Köszi a linket. Ismerem az oldalt, szenzációsan jó. Talán a leghasznosabb az összes közül.
Azt írja a műszerfal háttérvilágítás fluoreszensz lámpákkal megy és nagyfeszültséggel. Ez kihívásnak tűnik. :)
Ma hazafelé az autópályán játszottam a műszerfal fényszabályzóval és eszembe jutott hogy vajon a fényerőszabályzás működik e ledekkel? Ennek majd utána kell nézni mert ha nem akkor inkább hagyom az eredeti megoldást.
Én is egyszer szálltam be nagyon saras környezetből és egyből rendeltem egy hasonlót :) Egyszer kell megvenni és baromi jól megóvja a belsőt a kosztól.
Feleségem arcát nézted volna meg mikor hazajöttem a terepezésből ahol 2x elakadtunk és utána több kiló sár volt a kocsiban. Órákig takarítottam. Én is sírva kattintottam rá a vétel gombra, de hosszabb időre szeretném ezt a drága járgányt hajtani és jó lenne ha közben a drága feleségemmel sem kellene hetente vitatkoznom. Van egy kis dugipénzem és szeretném megcsinálni úgy a verdát ahogy én azt elképzeltem. Ma vettem rá amolyan majdnem-terep gumikat is, ezeket: http://www.gumiabroncs.hu/webaruhaz/p/25913/2/gumiabroncsok/nyari-gumiabroncsok/245/70r16-t-wrangler-at/sa-xl-goodyear-nyari-gumiabroncs
Hozzáértők szerint ez gyakorlatilag egy négyévszakos prémium kisteherautó gumi ami nem kimondottan terepre való de ott is megállja a helyét. Állítólag nagyon strapabíró és ez fontos szempont mert egyes csirketulajdonosok szerint a verda eszi a gumit. Hát ezen lesz mit enni neki, nagyon robosztus.
Maradt még egy kis pénzem a LED világításra, most gondolkodom rajta hová érdemes LED-eket tenni. Engem az is érdekelne hogyan lehetne kicserélni a műszerfal háttérvilágítását arról a fluoreszkáló kékes fényről valami melegebb színre. Nem tudok megbarátkozni avval a kékes derengéssel. Majd utána nézek van e róla valamilyen oktatóvideó hogyan kell a műszerfal háttérvilágítását kicserélni.
Ha gondmentes csirkét szeretnél ebben az évjáratbaj, akkor javasolnám neked, hogy vedd fel Semsei loginos társunkkL a kapcsolatot, mert ő most kiván megválni sajátjától.
Gondolkozom egy 1997-2001 közötti 2.5 td cherokee vásárlásán. Mindennapi használatra szeretném, kb évi 15000 km-re. Lehet találni jó állapotú, megbízható autót? Nem tudom saját magam szerelni, nem értek hozzá, megbízható autóra lenne szükségem.
Kollégák, valakinek esetleg megvan a 2003-as WG (2.7 CRD) felhasználói kézikönyve? Ha igen nagyon megköszönném ha megosztaná velem. Konkrétan van egy dolog amiben nem vagyok biztos: több modell is tud olyat hogy ha a felező 4LO-ba van rakva akkor zár a differenciál zár. Egy hete elakadtam és sajnos nem az volt a tapasztalatom hogy zárt volna. (A bal első kerekem pörgött ki.) Jó lenne tudni hogy az én járgányommal van a baj vagy ez a modell nem rendelkezik differenciál zárral.
Igen, de úgy tűnik a 2003-as WJ/WG modellhez itthon senki nem árusít tálcát. Végül tegnap berágtam és nagyon drágán a német ebay-ről rendeltem. Ezt: http://www.ebay.de/itm/371332260806 Csak az első kettő fáj ennyibe.
Ha eljutok a power-LED projektig, akkor biztos, hogy lesz beszámoló, és képdokumentáció.
A beltéri ledprojekt nem az áramfogyasztás csökkentése miatt fog bekövetkezni, ha nem mert a CoolWhite nagyon bejön :) szép lesz. Majd tolok fel képet arrol is, max.senkit sem érdekel o/ ;D
Biztosan én vagyok béna, de hazai WEB shopokban nem találok 2003-as WJ-hez sártálcát. Későbbi modellekhez van, de a WJ/WG modellekhez sehol nem találok. A hobbim miatt hétvégente a sarat dagasztom és borzasztóan össze tudom mocskolni vele kocsit. Sár vagy hó tálca is megfelelne, csak előre kell kettő. (Csomagtartó tálcát már találtam.) Ha valaki tud valamilyen forrást kérem jelezze.
"a tavaszi projekt: ledesíteni a csirkét. ez annyit tesz, hogy a beltérben az összes fényforrást kipattintjuk belőle igazi kínából rendelt cuccra, a tetősínre meg felvarrunk egy 1,30as 250W-os powerledet a maga kis tetőcsomagtartójára. trallala. nagyon faja lesz :)"
No, ha eljut a dolog odáig akkor erről majd feltétlenül rakj be valami beszámolót mert gondolom sokakat érdekelhet. Egy ideje gondolkodom a tetőre erősített powerled-ben csak attól félek lelopják róla. (Budapesten lakom, elkerülhetetlen hogy időnként az utcán parkoljak.) Az sem világos hogyan lehet a tetőre kivinni a delejt.
A belső fényforrások izzóját LED-re cserélni van értelme? Nyilvánvalóan tovább bírják és kicsivel csökken az áramfogyasztás is, de nem tudom hogy milyen ár-érték viszonyban van a dolog.
elképzelhető, hogy valamelyik hengerednél hajszálrepedés van. Nekünk a jelenség akkor volt, amikor falsot szívott az utolsó porlasztónál. Dadogott hidegen, meg füstölt, mint a T72 tank...
Fel lett újítva az összes porlasztó+ porlasztó csúcs. De sajnos hidegen főleg, de alapjáraton dadog csattog füstöl a motor. Valamelyik henger lehet a hibás? Vagy csak beállítási probléma?
Köszönöm, Bandigreen! :) Olvasgatok vissza, van itt sok érdekes dolog. Jól beszélek angolul és bejárok amerikai oldalakra, csak ott nem nagyon árusították ezt a 2003-as modellt CRD motorral így tapasztalat sincs róla. Ráadásul náluk minden van bontott alkatrészből mert a csirke odaát igen népszerű volt akkoriban. Nem úgy nálunk. Már ősz óta, mióta vettem, sajnos cserélni kellett az első kardán szimmeringjét és csapágyát, és még bontottat se találtam. A szervíz elküldte a cuccost valami hazai specialistához aki újraépítette az egészet, jóárasítva. De ennyi belefért. Viszont nem vagyok naív, tudom hogy fog ez még nekem meglepetésekkel szolgálni. Úgy néz ki a motor és az automata váltó kifogásmentesek, a többit meg majd csak sikerül kézben tartani.
Kérdezném azt akinek van tapasztalata evvel a motorral (2.7 CRD) hogy milyen típushibákra lehet számítani? Mire érdemes odafigyelni? Előre is köszi.
Kicsit megijesztettél. Ugye a 2.6 CRD-vel nem kell ettől tartanom? Két szerelővel is beszéltem mielőtt megvettem a gépet, azt mondták a 2.6-os Mercedes motor az idők végezetéig bírják, nincs velük probléma. Mondjuk az én dzsipóm se melegít nagyon, de ezt annak tudtam be hogy diesel. Olaszból behozott példány, a kilométerszámláló 140e kilométert mutat de tudom hogy ezt nem kell nagyon komolyan venni. Ez az első disesel autóm, a benzinesek ettől sokkal jobban fűtöttek. (És gyorsabban is, de számítottam rá hogy a diesel lassab fűt fel.) Remélem nem fog nekem bekrepálni.
Uraim, ez az első beírásom ide, így mindenekelőtt üdvözlöm a többi csirketulajdonost.
Azt szeretném kérdezni hogy tudtok e forrást ahonnan be lehetne szerezni haspáncélt 2003-as 2.6L-es Laredo WJ-hez. (Vagy inkább WG-hez mert CRD.) Időnként úttalan utakon járok a géppel, amit terepezésnek túlzás lenne nevezni de közel van hozzá. Volt korábban egy Cherokee-m és annak egyszer sikerül kilyukasztanom a tankját egy téglával ami a tócsában volt a földúton. Azóta félek hogy sikerül megismételnem a mutatványt. Viszont sehol nem találok sem haspáncélt sem tank védő apparátust. Ha valakinek van ötlete legyen szíves írja meg.
Üdv .Mai nap aktívan telt ,először hűtő modding.Ami nagyon nem tetszett hogy a hűtő nagyon rá van ültetve az intercooler-re ezt úgy orvosoltam hogy 8mm távtartó lett mind a négy csavar alá berakva ,így még a ventilátor se ér bele és a levegő is jobban átjárja. A következő feladat a ventilátor előtti műanyag takaró szellősebbé tétele :-) , ezt 30 mm es lyukfúróval megoldottam, ami a képen nem látszik hogy az oldalfalakon is képeztem szellőző járatokat.
Ezek után jött a hengerfejek felrakása. Itt a sorrend a leghátsó hengertől előre hogy jobban hozzá lehessen férni.
A henger megtakarítása(fémtisztára)és a csavar furatok kitakarítása(lényeges hogy a folyadékokat is kifújjuk mivel ha marad benne víz,amikor lehúzzuk a hengerfej csavarokat megrepedhet a blokk) visszarakjuk a szelepvezetőket( "u" alakú fém lemezek),rá a tömítés .Ezek után jönnek a hengerfejek először az m12 es csavarokat kézzel meghúzzuk végigmegyünk mind az öt hengeren. Felrakjuk a leömlőt,szívócsonkot már a tömítéssel együtt ! Jöhetnek az m14-es csavarok illesztő lapokkal. Meghúzzuk mindet sorrendbe megfelelő nyomatékkal(több féle sorrend van ).Jöhetnek az olajvezeték csavarjai új réz tömítésekkel.
(Lényeges az illesztők helyzete csak így fér el a szelep dekni tömítés)
Mehet vissza termosztátház és a turbó . A motortér jobb oldalán vissza kell rakni a porlasztókat és a hőmérséklet jeladók csatlakozóit 3-4-es henger. Intercooler csövek,vízcsövek stb...