Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Octi19 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 65848

Ez az érvelés akkor lenne tűpontos, ha a régebbi szívó benzineseket hasonlítanánk a TDI motorokhoz, de a modern  feltöltött benzines motoroknál már nem igaz...

Előzmény: SLX-350 (65846)
Octi19 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 65847

Az ugye megvan, hogy nem általánosságban, hanem konkrét motorok, nevezetesen az 1.6TDI és az 1.4TSI viszonyában hangzott el az állítás?

Meg ugye az is megvan, hogy az 1.6TDI benzines "párja" az 1.2TSI, az 1.4-es motor reális összehasonlítási alapja egy 2.0TDI lenne...

Előzmény: SLX-350 (65840)
SLX-350 Creative Commons License 2016.04.06 0 0 65846

" ... A benzinest szélesebb fordulatszám tartományban lehet igénybe venni. .... "

 

Ez kétségtelen tény, viszont a dízelmotorral felszerelt autók kisebb összáttételük révén a kisebb fordulatszám tartománnyal is közel ugyanakkora sebesség tartományt fednek le.

 

" ... Van az a fordulat ahonnan az öngyujtós már csak kínlódik, de a benzines még vígan húz ... "

 

Valóban, amint van az a fordulat is ahol a benzines még kínlódik de a dízel már vígan húz.

Előzmény: Törölt nick (65842)
szabowo Creative Commons License 2016.04.06 0 0 65845

Bármilyen leírás, információ érdekelne erről a motorról.
Nem igen találtam a neten semmit.

Előzmény: olomana (65832)
nohab Creative Commons License 2016.04.06 0 0 65844

Hááát.... nálunk a cégnél volt egy 1.4 TSI + DSG VW Touran, majdnem örültünk amikor ellopták, 7-8 liter/100 km fogyasztás alatt nem nagyon lehetett vele kijönni míg a 2.0 TDI (Golf) + DSG verdákat képtelenség volt 6 liter/100 km fogyasztás fölé vinni.

 

+200 kiló, plusz egy négyzetméter homlokfelület, mégis mit vártatok? :)

Előzmény: SLX-350 (65836)
olomana Creative Commons License 2016.04.06 0 0 65843

Jó, az kimaradt, hogy azonos korú motoroknál.

Előzmény: Pierr_Kardán (65839)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.06 0 0 65842

A benzinest szélesebb fordulatszám tartományban lehet igénybe venni. Előzésnél nem mindegy, hogy pl. 3. fokozatban meddig húzathatod a kocsit! Van az a fordulat ahonnan az öngyujtós már csak kínlódik, de a benzines még vígan húz! :)

Nem minden a nyomaték ... 

 

Előzmény: SLX-350 (65840)
csbocsi Creative Commons License 2016.04.06 0 0 65841

Köszi a választ és a segítséget nagyon hasznos volt. A magasságot sikerült is beállítani, de a vízszintest is be kellene. Azt viszont nem találtam. Majd még próbálkozom.

Előzmény: Octi19 (65830)
SLX-350 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65840

" ... nem lényeges a többletfogyasztása a benzinesnek (100 km-enként 1 nagy üveg Cola ára :-)), de szükség esetén sokkal nagyobb tartalékot tud mozgósítani, mint a dízel. .... "

 

tartalékot? ugyan miből? ugye nem nyomatékra gondoltál?

Előzmény: Pierr_Kardán (65839)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65839

Azonos kasztniban nem volt alkalmam huzamosabban használni benzines és dízel motort, de mivel a mostani autóm előtt 10 évig használtam egy 1,6 TDCI dízelt (a teljesítménye 109 lóerő volt, pont annyi, mint a mostani 1,6-os CRDI-nek, a váltója pont úgy 5 sebességes volt, a súly is pár kiló eltéréssel ugyanannyi volt, meg a lábam is ugyanaz) így elmondhatom, hogy nekem a 40 lóerővel erősebb benzines 1.4 TSI mindenhol nagyjából 1 literrel eszik többet, mint a korábbi dízel autóm.

 

Egy görög nyaralást a TDCI-vel 5,0-5,1 literrel tudtunk le, az 1.4 TSI-vel 6,0-6,1 literrel. A városban a TDCI 5,5-5,9 litert fogyasztott, az 1.4 TSI 6,5-7 litert fogyaszt.

 

20 % többletfogyasztás, de egyharmaddal nagyobb teljesítmény.

 

Az 1,6 CRDI 10,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, az 1.4 TSI 8,1 másodperc alatt.

 

A, 1,6 CRDI maximális sebessége 197 km/h, az 1.4 TSI-é 219 km/h.

 

Szóval kíméletesen vezetve nem lényeges a többletfogyasztása a benzinesnek (100 km-enként 1 nagy üveg Cola ára :-)), de szükség esetén sokkal nagyobb tartalékot tud mozgósítani, mint a dízel.

Előzmény: olomana (65837)
SLX-350 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65838

" ... Nem értem a csodálkozás tárgyát  ..... "

 

Nem csodálkozom mindössze megosztom a tapasztalataimat.

Előzmény: olomana (65837)
olomana Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65837

Nem értem a csodálkozás tárgyát: azonos teljesítményű benzines kb. 30-35%-kal szokott többet fogyasztani a dízelnél azonos kasztniban, tehát 6 literre 8 jön ki a benzinesnél. Ráadásul a Touran sokkal magasabb, nagyobb légelenállású, ami pályán sokat dob a fogyasztáson, szóval szerintem bőven rendben van.

Előzmény: SLX-350 (65836)
SLX-350 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65836

" ... Ha már mindenáron dízel, akkor inkább a 2.0 TDI, vagy ha DSG akkor próbálj ki egy 1.4 TSI motort is! Egy DSG váltóval nagyon kellemesen használható és majdnem dízelesen alacsony fogyasztással de csöndes és nem rázza úgy a kasznit. .... "

 

Hááát.... nálunk a cégnél volt egy 1.4 TSI + DSG VW Touran, majdnem örültünk amikor ellopták, 7-8 liter/100 km fogyasztás alatt nem nagyon lehetett vele kijönni míg a 2.0 TDI (Golf) + DSG verdákat képtelenség volt 6 liter/100 km fogyasztás fölé vinni.

Előzmény: Octi19 (65834)
Varshi Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65835

Ezt a mondatot én nem értem.

Előzmény: szabowo (65831)
Octi19 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65834

sem a motor, sem a váltó amit ahhoz a motorhoz szoktak csatolni (illetve inkább a kuplung...) nem tartozik a legremekebb konstrukciók közzé. Ha már mindenáron dízel, akkor inkább a 2.0 TDI, vagy ha DSG akkor próbálj ki egy 1.4 TSI motort is! Egy DSG váltóval nagyon kellemesen használható és majdnem dízelesen alacsony fogyasztással de csöndes és nem rázza úgy a kasznit.

 

Bár azért függ a dolog attól is, hogy milyen évjáratban gondolkozol... a hármas Octiba szerelt szíjas motorokkal már nincs baj, de a láncos TSI még lehet lutri is.

 

Ha vannak kiszemeltjeid, akkor nyugodtan linkeld, szokás itt kivesézni a vásárolni kívánt autókat és több szem többet is lát, nem is beszélve arról a rengeteg üzemeltetési tapasztalatról ami itt megvan.

Előzmény: braun (65833)
braun Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65833

Urak

 

Némileg még outsiderként bátorkodlak benneteket zavarni. Autóvásárlás előtt állok és eleddig a befutó az Octavia. Elsősorban dízelben gondolkodom, és a döntési helyzetem most nagyjából ott áll, hogy 1,6 CR TDI DSG váltóval, vagy 2,0 CR TDI manuális váltóval. Keresgettem itt a fórumon, de eleddig nem nagyon leltem, ezért kérdem, kinek van tapasztalata az 1,6 CR TDI +DSG kombóval, továbbá az ebbe a modellbe szerelt DSG váltók tartósságáról milyen tapasztalatokkal bírtok?

 

Köszöntem

 

olomana Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65832

A motor király. Milyen dokumentációra gondolsz?

Előzmény: szabowo (65831)
szabowo Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65831

Az új 1.8 tsi motor dokumentációk érdekelnének, tapasztalatok szintén.

Octi19 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65830

A fényszóróban mindkét foncsort lehet külön is két síkban (marketingesek szerint 4 irányban) állítani. Az FL előttieknél a lápatest elején a motorháztető által takart helyen van két állító a tompítottnak, és hátulról megközelítve hasonlóan imbuszkulccsal állíthatóan az országútié. (ott az egyik kicsit jobban el van dugva, a másik meg egy szöghajtással van kombinálva emlékeim szerint, de látni fogod egyből)

Az állítók egyike vízszintesen, a másik függőlegesen billenti a foncsort!

 

A DRL funkciók állítgatásához mindenképpen laptop és kábel kell...

 

A beállításhoz itt egy ki segítség az orrmotor fórumról: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132231190&t=9015819

Előzmény: csbocsi (65829)
csbocsi Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65829

Sziasztok!

Világítással kapcsolatos kérdéseim lennének: A fényszóróm nagyon felfelé világít (fákon jól látni a szarkafészket) a tompítotthoz képest az O2 -n. Mivel két külön foncsor van a kérdés az lenne ,hogy lehet e állítani a fényszóró magasságát a tompítotthoz képest, ha igen milyen módon? Esetleg valami link egy idevágó youtube videóról, vagy fotók? 

A világítás skandináv stílusúra van beállítva az autón. Magyarul a gyújtás ráadásakor bekapcsol a tompított világítás műszerfal nélkül. Ezt állítólag valami menüben lehet állítani. Ez a menü egyszerűen is elérhető, vagy csak laptop ,megfelelő kábel, és szoftver segítségével? Ebben az esetben mennyibe kerül és honnan lehet beszerezni az eszközöket? Laptop van.

 

_Yasin_ Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65828

Korábban többen kérdezték, hogy O2-be befér-e 3 gyerekülés. Nos, így:

 

 

Az látszik, hogy a két szélső picit befelé fordul a formázott támla miatt, és a gyári csatokhoz sem lehet hozzáférni, kellett 3 övtoldó.

 

De a lényeg, hogy befér a 3 teljes méretű gyerekülés.

 

-Y-

Octi19 Creative Commons License 2016.04.05 0 1 65827

Hát igen, ilyen történetek vannak... nekem tavaly volt egy hasonló az M1-es belső sávjában még az Octival.

Haladtam Pest felé olyan valós 130-135 km/h sebességgel és egyszer csak elém vágott a külsőből egy platós furgon. Én beleálltam a fékbe, a gumik küzdöttek, az ABS recsegett de éreztem, hogy nem lesz elég a lassulás és ebből baj lesz... ...és akkor észre vettem, hogy a külsőben nincs akadály, ezért olyan 110 körül csináltam egy fél rénszarvas tesztet jobbra és elsuhantam a kb 70-nel a belsőben poroszkáló furgon mellett!

Mind a négy abroncsomat hallottam egyenként ahogyan a csúszáshatáron felsírtak a forró aszfalton, a fékezés után másodszor és harmadszor is a két irányváltásnál! Szerencsére hátul volt kb 200kg súly a csomagtartóban, ami ellensúlyozta a fékezés miatt előre lendülő tömegközéppontot és segített a hátsó gumiknak a tapadásban, de azért érezhetően elkönnyült a fara...

 

Olyan gyorsan lezajlott az egész, hogy még anyázni sem volt időm és mire kiszakadt volna belőlem akár csak egy dudálásnyi reakció is, addigra jócskán megelőztem a figyelmetlen furgonost.

Előzmény: olomana (65826)
olomana Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65826

Egyszer régen Rézművesék húztak egy szakadt Ladával egy utánfutót velem szemben országúton telepakolva minden sz@rral, beszitált a futó, lehullott róla egy csomó cucc, és egy nagy rozsdás vashordó gurult velem szemben a sávomban. Vészfékezéssel meg lehúzódással el tudtam kerülni. Ők gyorsan kiugráltak, és elkezdtek visszapakolni a futóra, és gondolom folytatták vidáman útjukat. Engem azért kivert a víz.

Előzmény: Octi19 (65824)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65825

Köszönöm mindenkinek a kipörgésgátlós gyakorlati tapasztalatokat, tehát nem baj, ha néha kicsit elforog az első kerék határozottabb elinduláskor...

Octi19 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65824

Sajnos a vészfékezési szituációk csak részben függnek a sofőrtől. Általában kiszámíthatatlan ostoba véletlenek is előidézhetnek ilyen szituációkat.

Előzmény: Törölt nick (65819)
olomana Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65823

elpörög, nem fel...

Előzmény: olomana (65822)
olomana Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65822

Alap az ASR, és menüből kikapcsolható. Én szoktam is, ha gyorsulni kell :). Havas úton azért kicsit felpörög, mielőtt leszabályozza.

Előzmény: Pierr_Kardán (65815)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.04.04 0 0 65821

Szerintem a kipörgésgátló alap mindegyikben. A műszerfalon villogó lámpa jelzi, ha aktív. :)

Lehet, hogy az XDS-t hiányolod, az nekem sincs. :( Az fékezgetné a kanyarban gyorsításkor kipörgő kereket, sajna csak erősebb motorokhoz adják.

2 éve próbálnak rájönni az okosok, hogy lehetne aktiválni, de még nincs megoldás...

O2-n csak egy bitet kell átállítani, és aktiválódik.

A kipörgésgátló ellenére jeges/havas úton azért elpörög valamennyire a kerék, bár az O3 sokkal kevésbé csinálja, mint az előző Golf 5-öm.

Előzmény: Pierr_Kardán (65815)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.04 0 0 65820

Volt nekem is Ladam:), talán egy :újfajta: sötétbarna kombi 15oo-as, pár hétig, 199o-ben. A németektől hoztam. Ment mind a villám. Aztán motorhibás lett (eladtam:)). 

Emlékszem, hogy egy esős időben belehajtottam nagy sebességgel az egyik kerékkel egy pocsojába és majdnem kitépte a kezemből a kormányt.

Érdekes, hogy az O3 Scout meg se parittyázza az ilyen helyzeteket. 

Előzmény: SLX-350 (65817)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.04 0 0 65819

Az ABS-ről és egyáltalán a vészfékezésről még annyi, hogy aki hosszú etapokat vezet, az annyira kiszámított kell legyen, hogy felismerje a veszélyeket és ne kerüljön olyan helyzetbe, hogy vészfékezni legyen szükség.  

 

Előzmény: Octi19 (65816)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!