Sajnos tényleg nehéz a helyzet kölcsôönzés terén.Elég sokat evezek, vitorlázok, nem csak kajakban, nincsen lehetőségem tárolni, nem szeretném kicsi kocsival tetőn szállítani, így nincsen kajakom. Viszont időként nagyon szívesen mennék ha van szabadnapom. És nehezen találni jó helyeket.
Köszönöm a visszajelzést, gondolkoztam a dolgon és beszéltem a gyártóval is, szerintem nem ez a típus lesz ami érdekelhetne komolyabban, ennek ellenére még egy próba beleférhet.
Igen, napi túrákat számolva ez drága lenne, ezeket itt nem profik bérlik, és nem is hosszú időre. De ha jobbra mész csatorna evezés, ha balra ott a Balaton, szóval ez egy lehetőség is. Én például az első időkben 6-8 különböző típust próbáltam ki itt, ami bőven bejött amikor aztán saját kajakot vettem. A barátaimat is bele tudtam kóstoltatni a kajakozásba és akkor már mindegy a +- néhány százas.
Egyébként pedig nem sűrűn vannak kölcsönzők a parton, amit és személy szerint nagyon sajnálok.
Mondjuk ennek ellenére a szabályzás a műkedvelőkre van kitalálva, így igazi élvezetes kajakozást, csak a büntetés árnyékában tehetsz.
Ez inkább surfski-re hasonlító, keskenyebb race-portya stabilitású hajó. Ha síkvízen tudsz K1-gyel evezni, akkor stabil lehetsz vele hullámos vízen, egyébként esetleg síkvízen boldogulnál vele, oda meg fölösleges. Szerintem.
Megválnék a Prijon touryak 470 pe kajakomtól 260.000,- Ft-ért. Pár nap múlva ki fogom rakni mindenféle hirdetési oldalakra is, de előtte még szólok mindenkinek hogy itt a remek alkalom a megvásárlására.
Azt hiszem ez is egy szempont,amire korábban nem gondoltam.Ha jól értettem a Cl-490 leírását valahol,ez a fura felsőrészforma ezt a problémát próbálja csökkenteni.
Nálunk amúgy pont fordított a helyzet,a két egyesnek nagyon más a tempója...én nagyon mennék a magam ritmusában,de nem lehet.Kettesben nem zavar,ha valaki napozik,fényképezik,cigerettázik előttem.Volt olyan,hogy haverokkal nyáron két kenuból ,deszkákból katamaránt építettünk...gyakorlatilag két hajótest közé felhúztunk egy franciaágy méretű pallót,felfújható vastag vendégággyal,napsátorral.Mindenki ott héderolt...én vittem le egyik oldal egyedül a Felsőtiszán,a másik hajóban felváltva eveztek a többiek...nagyon élveztem.
egy kettesem volt csak..egy Pouch...azt szerettem,csak örült macera volt a vízretétel előtti szerelgetést,aztán pár év állás után szétszáradt...az ilyen alapon működtettük.
Nem azt jelenti,hogy egyedül kell majd teljesen hajtanom..de lesz ilyen is.....de jol lesz ez így
Amúgy egy hosszabb napi menet után így elfáradt a mopsz.....elaludt a fedélzeten...amúgy láb mellett vagy ölben utazik.
A széles kettes kajaknak azért nem csak a lomhaság a hátránya. Ha nem elég magas, aki evezi, könnyű, és nagyon fájdalmas odaverni a kezeket a kajak széléhez. Különösen kellemetlen, ha kötélzet, vagy egyéb objektumok tarkítják a hajó érintett részét. Az egyeshez megfelelő evező is túl rövidnek bizonyulhat, egy 70cm széles ladikhoz. Sokszor azért (is) szélesebbek a kettesek, mivel 2 ember magas tömegközéppontja instabilabbá tehet egy keskeny kajakot. Ez ugye kutyáknál nem igaz. Valamint az is szempont lehet, hogy van amikor el kell érni egy minimális tempót. pl árral vagy széllel szemben evezve. Másokkal közös túráról nem is beszélve. Sajnos jó vitaindító lehet bármely kettesben egy "Húzzál már vazze, mert így sose érünk oda!" különösen, ha mindkét evezős érzi, hogy jobban dolgozik, mint egyesben szokott, még se megy. Olyankor mindig a másik lazsál! MINDIG!
nagyon vicces, már-már azt mondtam, hogy mi ketten szoktuk megemelni és a tetőre rakni a kettest, de a te esetedben ez egy (vagy akár két) kutyával nehezen menne :)
Szerintem mindent elmondtatatok a témáról.A kettesben vagy a praktikumra vagy az "együttre " esik a hangsúly.Én utóbbi felé húzok inkább,tehát mellékes a sebesség és a pakolhatóság. Stabilitás anál inkább.Caprit tavaly nézegettem,egy használtról le is csúsztam ..sajnáltam..A c.line nagy előnye számomra most a bevezető akciós ár,meg az,hogy mindjárt itt van,akárcsak a szezon.....és az extra nagy beülő.Elég nagy rutinom van az egésznapos mopszos közös kajakozásban-ne vessetek meg ezért,Tiwokban simán elvan 40 kilómétert és egyre inkább azt gondolom ,hogy ebbe a belépőkategóriás prijonba két kutya meg két felnőtt is befér.Az azért nagyon király lenne.Persze nálunk mindkét kutya extranyugodt,nézedelődős,csak a nagyobb vizslaalkatú még csak kenuban volt eddig.De előre azthiszem simán beférne a párommal.
és akkor azért nagyon együtt dobbanna sok-sok sziv.Mi elég kutyaőrültek vagyunk,nem szivesen hagyjuk őket otthon.Kis kényelmetlenséget szivesen bevállalunk a célért.
Szóval a megrendelés elment,köszönöm az észrevételeket,sokat segitett végképp átgondolni.Az oldalról felcsusztatás meg nagyon jónak tünik.
köszi a részletes leírást, és hogy ennyit foglalkoztál vele.
Nagyon be vagyok indulva rá, ha elutok egy próbáig, megírom majd milyen érzés egy ilyen típusba átülni, az eddígi "átlagos " kajakok után. Egy "nem "kajakos fel sem fogja milyen izgalmas egy ilyen "vadászat". :)
Nekem nem az általad említett típusú hajóm van hanem Lettmann Godthab, amelyik az általad említett hajókkal egy kasztba tartozik, ezért csak erről tudok véleményt mondani.
Én nagyon szeretem, volt mellette Perception Fastnet és Kape Huter típusú kajakom is, de mindig ezt választottam inkább amikor vízre szálltam, így végül el is adtam azokat. Szerintem a kormányszerkezetnek nemcsak előnyei vannak, hanem hátrányai is. Plusz súlyt ad a hajóhoz, rakodáskor plusz figyelmet követel és meg tud hibásodni is, az a véleményem, hogy a kajaktól és a kajakostól függ, hogy szükséges -e rá kormány.
Például szívesen kipróbálnám a Kape Marino-t, de csak kormánnyal, és ez a helyzet a Wind Solo-val is.
A Godthab készül kormánnyal szerelve is, de nem szeretném ha rajta lenne, szerintem nem illik ezekre a típusokra.
Az enyémnek elsődleges stabilitása nem nagyon van, de a másodlagos az nagyon jó, így könnyen dönthető. A hajó billegésétől az első időszakban frászban voltam (volt amikor el akartam adni e-miatt, aztán inkább megszoktam) és most is, nagyon ritkán okoz kellemetlen érzést, de eddig csak saját hibámból sikerült borulnom és ez a plusz izgalmi faktor sokkal érdekesebbé teszi a kajakozást, a Hunter-t használva meglehetősen unatkoztam lapátolás közben (úgy éreztem mintha lavórban ülnék, pedig az egy nagyon jó kis hajó).
Ki mit élvez kajakozás közben? - azt hiszem különbözőek vagyunk, de ha biztonságban érzed magad egy billegősebb kajak szerintem több élvezetet nyújt, eleve sokkal könnyebb dönteni, mert van, hogy dől magától...
Javítanom kellett a hajókontaktot, ezért kialakítottam combtámaszt, így meglehetősen komfortosan érzem magam hullámosabb vízen is, szeles időben. Egyébként nagyon érdekes, hogy hullámosabb vízen kevésbé érződik instabilnak, a hajótest alakja miatt egyáltalán nem úgy viselkedik mint ahogyan várnánk. Nehéz volt vele megtanulnom stabilan eszkimózni, mert a vadvizesekhez jártam gyakorolni, és az a forduló amit ott tanultam és erőltettem, nem passzolt a hajóhoz.
Egyébként szerintem az egyik leggyorsabb tengerikajak ami a Magyar vizeket hasítja, még nekem kell hozzá erősödnöm és csiszolni a technikámon, hogy kihozzam a maximumot belőle.
Én szeretem a tengerikajaknál a hozzá passzoló technikákat gyakorolni és nem úgy használni ahogyan egy portya kajakot szokás, ehhez pedig olyan jellegű hajó kell amihez ez passzol, és mivel egyenlőre nem tudok itthonról lelépni hosszabb túrákra, így ez nekem nem szempont.
Nekem tetszenek az általad említett típusok is, szívesen kipróbálnék egyet, a hajó alakja kicsit más mint az enyémnek, biztosan stabilabbnak érezhető, ugyanakkor gyorsak is és könnyen irányíthatóak lehetnek.
Szerintem 65 kg-hoz jól passzolhatnak az említett típusok.
A kettes témában egy korábbi hozzászólásomat tudom csak idézni. Nagyon attól függ a kettes-nem kettes kérdés, hogy mennyire van meg az összhang. A Prijon ketteseket nem igazán ajánlanám. A Rainbow Atlantis bevált. A többi PE kettes dagadt és lomha szerintem. Már az Atlantis 64 cm szélessége olyan, hogy két ember annyi erővel kell húzza, mintha kettő egyest vinnének.
A kocsira emelésre pedig kettő módszer van. A tetőcsomagtartóra rakható segédrúd. (oldalt kilóg a kocsi mellé, és elég egyszerre csak az egyik végét feltenni a kajakra. A másik megoldás, hogy a beülők közti részt átkarolod, és úgy emeled fel. Előbb guggolva térdre, aztán mint a súlylökők felállsz. Alacsony kocsi előny ezután, de a tömegközéppontot ismerve ki tudod nyújtani a karjaidat a kocsi előtt állva, és rádöntve így a kajakot a tetőre.
szeretném kérdezni volt, vagy van valakinek tapasztalata Zegal/Tahe Marine Greenland típúsú hajóval?
Azt tudom, hogy itt ebben a közösségben van ilyen vele már kapcsolatba is vagyok, de több irányból is szeretném körüljárni ezt a témát.
Megfogott ennek a hajónak a formája , szépsége, és ha lehetőségem engedi, és alkalmas is számomra akkor beszereznék egy ilyen típust. Nem eszkimózás , inkább csak kajakozás céljából.
Ezért érdekelne, az esetleges tapasztalat. Kimondottan kedvelem a hullámos, durvább körülményeket, a Balatonon használnám főképp. A mostani hajóim (Ysak, Robbe, másokat is próbáltam, de igazi tapasztalat ezekkel van) mind kormányosak, amit én nagyon kedvelek és kényelmesnek tartok.
Ezen a típúson viszont nincs kormány, csak egy meglehetősen markáns szkeg. Ilyen kérdések merülnek fel bennem a próba nélküli látvány és az elérhető infók alapján:
1, a hajó nagyon alacsony felépítményű, ez jó, de vajon az elsődleges és a menetstabilitása milyen? Élvezhető –e benne a kajakozás, vagy állandóan koncentrálni kell.
2, megfelel- e a súlyomnak 65 kg? Jól irányítható-e a leengedett skeggel? Jó lehet-e a hajókontakt? Stb.
Azt tudom, hogy a próba az elengedhetetlen, és sok kérdésre választ is ad, de egy rövid használat nem helyettesíti a rendszeres használatot, ezért tettem fel a kérdéseimet.
Nem is feltétlenül itt a fórumon szeretném, másokat untatva ezt megbeszélni, de ha lenne aki tapasztalattal rendelkezik privátba is felvenném vele a kapcsolatot.
már akartam feltenni korábban ezt a képet, hogy azért vannak kis hazánkban is felfedezésre váró vízi útak, erre is elég sokszor voltam, de ez a leágazás valahogy eddig kimaradt