Igen, szerintem is. Azért elképesztő volt, hogy a villanyfényes Nagykörút véget nem érő hosszúságú villamosai egy sarokkal kijjebb milyen sikátorban és milyen földbe süppedt házak között tekeregtek. Ilyen volt még a Nagykörúttól és a Belvárostól ugyancsak egy saroknyira induló 12-es és 55-ös, amik a másik végükön Palota falusi, vályogházas, földes utcáin fordultak. A Bivalyrét gémeskútjairól nem is beszélve. Nem biztos, hogy jó volt, de ezek a hangulati elemek nekem ma nagyon hiányoznak. Talán a 41-es melletti lovak hasonlók még.
Erre írtam, hogy sok dolgot megértek, de ha szigorúan utas fejjel kezdek gondolkodni, akkor nehéz megmagyarázni, hogy két irányból jön villamos, de mindkettő több percig dekkol a Kalefon, miközben rohannék a Délibe. Hosszú járatok, kompromisszumok, ok. Sok van. De az óbudai iránynak az is célja, hogy a Déli is közvetlenül elérhető lett. Hogy az az x perc eltűnjön, amit a Kalefon eddig eldobott.
Anno kb. ennyit kellett sétálni a Moszkva téren mondjuk a 4-6-tól a 18-ashoz vagy a 61-eshez. Ha ott még várni kellett mert pont elment a villamos, akkor már olyan 5 percet sikerült eltölteni a téren és pár száz métert gyalogolni. Így 1x kell csak várnod, a 17-esre és ha az megjött és felültél rá, már más nincs.
Aki a Kalefon száll fel, az ma 18-61 helyett 56/61-17 között rohangál. Ha valamelyik elmegy, akkor ugyanúgy bukta. Ez egy ilyen biznisz. A 61 jó volt, mert sűrű volt és nem kellett időkiegyenlítés sem, a 18-nak dettó. Aki a Kalefon túl utazik, az bukta. Hüvi felől bejött az időkiegyenlítés, az amúgy is terhelt 17 meg pluszba ezt is bekapja. Én a Déli miatt írtam leginkább.
De még egyszer, én értem miért van ez így. Csak az utasok is tudjanak róla.
OFF: Ezzel nem kéne gúnyolódni, mert az elmúlt években, pláne most annyit változtak az egyes közlekedési cégek nevei, hogy az átlagember csak kapkodja a fejét. Szakmai konferenciákon a minap is BKK vezér volt a Budapest Közút vezérigazgatója. Fogalma sincs az átlag júzernak hogy mi a francot csinál ma a BKK (kb. 3-5 év után rögzült, arra változik), pláne hogy mi a Budapest Közút (a BKK Közutat meg tán sosem tudták felfogni, az is szimpla BKK volt).
"2013 január elsejétől a BKK Közútlátja el a 4-es Metró építésének Fidic Mérnöki munkáit. Mindez azt jelenti, hogy szervezetünk felelős a beruházás megvalósításához szükséges valamennyi vállalkozási szerződés betartásának felügyelete annak érdekében, hogy a további csúszásokat és kivitelezési problémákat elkerüljük."
Úgy érzem picit elöntötte a LILAköd az agyadat! :-)
Először is a lámpaprogram jelenleg nem BKK hatáskör. Bár a felvetésed szempontjából mindegy.
Másodszor sok mindenért lehet kötbérezni, de ha egy lámpaprogram nem kifejezetten tömegközlekedés barát, vagy valamilyen meghibásodás miatt nem a jó program működik, azért nem hinném, hogy van olyan hely a világon ahol a tömegközlekedés megrendelőjét (legyen az cég, önkormányzat vagy állam) a szolgáltató (legyen az önkormányzati, állami vagy magán) kötbérezi, kötbérezheti. Picit tessék a realitás talaján maradni... Ha egy megrendelő - szolgáltató viszonyban vannak beépített kötbértételek, akkor az nem a jelzőlámpaprogramról vagy a KRESZ táblákról fog rendelkezni.
Az gond ezzel BKK hibázik,akkor semmi nem történik,de ha bármely szolgája hibázik ez lehet bármelyek alvállalkozó egyből megy bünti.Sajnos vissza felé nem működik/működhet ez pedig jó volna....
Sőt, az alábbi 1963-as légifelvételen is még mintha látszana a Mester u. -> balra Angyal u. ív egy része, valamint a körútról - akkor még az Üllői út irányából - a Mester utcába vezető vágányok: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/84194
Az jutott ezsembe, hogy egész használható képeket készít a CAF kamerája! Több látszik ebből a rohadt mocskos ĐäđĐäđ&>{&[}-ból, mint a körúti robbantóból!
Ha most jársz arra, már nem látod a Bokor utcában a hurokvágány helyét, de ott volt a 18-as és 66-os végállomása az ötvenes évektől, miután a Zsigmond téri hurokvágány helyett áthelyezték a végállomást a Nagyszombat utcához.
"...Pl. a 41-est elég lenne a Nagyszombatig járatni. De nincs ott végállomás..."
Valamikor az "őskorban" az Amfiteátrum romnál "kerengőzött" valamelyik (talán 11-es) tuja? De nekem csak emlékképeim vannak gyerekkorból járt ott is villamos.
Szóval ha nem is hurok végállomást raknának de kihúzót, bár nem ismerem a környéket ritkán járok arra, hogy gondoljam mi fér oda.