Keresés

Részletes keresés

M63 010 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428646
M63 010 Creative Commons License 2016.05.17 -2 0 428645

Talán mindegy, hogy hány óra alatt ér le a terhes Fradiból 'Shalomba?

Előzmény: 1047 005-2 (428644)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428644

"Áldás a menetvonalkészítőknek egy-egy menetrendi lyuk."

 

 

A menetvonalkészítő számítógépnek is mindegy,meg a kezelőjének is.

Előzmény: M63 010 (428643)
M63 010 Creative Commons License 2016.05.17 -2 0 428643

Egy ideig nem, de később igen! Az 1-esen és a 100a-n már alig lehet a terheseke beszuszakolni napközben. Áldás a menetvonalkészítőknek egy-egy menetrendi lyuk.

Előzmény: mcg (428641)
mcg Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428642

miköben a pályaállapotok ma jobbak annál, mint amikor még Sásdon volt a kereszt...:(

Előzmény: DJ. Bakter (428640)
mcg Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428641

"A páratlan pécsi IC-k egy elővárosi valagában ballagnak befele, amiatt nagyobb menetidővel"

 

És párosban ez nem okoz hasonlót dombóvár előtt? :P

 

Sőt, a 100a-n, 30a-n, 80a-n sem?

vagy a megoldás a harmadik vágányt mindenhová!!!!

 

Hiába, ahol különböző sebességű vonatok közlekednek, ott előbb-utóbb megközelíti a gyorsabban haladó a lassabbat, de ettől még nem dől össze a világ...:)

Előzmény: Izsó001 (428638)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428640

"Amiatt már inkább van hosszabb menetideje, hogy Dombóvárra átették a sásdi keresztet..."

Megelőztél :) Egyezik.

Előzmény: István Gyuri (428639)
István Gyuri Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428639

Egyetlen egy kirakat-IC némileg hosszabb menetideje miatt ne kiáltsunk már se 3. vágány után, se kapacitáshiányt.

A páratlan IC-nek meg nincs (érdemben) hosszabb menetideje azért, mert előtte megy a Flirt.

Amiatt már inkább van hosszabb menetideje, hogy Dombóvárra átették a sásdi keresztet...

Előzmény: Izsó001 (428638)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428638

A múltkor éppen arról volt szó, hogy a Gemencnek nem igen lehet jobb menetvonalat adni, mert így-vagy úgy összegabalyodik egy elővárosival. A páratlan pécsi IC-k egy elővárosi valagában ballagnak befele, amiatt nagyobb menetidővel. Akkor mi a szösz van? ;) Mégis csak menetrend szervezés kérdése lenne? ;)

Előzmény: István Gyuri (428637)
István Gyuri Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428637

Izsó001: Szóval kicsi a pálya kapacitása a forgalomhoz képest, ezen segíthet a felújítás, de igazán egy 3. vágány segítene

A 40a-n kicsi a pályakapacitása a jelenlegi forgalomhoz képest?! Hö?!

Most miután már lekerült róla a 30a elővárosi-gyorsvonati vonatok nagy része?

Előzmény: Izsó001 (428636)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428636

"ebben elsősorban a többlet megállások játszanak szerepet (és nem a pályaállapot)"

 

De, az is. Gyakorlatilag Kelenföldtől Battáig max. 80 van, az is pár perc. Páratlan irányban meg Érd után gyakran az 50-60 km/h is elég, több ráfékezéssel, néha megállással, akkor is tudja tartani a menetidejét. Jó, ez menetrend szervezési kérdés is, de az ok a pálya állapota miatti tartós lassú, ami az áteresztő képességgel összefügg, meg az utasvédelemmel. Meg persze a megnövekedett elővárosi vonatok számával. Szóval kicsi a pálya kapacitása a forgalomhoz képest, ezen segíthet a felújítás, de igazán egy 3. vágány segítene, mint Prága előtt. Vagy az átkötés a 30a-40a között.

Előzmény: DJ. Bakter (428628)
v_peti Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428635

Szegedi képsor!

 

http://iho.hu/hir/icomosom-nyolc-eve-lassan-elszelel-160516

 

49 kép van! Javasolt visszafelé lapozni! Ugyanis a legmegdöbbentőbb a 46-os kép! :) Egy ekkora városban, ami ráadásul tele van egyetemistákkal, ez hogy a fenébe fordulhat elő? :) Egyszerűen ilyen nincsen! :) Ennek nem szabadott volna megtörténnie! :) Tenni kéne azért, hogy visszaálljon az eredeti állapot! :)

 

Mindent meg kell tenni, hogy a múlt időből először jövő idő, majd jelen idő legyen!

Muurola Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428634

Úgy tudom egy tehervonat valamelyik tengelye okozta anno a jelentős alakváltozást a sínszálban. Talán majd a KBSZ jelentései között valamikor olvasható lesz! :)

Előzmény: DJ. Bakter (428627)
schlumberger Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428633
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428632

Olyan gyakran nem járok arra, de valóban. Valamilyen felüljáró környékén kezdődik és ha jól emlékszem nem sokkal a peron előtt van vége. 80-as különben. 

Előzmény: schlumberger (428631)
schlumberger Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428631

És jó hosszan, majdnem Samufalváig (Vértesszőlős) eltart.

Előzmény: schlumberger (428630)
schlumberger Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428630

Igen, huzamos ideje lassítanak a vonatok ott, és hallatszik a géppuska. A másik vágányon nem.

Előzmény: Törölt nick (428629)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428629

Fél éve is olyan volt. 

Előzmény: DJ. Bakter (428627)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.05.17 -1 1 428628

Amit először meg kell nézni, hogy mennyi a potenciális utas. Kaposvár kisváros, messze is van Budapesttől, tehát nem lehet annyi utasra számítani, mint pl. Győr felől.

A Bp-Kaposvár vonattal tényleg nem túl rózsás (az átszállás sem sok embernek kedvező), tehát lehetséges, hogy lenne átterelődés (buszról, helikopterről, telekocsiról) és megjelenne az látens igény is egy fejlesztés esetén.

 

 

Csakhogy az a helyzet, hogy van kb 4000 vágánykm TEN-T vonalunk, amiből kb 1000 vágánykm lett már felfejlesztve. A maradék 3000 ára, látva ezeket a tendereket, ~3-3,5 ezer milliárd Ft = 3.000.000.000.000,- Ft. Ha rendelkezésre állna ennyi pénz (és persze építőkapacitás), akkor minden vonal átépülhetne a 30a-hoz hasonló paraméterekkel.

A CEF+KÖZOP forrás 1000 milliárd Ft, ennek egyharmada. El kell tehát dönteni, hogy hol van annyi áru és utas, hogy a prioritási sorrendben előre kerüljön (Ezt hívják stratégiának). Hát sajnos valószínűleg nem a 41-es áll az első helyen.

Mivel utóbbi időben rájöttek a MÁV-nál is, hogy ilyen sebességgel építkezve könnyen lehet, hogy 100 éves TEN-T vonalaink is lesznek, így elkezdtek kisebb költségű beruházásokat a hálózaton (101, 41, 80c), aminek a műszaki tartalma - és az ára - nem ér fel egy NIF-es felújítással, de színvonalemelést hozhat a kisebb forgalmú vonalakon. (Ez a "szűk keresztmetszet program") És hoz is, mert 40-ről 100-ra emelni még mindig több menetidő megtakarítás, mint 120-ról 120-ra a 120-as vonalon Békéscsaba felé :)))) [Ott is több menetidőt hoz majd, ha a Nagykáta-Újszászt legalább 100-ra visszaállítják, mint a hiperszuper Gyoma-Békéscsaba hozott]

 

"mind Pécsről csak az fanyalodik az IC-re"

A pécsi dolog szerintem nem ennyire kedvezőtlen, vagy nem kedvezőtlenebb, mint az országban máshol. A Kelenföld-Pécs menetidő most 20 perccel több, mint a valaha volt legkisebb menetidő, de ebben elsősorban a többlet megállások játszanak szerepet (és nem a pályaállapot). Nem hiszem, hogy emiatt a 20 perc miatt nem ülnek fel a vonatra. Aki nem ül fel, annak nem ez a 20 perc számít.

Előzmény: mpwzrt (428618)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428627

"lassújellel egybekötött géppuskaropogás hallatszik."

Ez nekem is feltűnt a múlt héten. Hullámos sínkopás lehet, de hogy mitől, és miért ilyen mértékben, nem tudom (engem is érdekelne).

Előzmény: schlumberger (428616)
nememlexemki Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428626

peti a dombóvár-gyékényes szakasz 100 kmh-s helyett 120-as lenne az megállás nélkül is csak 10 perccel rövidebb menetidőt jelentene azon a 101 km-en

 

itt a pálya nem átépül csak karbantartás kap az adott szakaszon ezért lesz 100

 

de ez már 10000x le lett írva

Előzmény: v_peti (428617)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428625

Bácsalmásról három vonal volt: Csikéria felé, Katymáron túl Ólegyenig, és Kunbaja felé - keskeny vágányú.

Előzmény: Divrotcé (428602)
haha 1970 Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428624

Azért nem teljesen van így,én párszor utaztam Pécs-Keleti viszonylatban IC vonattal és a 7-8 kocsi tele volt!

Előzmény: mpwzrt (428618)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.17 0 1 428623

"Ha Szombathely és Szentgotthárd között is megérte villamosítani és sebességet duplázni."

 

Biztos megérte. És hol maradnak a beharangozott tehervonatok, melyek a Semmeringet itt kerülnék el?

 

"Kaposvár és Gyékényes/Dombóvár között is többet ki lehetne hozni a dologból, nem beszélve a most nemlétező nemzetközi személyforgalomról."

 

Hát igen, a mai napi 2 pár horvát nemzetközi vonatból lehetne akár 4 is? Ezek komoly lehetőségek.

 

Peti, pihenj egy pár napot, mert kezd kicsit sok lenni ezekből a realitásoktól teljesen elszakadt álmodozásokból...

Előzmény: v_peti (428621)
v_peti Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428622

Ha már egyszer nekiállunk, akkor ne gányoljunk, hanem újítsuk fel rendesen azt a vonalat!

Előzmény: v_peti (428621)
v_peti Creative Commons License 2016.05.17 0 0 428621

Ha Szombathely és Szentgotthárd között is megérte villamosítani és sebességet duplázni. Kaposvár és Gyékényes/Dombóvár között is többet ki lehetne hozni a dologból, nem beszélve a most nemlétező nemzetközi személyforgalomról.

Előzmény: v_peti (428620)
v_peti Creative Commons License 2016.05.16 0 0 428620

2015-ben vagyunk, nem 1985-ben! Vagy maradt volna a gőzmozdony, és felsővezetéket sem húztunk volna ki? Talán azért tűntek el az utasok, mert a 90-es évek eleji villamosítás óta semmi sem változott az elmúlt 20 évben! Maximum annyi, hogy Halbik mennek a Bhv-k helyett, és messzebbre került Pécs és Budapest a vonattal utazóknak, így jobban megéri az M7-en környezetszennyezni és dugót növelni, mint vonatozni!

Ha lenne normális sebesség, akkor lenne több utas, és akkor érdemes lenne több gyorsvonatpárt végigvinni Gyékényesig vagy Kanizsáig!

 

 

Előzmény: mcg (428619)
mcg Creative Commons License 2016.05.16 0 0 428619

sikerült megint "write only" módba kerülnöd, látom....:)

 

csak a leglényegesebb kérdésre nem reagáltál, ami a fejlesztési alapja lenne mindennek:

Van adatod, hogy mennyi az utas, és milyen viszonylatokon?

 

persze nem baj, majd marad ezek után is az idézett "újságíró" szakmai színvonala...:)

 

Előzmény: v_peti (428617)
mpwzrt Creative Commons License 2016.05.16 0 0 428618

"Meg nem tudom hogy pontosan milyen vonat fog 160-nal menni? A napi egy db Somogy IC 40 utassal?"

 

Tegyük hozzá, hogy mind Kaposvárról, mind Pécsről csak az fanyalodik az IC-re, akinek nagyon nincs más lehetősége, vagy éppenséggel időmilliomos. A fiatalokat elviszi a telekocsi, a fizetőképesebb réteg pedig autóval megy. Nem azért, mert az IC különösebben rossz lenne, csak ugye a menetidő...

v_peti Creative Commons License 2016.05.16 -2 0 428617

Jó, de jelenleg a 100 is csak alig-alig van meg! Na meg mehetne arra nemzetközi is! Kaposvár és Somogyszob között végig 120-szal (kisebb lassújel belefér) ca. 27 perc lenne, a mostani 37 helyett. Dombóvár és Kaposvár között meg 20 perc lenne a menetidő. Somogyszob-Csurgó 12 perc15 helyett, Csurgó-Gyékényes 8 perc a 11 helyett.

Tehát a mostani menetidőhöz képest nyernénk 3+3+10+11=27 percet. Persze a valósában ebből le kellene vonni az átépítés befejezése utáni időnyereséget, ami ca. 7-8 perc. Na de ha az 1-esen lehet 140, akkor itt miért nem? Ez nemzetközi fővonal, így érdemes lenne még további 10 percet a teljes vonalon!

 

Abból induljunk ki, hogy Bp-Zágráb ma 6 és fél óra. Korábban ennél jóval rövidebb volt. Ebből elmegy 60-70 perc a határon! De minek? Úniós országról van szó! (A menekültek miatti procedúra nincsen beépítve a menetrendbe!)

 

A Balaton felé a táv 343 km. Ugyanez Kaposvár felé 358 km lenne. De erre kevesebbszer áll meg a vonat, és többet mehetne  120-szal! Ugyebár a Balaton part csak 100-as, meg a 30-alsó szakaszán sem lehet döngetni, és ott a menetirányváltás Gyékényesen!

 

Tehát érdemes lenne errefelé 120/140-es sebesség a 100-as zötyögés helyett.

Ha a 30a meg a többi átépült 160-assá, akkor itt miért kell a 100-hoz ragaszkodni? Mert olyan kerek szám? És akkor 30 év múlva is csak ennyivel fogunk mászni? :(

 

 

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (428614)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!