Az utasnak van Veszprém-(Székesfehérvár-)Budapest bérlete.
Balatonföldvárról utazna Budapestre egy olyan vonattal, ami Fehérváron nem áll meg.
Elég ilyenkor egy Balatonföldvár-Székesfehérvár "csatlakozó" jegyet vennie, hasonlóan a BKSZ-es kiegészítő jegyhez, annak ellenére, hogy nem áll meg a vonat Fehérváron?
A MÁV-START díjszabása így szabályozza a kérdéskört (nyilván nem ilyen esetre gondoltak, hanem, hogy pl. Veszprém helyett továbbutazol Ajkára): 3.1.10. Hosszabb út részbeni fedezése A bérlet hosszabb út részbeni fedezésére felhasználható. Az útvonalnak arra a részére, amelyre az utas birtokában levő bérlet nem érvényes, a vasúti társaság új menetjegyet ad ki, melynek érvénytartama a rajta feltüntetett viszonylat kilométer-távolságának megfelelően alakul. A menetjegy kiadásánál a vasúti társaság az utast megillető egyéb kedvezményt figyelembe veszi.
Persze hogy jobb lenne, ez egy hülyeség, szerintem a jelenlegi pol. kurzus hülyesége, amiből remélhetően semmi se lesz. Tessék egy egyszerű, de jól kézbentartható műszaki szerkezetet építeni, ami teljesíti funkcióját, lehetővé teszi az utasok eljutását a vasútra mindkét partról. És nem ázik be, és valahogy a babakocsival is tisztességesen el lehet jutni a vágányokhoz, és stb.
Jártam párszor ott, az építéskor még modern volt, de igen gyorsan lepukkant, KöKik II-nek hívom. :( Szombathelyt is rendberakták, még a GYSEV-esítés előtt. Meg lett kamera és sok vasútőr, azóta egy tisztességes állomás. Itt is rendbe kell rakni, kellenek kamerák és vasútőrök, de a dizájnelemek helyett nem lenne jobb egy zárt felüljáró?
Igen, egy trágyadomb. A lépcsők reverz oldala pedig hugyozda, nappal is. A hajléktalan meg le se megy, fentről lehugyozik a lépcsőn, magam láttam. A sarokban az a kocsma is megér egy misét, utast én még ott nem láttam, annál több kétes elemet. Simán dohányoznak is, olykor a zöldmellényes vasútőr is ott ,,kávézik", lent a peronon nem győzi az ember kerülgetni a cigiseket.
Egyszóval a város szégyene. Amikor egy ablakot kivertek a nemutasok, hónapokig esett be hó, eső, de a teteje is beázik, árvíz van benn a felüljáróban, ha esik. Hidegben a leszűkített váróteremben a radiátorok melletti padsort végigülik a büdös, ordibáló hajléktalanok... mondjam tovább?
Az igazsághoz hozzátartozik hogy a pénztárak környéke szépen rendben van tartva,de a többi rész üzletsor az emeleten hogy is mondjam elég "retro hangulatot áraszt"!
Mondjuk a Köki az igen magasan veri az összes állomást,múlt héten voltam ott,komolyan féltem felmenni a lépcsőn úgy mozgott (végül is értettem mert mellette ott van a rendes mozgólépcső ami nem üzemel)! Tisztaságról meg inkább ne is beszéljünk!De a legjobb az illemhely,nem tudom jártál e ott,leirom ilyennel még nem találkoztam! A wc-t csak jeggyel rendelkező utasok használhatják,az ajtó zárva van kód kell hozzá(most jön a lényeg) ami a pénztáraknál ki van irva kb 10 centis számokkal ami messziröl látszik,gindoltam benézek ha ilyen komoly kódos rendszer van!Jobb lett volna ha nem teszem és inkább nem részletezném az állapotokat!
A mostani egy trágyadomb, Magyarország 2. legrondább állomása KöKi után. A kérdés arra vonatkozott, hogy kell-e ilyen futurisztikus dízájn? Miért nem elég egy sima modern, olyan, mint ami pl. Bécsújhelyen ami van!
Eddig sem takarították a meglévő ablakokat, ebben nem lesz semmi új. Ami talán pozitívum, hogy végre összeköti a Vértes Centert a Dózsakert városrésszel ahogy már vagy húsz éve lennie kellene...
Hogy egy ostblockos ország tányérsapkás cége ne játszana szívesen hatóságosdit?
Majdnem stimmel - de csak majdnem. Mert igaz, hogy egy valamirevaló ostblock-csinovnyik él-hal azért, ha nyakig merülhet a portás-effektusba. Már gyerekkorában ezekről ábrándozik (hová lesz a menés? van erre engedélye?), és ha nem csapják le idejében valami tompa tárggyal (márpedig a nagy számosság miatt sajnos nem), akkor felnő, és elkezdi ezeket megvalósítani. Csakhogy a csinovnyik akkor érzi jól magát, ha mindennek érdekében semmit sem kell tennie.
Adott esetben a falopás akkor akadályozható meg, ha valaki fellép, de úgy, hogy emellett a fejét is beverhetik, hiszen nem véletlenül működik jó hosszú ideje háborítatlanul a falopás intézménye. A vámos-csinovnyik munka és kockázatok nélkül szeretne portás-effektusozni, kockázatokkal-munkával pedig inkább nem. Az ügyész-csinovnyik szintén. Az SzBU-csinovnyik szintén. De de az UZ-csinovnyik sem lóg ki a sorból. :)
Ráadásul a gazdaságosság jegyében az új kütyüből egy kész papirusztekercs jön ki az eddigi kis jegy helyett, de legalább még lassú is, és bizonyos vonalszakaszokon nem is működik, mert nincs térerő... :)