Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.27 0 0 433614

A mozdony oldalán meg virít az SGP felirat...

A kasztni kiköpött 2041-es (SGP).

A motor SGP.

A forgóvázak is.

 

Abban viszont valóban igazad van, hogy eredetileg (1961.) 2097.01 számon, de még SGP gyári tulajdonban került a sínekre, és 1963-ban vette át az ÓBB, akkor lett 2085.01-re átszámozva (wiki).

A korábban idézett fórumon azt recézték, hogy más az ablakok formája (a három kép egymás alatt, 2097, CD mozdony, 2085).

Előzmény: kihúzóvágány (433608)
benbe Creative Commons License 2016.11.27 0 0 433613

Ha ilyet láttál, az 812-es volt, de a Blonski színű változatok is csak azok lehettek.

Előzmény: kihúzóvágány (433607)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.11.27 0 0 433612

A 100-as vonal része az Albertirsa-Szolnok is, (~40 km) ami aligha garanciális, és helyenként robban is le, sajnos.

Előzmény: r1232 (433606)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.11.27 0 6 433611

Nem vagyok egy HVG-fan, de a cikkben sok tényadat van, ami egyáltalán nem valótlanság:

- sok helyen nem működnek a liftek (Tárnokon sem, pedig az nemrég készült el), de a még régebben felújított állomásokon már egyenesen be vannak deszkázva (pl. Sorút) [lehet mondani, hogy minek a lift (úgyse használnák), de akkor miért kellett megépíteni? :)

- a 160-hoz nem lesz gördülőállomány, legalábbis ha nem Flirtből akarjuk az IC-t kiállítani

- Köki és társai vállalhatatlanok [amiből a MÁV csinált ugyan egy EU projektet, de úgy halad, ahogy látjuk - az ugyanebben a projektben található Kaposvár és Balatonszentgyörgy állomás felújítása sürgősebb volt, ott nyilván több az utas :))))].

- a felújítások drágák, és a polgárok számára nem hoznak eredményt, vagy kevésbé láthatót hoznak: ez persze nem azt jelenti, hogy nincs vasútüzemileg előnyük, eredményük; hanem azt, hogy a 20 éve elmaradt karbantartás van eladva EU projektnek.

- és ami meg nem lett leírva a cikkben, hogy az EU forrásból felújított vonalak karbantartására (ároktisztítás, gyomirtás, stb.) vagy elég pénz nincs, vagy elég ember, vagy egyik sem.

 

És ismét nem állom meg hogy leírjam: nagyon örülök, hogy az egyik legkisebb személyforgalmú megyeszékhely, amely mellesleg jelenleg is a legintermodálisabb (Kaposvár) állomására - annak még intermodálisabbá tételére - nem költöttek 35 milliárdot. De remélem 13-at sem fognak.

Előzmény: r1232 (433605)
gw Creative Commons License 2016.11.27 0 0 433610

Az érdekes, mivel a ZSSK október 17-én selejtezte az utolsó LIAZ motoros 810-est. Amivel találkozhattál az esetleg a modernizált, jóval erősebb MAN motoros 812-es.

Előzmény: kihúzóvágány (433607)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.11.27 0 0 433609

Köszönöm, meggyőzőek a számításaid, nyilvánvalóan nagyon hasonló eredményre jutnak az adott vonal forgalmát szervezők is.

Előzmény: hmsoft (433598)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.11.27 0 0 433608

A gyári számokat és a gyártási sorrendet is a Stockklausner lista alapján írtam, aszerint egyértelműen Floridsdorf. Kétségtelen, az ÖBB elállt a további példányok megrendelésétől. Az átszámozás idejét egyelőre nem tudom, de a három és hatcsatlós gőzmozdonyok is 97-re végződő pályaszámot kaptak.

Előzmény: segélyvonókészülék (433597)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.11.27 0 0 433607

Tévedsz: közlekednek: legfutóbb 2016.10.22-én láttam személyesen TZiszolcon a Breznóbányáról érkező motorkocsit, majd indult is vissza.

Előzmény: gw (433599)
r1232 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433606

Na mesélj!

 

A 100-asra is 2020-ra ígérik, addigra leromlik a pálya.

 

Ez is a tudatlanságodat mutatja. 2020-ra még biztosan nem romlik le, az még a garanciaidőn belül van.. .:p

Előzmény: kristoof (433603)
r1232 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433605

Ha csúsztatásokat és valótlanságokat akarsz olvasni, akkor mindenképp.

Előzmény: kristoof (433600)
István Gyuri Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433604

GOLAZ111: meg lehetne oldani, hogy a községben a megállóhely veszprémi oldalán legyen egy csonkavágány.

És akkor máris elvesztené megállóhely jellegét :)

(és máris lehet csilliárdokért biztbert is kiépíteni...)

Előzmény: GOLAZ111 (433602)
kristoof Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433603

Nem tudom, de elég idióta módon csinálják a felújításokat. Az meg ultra gáz, hogy még nincs ETCS2 egy csomó vonalon! A 100-asra is 2020-ra ígérik, addigra leromlik a pálya.

Előzmény: GOLAZ111 (433601)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433602

Eplénynél meg lehetne oldani, hogy a községben a megállóhely veszprémi oldalán legyen egy csonkavágány. Ha a megállóból nem tud elindulni a vonat Zirc felé, akkor visszafog, rááll a csonkára és onnan indul.

Előzmény: kihúzóvágány (433596)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.11.26 0 1 433601

Nagyon. Én addig olvastam, amíg nem akartak egy órát rámsózni (2 mp.) A bűvös szó: ETCS.

Előzmény: kristoof (433600)
kristoof Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433600
gw Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433599

Közlekedtek, ma már egyik helyen sem. De mind Tiszolc, mind Tanvald esetében elmondható, hogy mindig is igyekeztek a 810-essel kiadott vonatok számát minimalizálni, nem véletlen hogy mindkét országban ezeken a vonalakon maradtak meg a legtovább a régi nagy motorkocsik (820, 850/1), illetve vezették be a legújabbakat (811/2 Szlovákiában, 842, majd legutóbb 840 Csehországban).

Előzmény: kihúzóvágány (433596)
hmsoft Creative Commons License 2016.11.26 -1 2 433598

Ott is, és Tiszolcon is ténylegesen a Studenka motorkocsik (ott 810-es besorolással) közlekednek. (50-60 ezrelék között).

 

(Elnézést, kicsit hosszúra sikeredett.)

Igen, igazad van, a szóló motorkocsi felmegy. Eredeti motorral, a "Vasúti vontatójárművek üzemeltetési zsebkönyve" 450. oldalán található emelkedő-sebesség ábra szerint, 60 %o-en valamivel több mint 20 km/h egyensúlyi sebességet produkál. Motor+mellék összeállításban valamivel 40 %o fölé engedhető, amikoris nem egészen 20 km/h-val képes haladni. A tiszolci vonal két kritikus szakasza "v úseku Bánovo - Zbojská je 48 promile v dĺžke 2,4 km, v úseku železnice Zbojská - Pohronská Polhora je 50 promile v dĺžke 800 metrov" - tehát van benne egy 800 méter hosszú 50 %o-es (más források szerint 50,2 %o-et elérő) és egy 2400 méter hosszú 48 %o-es szakasz. 48-50 %o mellett a szóló Bz megközelítheti a 30 km/h-t. Gyengébb tapadás (pl. kedvezőtlen időjárási helyzet) miatti rátartással, 20 km/h megengedhető neki.

De akkor számolgassunk egy kicsit ezekre az extrémebb esetekre. Először is, nézzük meg, milyen rátartással érdemes dolgozni, a közelítő számolások mellett. Vegyük példának Kárpátalját, azon belül a fővonalat (Csap-Lvov), és annak a hágótól innenső, hegyi szakaszát. A mértékadó emelkedő 26 %o, az engedélyezett vonattömeg a "kis" alapegyeség (5200 t  - mármint ennyi volt, mert most csak 4650, de vegyük az eredetit), a trakció 4 vonó és 4 toló VL11m szekció (volt, mert most 6 vonó és 2 toló, de vegyük azonosnak).

Az ellenállásképleteket nem érdemes túlbonyolítani, közelítéshez ezek jók lesznek:
- alapellenállás: legyen a MÁV VTKI rakott kocsis változat, w0=1,7 + 0,03*v/10 + 0,018*(v/10)2 (N/kN, sebesség km/h-ban)
- emelkedési ellenállás: we ~ e %o (ez ugyan csak kb. 40 %o-ig igaz, de fogadjuk el, hogy 50-60-nál sem csalunk túl sokat)
- ívellenállás:500/R-30 (ennél is van szebb, de most jó lesz)
- szél és egyebek nem játszanak, majd úgyis benne lesznek a rátartásban.

Ezek után a kárpátaljai eset így fest:
G=52000 kN, v=40 km/h (a hágónál ennyi alkalmazható)
we 26 %o esetén: 26 N/kN; összesen tehát We=1352 kN
w0=1,7+0,12+0,288=2,108 N/kN; összesen tehát W0=109 kN
wr=500/R-30; R=300 (van kisebb sugarú is, de most ennyi jó lesz): wr=1,85 N/kN; összesen tehát Wr=96 kN
mindösszesen ~1557 kN.
8 szekció VL11m á 40 km/h ~ 500*4=2000 kN
A rátartás tehát ~1,28, ennyivel számoljunk a továbbiakban.

Legyen egy 50 %o-es vonalszakaszunk, ahol 1000 tonnát akarunk megmozgatni (bruttó, tehát vontatójárművel együtt). Legyen a vmax 15 km/h.
Tehát: v=15 km/h, G=10000 kN
e=50 %o: 50 N/kN; We=500 kN; wo=1,7+0,045+0,0405=1,7855 N/kN; W0=17,9 kN. Legyenek itt is 300 méter sugarú íveink, a kritikus emelkedőjű szakaszon. Akkor tehát wr=1,85 N/kN; Wr=18,5 kN.
mindösszesen: W~536 kN, rátartással együtt: 536*1,28=686 kN
60 %o mellett ugyanez 814 kN lesz.

50 %o-en tehát kell pl. két Taurus, amelyek ~800 tonnányi elegyet fognak tizenöttel felcipelni. 60 %o-en már 3 Taurus kell, amelyekkel, ugyancsak tizenöttel, ~730 tonnányi elegyet lehetne továbbítani. Meg lehet csinálni? Meg. Erőteljesen korlátoznák egy vonal áteresztőképességét ezek a feltételek? Erőteljesen.

hm

Előzmény: kihúzóvágány (433596)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433597

Namost, az, hogy a 2050-esben milyen motor van, az a téma szempontjából tökmindegy. Valóban, EMD 12 567 ("kisnohab"), és La Grange-ban, Illinois államban készült.

Ugorgyunk!

Az SGP (és nem a Floridsdorfi gyár!) 2097.01 pályaszámot viselő gépe nem volt óbb állagban, és nem azonos az ÓBB-nél 2085.01-es pályaszámot viselő mozdonnyall! Eleve a harmadik helyen szereplő 9-es számjegy a sorozatjelben a bundesznál a keskenynyomközű kivitelt jelöli (lásd 1099, 2091, 2095). A CD részére 1961-ben készült a 4db T426, míg a hazai pályára került négycsatlós egy évvel későbbi kiadás.

 

http://www.kleinbahnsammler.at/wbb2/index.php?page=Thread&threadID=12473

Előzmény: kihúzóvágány (433595)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433596

Ott is, és Tiszolcon is ténylegesen a Studenka motorkocsik (ott 810-es besorolással) közlekednek. (50-60 ezrelék között).

És ezért írtam, hogy Eplénynél az emelkedés legfeljebb dombvidéki pályának tekintendő.

Előzmény: hmsoft (433585)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433595

Igen, abban a Henschell gépben EMD motor van.

A WLF gyár összesen 8 példányt gyártott az említett mozdonyból, némi különbség volt a hidraulikus hajtómű nyomatékelosztásánál.

18162 számon:           LDH 833/317 : ÖBB 2097.01

18166-18169 számon: LDH 742/283 : CSD T 426.001-004

18272-18273 számon: LDH 700/350 : Ózd

18297 számon:           LDH 650/400 : Ózd

Az eisenerzi pályára szánt mozdonynál 600 t vonatterhelést vettek figyelembe, 1100, ill. 1250 LE motorteljesítménnyel.

 

Előzmény: segélyvonókészülék (433587)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433594

Aki ott él, biztos megunja, én egyelőre kevesebbet megyek, mint szeretnék :))

A vonat is jó, de a táj sokat tesz hozzá.

Előzmény: segélyvonókészülék (433590)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.11.26 0 1 433593

Van tehervonati kiszolgálás (hétköznap).

Van vonat Leobenbe, körbe megy (Hieflau - Selzthal - St. Michael felé), valamint van vonat Linzbe is (Hieflau - Kastenreith felé)

http://www.bahnportrait.de/heinrich/Cargoserv/erz.html

 

Egyébként szerintem az egyik legszebb vasútvonal Ausztriában a Rudolfsbahn vonatkozó szakasza (Kastenreith-Selzthal).

Előzmény: Törölt nick (433592)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433592

http://www.bahnbilder.de/bild/oesterreich~e-loks~br-1141/671615/1141-021-der-oegeg-vor-dem.html

 

Egész sok kocsit is fel lehet oda juttatni. De biztos hogy nem volt oda tehervonat napjainkban is? Mintha láttam volna Cargoserv-es taurussal tehervonatot képen...

Előzmény: Törölt nick (433580)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433591

Amúgy az Erzbergbahn legnagyobb emelkedője 71‰, azaz az már tényleg hard-hard-hardcore adhézióval.

Előzmény: hmsoft (433585)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433590

A Rudolfbahnra gondoltam, Kleinreifling - Selztal között, de jól le vagyok maradva (hivatalból nem járok a környékre, annyira meg nem vagyok perverz, hogy szabadidőmben is Ausztriában és vonatozzak csak a vonatozás kedvéért), mert már tényleg csak jelképes a személyforgalom.

A NÖVOG, vagy milyen helyi izé személyszállításába a BBÖ nem nagyon tud belekavarni, ahogy a Rübeland-express, meg a hasonlók is már teljesen autonóm téma.

Előzmény: DJ. Bakter (433589)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433589

"Az Eisenerz-i vasúton is nagyon pedzegetik a személyforgalom leállítását, ott sem azért, mert bizony elég rendes emelkedők vannak, hanem mert nem "kellően népszerű" az utasok körében, vagy épp nem ezt forszírozza a személyszállítás megrendelője."

 

Az Eisenerz-i vasúton nincs is klasszikus személyszállítás. A nyári szombatonként egy rövid szakaszon 2 járatpár nem igazán az. Vagy ezt a "múzeumvasutat" akarják leállítani?

A környéken pedig már rég megszűnt a "normális" ÖBB személyszállítás, még a Weßenbach - St.Gallen-Selzthal vonalon is csak hétvégente van 1 pár vonat.

Előzmény: segélyvonókészülék (433588)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433588

Valamit tegyünk azért helyre!

Az Erzbergbahnon nem azért van ma az, ami, mert meredek. A sógor épp eléggé tud hegyipályán vonatozni, a mei technikával meg még annál is jobban tud, mint anno a hetvenes években. A fogasüzem ott annak komplikáltsága, drága fenntarthatósága, és létszükségletének megszűnése okán fejeződött be.

A vonal épp az áruszállítás volumenének visszaesése, és az ott jóval versenyképesebb közút térnyerése okán vesztette el szerepét, és ezért - nagyon sok, síkvidékinek mondható vonalhoz hasonlóan - a NÖVOG, vagy épp amelyik Jézusszíve Kht. üzemelteti túrisztikailag (mer' egyébként meg szép).

Az Eisenerz-i vasúton is nagyon pedzegetik a személyforgalom leállítását, ott sem azért, mert bizony elég rendes emelkedők vannak, hanem mert nem "kellően népszerű" az utasok körében, vagy épp nem ezt forszírozza a személyszállítás megrendelője.

Előzmény: Törölt nick (433579)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.26 0 1 433587

Pár tárgyi tévedés Erzbergbahn ügyben:

- egy 2085-ös készült oda, de nem az siklott, hanem egy adhéziós 2067-es tolatómozdony, miután önállósította magát, és végiggurult a fél vonalon.

- ez a 2085 egyébiránr a CD részére - asszem pont az itt az imént is megemlegetett vonalra - épített 4 darab T426 erősebb motorral, 1962-ben épített változata, és valami ilyesmit szállítottak Ózdra is.

- nem közlekedett GM-EMD mozdony ott sosenem, eleve a 2050-es Henschell gép, igaz amerikai eredettel, hanem 3 db Jenbacher 2043-as kapott hegyi kittet, 2043.5 pályaszámcsoporttal (ezek, legalábbis az 555 ma is megvan, üzemképes, dolgozik)

Előzmény: kihúzóvágány (433577)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.26 0 0 433586

Nem szoroztad be a vépeti állandóval, azért tűnt csak túlzásnak. :)

Előzmény: hmsoft (433566)
hmsoft Creative Commons License 2016.11.26 -1 1 433585

Világos, hogy nem fővonali 500-800méter hosszú tehervonatokról van szó.

Így van. Valamilyen kisterhelésű dolgokról van szó, amelyek összemérhetőek a metróval, a villamossal, a kisvasúttal és egyebekkel. Most komolyan, miért kell ezt újra és újra elmondani?

Közbevetőleg: guritódombokon mekkora az emelkedés?

A lejtő szokásos értéke 25-55 ezrelék, az első váltóig (azután egyre csökken, egy kb. parabolikus görbébe simulóan). A fogadó csoport és a domb között viszont akár 0 ezrelék is lehet, ott nem jellemző a nagy értékű emelkedő. A másik irányban előfordulhat vontatás, hibás rendezési művelet javításaként. Ez egy-egy fogás visszavontatását jelenti, és ha a fogás elég nagy, akkor nem a dombon keresztül szüntetik meg a hibát, hanem a megkerülőn keresztül.

És Eplénynél is jártak tehervonatok

...ami nem 50 ezrelék, közel sem.

személykocsikból álló vonatoktól (max. 350t) kezdve, EMU-kon át a tehervonatokig (max. 400t)

És ezeket az elegytömegeket _valamirevalónak_ tekintjük? Mert elég sok hozzászólás óta azt mondom, hogy persze, hogy lehet vontatni a függőleges falon is, csak ahogy növekszik az emelkedő, úgy dobhatjuk el fokozatosan a reményeinket. Egy bizonyos ponton elpártol tőlünk a közlekedési hatóság, aztán a józan ész is, aztán meg már minden elpártol. Ott kezdtük, hogy Petink 50 ezreléken vonatozott észak-Csehországban. Ezt kevés eséllyel tehette 81x járműveken (és reinkarnációikon), még kevesebb eséllyel mozdonyvontatta formációkon. Könnyű PESA eszközökkel és társaikkal - igen, úgy hihető, és mindemellett a vonal kevés eséllyel nyújt lehetőségeket bármilyen értelmes teherforgalom céljaira.

hm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!