Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mihál Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27420

A 41-es busz az Etele térről nem a Somogyi úton, hanem a Kelenföldi úton indult.

A térképen jól látható, hogy a térről déli irányban 2 út indul: egyik valóban a Somogyi út (az Etele tér - Bartók B. út közti ugyanilyen nevű út - melyen a villamos járt - folytatása,

a másik pedig a Kelenföldi út, ami szintén az Etele tér - Bartók B. út közti ugyanilyen nevű út - melyen az 1-es busz járt - folytatása. A kiskockaköves Kelenföldi úton érkezett az 1-es busz a végállomásra, szemben pedig, a tér túloldalán ugyanilyen kiskockaköves út ment tovább, és ezen volt a 41-es busz végállomása.

A térképen látható a busz útvonala, valóban az Andor utca elérése előtti szakaszon ment a vasút mellett (ami a térképen Somogyi útnak van írva, de ugyanolyan kiskockaköves a képek tanúsága szerint, mint a Kelenföldi út, azt sem tartom kizártnak, hogy itt is Kelenföldi útnak hívták).

Azután a 41-es busz egy jobbkanyarral átment a sorompón és egy balkanyarral visszajött a vasút mellé a túloldalon, majd a vasúttól jobbra eltérve a Bazsalikom utcán ment tovább.

A belinkelt térképrészleten jól látszik a Rendőr u.-Bazsalikom u. sarka, ahol a busz déli irányba továbbhaladva metszi az a vonalat, ahol most a vasúti pálya van. (Ez a sarok a vonatból ma is jól látszik, a túlsó oldalon pedig megvan még egy darab az egykori Bazsalikom u. burkolatából.)

Előzmény: napocza (27399)
Mihál Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27419

Igen, ezek voltak az ún. iránytaxik, GA-98-52-től 98-63-ig. 1969 vagy 70-ben álltak forgalomba. A Tompa u.-ban (vagy a Mester u.-ban?) a körút sarkánál volt a végállomásuk és előre meghirdetett útvonalon lehetett igénybe venni. Ha jól emlékszem, csak pár évig kísérleteztek vele, nem vált be.

Előzmény: Zeisig Hilda (27408)
gumidani Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27418

Valami rémlik, hogy időnként így direktben pakolták bele az árut. De a kép jobb szélén álló fiatalember is mosolyog a vasvillás rakodástechnikán. Valahol a Budapest régi képekben c. lfszb-csoport képei között leltem rá. 

----------------------

Ez tényleg Steyr volt? Azt olvastam róla, de nem érzem magamat meggyőzve. 

Előzmény: pumukli89 (27415)
Mihál Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27417

Miért? 24-24 talán már 601-es?

Előzmény: D 20 (27401)
YD-48-08 Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27416

Miskolc Örs utca. FB.

 

pumukli89 Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27415

Ez egy derék korai rendszám! Hol tetszett találni? Full extrás,karos index,gyári kerek tűkőr a fasziknak meg nem szóltak hogy ez egy kukás kocsi,és nem vasvillával kellene"etetni". 

------

Akkoriban ennyire nem volt hozzá edényzet? Mert vidéken nem volt,ott mindenki abba tette ki a szemetet amiben tudta. Cserében billencs Csepel alvázra szerelt vasfelépítményes szemeteskocsik jártak nálunk.Oldalán lehajtható padló,ezen állt a felépítménybe beöntő,a kolléga urh meg lentről logisztikázta számára a lukas mosófazékban,mosóteknőben,'lavóárban kihelyezett cuccokat. :)

Előzmény: Zeisig Hilda (27410)
scsabi Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27414

Elkéstem - ez van.

Előzmény: scsabi (27413)
scsabi Creative Commons License 2016.03.01 0 1 27413

Találtam egy Autóalkatrészgyár Vállalatot 1164 Bp. XVI, Csókakő u. 27/c

 

itt: https://goo.gl/maps/b3YZj72AT472

Előzmény: Pompiere (27409)
napocza Creative Commons License 2016.03.01 0 1 27412

A cinkotai HÉV telep mögötti ipartelepen voltak, de hogy mikor milyen mértékben foglalták el ezt a telepet, azt nem tudom.

"Az Autóalkatrészgyártó Vállalat a 6/1/1952. NT. számú határozat I. része 3.d. (2.) bekezdés alapján jött létre 1952-ben, felügyeleti szerve a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium volt. 1964. január 1-től 1967. XII. 31-ig Autóalkatrészgyártó- és Felújító Vállalat néven működött. 1968. január 1-től "AURAS" Autóalkatrészgyár néven önálló ipari vállalattá vált. 1977-1985 között "AURAS-AFIT" Autóalkatrészgyár cégnév alatt működött a vállalat. Ezt követően - 1985-től - ismét az "AURAS" Autóalkatrészgyár Vállalat elnevezést használták. A cég székhelye: 1164 Budapest, Csókakő u. 27/c. volt, majd 1991-től központi telephelyét vidékre tette át, amely 9800 Vasvár, Alkotmány u.107. szám alatt működött. A vállalat alaptevékenysége két fő gyártási ágra irányult: 1. gépjárműszerkezeti pótalkatrészek gyártása 2. szerviz- és garázsipari berendezések gyártása. A vállalat által gyártott gépjárműszerkezeti pótalkatrészek közül kiemelendők az egyenes és ferdefogazású homlokkeretek (sebességváltókhoz), a tányér- és kúpfogaskerekek, differenciálművek, komplett kardánkeresztek, bordázott tengelyek, stb. A szerviz- és garázsipari berendezések öt világrész 30 országában voltak ismertek. Ezen gyártmányainak fontossága révén a vállalat jelentős szerepet töltött be a KGST Szakosodási Egyezményben. Elsősorban a garázsemelők és a hidropneumatikus rendszerű aknaperem-emelők, valamint a RÁK személygépkocsi emelők gyártásában ért el a cég kimagasló eredményeket. A vállalat különleges gyártmánya volt a TR-7 típusú utánfutókocsi, ami nem egyéb, mint egy komplett szervizállomás. Működéséhez táphálózatot nem igényelt, a berendezés egységeinek működtetéséhez szükséges segédenergiákat a berendezés maga állította elő. A szerviz és garázsipari gyártmányok üzemeltetőinek a kívánságára a vállalat megszervezte országos karbantartó hálózatát is, amely a hálózat tagjait mentesítette a pótalkatrészek beszerzése és készletezése alól. A vállalat 1990. április 9-től Vállalati Tanács által irányított vállalattá alakult át. 1991-ben AURAS Autóalkatrészgyár FERRAS Leányvállalat néven a cég leányvállalatot is alapított, ami közúti járművek gyártásával és javításával foglalkozott. A leányvállalat később kft-vé alakult FERRAS Garázsipari Berendezésgyártó Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. néven. Ennek felszámolása az anyacég felszámolásával együtt 1993. 12.16-án indult meg. A felszámoló szerv a PÉNZINFÓ Könyvszakértő és Szaktanácsadó Kft. volt. Az anyacég esetében a felszámolás 2000 márciusában zárult le, a cégbíróság a céget 2000. 04. 03-án törölte a cégjegyzékből. Az egykori leányvállalat felszámolási eljárása már 1997-ben befejeződött."

https://lnyr.eleveltar.hu/MNLQuery/detail.aspx?ID=9114 

Előzmény: Pompiere (27409)
pumukli89 Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27411

Az lesz,a FŐTAXI remek 9+1 fős Taxija.

Előzmény: Zeisig Hilda (27408)
Zeisig Hilda Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27410

FA 00-12

Pompiere Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27409

OFF

 

A fővárosban ismerős fórumtagoktól kérdezném, hogy hol volt pontosan Cinkotán az Autóalkatrészgyártó és Felújító Vállalat?

 

ON

Zeisig Hilda Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27408

GA 98-59 ?

gumidani Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27407

Köszönöm szépen.

 

Előzmény: napocza (27405)
pumukli89 Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27406

Dunaújváros Béke téri AFIT telep.  SKODA MB 1000,CU-63-14.

 

napocza Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27405

A térkép 1958-as és van egy 1958-as Budapest utcajegyzékem is, amiben minden akkori viszonylat le van írva, sőt rajzolva.
Az 59-es busz vonala:
Etele tér - Vasút utca/Kelenföldi utca - Bartók Béla út - Halmi u. - Tétényi út - Tétényi úti kórház - Török Ignác utca - Bártfai utca - Fehérvári út - Hengermalom út - Budafoki út - Kábelgyár - Április 4. gépgyár - Budafok (ez van ideírva) Galvani út.

10 megálló + 2 végállomás, Első kocsi 5.00 ill. 5.13, utolsó kocsi 22.30 ill. 22.45. 

 

Az 1958-as térképet szelvényenként feltöltötték 2014 dec. közepén a Budapest régi képeken fb csoportba. Ha csoport keresőjébe beütöd 1958 és térkép, akkor kiadja azokat a posztokat.

Előzmény: gumidani (27404)
gumidani Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27404

Napoczatól kérdezem.

Előzmény: gumidani (27403)
gumidani Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27403

Mikori az a térkép?

Ugyanis az 1965-ös menetrendi tájékoztató szint a 14-es járt a Bártfai utcában. Az 59-es pedig Pesterzsébet Pacsirtatelep - Csepel Csillagtelep között.

Előzmény: trizs77 (27400)
napocza Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27402

Igen, 59-es.

Előzmény: trizs77 (27400)
D 20 Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27401

A CG-24-24 nálam lakik még mindég.

Sajnos a színeit 10-en éve ecsetelős fehér hibajavítóval és fekete alkoholos filccel tudtam visszavarázsolni.

Tehát ez volna az első 601-es rendszám 1964-ből?

Előzmény: Mihál (27358)
trizs77 Creative Commons License 2016.03.01 0 0 27400

A középső képen, a Bártfai utcában hányas számú autóbusz jár ?

 

59 ?

 

 

Előzmény: napocza (27399)
napocza Creative Commons License 2016.02.29 0 0 27399

Tehát Somogyi útnak hívták ezt a mára megszűnt szakaszt is az Etele tér túloldalán. Még busz is járt rajta.

 

Úgy néz ki mind a vasút, mind a közút vonalvezetése megváltozott azóta.

 

Az akkori Somogyi út szakasz maradványa ma az a zsákutca, ami a Volán pályaudvar mellett indul és az új metrótelep mellett elvezet valami cementműhöz.

A 77-es légikép alapján az út déli végi volt az, ahol ennyire közel halad a vasút mellett.

  

Előzmény: scsabi (27398)
scsabi Creative Commons License 2016.02.29 0 0 27398

Tökéletes, ez lesz az. Körülnéztem Budaörsön, az azért sem jó, mert az állomási felsővezeték csak az útkanyar előtt kezdődik, előtte vonali van.

 

Somogyi útként én is valahogy erre a környékre gondoltam, csak mert a hirtelen előkapott Stoits-térképen meg épp így hívták.

Előzmény: gumidani (27396)
triplaharom Creative Commons License 2016.02.29 0 0 27397

Nekem ismerős kicsit az a nagy fehér folt, amin áthalad a nyíl... (:-)))

Előzmény: gumidani (27396)
gumidani Creative Commons License 2016.02.29 0 0 27396

Van egy ötletem.

Előzmény: napocza (27394)
scsabi Creative Commons License 2016.02.29 0 0 27395

Ez a kép már többet elárul. Az úttól balra egy villamosított vasútállomás van. A kép készítésének idején ez vagy Kelenföld, vagy Budaörs lehetett, amennyiben Budapest környékéről beszélünk. Ha Kelenföld, akkor észak felé nézünk, az utca meg a Somogyi út déli vége az Etele tér és az Andor utca között (kb. a mai M4 járműtelep környékén). Ha Budaörs, akkor az utca vagy a Repülőtéri út, vagy a Raktár utca, bár ez utóbbi esetben az állomás épületeit is látni kellene. (Háttérnek én a Budaörs mögötti dombsort is el tudom képzelni).

Előzmény: napocza (27394)
napocza Creative Commons License 2016.02.29 0 1 27394

Pontosan hol gondolod ezt? A Sas hegy sajna kicsit messze van a Repülőtéri úttól.
Még három kép ebből a riportból (Oktatás, 1961 szeptember) és erről a helyszínről, egyiken jobban látszik a felsővezeték, a másikból azt is meg tudhatjuk, a Skoda 706 billenős rendszáma YB-05-33 volt.

Előzmény: scsabi (27391)
gumidani Creative Commons License 2016.02.29 0 0 27393

Itt egy harmadik ugyanott.

 

Előzmény: gumidani (27392)
gumidani Creative Commons License 2016.02.29 0 0 27392

A távolabbi egy Tatra. De a közelebbi mi lehet?

scsabi Creative Commons License 2016.02.29 0 0 27391

Teljesen igaz, a Hamzsabégi úthoz rossz a perspektíva. Gondolkodtam, hol eshetnek így egymáshoz a Budai-hegyek, a hegyeshalmi vasút, és a közút. Merész gondolattal lehetne még Budaörs, a Repülőtéri út kanyarja a DEPO-elágazás előtt, balról a Budaörs vasútállomás. A perspektíva itt sajnos az új beépítés miatt Google-val nem ellenőrizhető.

Előzmény: gumidani (27390)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!