Ne magadból indulj ki. Sokáig én is eleve azt hittem, hogy ha középen van lecsapva és felemelem akkor csak hideg jön belőle, mert az a logikus. Hát nem. Amikor már direkt a hideg oldalra fordítva zártam el, örökké leoltottak, hogy hogy néz az ki... :)
Namármost, ha a csapbetét eleve elfordítva lenne felszerelve, hogy hideg állásnál lenne "középen" vagyis jobbrakoppolva, akkor felemeléssel csakis hideg jönne, majd onnan oldalra fordítható. Akinek meg rögtön meleg kell az melegrefordítva emeli. Asszem az aldiban reklámoznak épp egy csapot ami ilyen eltolt középállású, szóval nem lehetetlen a dolog.
Momentán a rendes tekergetősnél ez a probléma tényleg nem merül fel, ezért is filóztam azon, hogy olyat szerelek fel, meg azt valahogy könnyebb kezelni, ámbár a halálom nem is ez, hanem a kád-mosdó váltópöcsgomb, ami vizes kézzel megfoghatatlan, és MINDIG a másik állásában van mint ami éppen kéne, pedig abból is létetzik olyan aminek egy kis karja van. :)
Mondjuk en nem ertem a problemadat. ???? Ha csak hidegvizet akarok, akkor eltolom a kart a hidegviz iranyaba teljesen es megnyitom amennyire akarom a viz mennyiseg atfolyasat. Ha csak esztetikai a kerdes, akkor elzaras utan kozepallasba teszem a kart es kesz is. Nalam is ugy esztetikus a csaptelep, ha kozepallasban van. Mi igy hasznaljuk, ahogyan leirtam. Kevereses hasznalat utan kozepre allitva . Viszont azert gondolkozz el, hogy a gyarto nem tudhatja, hogy kinel milyenek a technikai feltetelek, mint viznyomasok a ket vizcsoben, a hideg es a melegviz homerseklete, stb. Igy szimetrikusan legyartja a betetet es kesz. Valamint talalkoztam mar olyan lakassal is, ahol nem egyforman voltak a csaptelepek betaplalva, mar ami a hideg - meleg oldalt illeti.:)
Érthető amit írtál, csak az nem, miért nem csinálják ilyenre a csapokat, miközben minden vízcsapból az folyik, hogy spóroljunk, meg rezsicsökkentsünk. Egy eltolt középállású csap a csapgyárban semmi többlettköltséggel nem járna, meg nekik tök mindegy lenne, s ha a júzerek felérnék épésszel miért is van úgy, akkor a régi verzió magától is kikopna. De így az alattomos melegvízpocséklás-biznisz működik.
Nem vagyok szakmabeli, de a csapon belul nem megoldhato. Viszont megoldhato a csapon kivul.:) Szerintem elmeletileg igy. Kell hozza egy visszacsaposzelep a melegvizes oldalra es egy kezzel allithato nyomascsokkento. Lecsokkented a nyomast annyira a melegvizes oldalon, hogy egeszen a kozepallasig csak hideg viz folyjon. Igy az esetleges "tulnyomas eseten a hidegoldalon, reagal a visszacsaposzelep a meleg oldalon es lezarja a melegvizes oldalt es nem fog a hidegviz keveredni a melegvizes betap csoben. Remelem erthetoen irtam le a megoldast. Viszont garancia nincs.:))
Igen, alapesetben. Pont ezt akarnám elkerülni, csak és kizárólag hideg víz folyjon még a kar "középállásánál". Ezt a csapon belül nem lehet eltolni a "meleg" felé?
Igen esztétikusabb lenne, de nem volt lehetőség rá. Lesz még a szobában egy 1400x600 22-es lapradiátor is. A nappali egy légtérbe van az étkezővel ott is van radiátor. Régen egy 800x900-as és 1200 x 600-as 20 éves aluradiátor volt volt itt, régi fa ablakokkal és nem volt hideg. Remélem ez a 3 modernebb lapradiátor elég lesz.
A karos csaptelepeket be lehet úgy állítani, hogy a szemre esztétikus középállásában ha csak felnyitják akkor csak és kizárólag a hideg jöjjön, meleg még egyáltalán ne, ahhoz direkt el kelljen fordítani egy kicsit. 80%-ban hideg víz kell, nem valami langyos és pocsékolandó. (panellakás, mindig kering a melegvíz, külön órák vannak, sőt... télen este a hideg víz se hideg, mert felmelegszik a strangban)
Ha alul a szekrényben van a kiállás, és a medencén a csap, akkor olyan messzire viszed ahova akarod, flexicsővel, vagy ötrétegűvel össze lehet kötni. De a csatornát azt trükösebb, hogy lejtése is legyen.
Épp nagy konyhabútor tervezésben vagyunk és bár próbáltam utánajárni, nem találtam egyértelmű választ arra, hogy a konyhai mosogató medence és csap, milyen messzire kerülhet a fali kiállásoktól. A jelenlegi tervek szerint nagyjából 1 méter lenne köztük, de ha ez nem kivitelezhető akkor jöhet az újratervezés.
Nem konkrétan fűtésszerelés a kérdés, de sok tapasztalat halmozódott fel ebben a topikban ezért szeretném a véleményeteket, tanácsotokat kérni.
3 nagy ablakom van a nappaliban (160*230) padlótól-majdnem plafonig. Ebből kettő fix. A fix ablakok elé szeretnék rakni 30 cm magas CV33-as radiátorokat a padlóra az ablakok elé (Az ablakok 3 rétegű melegperemes üvegezéssel vannak)
Így ahogy a képen van.
Mennyire lesz hatékony? Vagy az utcát fogom fűteni vele?
Amelyik ágon nincs visszacsapó, fals levegő nélkül is vissza fog folyni egy darabig, össze szívva a puhább csőrészeket. (a gravitáció miatt)
Tévedek?
Mert ha nem, azaz a 2 kör (felszálló/visszatérő) kiegyenlíti egymást,akkor elég lenne egy kis szivattyú felső részen középen és nem számítana a H-max érték...
többnyire jó gondolod, de én a visszatérőre kötném a nyomóágat és az elfolyást az előremenőre, minél jobban felkavarja az iszapot .
mosószer nem szükséges, a vasiszap nem zsíros.
azért ajánlottam a tf szűrőt mert azon a teljes vízmennyiség áthalad ( nézegettem télen mert kellett nekem is , a flamcó olcsóbb de az olyan mintha csak mellékáramú lenne , egy része halad a szűrő felé )
ha kapsz hozzá örülj neki , valami akció?
a cirkót is ki lehet öblíteni.
a beszerelés egy másik történet, én biztos magamnak csinálnám,
Tehát ha jól értem, a műveleti sorrend a következő:
Cirkó mindkét csapja lezár, hogy ne menjen a kosz a szivattyúba.
A visszatérő ágra mosógépcső beköt, a másik (nyomó oldalra) egy lefolyócső célszerű a fürdőszobai padlóösszefolyóba vezetve.
Ezután nyomatni addig, míg tiszta víz nem jön ki a lefolyó csövön.
Célszerű ehhez a radiátorokat legalább körönként szakaszolni (vagyis a többit elzárni), hogy a nagyobb áramlás jobban kihozza a radiátorokba leülepedett koszt?
Mosószer tehát egyáltalán nem kell bele, anélkül is fog működni a dolog?
Végül az új hőcserélő beépít.
A TF1 szűrőt megnéztem. Elvileg tetszik, bár nem olcsó. Ha jól értem, kapok hozzá egy adag (kb. 100-120 liter vízhez elegendő) inhibitor oldatot is, amit a TF1-en lévő ciklon tetején be lehet adagolni a rendszerbe. Az árán kívül két nehézség van a mágneses szűrővel:
A cirkó sajnos a fürdőszobában van, így nagyon kevés hely van ahhoz, hogy a főágba lehessen bekötni a szűrőt.
Másrészt ehhez mindenképp vízszerelő mester kell, mert a régi jó egycollos vascső vezetékbe én nem tudom beilleszteni a szűrőt.
Köszi, holnap hívlak a kontaktért. Konvektor csere gondolom nagyságrendileg drágább, mint a mágnesszelepes megoldás és talán a mágnesszelep ahhoz is kellene azért... Szóval szerintem a jelenlegi cucc marad, de a tisztítás és inspekció mindenképp kell és a mágnesszelepes megoldás is jól hangzik, azt mindenképp meg kellene csinálni a fűtési szezon előtt.
Gondolom a gázszelep és az égő közé kerül, az őrlángot így nem bántja.
Kell hozzá némi vezetékezés, pláne hogy két helyen is van elszívás, de ezt megoldom. Így talán megfizethető lesz és biztonságossá teszi a helyet amíg egyszer megszületik a végleges megoldás.
Ha te akarod csinalni , akkor szerintem visszafele halozati vizzel ki kene nyomatni a futotestekbol az iszapot, utana az ujj keszulekhez magneses szuro (tf1 , es van nekik inhibitoruk is)
még a fűtési szezon előtt tervezem kicserélni a jelenlegi FÉG C24 cirkó kazánját. Ha már úgyis cserélni kell, az új kazán bekötése előtt célszerűnek tartanám a teljes fűtési rendszer alapos átmosását. Ez szám szerint 13 (Dunaferr DK) radiátort jelent, a hozzá tartozó tágulási tartállyal és összesen kb. 120 méter vascsővel. A radiátorok három körön vannak elhelyezve:
1. kör (kb. 40-15 liter víz a radiátorokban illetve a csővezetékben):
DK 500x900
DK 1800x500
DK 1000x900
DK 1100x600
DK 700x900
DK 500x900
DK 500x900
2. kör (kb. 10-15 liter víz a radiátorokban illetve a csővezetékben):
DK 500x90
E 500x300
DK 700x90
3. kör (kb. 20-10 liter víz a radiátorokban illetve a csővezetékben):
DK 900x600
DK 900x600
DK 1100x900
A hálózat többsége 3/4", kisebb része 1" illetve 1/2" vezetékekből áll (átlagosan 3/4"-lal számoltam). A 12 literes tágulási tartállyal együtt tehát összesen kb. 120 liter víz van a rendszerben. Az egész kb. 25 éves installáció, mely apróbb hibáktól eltekintve megbízatóan működött.
Bennem a következő kérdések merültek fel eddig:
Érdemes-e átmosni a rendszert házilag?
Ha igen, mivel? Vezetékes vízzel, majd utána vegyszeres átmosás, végül ismét vezetékes víz, legvégül pedig vmilyen inhibitor?
Ha igen, milyen vegyszer/inhibitor ajánlott ehhez?
Le kell- ehhez darabonként szedni a radiátorokat, hogy előbb azokból mossam kia (leülepedett) iszapot? Én ezt természetesen nagyon szívesen "megspóolnám" magamnak, ugyanakkor attól félek, hogy egy szétbontás nélküli egyszeri átmosás nem hozza ki ezeket a szennyeződéseket.
Az átmosást még célszerűen a jelenlegi kazánnal tenném meg. Érdemes-e lekötni a mosáskor a (viszonylag úl) tágulási tartályt?
Néztem ilyen szolgáltatást is a neten, de első körben nagyon drágának tartom.