érdekes hogy a kivezető manőver közben nagyobb és hosszabb terhelést kap, mint amiben elájult... mondjuk nyilván ott nem lehet sz**kodni.
Ezek után ha valaki F-16,-15 el a seggében légiharcol, elég ha elkezd zuhanni a föld felé és várja, hogy mikor kapcsol be a követő gépnél a rendszer :))
Ostrava Update: AWACS szombaton áthúz, vasárnap pedig a statikuson fog szerepelni. "This year, the AWACS will perform the flypast on Saturday and will be exhibit at the static display on Sunday."
Ennek a végén meg az elején látszik, hogy néz ki a mező, ha jól látom, csak fű van, bár ez kicsivel arrébb van, mint ahol mi szoktunk lenni. Persze nem ez a videó legérdekesebb része. :-)
Azok, akik hamarabb, a hétvége előtt kimennek Ostravába, azok esetleg tudnak majd egy helyzetjelentést írni, hogy akik szombaton mennek mire számítsanak a mezőn, azaz a korábbi 1-2 évhez hasonlóan lehet oda kijutni, milyenek a terepviszonyok, le van-e aratva, stb? :)
> a két amerikai kiképző gép meg felénk különlegesség volt
Nem három volt? Volt egy sárga egyfedelű is, talán az a típus, amivel Harrison Ford odaverte magát.
Amin csodálkoztam, hogy az L-29 leszállt a fűre a relatíve kicsi kerekeivel. Az átkosban is csinálták, csak akkor előtte kizavartak egy dandár kiskatonát, hogy keressenek ürgelyukakat és temessék be, most meg nincs annyi ember. Illetve akkoriban L-29/39/MiG-21 lyukra futás esetén volt "van másik", most meg nincs.
Én is óvatosan adagolom a 4 éveseknek. Voltunk egy harckocsinapon trencsénben, és itt. A nyers gázturbinák hangja majd 6-7 évesen, meg egy komolyabb repnap. Addig ilyenek. Sajnos nincs La Ferté a környéken, pedig azt gondolom élveznék, és kevésbé hangos :)
A cikk szerintem nagyon jó lett :) Hangulatilag mindenképpen, illetve gyerekekkel nyilván átértékeli az ember a dolgokat és nem csak a katonai repülés (repülők) lesznek a célkeresztben. Ők még bármilyen légimasinát képesek értékelni, mi meg (legalábbis én) visszafejlődünk...
Én is gondolkodtam, hogy az általam rászánt rövid időre kiviszem a családot is és csak utána megyünk a Velencei-tóra, de sajnos az időterv nem vette figyelembe a 2 évesek alvásigényét, azt meg én sem szerettem volna, ha egy Gripen hajtómű ébreszti őket :) Így is láttam olyan családot a mezőn, akik lányommal egykorúnak tűnő fiaikat hozták - a 2. áthúzás után be kellett ülniük az autóba, mert hangos.
Nem a vita kedvéért. A The Avionist nevű újságban lesz valószínűleg riport a Börgöndi Repülőnapról. Kapva kaptak rajta, mert olyan gépek repültek, amelyeket az amerikaiak, kanadaiak nem is ismernek. Kánya, Gerle, Vöcsök, a Li-2 is nagy reveláció nekik, akárcsak a KA-26-os. Po-2 sincs minden bokorban, a két amerikai kiképző gép meg felénk különlegesség volt. A Hiller helikopter sem a repnapok állandó szereplője. Ha még az AN-26 is 1-2 áthúzást csinált volna akkor huha.. hozzáteszem, hogy világbajnok, és világbajnok ezüstérmes repült vitorlázónk is van fiatal Józsa Dávid személyében, lassan meg kell tanulni a nagyérdeműnek a nevét, mert Tóth Feri lassan-lassan visszavonul..
Szóval, 2500 pénz, gyakorlatilag 2 pizza ára, vagy két mozijegyé, és kaptak a nézők egy egész napos repülőshow-t, mert nem csak a dinamikus display az érdekes, hanem a különleges típusok utas repültetésekori fel és leszállások stb.
Én úgy gondolom, hogy megérte a pénzt, és remek rendezvény volt.
Ja és egy elég furcsa cikk amit írtam róla az IHO-ba ...
Mondjuk szerintem se Sliaccal kell összehasonlítani, Varasddal már sokkal inkább, ott viszont feleennyi a belépő (igaz nincs ingyenbusz, de a parkoló közel van). Ott is nagyjából helyi+szomszéd országbeli résztvevők vannak, többségében légcsavaros gépekkel.
Én egynapos programok esetében azt szoktam csinálni, hogy félliteres vagy 0,75-ös vizeket pakolok, amikből kettőt lefagyasztok. A többi vízzel összecsomagolva jégakkuként is működik, hűtik a többi vizet, és ahogy olvadnak föl, még a nap végén is van hideg vizem.
Persze ha valamilyen szálláson alszik az ember, nem pedig otthon, akkor nem működik a dolog (igaz, volt már olyan, hogy a hotelben megkértem a személyzetet, hogy tegyenek be egy vizet nekem a fagyasztóba, és simán megtették).
Szerintem egy Börgönd és Sliac között is van bőven eltérés, ami miatt nem lehet összehasonlítani: SIAF nemzetközi repülőnap, rengeteg nagy szponzorral, sokkal nagyobb látogatói létszámmal. Szerintem így is egy jeles dolog, hogy itthon így összejön egy repülőnap, ahol felvonul a magyar repülés java. Én sajnos nem jutottam ki, de 1-2 képre, bemutatóra ránézve szerintem annyira nem rossz program jöhetett össze, továbbá remélem tud még növekedni az esemény, ha már se Kecskeméten, se Augusztus 20-án nem látja az összes HuNAF gépet egyszerre az ember. Kecskeméten 10 éve volt utoljára rendes nyílt nap, azóta csak kisebb kaliberű iskolás, vagy pilóta találkozós rendezvények voltak tudtommal.
Nyilván sok szerveznivalót igényel, de ha a Red Bull gépeket is meg lehet invitálni Börgöndre, szerintem az egész szépen dobna az eseményen, bár nem tudom pontosan, milyen eseményeket szoktak biztosra meglátogatni, illetve milyen feltételeket szabnak. Ezen ötletemet csupán a 2 évvel ezelőtti Morning Show reggeli bemutatós kis repülőnapjára alapozom, ahol szépen bemutatták demójukat a RedBullosok és jó légkört teremtettek a dolognak. :)
2500 forint volt a belépő? Szilácson meg 4000. Azért ott (a hiányosságok ellenére is) komolyabb volt a program. Kilométerben meg majdnem pont annyi volt nekem (bár ez tudom, hogy egyéni szoc. problem)
"The record year of NATO Days in Ostrava & Czech Air Force Days has attracted another American participation: after B-1 and B-52 bombers, convertiplane CV-22B and KC-135 Stratotanker, the attack helicopter AH-64 Apache will arrive as well."
"...így aki GPS-el így akar eljutnia reptérre nagy és poros kerülőre számíthat..."
Nos, igen! Évek óta megszívom én is, képtelen vagyok megtalálni a rendes utat, pedig kb. harmadszor viszem le a Goldtimer szervízkocsiját. Nem kéne kitáblázásokat csinálnotok, ill. ad absurdum, jelezni az Igo, ill. a komolyabb navigációs szoftvereket fejlesztő cégeknek, hogy baromság az ami jelenleg van és megadni nekik a helyes eljutási irányt? Nem hinném, hogy zokon vennék, mi felhasználók pedig tényleg normálisan eljuthatnánk a reptérre. Azért köszönjük a vendéglátást, jól éreztük magunkat, bár a vendéglátó egységek és a klotyók száma igencsak kevés volt, és ivó, ill. kézmosó vizet sem találtam a terepen.