Jobb országban - ilyenért - a rendőr ott helyben négybe vág és a parkoló négy sarkára/fokára kitűz téged, a többieknek elrettentetésül.................:-)))
4 betanítóm volt,és eddig 3 tanulóm,van tapasztalat.Egy ideális világban csak olyan vállalna tanulót,akinek van kedve/tudása betanítani.A valóságban azonban túl kevesen vállalnak oktatást,ezért szerencse kérdése,hogy akihez kerülsz,milyen lesz.Jómagam sem akartam soha tanulót,de ha már úgy alakult,igyekeztem koncepciót kialakítani és átadni,amit tudtam.Cserébe pedig mind3 tanulómtól sokat kaptam.Tehát a betanítón IS múlik és a tanulón IS.
Amúgy meg néha úgy érzem túl van egy kicsit húzva ez az egész.Azért nem az orvosit kell elvégezni.
Többször írtam már,megint leírom.Én jogsiszerzés alatt visszaolvastam ezt a fórumot 1,5-2 évre.Ja eltartott 1 hónapig,de a végére szinte minden kérdésemre választ kaptam.Van már egy csomó ezzel foglalkozó oldal,mindennek utána lehet nézni,aztán a tanulóidőszak alatt a maradék kérdést fel lehet tenni.Utána pedig ott a telefon.Engem minden tanulóm hívhatott nyugodtan betanítás után.És annó én is hívhattam bármelyik oktatómat.
Át tud adni valamennyit a tudásából a kint eltöltött idő alatt,
Ez nem ügy működik, mint az iskolában. Nincs koncepció, nincs tananyag, ezek nem tanárok, nem alkalmasak az oktatásra, talán nincs is ilyen kamionos, aki a munkáján túl erre képes legyen. Ott fogsz ülni mellette és rád-ragadnak dolgok, attól függetlenül, hogy akarja gazdád vagy nem vagy te akarod e. Az az egy hónap, arra jó, hogy legyen egy kis önbizalmad és legyen valami használható tudásod, hogy esélyed legyen a továbbiakban és hogy ne vérezz ez apróságok miatt az elején. Rajtad több múlik mint az oktatón. Nézd mit csinál és kérdezz tőle, fel kell ismerned a tevékenységében a koncepciót, a logikát és hogy miért úgy csinálja ahogy és azt is, ha nem jó amit tesz, sokat hibáznak, tele vannak rosz megoldásokkal ők is, és feleslegesen tesznek ezt azt, sok energiát üzemanyagot és időt pazarolnak. Kérdezz, ha tudsz, ha nincs kérdésed, az nagy baj. Ha szerencséd van megérti amit kérdeztél, tudja a választ és képes válaszolni. Az is nagy szó, ha kérdéseid vannak, lesznek és megkapod a válaszokat. Kell egy adag szerencse is, intelligencia, hogy az elejét átvészeld. Baleset a vezetésben, rakodásnál, a helyes utak megválasztása, autópályák díjfizetésének ismerete, a saját ellátásod, tisztálkodás, 561 ismerete, hogy ne büntessenek és ne állj feleslegesen, mert azt hiszed, hogy pihenőt kell tartani, pedig csak 24 órát kellene és te 45öt tartasz, időbeosztás, rögzítés, patikázás, gps használat, számolás, tervezés, irányítóval a kommunikáció, hogy amikor pihenő van tényleg pihenj, mert ha elkezdesz egy 15 órás műszakot, de előtte mindent csináltál, csak nem aludtál, az nagy bajforrás. Ne állj meg minden apróság miatt, mert egy megállás/elindulás 2000 forint és azt valaki kifizeti. Pénzed fizetésed beosztása, pazarlás ne legyen. Italozás, konfliktusok elkerülése, kerülni az agresszív és aljas sofőröket. Unalom ellen olvasni EBUK, és nem csak a filmek. stb stb stb
Nálunk a svédek 35 tonna olajjal mennek a 25 méteressel,szoktam látni a fuvarutasításukat.Engem is meglepett,hogy odaát milyen kicsi a súly.Dehát ott is csak 5 tengelyes az átlag szerelvény.
Kissé kevésnek tűnik ez a 20 tonna payload, valahogy az 18 wheels of steel nem ezt sugallja. :)
Itt Skandináviában egy 2 húzótengelyes traktor 30-32 tonnás payloaddal szaladgál. A 25 méteres linkek - dettó 2 húzótengelyes traktorral - meg 40 körül asszem, és már az sem ritka látvány.
a wabi ugy fizet vasarnap 15eu a tobbi 53-40eu merre mennyi meg km penz.most kov ho lesz tanulom.elso a jogsi tedd le es varj meg a valasztassal mire e kat forgalmi vizsgad jonn akkor csinald keres kft betanitot.
Minden tiszteletem a tiéd,de én nem vagyok olyan idős,hogy ilyet felvegyek.
:D :D Tényleg ne haragudj.
sima bármilyen sportcipő,oszt jóvan.Rakodáskor meg úgyis munkavédelmi bakancsba lesz.
-------------------
1./ Nem haragszom.
2./ Tényleg ne a divat vezessen.
3./ Olyan sport vagy bármilyen cipőt veszel fel amilyet akarsz, a lényeg az, hogy legalább annyi rés/luk/akármi legyen rajtuk mint amennyi a képen lévő cipőkön van.
Ugyanis a lábad szellőzése a lényeg.
A lábadra 80 évig van szükséged.
A cipődivat meg 3-6 évente más és más.
Egy kamionos, aktív élete során kb. 10-14 cipődivatot él át.
Ne az aktuális cipődivat határozza meg gondolkodását. Azt a módszert hagyja meg a faluvégi bögrekocsmák törzsközénsége szellemi sajátjának.
Ahogy Ashta is írta,a fülkébe vezető legfelső lépcsőn hagyják,ha nem éri sár,vagy a sofőrülés bal oldalán az ajtó és az ülés között,ha van hely.Egy ideig én is szórakoztam vele,de én klumpát,papucsot nem hordhatok,cipőbe lépni meg félig az ajtón kilógva nehéz.Sajnos már nem egy kolléga esett ki,miközben kiszálláskor félrelépett a klumpának.Ezenfelül elég gyakran rossz helyen marad beszálláskor,napi 1-2 cipőt tutira látok az autópályán,ami menet közben.
Az,hogy szabálytalan,csak hab a tortán.Hát talán még a szupppertraffipax is lefényképezi!:D :D
Milyen jól szellőző lábbelit ajánlanátok vezetéshez? Úgy tudom a klumpa például büntetést von maga után ellenőrzés esetén. Mit lehet viselni ami szabályos? Azért egész nap cipőben rohasztani a lábat nem kellemes, még váltó cipővel sem.
-------------
Vezetéshez olyat aminek zárt sarka van.
Számtalan olyan cipő kapható melynek jó vastag kérge, sarka van, a felső rész többi része meg lyukacsos.
Példa-1
Vagy ha belebújós változatban szereted (?) akkor példa 2 :
Köszönöm a válaszokat, nem aggódom túl a dolgot amúgy, csak láttam már klumpás kamionost és nem értettem ha büntetés járhat érte miért használja. Nyilván nem a legzártabb csukámban képzelem el a dolgot, de érdekelt hátha van valami kifejezetten sofőrcipő vagy ilyesmi. Nike Free cipőnek pedig utána fogok járni, a neve alapján olyan lehet mintha mezítláb lenne az ember, köszi a tippet. :)
gemäß § 44 Abs. 2 UVV für Berufsfahrer sind Fahrzeugführer „dazu verpflichtet, zum sicheren Führen des Fahrzeuges den Fuß umschließendes Schuhwerk zu tragen“.
Szóval Németországban hivatásos autóvezető csak a lábat körülzáró cipőben vezethet. :)
Aki nem cipozik a labterben az hova teszi a cipot? Hogy veszi fel?
Mondjuk en megorulnek ha mezitlab vagy zokniban kene vezetmem de meg a papucstol vagy a szandaltol is.
A kerdes egyebkent nem hulyeseg csak felesleges. Rogton az elso het utan tudni fogja mi hianyzik mi felesleges, mi kenyelmes, kialakul egy rend az autoban, napirend, stb.. igeny szerint.
Nekem az egyetlen hely ahol hasznalok cipot az a pedalter, kilepek belole (nincs szorosra fuzve) majd befordulok a fulke fele es zokniban vagyok, vagy este mar mezitlab, kb mint otthon. Hat egy-ket kolleganak eleg viccesen nez ki az autoja. Az utas pedalterben tartok egy Crocs papucsot egyeb esetekre pl ha megyek zuhanyozni, vagy wc-re ejjel.
Nem kell túlspilázni,könnyű nyári cipőbe vezess,ennyi.De a szandál is jó nyáron.Amúgy a klíma miatt és mivel a hideg levegő "leszáll",nekem szandálba fázni szokott a lábam.Tehát vezetés közbe egy sima cipőbe nem szokott túl meleg lenni a lábamnak.
Egyébként fogd fel úgy,hogy egy "normális munkahelyen" ( :D :D ) is egész nap cipőbe lennél.
De vannak,akik "nem cipőznek",tehát a kormány alatti lábtérben sem lépnek cipővel,sem semmivel,hanem puha szőnyeg van ott is és mezítláb vagy zokniban vezetnek télen-nyáron.Nem tudom,hogy a mezítláb vezetésért büntetnek-e,a papucsért viszont biztos.
Nem akadtam el egyszer sem, egy parszor volt olyan eppenhogycsak helyzetek, majdnem elakadtam, majdmem fol kellett tenni a holancot.. januarban jartam arra utoljara.
Lehet buta kérdés lesz, nézzétek el a leendő mazsolának. :)
Milyen jól szellőző lábbelit ajánlanátok vezetéshez? Úgy tudom a klumpa például büntetést von maga után ellenőrzés esetén. Mit lehet viselni ami szabályos? Azért egész nap cipőben rohasztani a lábat nem kellemes, még váltó cipővel sem.