két kézre van az, a 3. kéz a pici orgonákba nem beépített mechanikus összekapcsoló-szerkezetet kénytelen pótolni ebben az esetben, hogy azokat a hangokat, amiket a pedálokon játszok, a szerkezet a kézi billentyűkön is leüsse. erre azért van szükség, mert ezen a hangszeren a pedálhoz tartozó hangszínek gyengébbek, mint a kézhez tartozók, ki kellett egyensúlyozni őket.
Jó helyre jött:) de igazad van. Ádi! Hogy tud valaki 3 kezesre írni egy művet? Már akkor is lehetett valami félkezű pártember, akinek munka kellett? Érdekes így hátulról, "kulisszatitokként" látni az egészet:)
Néztem mailt, de semmi nem jött, spam-ben sem. Viszont Róbertovics Róbertov, már megint gyorsabban jár a gomb a kezed alatt, mint a füled, úgy látszik... Kifejezetten megkértelek rá, hogy először nekem küldd, és majd ha áldásomat adom, akkor mehet máshová. Nem értem, hogy ezt miért ennyire nehéz megtenni.... Ha nem egymás között lennénk, ezt elnevezhetnénk szellemi tulajdon ellopásának is, vágod? Remélem, legközelebbre megérted.... *bosszús fej*
Én is kaptam, köszi, de ez tényleg "csak" klimpírozás volt. Azt hittem, a MESTER teljes játékát küldöd, nem csak a kér MESTER közötti diskurzust arról, hogy "ez a klaviatúra, hogy ha megnyomom a fehér izét, akkor hangot ad ki, ha megnyomom a fekete izét, akkor fals hangot ad ki, ha meg ezt a kart megrántom, akkor meg jön a harangozó hátbabacni bennünket". Vagy valami ilyesmiről lehetett szó:(
Ma megpróbáltam a gombot végállásban le aztán fel lenyomva tartani 3-5 mp-re, de nem hozott javulást. Könnyen lehet, hogy a becsípődés gátló lesz a hibás, mert tényleg felfele elindul és kb. 1 cm után indul csak lefele. Utána még meg kell állítani és csak aztán lehet második próbálkozásra felhúzni.
nekem az egész úgy hangzik, hogy az ablakaid nehezen mennek fel, és a becsípődés-gátló aktiválódik, azt hiszi, odacsípett valamit. ha ez a baj, ajtókárpit le, ablakok éleit és a járatokat pucolni, és össze.
A szivargyújtó csatlakozóján keresztül mértem a feszültséget menet közben. Nincs eltárolva ABS hiba sajnos. 3 éves az akku, közeleg a tél amúgy is, szóval ezzel kezdek aztán majd kiderül. Köszi!
Köszönöm a segítséget, a helyes diagnózis felállításához hozzátartozik még, hogy a távirányító gomb hosszan tartásával is megszokott szivatni, valamint az anyós ülés felöli ablak a vezető ülés felöli gombnál és az anyós felöli gombnál is ezt játsza. Szóval mindkét ablaknál előfordul, minden gombbal. :/
Diaggal könnyen meg lehet állapítani, hogy a nyomógomb, vagy a szoruló ablak esetleg a BSI szivat. Annak hiányában (ha a tanítás nem segít) én egyszer kiszedném a gombokat, és megpucolnám óvatosan, mert az is gyakori hiba. Ha elindul, nem megy nehezen? Nyomvatartott távirányító gomb felhúzza az ablakot?
Nem tudom hol mértétek a feszültségugrást, de normális esetben nem lehet 14-15 voltnál nagyobb feszültség sehol, az aksin még 14 se nagyon.
Kell valaki, aki kicsit érti, mi az, hogy feszültség és áram, és van multimétere. Terhelés alatt (felkapcsolt refi, ülésfűtés, max szellőzés, indítózás...) végig kell mérni a feszültséget Akku - akku saru - generátor - biztosítékok, esetleg nagyobb fogyasztók vonalon. Ahol kirívóan nagy feszültségesés van, ott a kontakthiba. Könnyen lehet, hogy álló helyben nem fogjátok megtalálni, mert általában "összeheggednek" az ilyen kontaktok, így kicsit mozgatni, kocogtatni kell itt-ott.
Érdekes tünet, bármi lehet, hol méred a feszültséget? akár az akksi hibája is lehet.... mert ha a generátor feszszabályzó lenne rossz, az nemigen tud ilyen feszugrást csinálni, de semmi nem kizárt. Az ABS hiba lehet például ABS jeladó hiba is mert négy van belőle, én elsőre akksira gondolnék, a feszugrás miatt, és a feszugrás már okozhat bármilyen zavart....
engedd le teljesen, tartsd még tovább a le gombot 3-4 másodpercig, majd teljesen fel és szintén tartsd a fel gombot 3-4 másodpecig.... (tanítás) lehet megoldja a kérdést
Mi okozhat olyan gondot, hogy az elektromos ablakok gyakran első próbálkozásra lefele indulnak el? Természetesen mind a két oldalon és szerintem olyan 3 próbálkozásból 2x legalább. Ha teljesen le vannak engedve, akkor egyből felfele indulnak el.
Új vagyok itt még. Van egy 2001-es, 1.6os benzines (TU5JP4) 307-em.
Van egy olyan elektromos gondom hogy menet közben random időközönként az autó 2-3 másodperce ABS/fék hibát ír ki, visszaesik a motor ereje, a töltőfeszültség pedig felugrik 18-19 voltra.
A kérdésem az lenne hogy szerintetek a feszültség megugrása-e az ABS/fék hibajelek oka, vagy ABS/fék kontakthiba miattai tünet a feszültség ugrása? Nem tudom melyik irányba induljak el a javítással, kontakt hibát keressek vagy generátor javítsak?
Remélem érthetően fogalmaztam. Köszi a segítséget előre is.
A hidrotőkék nehezebben veszik fel az olajat és hangosabbak, aztán elmarad ahogy bemelegszik. Szerintem az öreg motorok velejárója. Ha csak erről van szó, akkor nem érdemes vele foglalkozni. A kaniszter szelep is hangosabban kerepel hidegben, az is normális. Én is hajlamos vagyok hegyezni a fülem minden rendellenesnek gondolt hangra, de csak magamat szívatom. Élvezni kell a hátralevő kilométereket. :-)
Sajnos otthon nem tudtam megcsinálni, nem tudtam leszedni azt a csövet amit írtak, nagyobb kárt meg nem akartam csinálni. Írtam egy hivatalos szerviznek, azt a választ kaptam, hogy valószínűleg tankcsere (az új 250.000). Utána felhívtam egy szerelőt, ő mondta hogy ezekbe két szelep van, ami elromolhat, de nem szokták keresni, mert szét kell bontani a fél autót miatta. Ekkor mondta a lyukfúrást.