Nem tervezek szigetelést, mert megvagyok elégedve a fűtés számlával, biztos lehetne csökkenteni még rajta, de előbb akkor a szellőztetést kellene megoldanom, mert télen így is párásak az ablakok. Minden nap az ablakon keresztül szellőztetünk. Porotherm 44K téglából épült a ház.
Térkövezni szeretnénk majd, és a térkövet nem akarjuk elvinni a falig, mert sok helyen láttam már, hogy térkő van a fal tövéig, a lábazat meg fel van vizesedve, ezt szeretném elkerülni a kavics feltöltéssel a ház körül.
Adott egy 100nm es tégla kockaház.kb 80 cm magas beton alappal.tavaly szigetelve lett kívülről,illetve a lábazat le lett verve és újra vakolva csirkehálózva.Idén szeretném a lábazatot is le szigetelni,viszont az új vakolaton is látni a lábazaton a fehér só nyomokat.
Mielőtt le szigetelném a lábazatot mindenképpen kéne kezdenem ezzel valamit!
A ház fal mentén fel szeretnék szedni minden szilárd burkolatot,aztán le ásni kb 50 cm et a fal tövében majd szigetelni víz ellen.
Bitumenes kenhető anyagra gondoltam,illetve a külső lábazati szigetelést a föld felszin alá le ereszteném kb 20-30 cm el.
Aztán ahová nem kell járda oda kulé követ gondoltam végig valamilyen mélységben.Nem tudom ez jó e vagy rossz ötlet,vagy menjen vissza szilárd burkolat! Illetve a kő alá rakjak. fóliát vagy k. papírt?
A kulé köves árok talán annyival lenne jobb hogy hagyná az alapot ki szellőzni folyamatosan!
Mit gondoltok mennyire fontos, hogy minősített legyen egy lánc? Elég kényes hely, mert galéria födémbe rögzítésről lenne szó és lánccal lenne rögzítve. Boltban azt mondták, hogy a "barkácsboltos" kereskedelmi láncot ne használjam. Amúgy a 8mm-esről lenne szó. Anyagában lehetnek vele problémák? Ti fel mernétek tenni?
Szóval a csuklós megoldással csak baj lesz? Akkor is ha valami jobb nevű teméket veszek?
A teljes ajtós tényleg jó, de szerintem nekem az nem jó. Balra nyitva pont útban lesz a közlekedésnek. Jobbra meg ott az ablak, illetve a párkány, ami kilóg a falsíkból. Persze lehetne oda valami ütközőt csinálni.
Műanyag betétlemezről mi a vélemény? Gondolom az üveg jobban tisztántartható, de jóval nehezebb is.
"A melléképületben szeretnék kazánházat kialakítani.
A fala vályog, és picit ferde. Ha szeretném kicsit kiegyensíteni, lefesteni, mielőtt felteszik a kazánt a falra, le kéne vakolni, vagy elég lenne csak glettelni, úgy festeni? . Glettelés olcsóbb lenne.
Az átmenőcsavaros dolog nem fog menni, mert a túloldalon lakótér van már:-) ... de remélem attól még elbír majd 30kg-ot."
Lekapargattatod azt a festéket nagyjából, felrabicoltatod erős fémhálóval majd erős cementes vakolat mehet rá. Akár 3 cm is . Ott marad. az a ferdeség valamit enyhűl. Gondolom nem függő. Habár korábban mintha ítad volna hogy már csövezés van ott. Így elég nehéz lesz, de ajó kőmíves megoldja. Az a 30 kg viszont nem súly azt akár a tiplis megoldás is megtartja, de ne ám 6 cm legyen hanem annyi mint a falvastagság. Vályogfalaknál meg a válaszfal is min. 15, de inkább 20 cm. Az átmenős megoldás is jó ellehet azt rejteni. Megoldjátok !
Ilyen falra nem 30 kg-os valamik kerülnek hanem 50 -60 kg is annál nagyobbnál már a lábas megoldás a célravezető.
Egy kicsit be kell süllyeszteni ha van elég vastagság, vagy az ellenlemezhezkell hegeszteni a csavarokat, vigyázni kell, hogy merőlegesek legyenek, mert különben nem lehet átdugni.
Fekete vagy szürke flexibilis és 9omm átmérőjű, be kell vezetni a csatornázásba. Be kell gyöngyölni geotextilbe.
Ha nagyon peciz ember vagy:), akkor kiásod, és készitesz a gödör alján egy esésben lehúzott beton vájút. Erre fekteted le a csövet, teszel rá egy kevés homokot, hogy védje, aztán megcsinálod a fordított drént, ami nagyobb kövek az alján és kisebb kövek, ahogy jössz felfele a gödörbe. Ildomos tenni a falhoz egy dörken lemezt is, a tüskékkel befele. A vízes fal nagyon lassan szárad, de kiszárad. A szárazat megvédi.
Jelenleg nincs semmi szigetelés se a falon, se a lábazaton, és nem is tervezem hőszigetelni. A lábazat kb. 50 cm magas. Te is díszítési céllal készítetted, vagy vízelvezetési célzattal?
Erről a drén csőről már sokat halottam, de még élőben nem láttam hogyan néz ki, és hogy működik.
Ez alapból ki van lyukasztgatva, vagy nekem kell kilyukasztani?
Én is hasonlót javasoltam. lehet keret is, de a két függőleges lába nem árt ha leér a földig és sok kis csavarral van a falhoz srófolva. A srófok úgy az igaziak ha átmennek a falon és a másik oldalon van egy teherelosztó lemez a fölső csavaroknak. (azok dolgoznak húzásra)
Terasztetőt szeretnék építeni, de egy kicsit összezavarodtam. A tető mérete 6x4m. A tető hajlászszöge alacsony 7 fokos. Milyen tetőfedő anyagot javasoltok?
- minnél több a mechanika, annál több a gond és a hozzáférhetetlen takaríthatatlan zug. toló, harmonika, görgős sínes minden
- nekem a kedvencem az egy darab üveglap zsanérral, ha van hely ahova nyíljon. viszont ahhoz hogy az ajtóról bentre follyon a víz, a peremtől pár centivel bentebb kell tedd, az meg bénán néz ki hogy kilóg a tálca az ajtó alatt.
Egy cirka 30 kg-os kazánt kellene elbírnia, csak szeretném, hogy esztétikailag ne legyen ennyire okádék kinézete a falnak. Sajnos előtét falat nem tudok elé húzni, mert használati hideg-meleg vizes osztót meg már felrakták arra a rossz falra, és a csövek nem engednek annyi már annyit.
Esetleg valami keretre feltenni, a vizes rész meg maradna csúnya.
speciális üveg (cseppmentes), harmonika, felső görgökkel vagy toló, ha nem vagy testes. Van egy fémlemezből készült váz, két U profil ami egymásba csúszik (az egyiket felfogod a csempére, a másikat beletolod), abból lehet állítani a függőleges hibát. Nagyon figyelj oda a szerelésre, meg tudod csinálni, csak állítsd a két U profilt amit a falra szerelsz egy síkban és tökéletesen függőbe.