Ami neked van olyan akkoriban itt nem készült.
67ben még fehér számlapos műszerek voltak. Kapott valamikor egy nagyjavítást és akkor tehették bele a feketét. A futott km így bármennyi lehet. De nem kell aggódni nem mindig a keveset futott autók működnek a legjobban.
A könyvemben csak az lgv (légvédelmi) gépkocsi került, de az ZU-2 légvédelmi géppuskával lett felszerelve ami kisebb méretű eszköz. Azon valóban nem voltak ilyen módosítások csak a járda gépkocsin.
Ja kb.egyszerre írtunk azért nem láttam a válaszod,de a képek is magukért beszélnek. Azóta megnéztem a könyvben is,bár ott egyiken sincs az a DOBOZ A PÓTKERÉK ALATT. Igaz azt én vasárnap úgy levágtam mint a szél.
Így már értem hogy maradt ilyen állapotban a fülke és az egész autó. Nyilván valahol éveket állt tető alatt a honvédségnél. Selejtezés után is lelkiismeretes gazdája volt tető alatt tárolta. Baromi jó alapnak tűnik egyelőre, ha kitavaszodik folytatjuk a felújítást, platós lesz a drágám.
Bár egy kérdés piszkál, hogy a fenébe került bele 20.000 Km. Fekete számlapos műszerek vannak benne, nem tudom voltak e már 67-ben?
Nahát micsoda praktikus extra a csörlő a platón! Gondolom egy rámpára kitolták a légvédelmi ágyút a Csepellel meg csak odatolattak és felcsörlőzte. Vagy feltudta a földről is venni valami rámpa segítségével?
Az imént írtam,mi mire szolgált, lehet nem olvastad el,nem nézted meg a képeket. A plató utólagosan került rá, mivel a selejtezéskor - még annak idején - azokat leszerelték.
Néhány kép pluszbanAz autót így vettem. Elvileg gyári platós. 67-es évj. 89-ben selejtezték.
Így néz ki a bal oldali vázon lévő levágott konzol .Így a jobb oldali letört.És így mindkettő.
Más csepeleken én sem láttam hasonlót még, de ez nagyon gyárinak tűnik.Gyári a görgőcsap benne lánc bitzosítással gyárinak néz ki a festése is . A ráfújt zöld alatt ott van a gyári fekete.Nem tudom az üzemanyagoson és a vizesen hogy van felfogatva a pótkeréktartó lehet hogy ezek annak a csonkjai csak valaki rátett egy görgőt.
Ha jobb lesz az idő visszaállítom a letörés előtti állapotot és csinálok néhány képet. Aki ezt hegesztette az tudott hegeszteni és árama is volt hozzá az biztos.
Nos - a helyes válasz a kérdésre. Ez egy merev oldalfalú platós tehergépkocsi volt. Speciálisan kialakított, elnevezésében "járda gépkocsi" ZU-23- 2 légvédelmi gépágyú hordázására, rakfelületről történő tüzelésre. A csörlőkötél a fülke mögött, az alváz hossztartóira hegesztett bakra lett felvezetve, az eszköz mozgatására. A fülke tetején pedig volt egy védőlemez a hüvelykivetés miatt.A pótkeréktartó alatt a fegyverzet egyéb tartozékai tárolására szolgáló doboz. Pártíz db. készült belőle. Nem a gyár csinálta, hanem azt hiszem Gödöllő de gyárinak mondható.
Bár szoktam olvasni a topikot, de hozzászólni már nem nagyon szeretek. Most mégis megpróbálok segíteni.
Én 1981-83 között a mátyásföldi AFIT-ban (I. AFIT, 3.üe.) dolgoztam, ahol nagyrészt a Cs-344-et újítottuk fel, kezdve a nullától az összerakást. Munkaidő után pedig másodállásban a felújításra beérkezett kocsikat bontottuk teljesen szét. Pár száz darab autó megfordult a kezem alatt...
A fényképeken úgy néz ki, hogy ez eredetileg egy platós alváz (pl. a pótkeréktartó elhelyezésén).
Ettől függetlenül biztosan tudom állítani, hogy az általad kérdezett két felhegesztett konzol utólag "rákókányolt" dolog, eredetileg nem volt ilyen egyik fajta alvázon sem (sem a platós, sem bármelyik dobozos, sem vegyvédelmi v. tartály változaton).
A kocsi oldalra nem tudott csörlőzni, hanem alapvetően csak előre. Az irány megváltoztatásához (hátsó csörlőzés) a csörlőkötél-hurok szorító közcsavar miatt -bár kétféle méretben létezett- valóban nem volt egyszerű kifűzni a kötelet elölről a lökhárítón át. Főleg ha már besegített az idő vasfoga is.
Az a felhegesztett vas inkább talán billencs platónak volt ütközője. Ez az oldalra csörlőzés azért alap esetben elég körülményes mert a csörlőkötél végén van egy hurok ami nem fér át a lökhárítóba épített görgők között tehát le kell szerelni. De egy kb 32es anya szorítja bele egy kúpba, satu nélkül kétlem hogy le lehet szerelni. Esetleg fűrésszel el lehet vágni de utána is valami kéne rá hogy rögzíteni lehessen...
A hétvégén a tavaszi időben elkezdtek vetkőzni a csepelek.(legalább is nálunk)Lenne egy kérdésem.
Pőresgében felfedeztem egy-két érdekességet.Ez a két fülke mögötti csörlőkötél vezető az oldal irányú csörlőzést szolgálta? már mielött levágták ill. letört? Vagy rosszul gondolom?