Ha ez az ok igaz akkor az az év vicce. :) (Mondjuk megmagyarázná, hogy miért csak adott irányokban van kint a 25-ös lassújel.) De -5 km/h sajnos nem megoldás az idióták ellen.
Információink szerint egy korábbi balesetet követően egy új szabályt vezettek be, miszerint a Hévek sebességét csöökkentették 30 km/h-ról 25km/h ra, hogy lassabban érje el az átjárót, valamint tovább villogjon a piros fény.
Én úgy tudom, ha lesz is villamos, a megvalósítás még jó pár évet várat magára. Ha addig nem tartanák karban, a végére a béka segge alatt lenne a szolgáltatás színvonala. Óriási kicseszés lenne az utasokkal.
Gondolom megy a kivárás, hogy hosszabb távon mi lesz a HÉV-vel a megalomán ötletek miatt. Ha a belső szakaszát elbontják és villamosvonal lesz belőle, akkor teljesen felesleges beleölni pénzeket, hogy jó legyen a pálya. Most már a csepeli szakaszon is megjelentek a 25-ös lassújelek, mondjuk az több, mint kíváncsivá tesz, mi az a nagy pályahiba, ami 30-cal nem, de 25-tel biztonságosan járható.
" ... Az ellenőrzéshez különleges megvilágító eszköz szükséges ... " -előbb el kell kapni az elkövetőt, majd meggyanúsítani, stb stb. Szóval a "láthatatlanság" egy f@szság.
A korábbi aktív kábelvédelmi rendszer mellett - amely jelzi, ha valaki éppen kábelt készül lopni - úgynevezett passzív védelmet is alkalmaz majd a BKV. Ez egy nanotechnológiás eszköz, amelynek lényege, hogy a vezetékeket egy lemoshatatlan anyaggal vonják be. Aki hozzáért a megjelölt kábelekhez, az nagyon hosszú ideig viseli az azonosításra alkalmas jelet. Az ellenőrzéshez különleges megvilágító eszköz szükséges, amely a rendőrségnek a rendelkezésre áll.
A passzív védelem telepítését megkezdték számos HÉV és villamos vonalon.
Az utóbbi évtizedben a BKV számára is visszatérő problémát jelentett, hogy felsővezeték hálózatukat rendszeresen rongálták meg kábeltolvajok. Az elkövetők em csak a forgalom folyamatos fenntartását veszélyeztették, de sok esetben közvetlen balesetveszélyes helyzetet is teremtettek az elvágott, lelógó, feszültség alatt álló kábelvégek.
Már bringáról nézve sem tűnt mostanában túl "gyorsvasútinak" a sebessége, de tegnap utaztam is a csepeli HÉV-en Boráros tér felé a végállomástól. Hát a tempó lassan a 90-es évek közepét idézi, mikor csúnyán leromlott a pálya állapota.
Nem ment 50 fölé a sebesség (persze GPS nem teljesen pontos, de mértem már máskor is, talán fél vagy egy éve, akkor 60-62 körül volt a vége), a hídon pedig már nem 40-re, hanem 25-30-ra lassított. A Boráros előtt az építkezésnél is nagyon durván lelassít. Így már 14 és fél perc a menetidő, az átlagsebesség 27-28 km/h.
Bennem is felmerült ilyesmi, mikor sok éve átbicikliztem Kistarcsáról Csömörre, és meglepett, hogy azon a földúton mekkora autóforgalom van.
Weekendbus, Csömör-Kórház-Pécel járat. Néha szoktam látni a kórháznál/Auchannál, szerintem Csömör felé mennek többen. Meg a dél körüli járat, el se megy Pécelre, csak Csömörön tesz egy kört.
"Kérdés, hogy az M0-ás kereszt, hogy épült meg, illetve az, hogy Ilonatelep elhagyható-e? Lehetne esetleg egy alapjárat, csömöri betéréssel és egy "expressz" járat, nyílegyenesen Gödöllőre. De erre hatástanulmány kéne."
Erre már én is gondoltam, és nem tartom rossz ötletnek. Bár az expresszjáratnak a plánéja az, hogy nem áll meg minden fűnél-fánál. Inkább közvetlen járatnak nevezném.
Viszont Csömörön kéne még legalább 2 megálló, ebből az egyik ugye az egykori ideiglenes végállomás lenne (TSZ-Átjáró - Major út) valamint ha az M0 építésénél nyomvonal-korrekciót eszközöltek volna, nem kellett volna M0-s 1 híd feleslegesen, és a HÉV futhatott volna az M0 azon szakaszának északi oldalán. De a másik új megállót is hová lehetne tervezni, ahol azt az emberek kihasználnák, és az utasforgalom is indokolná? Mert ebből a szempontból azt gondolom, hogy nem igazán előnyös helyre épült a HÉV Csömörön belül, illetve a település sem feltétlenül előnyös irányba fejlődik (terjeszkedik) a HÉV szempontjából!
A Major út nyugati oldalán alig van valami, ha ott lakóövezet lenne, mindjárt megváltozhatna a helyzet a HÉV szempontjából is.
Csömör végállomáson túl pedig egy erdőség van, az pedig ott elvágja a település két részét. A HÉV meg az erdő kezdeténél déli irányba kanyarodik a hurokba. Nagyon a külterületen fut ott az egész vonalvezetés, legalább annyira szerencsétlenül, mint ahogyan annak idején a [2]-[4]-es vasútvonal végállomását, Esztergom vá.-t alakították ki, az se megy be a városba, bár lenne rá mód, hogy továbbvigyék ott is a vonalat valamennyire északnak.
Egyébként tegyük fel, a Csömöri-HÉV kimenne az Auchan-ig. Meddig menne el, mi lenne ott a végállomása és hol? Hol futna a vonal? Ki merre vinné el?
Ha maradna ezen a nyomvonalon, leghamarabb fordításra Kistarcsa állomást lehetne alkalmassá tenni, ahol még nyomokban megvan az 1. vágány, csupán ki van kötve a hálózatból, én ezt gondolom.
Megboldogult Nagypapám, aki 1928-ban született, mesélte, hogy gyermek- v. fiatalkorában voltak olyan vonatok, amelyek épp így közlekedtek. Ő szeretett HÉV-ezni, és ha Pestre kellett utazni, szórakozásból ilyen, Csömörön keresztüli vonatokat nézett ki magának a menetrendben.
Daliás idők...
Szerintem lenne értelme, hisz' mit ad Isten, ha pl. valaki Mogyoródról, vagy akár csak a Kórháztól szeretne Csömörre eljutni? Amúgy sem példa nélkül való dolog, ld. nagyban a Nyugati - V.egyház - Vác vonalat. Az sem ér véget Veresen...
Nekem is az jutott eszembe, hogy remélem megvizsgálják a most készülő tanulmányban a lehetőségét annak, hogy a HÉV Csömörön keresztül járjon ki Gödöllőre.
Csak nehéz megjósolni, hogy mit veszítenének időben a külső szakasz utasai, ha be kéne menni a hurokra. Mert ugye a felújítással rengeteg időt nyernének, viszont szerintem egy 10 perc lenne, amíg megteszi ezt a plusz utat a szerelvény. 4 megállóban gondolkodom (Árpádföld kicsit Cinkota Alsó felé, Szabadságtelep, Csömör és még egy Csömörön a ma nem használt útvonalon, úgy valahol a Táncsics utca környékén), viszont két vágánnyal.
Kérdés, hogy az M0-ás kereszt, hogy épült meg, illetve az, hogy Ilonatelep elhagyható-e? Lehetne esetleg egy alapjárat, csömöri betéréssel és egy "expressz" járat, nyílegyenesen Gödöllőre. De erre hatástanulmány kéne.
Szerintem amúgy ebben az esetben villamos-szerű ráhordást lehetne csinálni. Például egy Hannoveri villamossal, akár Árpádföldnél a kitérő visszaépítésével.
Ha kimenne az Auchanig vagy Kerepesig lenne értelme, így a város széli HÉV állomással nem igazán, pedig a vonal adott, hogy még lehessen megálló jobban feltárva Csömört. A weekendbus meg gondolom feltárja jobban a várost azért is népszerűbb.
Úgy értettem, hogy szinte biztosan kitolja 15-20 (30?) évvel az 5-ös metrót, aki most 30-40 éves, nem is biztos, hogy megéli már, így a mi szempontunkból sajnos fuccs lenne annak.
Hétvégén 1 darab szóló busz óránként (ha Cinkota - Csömör között pótolnak), van rajta 10 ember maximum akkor is.
A Csömöri HÉV-nek akkora konkurenciát jelent a Csömöri busz (nem mellesleg piszok jó kis autóik vannak a WeekendBus-nak), hogy nem hiszem, hogy ez a szárnyvonal valaha is életre fog kelni és több utast fog vonzani.
Csak az a baj, hogy ahol ezt eltörölhetnék (NGM vagy NFM), ott az egész annyira marginális probléma, hogy még a társaság átvételét is képesek évekig húzni.
Ennél nagyobb marhaság nincs is, 1 km-re 10 km-es kiegészítő. Csoda, hogy itt mindenki bliccel? felszállnak a leghátsó kocsiba gondosan abba ahol nincs kaller Szabadságtelep után pedig ár virítják a BKK bérletet. Érthető. A legtöbb kaller is tudja ezt és nem fárasztja magát jegyellenőrzéssel Szabadságtelep előtt/után. Ha eltörölnék ezt a marhaságot azzal mindenki jól járna.
ha lesz is valami az egészből, akkor igen, ahogy írod, Cinkota lesz egy jelentős forgalmú metróállomás, oda lesz érdemes ráhordani a csömöri/árpádföldi utasokat. na, de akkor se félórás/órás sűrűséggel, mint ahogy a hév ma jár... sokkal inkább egy új buszjárat lesz erre alkalmas - na de hol van ez még :)
És most jöjjön a kisördög: A felújításnál meg fogják oldani, hogy ne kelljen az Örsön átszállni, megteheted majd Cinkotán. Nem hiszem, hogy 100 méteres szerelvényeket lenne értelme Csömörre járatni, kb. 800 férőhellyel, ha a mai szerelvények is konganak, 3 kocsival. Valamit kezdeni kéne ezzel a szakasszal, de félek, hogy az ára miatt a felhagyás lesz a dolog vége. (A rekultiváció is drága lenne.)
Hát igen, így azért már mindjárt más a helyzet,... sokkal szomorúbb. :( Viszont ha összekötnék a 2-es Metróval a HÉV-et, mindjárt más lenne a szitu, mert akkor az emberek nem akarnának Örsnél átszállni, hisz a HÉV továbbvinné őket át a városon. Bár szerintem a 2-es Metró vonalán továbbmenve simán össze lehetne kötni akár mindegyik HÉV-vonallal, a Szentendreivel is, meg a Csepeli-Ráckeveivel is. Metró helyett lenne egy kisebb RER-hálózatunk. Akkor már inkább vennék meg az emberek azt a kiegészítő jegyet. (Szerintem.)