Amint láthatod, a gőzgépek szabályzásától a dízeladagolókig és a kapálógépekig sok helyen alkalmazzák. Bár ott csak röpsúlyos kuplung néven fut, de neked tökéletesen megfelel. :-)
A kepfeltoltes sajnos csuszik, mert itt fogtak Egyiptomban (na persze nem nyaralni) meg egy honapot.
Marciusban toltok fel reszletes fotokat a szerkezetrol.
A ropsulyos fek jonak tunik, talan ez lesz a vegleges megoldas, viszonylag konnyen beszerezheto es igenytelen szerkezet.
Amin meg gondolkodom az egy hazilag keszitett hidraulikus retarder, ami bizonyos fordulat folott bekapcsolodna a hajtaslancba es "ellenallaskent" fekezne a rendszert.
A kivitelezese relativ egyszeru: egy vascsobe nehany terelo bordat be kell hegeszteni, leszabalyozni, majd egy csillag alaku rotorral kiegesziteni. Olajjal feltoltve nagyszeru lassitomukent uzemelne.
A kerdes az, hogy tudom megoldani a fordulatfuggo bekapcsolast?
A másik fórumon Hind tett fel képet arról, hogy képzelte el a viharvédelmet hasonló elrendezésnél. Ferenc engedélyével felteszem ide az általa készített képet. Ha az oszlop fölé kerül a generátor, nem kell nagyon kinyújtani a vízszintes tartót.
Közben nekem is támadt egy gondolatom. Nekem nem tetszik, hogy a rotor megbillenése után azonnal elfordul az oszlop körül. Egyenlőre ötlet szinten van. Itt nem billen a rotor, hanem lefordul a szélről, saját erőből. Igyekszem egy könnyen kivitelezhető megoldást találni a működésre, hogy eldönthető legyen, érdemes-e használni.
Sajnos a billentes nem mukodik, mert a generator nem vizszintes tengely vonalaban van, hanem lefele nyulik fuggolegesen az oszlop vonalaban (ahol ugyis arnyekol az oszlop). Igy egyik iranyban sem donthetem a gepet, mert vagy a rotor vagy a generator er bele az oszlopba.
Jelenleg valami ropsulyos hidraulikus feken gondolkodom, de meg nem kristalyosodott ki. A dontogetes valoban egyszerubb lenne.
Gondolkodom a szeleromuvem viharvedelmen. A gep mar kesz egy ideje, es valtoztattam is rajta, mert az uresjarati teszt kihozta egy-ket gyenge pontjat. Most terek ra a vedelem kialakitasra meg mielott a tavaszi szelek ideernek.
Mivel a gepem downwind (tolato uzemu) nincs rajta semmi sallang, ugy, mint faroklapat es egyeb alaktreszek. Nem is szeretnem elcsufitani, szeretnem meghagyni az eredti kialakitast, ugy, mint a nagyoknal.
A viharvedelem utolso bastyaja mar keszen van: ha az egesz szelgep leszakad a forgozsamolyrol, egy koracelbol hegesztett karika tartja tovabbra is az oszlopon; tonkremegy ugyan, de nem szall el 200 meterre. Ha a rotor tengely adja fel a harcot, egy mechanikus vedelem (vasgyuru) tartja majd a csapagyhazon, megelozve a leesest. Persze mindket esetben tonkremegy a rotor, de nem veszelyeztet senkit kozvetlen baleset. Ilyenkor mindig megkerdezem: Ugyan ki setalgat az utcan 100 km-es viharban? Mindenesetre a biztonsag az elso!
Meg egy lepessel elotte kellene egy fokkal konszolidaltabb vedelem.
Arra gondoltam, hogy egy bizonyos szelsebesseg felett a szeliranyra merolegesen felcsapodo vitorla kiteritene a rotort, megelozve igy a balesetet. A vedelem aktivalasat egy ropsuly vegezne, ami mondjuk meghuzna egy retesz- vagy kilincsmuvet es a szel erejetol kinyilna a vitorla. Vihar utan kezzel vissza lehetne allitani alap pozicioba.
Bazarghai topiktársunk a 16128 hsz-ban közölt képeket 1direct drive motorról.
NOs lenne 1 ugyanilyen motorom ,tengellyel együtt ,sőt megvan hozzá az LG mosógép eredeti,hibátlan üstháza is ami tartalmazza a csapágyházat. Ha valakit érdekelne szívesen átadom baráti áron.
Hú... na szóval eredetileg azért akartam mechanikusat, mert ez üzemelő elektromos berendezést nem szívesen hagytam volna magára 2-3 hétre, ha úgy adódik, hogy nem tudok elmenni. De aztán felvilágosítottak, hogy az áttétek, a fogaskoszorúk akkora veszteséget generálnak, hogy nagy szél kell, hogy üzemeljen, és valóban, ha nincs szél nem forog. Mechanikus tehát kilőve. Legyen elektromos. De ne fogyasszon sokat, mert nem akarom a gatyámat is rákölteni, főleg ha nem is vagyok ott. Ez esetben, ha azt nézzük, mennyibe kerül beszerezni, és fenntartani utána, hát tényleg a kis szivattyú győz...
Sziasztok! Néhány tippet szeretnék kérni tőletek, mert nem vagyok nagy gépész, és ráadásul nőnek is alkotott a teremtő (halmozott hátrány)...
Kerti csobogó-tó-vízesés forgatására szeretnék szélkereket használni, hogy ne kelljen áramot fogyasztania, tehát teljesen mechanikus legyen. Mert vidéken van, a hobbitelken, és folyamatosan mennie kellene. Hogy induljak neki a témának?
Csatlakozom az előttem szólóhoz, ilyen fordulatnál még az alapjárati fordulat is több így nem hogy termelne a gerjesztés még fogyaszt is. Nem véletlen az, hogy nem használnak gépkocsi generátort ilyen célra.
Bármelyik személygépkocsi generátort fel lehet használni, minden át alakítás nélkül, a lényeg, hogy a beépített feszültség szabályzója legyen meg. Kb 400- 450 fordulaton leadja a névleges teljesítményét.
Egy másik megoldás: Az elektromos bicikli hátsó agya 50 fordulaton leadja a 12 V ot. Ezt célszerű 12 V izzón keresztül vinni, mert nagyobb sebességnél böb áramot ad, vagyis 35 40 V ot ad, és azt fogja meg a sorba kapcsolt izzó, ez lesz a feszültség szabályozó
Köszi de nálam a pénzügyi helyzet általában a 0 körül mozog. A másik pedig az, hogy én szeretem elkészíteni amit kigondolok ez nálam elvi kérdés. Az alkotás öröméről nem mondok le.
Én is tervezem már évek óta, hogy szélkereket építek de mindig csak terv maradt. A technikai háttér adott csak az idő és a pénz ami meghatározza, hogy mit alkossak. A torony adott csak a szélkerék hiányzik. Napelemes rendszerem már 4 éve üzemel, a legnagyobb gond az energia tárolása. Az akku is 4 éves és sajna már a "végit" járja. Én mindenképpen függőleges tengelyű szerkezetet építek mert szerintem azzal kevesebb a macera, generátornak a tárcsa generátor számomra a szimpatikus. A mágnesek már megvannak és tekercs is van már kész csak még tesztelgetem, hogy mi lenne az ideális menetszám. Az sajnos igaz amit az előttem szóló írt, hogy a fórumokon általában lehurrogják a kezdőket és javasolják, hogy olvasson vissza. Ha ezt valaki megteszi el is megy a kedve, én egyszer elolvastam 12 000 hozzászólást de elegem volt. Szerintem az lenne a jó ha azok akik komoly eredményt értek el valamilyen téren évente összefoglalnák nagy vonalakban, hogy mi is történt. De erre ne számítsunk, én úgy szoktam, hogy nézem a hozzászólásokat és ha kép van ott elolvasom miről is szól egy pár hozzászólás így kimazsolázom a lényeget. És a youtubon is vannak videók amik a témával kapcsolatosak azt is célszerű megnézni. Ha belekezdek közölni fogom.
En mindig ugy voltam vele, hogy kar a keveske szelbol dragan megtermelt aramot elfuteni egy ellenallason.
Akkor mar inkabb hasznald a futes keringetoszivattyud UPS-enek toltesere, vagy vilagits ledekkel rola.
Legujabban mar hibrid rendszert tervezek, van mar 10 db 240 wattos napelem, plusz keszul az 1000 wattos szeleromuvem, de csak a ketto egyutt es csakis feltetelek melett hasznalhato majd futesrasegitesre.
En most az orszag egyik legszelesebb videken fogok hazat venni (volt benne nemi elorelatas), mert nekem a szel- es a napenergia a hobbim es ne fogom feladni az almaimat. Sajnos ezen a forumon is egyre kevesebb az epito, azt a nehany lelkes kezdot is elzavartak, mikor bekerdeztek par nyilvanvalo kerdest az oregektol.
En azt mondom, a generatort meg kell venni, keszen kaphato es jobb barmilyen hazilag takolt vacaknal.
At kell ragni az "alap" oldalakat az elmeletrol, aztan megtervezni a sajat gepet es epiteni.
Sok kudarc fog erni kozben, de semmi sem keszult meg el ugy, hogy elsore tokeletes legyen.