Hogy utálhatják a fórumot ! Mindig lelepleződnek !
Szerintem ez nem egészen így van . De a viszonyuk a fórummal valahogy nagyon elromlott . Párszor próbáltak reagálni erre-arra , de csak szította a feszültséget .
Magyarországon nagyon sok autójavítóval vannak problémái az ügyfeleknek ; a használtautó-piacon is jócskán akadnak anomáliák -- ha valaki beletúr autós oldalakban rengeteg ilyen viszályos esetet talál . A lehúzásos esetek tucatjait olvasni .
A mopedautóknál sajátosan árnyalja a képet magas ár -- ami az új kocsira éppen úgy áll mint a használtra , vagy akár az alkatrészre -- és az érdemi konkurencia hiánya . Emiatt ennek a cégnek a nyűgeire fokozottabb az érzékenység .
Hogy mennyiben piaci kényszer és mennyiben arcátlan mohóság némelyik hirdetési áruk azt nem tudom ; azt se mennyiben lenne más a helyzet ha volna rajtuk kívül néhány szerviz ami vállalna mopedautó-javítást .
De a versenytársak nem mindig törik le az árakat . Példaképp említem , hogy nemrégiben nálunk két haláleset volt a családban így volt alkalmunk a temetkezési vállalkozások árképzésére rálátni . A második temetést nekem kellett intézni , amennyire lehetett próbáltam körbejárni a kérdést . Annyi azért feltűnt , hogy nem kaptam részletes árajánlatot sehol , legalábbis írásban nem adták ki : bár a hapsi írta a tételeket , de velem csak a végösszeget közölte ; és elvileg ugyan 4 társulat is szóba jöhetett volna de az árak gyanúsan egyformák voltak . És amikor az ember a közeli hozzátartozója temetése ügyében jár el akkor egyetlen dolog érdekli : mielőbb túl lenni az egészen , nem fog pártízezres tételeken morzsálódni , van elég baja a gyásszal . És úgy tűnik ezt mintha ki is használnák . Az árak pedig érdekesek . Az egyik cégnél kiválasztottam egy urnát , de utána egyéb ok miatt a másik társaságnál maradtam . De lesz -e nekik olyan urnájuk ? Rákerestem a neten és kiderült , hogy a csomagküldő cégek 5-6 ezer Ft-ért árulnak olyanféle urnákat mint amilyet a kiválasztottam , és amit 4x ennyiért számoltak fel nekem . Nyilván nem túl etikus a gyászolók érzelmi feldúltságát kihasználva felverni az árakat .
És nyilván nem túl etikus a monopóliumot kihasználva a piaci fölött ennyivel mopedautót eladni .
De az otthon barkácsolók és a hivatalos szerviz NAGYON eltérően működik , erre az az olvtársunk (Volksrodzoli) szokta felhívni a figyelmet aki maga is üzemeltet hivatalos szervizt . Bérleti díj , munkabér , közterhek , adók , járulékok , könyvelési díj -- hatalmas költségeket kell kitermelni , aminek a ki-be fizetésével nem lehet késni .
Egyik fórumtársunk jelentős átalakításokat tervez a nemrégiben megszerzett járgányán -- már akadt persze érdeklődő aki megkérdezte : nem alakítaná-e át az ő hasonló masináját . Elkezdet számolgatni , és rájött , hogy jó 100 ezret el kéne kérni azért a sok vacakolásért amit saját magának hobbiból megcsinált .
Írtam volt , hogy itt járt nálam tegnap ez a horrodrága kék Evo . Mondtam a tulajnak : az a szürke JDM kb. felibe-harmadába került . De ez erőst csúsztatás , mert én magam rengeteget dolgoztam a kocsin , hogy használni lehessen -- mivel közeli ismerősömről van szó nyilván nem számolok fel neki mindent a piaci árakon . Egyik barátom pár hónapja arról beszélgetett egy vidéki autószerelővel , hogy mopedautó javítást senki nem vállal a városunkban ; erre ő azt mondta , hogy ő bármit szerel . Neki 4500 Ft-os óradíja van , aki ezt a pénz kicsengeti annak dolgozik : az lehet személygépkocsi , kerti traktor , mikrobusz , robogó , mopedautó ... Ha a JDM javításban ezzel az óradíjjal számoltam volna akkor valószínűleg meghaladta volna a alapjármű vételárát a munkadíj . Még minimálbérrel számolva is horribilis összeg jön ki . El szoktam gondolkodni mennyit kérnék a javításokért ha ezt főállásban csinálnám . Ha azt a jövedelmet kéne megkeresnem amit a munkahelyemen mint alkalmazott kapok akkor elég húzós árakon dolgoznék én is , ha pedig hivatalos számlaképes szervizként akkor pláne -- most tekintsünk el attól, hogy nincs a környékünkön annyi mopedautó , hogy eltartson egy műhelyt .
Tévedés ne essék , nem védem én Érdet , csak igyekszem jobban átlátni az ő szempontjaikat is . Nekem talán annyiban könnyebb ez , hogy hozzám néha jönnek idegenek különféle műszaki problémákkal , lehetőség szerint igyekszem segíteni rajtuk , de mindeközben emiatt a saját kocsijaim nem készülnek , és ez számomra a komoly veszteség . És persze az van : piti javítások is hónapok alatt készülnek el , mert akkor tudok velük foglalkozni amikor a munkahelyemről hazaérve nem kell sürgősebb dolognak nekilátnom .
Tőlem idegen , hogy a pálya széléről acsarkodjak . Ettől függetlenül fennakadt a szemem amikor a fél oldalára bénult vidéki kisnyugdíjas megmondta mennyibe van neki a masina .
Ez a 850 ezer valami egységár lehet , mert megjelent nálam egy kék 400-as Evo , a rokkant tulajdonosnő Érden vette ugyanennyiért . A szerencsétlen mopedes a teljes vételárat zsebből fizette ki , mert nem kapott mozgássérült utalványt -- pedig ha van rokkant aki rászorulna , akkor ő az . De amikor tájékozódott akkor a mozgássérült szövetségnél a hülye ügyintézőnek fogalma nem volt semmiről , magyarázta az 5 éves korhatárt meg effélét , hiába magyarázta a rászorult , hogy mopedautóról , a 3-4 kerekű segédmotoros kerékpárról beszél . Ráunva a kínlódásra összeszedte az árát megvette ezt a -- piaci viszonyokkal összevetve -- erősen túlárazott járgányt .
A masina egyébként nem ismeretlen előttünk , egy éve már cikkeztünk róla :
Énszerintem,meg gondolták magukat nem zárnak be az Érdiék. Ennyi pénzt,csak szegény kisautós embereken lehet begyüjteni nagyon jó megéllhetés. Ide a rozsdás bökőt,kétkezi munkától köröm kefére még nem szorultak.
Persze be kell ezt a kis járművet "lakni",meg kell szokni a méreteket akármilyen kis jármű.
Ne feledd, a beszerelt tolatóradar hátul 1.25 m ről kezdi jelezni a közelben lévő "akadályt",járművet lassú sípjellel ahogy csökken a távolság egyre hangosabb és gyorsabb a jel.Meg kell szokni komám a motor után,csak szokatlan.Igaz 34 évig vezettem,aztán lám csak utas vagyok.Kinek mi jutott.Csak óvatosan, használjátok egészséggel!
""Feltűnt a második fecske , szegedi kollegánk úgy látszik ebből akar sarokházat venni . Végülis megteheti , a gyorsaságnak jutalma van , és most kínálat nagyon siralmas -- annyit kér amennyit akar .
Szóval kislámpás Aixam 400 , küllemre kulturált , indítható , külföldi okmányok , 420 ezer .
Szóval többek közt ezt a kocsit hirdették október 11-én Győrben100 ezerért.
A képeken a bal szélső.
Aztán amit írtál is, október 27-én feltűnt Szegeden420 ezerért, a hirdetés még mindig fent van, és hirdeti a kék Grecav Amica-t is 200 ezerért, ami a győri képen ez előtt a kocsi előtt áll.
Most megjelent Érden850 ezerért, jellegzetes a letört szélű motorháztető szemből a bal oldali lámpa felett, alatta a megrepedt sárvédő a lökhárító találkozásánál, még a műszerfal tetején rosszul visszarakott gumi is ugyan úgy áll, stb, nem kell sorolni.
Hát így lesz kevesebb mint 2 hónap alatt egy eladó 100 ezres kocsiból eladó 850 ezres.
Ha ilyen drágán lehet hozzá jutni egy váltóhoz, akkor, marad a régi. 50000 Ft az üzemanyag megtakarításból sokára jön be. Igaz, hogy ha lassúbb váltót eladom, akkor az már minimalizálja a költséget. De hogy mikor tudnám eladni, az rejtély. Lehet, hogy gyorsan el kelne, de lehet, hogy csak hosszú idő után. Most pedig nem állok úgy anyagilag, hogy meg előlegezzem ezt a pénzt hosszabb ideig.
Igen jól kalkulálsz , a 8-assal gyorsabb a kocsi , a 11-essel lassúbb , de pörgősebb . Ha a 4 kW-os motort párosítják a nyújtott áttétellel akkor előfordulhat , hogy extrém meredek emelkedőkön nem tud felmenni . De ez téged kevéssé érint ...
Az már inkább , hogy elvétve lehet ilyen difihez jutni , és ha igen akkor drágán . Egyetlen ilyen továbbadott difiről tudok , ott 80 ezerbe került az új tulajnak a kevésbé pörgős megoldás . Mivel a normál difik 30 körül cserélnek gazdát ezért úgy lehet számolni , hogy hogy azért a fogeltérésért félszázezret bízvást számolhatsz .
Ehhez képest elég olcsón vettem 2007-ben a 3 éves 500.4-est, akkor kb. 3000 euro körül lehetett a 720e Ft. Sok baja nem volt, az egyik ajtó zsanér volt letörve, meg a szokásos hibák (fékdob, rozsdás motortartók, hűtő, kerékcsapágyak, talpasok). A szervizkönyv végig vezetve volt, 3 év alatt 45e km-t tettek bele. Az utolsó szerviznél primer variót és szíjat is cseréltek, benne volt a számla a kesztyűtartóban. Meg is lepődtem az összegeken, így már érthető, hogy aki megengedheti magának, a garanciaidő lejárta után az első nagyobb hibánál vesz inkább egy újat.
Azon gondolkodok, hogy 2007-ben volt-e olyan szép egy 3 éves Aixam, mint manapság egy hasonló korú mopedautó. Arra emlékszem, sokaknak tetszett, de szerintem leginkább a gyöngyház arany fényezése miatt. Formára nem volt különleges, sokan összetévesztették a Twingóval. Az újabb szériák már sokkal feltűnőbb formatervet kaptak.
Arra viszont nem tudok magyarázatot, hogy Ausztriában miért emelkedhetett a duplájára a mopedautók ára. Ott már 10 éve is alacsony volt az infláció.
Köszönöm Péter a választ és a megosztott képeket. Ezek alapján se tudtam beazonosítani, mert pont az a rész ahol lenni kellene az adatoknak, nincs megtakarítva. Azért érdeklődöm, mert ha jól emlékszem, akkor azt mondtad, hogy valószínű az enyémbe a lassúbb áttétel van. Mert ha a meghirdetett a gyorsabb fajta, akkor lehet, hogy rámozdulnák. A váltóba lassító, vagy gyorsító áttétel van? Úgy tudom, hogy lassító. Melyikkel lenne gyorsabb az autó? Mert az én elméletem szerint, akkor gyorsabb, ha behajtás 8 fordulatára fordul egyet a kihajtás. Vagy is a 12:1 áttétel a lassúbb autó. Nem azért kiváncsiskodok, hogy száguldozni akarnák, hanem azért mert az áttétel módosításával, valószínű, a fogyasztás is kisebb lenne.
Még arra is kíváncsi vagyok, hogy kb milyen árba cserélnek gazdát ezek a váltók?
Köszönöm a választ. Próbáltam megtippelni a karosszéria megmaradt részéből, hogy 400-as lehetett-e aminek az alkatrészeit árulják. Annyit látok, hogy nem 500.4-es. De hogy 400-as, vagy esetleg valami az újabb típusok közül, nem tudom.
Ebben a hirdetésben, egy váltót is hirdetnek. A egyik másik képen látszanak számok, meg valami írás is. Ezekből meg lehet állapítani, hogy ez melyik váltó? A gyorsabb, vagy a lassabb?
Én úgy vettem, hogy nem volt meg az ablakmosótartály dugója. Akartam esztergáltatni az unokámmal, de nem kellett, mert kézbe akadt egy műanyagdugó, amit lehet venni a vascsövek végének lezárásához. kicsit megvoltak faragva rajta a bordák, de pont jó lett. Egyik ismerősöm az olajbeöntőnyílás dugóját hagyta el és neki is ezt javasoltam. Lett is megfelelő méretben.