Mi lett az XMAP-pal? Ha meg akarom nézni hogy adott megállóból mikor indulnak a buszok akkor feldob egy párbeszéd ablakot ezzel a szöveggel: [object object]
Szeretném feltenni a youtubera a BOS-252-ről készült hangfelvételemet, de sajnos nincs róla képem. Ki tudna valaki segíteni egy képpel róla? A kép készítőjének a nevét természetesen feltüntetem a videó alatti leírásban. Köszönettel előre is :)
A DAKK Zrt. illetékességi területén a hozzátartozók díjmentesen utazhatnak helyi viszonylatban a DAKK járatain (szabadon választható- Szeged estében az SZKT járművein is). Továbbá a családtagok évente két, oda-vissza útra érvényes díjmentes jegyet, valamint nyolc 50 százalékos kedvezményre jogosító füzetjegyet kapnak. Ez a szabályzás érvenyben van az összes közlekedési központra.
Ha valamelyik társaságnál autóbuszvezető valaki, jár a családjának a vasúthoz hasonlóan ingyen utazás? Ha jár, akkor hol? Csak városon belöl, vagy esetleg országosan? Köszönöm!
Nem tudom feltünt-e, hogy szó sem volt a hétvégi forgalmi szolgálatról. Nem értem, miért a hétvégével pèldàlózól? Az, hogy hétvégén egyes kisebb, vagy közepes kirendeltségnél nincs forgalmi szolgálat oké, de ismétlem erről szó sem volt. Mellesleg Csongrád pont egy rossz példa volt, hiszen az hozzà van csapva Szenteshez minden tekintetben, s ott valóban nincs szükség hétvègén forgalmistára.
"Úgy gondolom, hogy Magyarországon nincs olyan volán társaság, amelynél ez a megoldás működne."
Tudomásom szerint Jász-Nagykun-Szolnok megyében hosszú évek óta nincs hétvégén forgalmi szolgálat csak Szolnok és Jászberény autóbuszállomáson. Törökszentmiklóson, Karcagon, Tiszafüreden, Kunszentmártonban, Kisújszálláson, Mezőtúron ilyenkor nincs forgalmista, tehát valószínűleg egy operatív pótlást ilyenkor most is Szolnokról intéznek.
A megyénél maradva, Csongrádon sincs vasárnap forgalmista és újabban Szentesen sem 20.00 után.
Csakhogy egy közlekedési vállalat nem egyenlő egy szállítmányozó céggel, ahol több száz fuvarfeladatot ellátó járművet lehet koordinálni egyetlen egy központból. Úgy gondolom, hogy Magyarországon nincs olyan volán társaság, amelynél ez a megoldás működne. Egyrészről ezt az eszközpark állapota sem teszi lehetővé, másrészről pedig a járművek nem több ezer kilométeres fuvarfeladatokat végeznek, hanem fordákon járnak. Az esetleges műszaki hiba, vagy forgalmi zavar esetén a leghatékonyabban nem egy 30-40-50 km távolságban lévő központból lehet a megoldani a problémát, hanem helyben, ott ahol az esemény történt. Sajnálatos, hogy mostanság egyre több dilettáns döntés kerül meglépésre, amely egyértelműen a szakmai hozzáértés hiányáról tanúskodik. Az meg külön aggasztó, hogy némely közlekedési vállalat vezetőségi tagjának fogggalma sincs egy közlekedési vállalat vezetéséről.
Közúti személyszállításban, mennyire szakmai azon tervezet, mely szerint egy közlekedési vállalat kisebb kirendeltségeinek forgalmi irányítását megyénként egy központ alá vonnák?
-------------------
Amennyiben a ma rendelkezésre álló technikai (számítástechnika) eszközöket az új irányító központ dolgozói mind használhatják és a rendszer 7/24-ben és 24/365-ben működik, akkor nem ördögtől való az ötlet.
OK! A matricák hiányán azért nem akadtam meg, mert azokat talán le is lehet venni. Ráadásul a kocsi belülről nem tűnt teljesen újnak/tisztának. A P-s rendszám előtt viszont természetesen el kell fogadjam, amit mondotok.
No mindegy, nézzetek el nekem ennyi amatőrséget :-)
Augusztus 12-én érkezett az MVK-hoz. Ez valamelyik DAKK-os kocsi? A vezérét kérdeztem, de nem tudta megmondani, hogy honnan érkezett Miskolcra a kocsi.
Ugyan hagyjuk már...kíváncsi vagyok, milyen néven jelensz meg legközelebb?
Feldobnék egy értelmes témát, ami neked nem ment sajnos:(
Közúti személyszállításban, mennyire szakmai azon tervezet, mely szerint egy közlekedési vállalat kisebb kirendeltségeinek forgalmi irányítását megyénként egy központ alá vonnák?
Megint utoljára a hétvégén a nép a Balatonról...aki ma látja a hévízi/füredi járatokat, írja már meg légyszi, mennyit késtek. A füredi 30 percnél tart, és m ég csak Balmádiban van :D
Minden autóbusz annyi álló utast szállíthat, amennyi a forgalmi engedélyben szerepel. Ez nem függ sem úttípustól sem a járat típusától. Kisbuszoknál (pl. Sprinter, VW) és turistabuszoknál (Drögmöller, Tourismo RHD, Lion's Coach stb.) elég gyakori (de nem kizárólagos), hogy kialakításukból adódóan álló utast nem szállíthatnak. Abban viszont igazad van, hogy T100-as minősítéssel valóban kötelezően együtt jár az állóhelyek nélküli vizsgáztatás.
"Egyébként nem értem hogy a csudába enged álló utast a DAKK, mivel autópályán NEM UTAZHAT ÁLLÓ UTAS!! semmilyen körülményyek között, benne van a KRESZ-ben."
Ugyan részletkérdés, de sajnos még annyi előnye sincs annak a téglának, mert úgy emlékszem csak 52 dönthető háttámlás ülés van bennük. 70 utasüléssel nem lenne ***-os az üléstávolság. A Dakk-nál csak 3 darab kocsinak van pont 70 fős (ülő) utaskapacitása, viszont azok sem hosszabbak egy Ikarus C56-osnál.