Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2016.08.15 0 0 42821

Azért a GPS-es telefonos mérés viszonylag pontosnak számít, igaz nem mindegy milyen appot használsz.

 

Amúgy tényleg valóban kezd leromlani a pályaállapot a csepeli HÉV-nél, egyre több a lassújel és egyre hosszabb a menetidő.

Előzmény: batar1987 (42809)
zeli89 Creative Commons License 2016.08.15 0 0 42820

Ha ez az ok igaz akkor az az év vicce. :) (Mondjuk megmagyarázná, hogy miért csak adott irányokban van kint a 25-ös lassújel.) De -5 km/h sajnos nem megoldás az idióták ellen.

Előzmény: batar1987 (42819)
batar1987 Creative Commons License 2016.08.14 -2 0 42819

Közben megérkezett a válasz a 25-ös lassújelekre: Baleset miatt nem közlekedik a HÉV

 

 

Információink szerint egy korábbi balesetet követően egy új szabályt vezettek be, miszerint a Hévek sebességét csöökkentették 30 km/h-ról 25km/h ra, hogy lassabban érje el az átjárót, valamint tovább villogjon a piros fény. 

 

 

 

Előzmény: További magyar hang (42816)
batar1987 Creative Commons License 2016.08.14 0 0 42818

Én úgy tudom, ha lesz is villamos, a megvalósítás még jó pár évet várat magára. Ha addig nem tartanák karban, a végére a béka segge alatt lenne a szolgáltatás színvonala. Óriási kicseszés lenne az utasokkal.

Előzmény: További magyar hang (42816)
Ep128 Creative Commons License 2016.08.14 0 0 42817

Ki az a hülye aki helyben dobja el...? :-D ;-)

Előzmény: M.VIII (42814)
További magyar hang Creative Commons License 2016.08.13 0 0 42816

Gondolom megy a kivárás, hogy hosszabb távon mi lesz a HÉV-vel a megalomán ötletek miatt. Ha a belső szakaszát elbontják és villamosvonal lesz belőle, akkor teljesen felesleges beleölni pénzeket, hogy jó legyen a pálya.
Most már a csepeli szakaszon is megjelentek a 25-ös lassújelek, mondjuk az több, mint kíváncsivá tesz, mi az a nagy pályahiba, ami 30-cal nem, de 25-tel biztonságosan járható.

Előzmény: batar1987 (42809)
xxxel. Creative Commons License 2016.08.13 0 0 42815

" ... Az ellenőrzéshez különleges megvilágító eszköz szükséges ... " -előbb el kell kapni az elkövetőt, majd meggyanúsítani, stb stb. Szóval a "láthatatlanság" egy f@szság.

Előzmény: trizs77 (42810)
M.VIII Creative Commons License 2016.08.13 0 0 42814

Amúgy meg az eldobott kesztyű tartalmazhat DNS maradványokat is, tehát valami fogódzó azért van...

Előzmény: Ep128 (42811)
M.VIII Creative Commons License 2016.08.13 0 1 42813

Most adtál egy remek tippet, ha eddig nem gondoltak rá. :D 

Előzmény: Ep128 (42811)
Ep128 Creative Commons License 2016.08.13 0 0 42812

(... OK, a színesfémtolvajoknak ritkán van ilyesmijük. :-D )

Előzmény: Ep128 (42811)
Ep128 Creative Commons License 2016.08.13 0 0 42811

Vicces... Eldobható kezeslábast + kesztyűt még nem hallottak...? :-)

Előzmény: trizs77 (42810)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.11 0 5 42810

Nanotechnológiát vet be a BKV - kivédeni lehetetlen

 

Új védelmi megoldást telepítenek számos HÉV és villamos vonalon, hogy elejét vegyék a kábellopásoknak - adta hírül a BKV.

 

Napi.hu, 2016. augusztus 11. csütörtök, 12:40  

 

A korábbi aktív kábelvédelmi rendszer mellett - amely jelzi, ha valaki éppen kábelt készül lopni - úgynevezett passzív védelmet is alkalmaz majd a BKV. Ez egy nanotechnológiás eszköz, amelynek lényege, hogy a vezetékeket egy lemoshatatlan anyaggal vonják be. Aki hozzáért a megjelölt kábelekhez, az nagyon hosszú ideig viseli az azonosításra alkalmas jelet. Az ellenőrzéshez különleges megvilágító eszköz szükséges, amely a rendőrségnek a rendelkezésre áll.

 

A passzív védelem telepítését megkezdték számos HÉV és villamos vonalon.

 

Az utóbbi évtizedben a BKV számára is visszatérő problémát jelentett, hogy felsővezeték hálózatukat rendszeresen rongálták meg kábeltolvajok. Az elkövetők em csak a forgalom folyamatos fenntartását veszélyeztették, de sok esetben közvetlen balesetveszélyes helyzetet is teremtettek az elvágott, lelógó, feszültség alatt álló kábelvégek.

batar1987 Creative Commons License 2016.08.10 0 0 42809

Már bringáról nézve sem tűnt mostanában túl "gyorsvasútinak" a sebessége, de tegnap utaztam is a csepeli HÉV-en Boráros tér felé a végállomástól. Hát a tempó lassan a 90-es évek közepét idézi, mikor csúnyán leromlott a pálya állapota.

Nem ment 50 fölé a sebesség (persze GPS nem teljesen pontos, de mértem már máskor is, talán fél vagy egy éve, akkor 60-62 körül volt a vége), a hídon pedig már nem 40-re, hanem 25-30-ra lassított. A Boráros előtt az építkezésnél is nagyon durván lelassít. Így már 14 és fél perc a menetidő, az átlagsebesség 27-28 km/h.

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.31 -6 2 42808

5 mínusz? Szép dolog álmodni és ígérni, de több mint 25 éve ez megy. 

Előzmény: Törölt nick (42802)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.29 0 0 42807

Bennem is felmerült ilyesmi, mikor sok éve átbicikliztem Kistarcsáról Csömörre, és meglepett, hogy azon a földúton mekkora autóforgalom van. 

Weekendbus, Csömör-Kórház-Pécel járat. Néha szoktam látni a kórháznál/Auchannál, szerintem Csömör felé mennek többen. Meg a dél körüli járat, el se megy Pécelre, csak Csömörön tesz egy kört.

 

Előzmény: T-MERCs (42806)
T-MERCs Creative Commons License 2016.07.29 0 0 42806

"Kérdés, hogy az M0-ás kereszt, hogy épült meg, illetve az, hogy Ilonatelep elhagyható-e? Lehetne esetleg egy alapjárat, csömöri betéréssel és egy "expressz" járat, nyílegyenesen Gödöllőre. De erre hatástanulmány kéne."

Erre már én is gondoltam, és nem tartom rossz ötletnek. Bár az expresszjáratnak a plánéja az, hogy nem áll meg minden fűnél-fánál. Inkább közvetlen járatnak nevezném.

Viszont Csömörön kéne még legalább 2 megálló, ebből az egyik ugye az egykori ideiglenes végállomás lenne (TSZ-Átjáró - Major út) valamint ha az M0 építésénél nyomvonal-korrekciót eszközöltek volna, nem kellett volna M0-s 1 híd feleslegesen, és a HÉV futhatott volna az M0 azon szakaszának északi oldalán. De a másik új megállót is hová lehetne tervezni, ahol azt az emberek kihasználnák, és az utasforgalom is indokolná? Mert ebből a szempontból azt gondolom, hogy nem igazán előnyös helyre épült a HÉV Csömörön belül, illetve a település sem feltétlenül előnyös irányba fejlődik (terjeszkedik) a HÉV szempontjából!

A Major út nyugati oldalán alig van valami, ha ott lakóövezet lenne, mindjárt megváltozhatna a helyzet a HÉV szempontjából is.

Csömör végállomáson túl pedig egy erdőség van, az pedig ott elvágja a település két részét. A HÉV meg az erdő kezdeténél déli irányba kanyarodik a hurokba. Nagyon a külterületen fut ott az egész vonalvezetés, legalább annyira szerencsétlenül, mint ahogyan annak idején a [2]-[4]-es vasútvonal végállomását, Esztergom vá.-t alakították ki, az se megy be a városba, bár lenne rá mód, hogy továbbvigyék ott is a vonalat valamennyire északnak.

 

Egyébként tegyük fel, a Csömöri-HÉV kimenne az Auchan-ig. Meddig menne el, mi lenne ott a végállomása és hol? Hol futna a vonal? Ki merre vinné el?

Ha maradna ezen a nyomvonalon, leghamarabb fordításra Kistarcsa állomást lehetne alkalmassá tenni, ahol még nyomokban megvan az 1. vágány, csupán ki van kötve a hálózatból, én ezt gondolom.

Előzmény: gorcher (42804)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.28 -3 5 42805

"a HÉV Csömörön keresztül járjon ki Gödöllőre"

 

Megboldogult Nagypapám, aki 1928-ban született, mesélte, hogy gyermek- v. fiatalkorában voltak olyan vonatok, amelyek épp így közlekedtek. Ő szeretett HÉV-ezni, és ha Pestre kellett utazni, szórakozásból ilyen, Csömörön keresztüli vonatokat nézett ki magának a menetrendben.

 

Daliás idők...

 

Szerintem lenne értelme, hisz' mit ad Isten, ha pl. valaki Mogyoródról, vagy akár csak a Kórháztól szeretne Csömörre eljutni? Amúgy sem példa nélkül való dolog, ld. nagyban a Nyugati - V.egyház - Vác vonalat. Az sem ér véget Veresen...

Előzmény: gorcher (42804)
gorcher Creative Commons License 2016.07.28 -5 6 42804

Nekem is az jutott eszembe, hogy remélem megvizsgálják a most készülő tanulmányban a lehetőségét annak, hogy a HÉV Csömörön keresztül járjon ki Gödöllőre.

Csak nehéz megjósolni, hogy mit veszítenének időben a külső szakasz utasai, ha be kéne menni a hurokra. Mert ugye a felújítással rengeteg időt nyernének, viszont szerintem egy 10 perc lenne, amíg megteszi ezt a plusz utat a szerelvény. 4 megállóban gondolkodom (Árpádföld kicsit Cinkota Alsó felé, Szabadságtelep, Csömör és még egy Csömörön a ma nem használt útvonalon, úgy valahol a Táncsics utca környékén), viszont két vágánnyal.

Kérdés, hogy az M0-ás kereszt, hogy épült meg, illetve az, hogy Ilonatelep elhagyható-e? Lehetne esetleg egy alapjárat, csömöri betéréssel és egy "expressz" járat, nyílegyenesen Gödöllőre. De erre hatástanulmány kéne.

Előzmény: Törölt nick (42801)
siófoki35 Creative Commons License 2016.07.27 -4 0 42803

Szerintem amúgy ebben az esetben villamos-szerű ráhordást lehetne csinálni. Például egy Hannoveri villamossal, akár Árpádföldnél a kitérő visszaépítésével.

Előzmény: Törölt nick (42794)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.27 -7 3 42802

Szóra sem érdemes, szerintem az ilyen irományokat át kell lépni. 

Előzmény: trizs77 (42800)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.27 0 2 42801

Ha kimenne az Auchanig vagy Kerepesig lenne értelme, így a város széli HÉV állomással nem igazán, pedig a vonal adott, hogy még lehessen megálló jobban feltárva Csömört. A weekendbus meg gondolom feltárja jobban a várost azért is népszerűbb.

Előzmény: gorcher (42798)
trizs77 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 42800
batar1987 Creative Commons License 2016.07.26 0 0 42799

Úgy értettem, hogy szinte biztosan kitolja 15-20 (30?) évvel az 5-ös metrót, aki most 30-40 éves, nem is biztos, hogy megéli már, így a mi szempontunkból sajnos fuccs lenne annak.

Előzmény: kihúzóvágány (42786)
gorcher Creative Commons License 2016.07.26 0 0 42798

Hétvégén 1 darab szóló busz óránként (ha Cinkota - Csömör között pótolnak), van rajta 10 ember maximum akkor is.

A Csömöri HÉV-nek akkora konkurenciát jelent a Csömöri busz (nem mellesleg piszok jó kis autóik vannak a WeekendBus-nak), hogy nem hiszem, hogy ez a szárnyvonal valaha is életre fog kelni és több utast fog vonzani.

Előzmény: trizs77 (42795)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2016.07.26 0 0 42797

Csak az a baj, hogy ahol ezt eltörölhetnék (NGM vagy NFM), ott az egész annyira marginális probléma, hogy még a társaság átvételét is képesek évekig húzni.

Előzmény: Törölt nick (42796)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.26 0 0 42796

Ennél nagyobb marhaság nincs is, 1 km-re 10 km-es kiegészítő. Csoda, hogy itt mindenki bliccel? felszállnak a leghátsó kocsiba gondosan abba ahol nincs kaller Szabadságtelep után pedig ár virítják a BKK bérletet. Érthető. A legtöbb kaller is tudja ezt és nem fárasztja magát jegyellenőrzéssel Szabadságtelep előtt/után. Ha eltörölnék ezt a marhaságot azzal mindenki jól járna.

Előzmény: Törölt nick (42791)
trizs77 Creative Commons License 2016.07.26 0 1 42795

Ilyenkor gondolj bele, hogy ha vágányzár vagy más okból pótolni kell a Cinkota-Csömör szakaszt, akkor hány db ? és mekkora buszokkal szokták pótolni ?

 

 - 3 db szóló busz ?

 - 4 db szóló busz ?

 - hétvégén 2 db szóló busz ?

 

 

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (42793)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.26 0 0 42794

ha lesz is valami az egészből, akkor igen, ahogy írod, Cinkota lesz egy jelentős forgalmú metróállomás, oda lesz érdemes ráhordani a csömöri/árpádföldi utasokat.   na, de akkor se félórás/órás sűrűséggel, mint ahogy a hév ma jár...    sokkal inkább egy új buszjárat lesz erre alkalmas - na de hol van ez még :)

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (42793)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2016.07.26 0 0 42793

És most jöjjön a kisördög: A felújításnál meg fogják oldani, hogy ne kelljen az Örsön átszállni, megteheted majd Cinkotán. Nem hiszem, hogy 100 méteres szerelvényeket lenne értelme Csömörre járatni, kb. 800 férőhellyel, ha a mai szerelvények is konganak, 3 kocsival. Valamit kezdeni kéne ezzel a szakasszal, de félek, hogy az ára miatt a felhagyás lesz a dolog vége. (A rekultiváció is drága lenne.)

Előzmény: T-MERCs (42792)
T-MERCs Creative Commons License 2016.07.26 0 0 42792

Hát igen, így azért már mindjárt más a helyzet,... sokkal szomorúbb. :(
Viszont ha összekötnék a 2-es Metróval a HÉV-et, mindjárt más lenne a szitu, mert akkor az emberek nem akarnának Örsnél átszállni, hisz a HÉV továbbvinné őket át a városon. Bár szerintem a 2-es Metró vonalán továbbmenve simán össze lehetne kötni akár mindegyik HÉV-vonallal, a Szentendreivel is, meg a Csepeli-Ráckeveivel is. Metró helyett lenne egy kisebb RER-hálózatunk. Akkor már inkább vennék meg az emberek azt a kiegészítő jegyet. (Szerintem.)

Előzmény: Törölt nick (42791)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!